Post NL frustratie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 22:50

Postnl snapt de ballen niet van inklaring en brexit. Om de haverklap pakken ze hier 1 doos van een set om daar ineens inklaring over te rekenen. Dat de 10 daarvoor en de 10 daarna niet hoeven valt ze niet op. Zakelijk gezien hoeven we helemaal geen inklaring en btw te betalen, dat gaat achteraf. Het staat in hun systeem en op de dozen. Maar dat snappen ze niet. Dan blijft zo'n doos ineens een paar weken staan en dan weten we wel hoe laat het is. De postnl zit in zo'n geval gewoon fout. En idd van hun bezwaarschrift krijg je nooit een bevestiging. Meestal krijg je na 1 a 2 weken wel een reactie.
En vervolgens krijgen we dan na een maand of 4 ons geld weer terug... (Ik ga er vanuit dat particulier wel sneller gaat hoor)

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 22:55

Rennie89 schreef:
Nou nog 3 pakketjes zijn retour afzender gegaan. Ben echt pissed. 1 is vermist dus en 3 allemaal retour omdat ze het niet wouden bezorgen schijnbaar. Gaat om een Blokker filiaal waar het bezorgd moest worden. Ik heb 2 van de afzenders gelukkig al kunnen benaderen dat ze een nieuwe sturen, bij 1 moet ik eerst wachten tot ik mijn geld heb om het opnieuw te bestellen en bij 1 is dus een onderzoek ingezet om te achterhalen waar het pakket is want het is niet bezorgd op het adres maar staat wel alszijnde bezorgd. Lekker poedersuiker allemaal.


Heb je het aan het Blokker filiaal geadresseerd of zijn ze postnlafhaalpunt?

Hoor regelmatig hier dat mensen een pakket bij de Bruna laten afleveren. Ipv te kiezen voor afhaalpunt, en dan de Bruna te selecteren. Die pakketten weigeren ze ook allemaal omdat dat niet de manier is hoe het hoort.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 10:48

Inderdaad geadresseerd maar wel in overleg met Blokker zelf. Het ging om externe partners. 3 pakketten zijn wel goed gegaan, de rest is niet eens geprobeerd :+ hebben het gewoon retour gestuurd zonder aan te bieden en 1 is gewoon verdwenen. Uit het onderzoek van DHL kwam ook niks, doeidoei pannen vaan 150 euro :evaw: maar ze worden nu wel opnieuw verstuurd.

Nou in elk geval zijn 2 van de nog 3 ontbrekende pakketten onderweg naar mijn eigen adres *\%/* mis alleen nog een pakket van de Blokker zelf _O- het droogrek.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 11:47

In principe weigeren alle PUP’s pakketten die direct geadresseerd zijn, dus heel gek is het niet :)

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 12:14

Maar waarom zijn die andere 3 dan wel goed gegaan? :Y) daarbij is 1 pakket als bezorgd gezet en is deze dus verdwenen.

In elk geval was dit in overeenstemming met het filiaal zelf, ze waren er ook van op de hoogte

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:48

The_Cat schreef:
Niet PostNL maar DPD.

Iemand een idee of ik een klacht kan indienen?

Vorige week moest er een bestelling eindelijk geleverd worden die sinds 2 september 'al in the running was in het systeem'. Eindelijk dan afleverdatum 13 september. Hele dag thuis geweest, niemand aan de deur gehad. Status was nog steeds 'in transit'. Na mails te versturen naar dpd en geen tot vage antwoorden te krijgen. Vandaag gebeld. Wat blijkt, heeft de koerier het pakketje doodleuk ergens bij een of ander bedrijf afgeleverd zo'n 20km verderop zonder dan zelfs te updaten dat het afgeleverd was 8)7

