Post NL frustratie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Exitium

Berichten: 7154
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:27

Afgelopen weekend bestelling A geplaatst en gistermiddag bestelling B. Bestelling A zou vandaag bezorgd worden, maar de dag ervoor (gisteren dus) zou ik nog een mailtje met T&T code krijgen. Pakketje B zou ook vandaag bezorgd worden. Van pakketje B een T&T-code ontvangen, van pakketje A geen mail.

Vanmorgen om 9:45 PostNL voor de deur om het pakketje A af te geven. Ik dacht dat dat het pakketje B, dus aangenomen. Krijg nu om 9:57 een mailtje dat pakketje A afgegeven is en om 10:11 een mailtje met T&T-code, dat ze vandaag tussen 9:00 en 11:00 langs komen. :')

De bestelling van gisteren staat nog steeds op een bezorgblok tussen 9:15 en 11:15, hoop dat die met een andere bezorger onderweg is ofzo :+


Edit 10:29 : En nu komt T&T mail van pakketje B ook binnen, nog steeds met bezorgdatum vanmorgen. Ben benieuwd :+

Edit 10:50 : En de andere is ook binnen :Y)

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:57

kiki1976 schreef:
Dit hebben wij met een bezorger van DPD. Maar die is nu zo stiekem dat hij het beneden in de hal gooit en snel weer weg is. Alleen vergeet hij dat altijd aan te bellen.
Al zo vaak een klacht ingediend, ook de verzender, dan gaat het even goed en dan vervallen ze er weer in.

Oeff daar zou ik link van worden. Je zult op deze manier maar iets waardevols verliezen.

Toen ik belde voor informatie vroegen ze mij of ik een klacht wilde indienen en heb het toen afgeslagen met het idee hier komen we als volwassenen