Krijg ik dan doodleuk de vraag of ik het daar niet kan gaan halen. Nou nee, ik werk zelfs niet voor dat bedrijf. Lijkt me beetje vreemd. Nu gaan ze dan regelen dat het pakket naar een dpd punt gaat, niet naar mij thuis want dat was geen mogelijkheid. Meestal ben ik enorm geduldig, maar ik stoorde mij eraan dat het dus een week duurt voor iemand mij deftig kan antwoorden, dat het mij dan nog een telefoon van 15 minuten kost aan 0,30 cent en dat ik nu nog eens benzine kan spenderen aan een fout door hun _-:(


Ondertussen al 3x gebeld en nog steeds geen pakket.. Ik heb nu naar Ariat gestuurd, i khoop dat die tenminste kunnen helpen. fiets DPD

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 11:47

Nooit zelf contact opnemen. Je bent niet de opdrachtgever en feitelijk gezien dus ook niet de partij die contact moet opnemen.

Gewoon je afzender vragen waar is mijn pakket. Laat die het maar oplossen met DPD.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 11:57

Hier lag er een briefje, ik heb u gemist, in de bus. Pakje was bij de buren bezorgd. Ik had niks besteld, dus echt geen idee wat het kon zijn. Ben 8 x in die week bij de buren aan de deur geweest, ze waren niet thuis. Ik werd een beetje pissig, wie neemt nou een pakje aan en gaat daarna op vakantie.
Buren weer thuis: wat bleek, post.nl heeft het pakje 2 minuten nadat ze het bij de buren hadden afgegeven weer meegenomen, ik had aangegeven dat het niet bij de buren bezorgd mocht worden. :x

Nou daar was dus niks van waar. Bovendien had ik ook niks besteld, en post.nl is ook niet meer bij mij langs geweest. Waarschijnlijk dus gewoon verkeerd bezorgd, maar dat niet hebben durven zeggen.
Maar toen lag dat briefje al bij in de bus en dat kon hij niet meer terughalen. De hele week voor niks bij de buren aangebeld. >;)

Flying_Angel

Berichten: 15716
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 16:08

Zo dan. Deze bezorger van DHL had zijn dag niet denk ik. Eerst gelijk 4x op de bel rammen en gelijk op de deur bonken. Toen naar auto om pakketje te zoeken.

Hij: ‘Pakketje voor je’
Ik: ‘Helemaal super dankjewel, fijne dag!’
Bezitter: ‘….’ Zegt niks terug en loopt weg.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 17:45

Pffft. Inmiddels is de bezorgtijd van mijn pakketje naar onbekend (na elke dag te zijn verschoven naar de volgende dag). Blijkbaar zijn er grote vertragingen bij inklaringen. Erg frustrerend als hij daar al niet eens terecht had moeten komen, maar gewoon direct door had gemoeten. (Pakketje uit America laatst was er zonder problemen in een dag of 5).

Ik lees online verhalen van mensen die al een maand aan het wachten zijn. Echt absurd.

Wel inmiddels bevestiging dat mijn bezwaar is aangekomen. Kan wel 4 maanden duren eer ze het beoordelen. Lekker dan…


Flying_Angel… nou ook lekker dan. Zal zijn dag wel niet hebben of zo.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 18:42

Ik heb hier een bezorger die de bus parkeert in de straat en dan bij iedereen aanbelt waar hij een pakketje voor heeft. Dan loopt hij terug naar de bus om de pakketten eruit te halen en dan kijkt hij wie de deur heeft opengedaan en wie niet. En dan kan hij meteen alle pakketjes bij degene brengen die de deur opendeed.
Ondertussen sta ik 5 minuten met een open deur te wachten tot hij eindelijk mijn pakketje (en vaak nog meer) brengt.

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:37

Nooit problemen gehad met PostNL tot vandaag..
Helaas had 1 van de kinderen van mn zus stiekem de autosleutel meegenomen naar Den Haag en die is gisteren aangetekend en verzekerd verstuurd.

Rarara, “bezorgd” maar geen pakketje :+
Een handtekening die niet bekend is bij ons en ook het tijdstip klopt niet met het aangegeven tijdvak.

En dan bel je en krijg je het standaard praatje met “de verzender is verantwoordelijk en die moet ons bellen om een onderzoek te starten”. Ja daaagh _-:(

Edit: nu ik de t&t op t briefje bekijk en de t&t in de app staan er ook 2 verschillende gewichten. 72 gr en 560 gr. Heel vaag dit

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37243
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 09:39

Megan jemig ik hoop dat hij aankomt. Wel vreemd dat er een onbekende handtekening is en het tijdvak niet klopt.

Hier bestel ik zo min mogelijk, alleen vandaag ontkom ik er niet aan. Pakje zou tussen 10.30 en 13.00 komen. Mooi dan laat ik eerst de hond uit rustig. Vanmorgen rond 6.00 stond die nog zo. Ik kijk vlak voor ik met de hond maar buiten ga even na 9.00 nog een keer. Pakje komt tussen 8.30 en 10.30 volgens de mail van 9 uur Sjips en ik ben voor die tijd buiten gehoorsafstand geweest van de deurbel. Ze waren nog niet geweest maar de hond zal moeten wachten. Goed dat ik nog een keer controleer.

Maar hadden ze dat niet eerder kunnen bedenken?

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 13:08

Oh dat is ook frustrerend zeg! Dat de tijd ineens wijzigt!

Mijn pakje is zojuist aangekomen *\o/* eindelijk…

Ik heb er wel vertrouwen in dat het teveel betaalde geld nog wel weer terug komt, maar irritant is het wel.

Flying_Angel

Berichten: 15716
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 13:27

Wat dingen besteld. Zou bezorgd worden tussen 14.30 en 17.30, nou prima. Toen is het veranderd aar tussen 16.30 en 18.30. Nou vooruit ook prima, staat ie opeens aan de deur om 13.12 := gelukkig regende het en was ik nog thuis.

hwn
Berichten: 4699
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 21:29

Die tijdvakken zijn ook wel een idiote uitvinding vind ik, chauffeur moet maar eens in de file staan, dan schuift heel de boel direct op.

Moet wel zeggen dat sommige PostNL chauffeurs toch iets meer meedenkend zijn dan de afzenders: zaterdag kwam een chauffeur ons (ik werk in een PostNL depot in België) vragen om een pakje wat discreter te verpakken. Was pakket met daarop duidelijke foto's van de inhoud: zo'n opblaasbare sekspop. De afzender had zomaar het adresetiket op de zichtbare doos geplakt. Chauffeur en geadresseerde zouden beide met een rode kop gestaan hebben. Of niet thuis: pakketje geleverd bij de buren :) , de man zou het vast niet durven ophalen. We hebben het opgelost door het in zwarte folie te wikkelen, leek ons fijner voor de klant. :)

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 21:34

Whahaha. Misschien had de ontvanger dat juist leuk gevonden.
Was het een nieuwe aankoop? Dan is het wel echt idioot dat een bedrijf dat zo doet.

hwn
Berichten: 4699
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:14

Ja, zag er nog echt een ongeopende originele verpakking uit.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 14:00

hwn schreef:
Die tijdvakken zijn ook wel een idiote uitvinding vind ik, chauffeur moet maar eens in de file staan, dan schuift heel de boel direct op.

Dat is ook zo. Als planner zit je ook de hele dag ETA-tijden (ETA = estimated time of arrival, geschatte aankomsttijd) aan te passen. Die worden in ons systeem rood als de chauffeur een uur vroeger of later dan gepland is. Helaas ook als hij een andere volgorde pakt. (Waarom dan? Nou bijvoorbeeld als de binnenstad aan de beurt is maar nog niet open, of juist omdat hij die eerst moet doen voor de paaltjes weer omhoog gaan, of omdat er werken zijn en hij eerst langs een andere wijk komt, bijvoorbeeld).

Maar je kunt het nooit goed doen. Pas je de tijd aan dan krijg je klachten dat er eerst een ETA van half 10 was en daarna een update naar 11 uur. Pas je het niet aan, levert dat niet alleen een boete op bij de kwaliteit, maar ook klachten dat de chauffeur er om half 10 zou zijn en dat uiteindelijk 11 uur werd.

hwn
Berichten: 4699
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 20:05

Waarom zeggen ze niet gewoon: levering op die of die dag? Andere pakjesdiensten doen dat toch ook zo dacht ik?

Siggislief

Berichten: 13967
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 20:10

Van de week wat besteld bij Large, en kreeg vandaag een berichtje van PostNL rond een uur of 10.15u,
dat de Bezorger onderweg was.
En die zou vandaag tussen 10.00u & 14.00u geleverd worden.

Om 14.00u nog steeds niks gehad, en om 14.05 kreeg ik bij de Track&Trace te lezen van
Sorry! We hebben vertraging je pakketje zal uiterlijk 22.00u geleverd worden.

Kort daarna kreeg ik om 14.22u weer een mail als onderwerp We hebben U gemist!
Met daarin dat ie Maandag 18 Okt. zal geleverd tussen xxx en xxx.

En nog geen 2 min. later (14.24u) weer een mail dat de bezorging niet is gelukt vandaag.
En dat ze mijn pakket naar een PostNL punt in de buurt zouden brengen.

Ik heb toen in de Track&Trace gekeken ze gaven precies een Depot adres achter waar ik langs
ben gegaan, die stuurde mij weer richting iets anders (Makro) daar gekomen nee daar doen we niks mee.

En ondertussen stond die vrouw mij vreemd aan te kijken en naar achteren te wapperen want ze wist het niet zo goed wat ze er mee moest.

Toen weer naar huis, en kwam ik later achter dat de Aflever punt dus daar dichtbij was maar aan de andere kant van het Industrie terrein.

Daar nog langs geweest en gevraagd of ze een pakketje hadden, nee helaas niet.

In een van de mailtjes staat dat ie tussen 10.15u en 12.45u dacht ik zou geleverd worden,
en als ik op de Track&Trace klik dat ie vanaf Maandag om 15.00u bij een PostNL punt geleverd zal worden.

Nou ik ben de hele dag gewoon thuis geweest, en mijn vader ook..
Ik heb nog nooit een slecht woordje over ze gehad, maar dit vind ik niet heeul geweldig!

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 21:35

hwn schreef:
Waarom zeggen ze niet gewoon: levering op die of die dag? Andere pakjesdiensten doen dat toch ook zo dacht ik?

Nee, bij vrijwel elk transportbedrijf krijg je een tijdsblok. Klanten willen dat ook zo, want mensen zijn niet meer de hele dag thuis tegenwoordig.

hwn
Berichten: 4699
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 22:30

Mss is dat in België anders, is me in ieder geval nooit opgevallen dat er een tijdsblok op stond.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 16:35

hwn schreef:
Mss is dat in België anders, is me in ieder geval nooit opgevallen dat er een tijdsblok op stond.

Ons transportbedrijf geeft voor België alleen voor of na 12, omdat daar de tijden veel onvoorspelbaarder zijn, deels door de ronduit beroerde infrastructuur. Dus dat zou kunnen kloppen.

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 15:30

We hebben je gemist? Ja sure, ben gewoon de hele middag thuis. Was toen straks nog even voor het huis aan het vegen, en toen kwam er al een postNL busje met een bloedgang door onze 30km straat gereden. Dacht nog, dat zal die snel hier komen. Maar nee hoor...

En DHL vanochtend kwam gewoon achterom, zette het pakket neer en ging weer weg, terwijl ik gewoon in de keuken zat te eten. Een voordeur doen ze tegenwoordig niet meer aan...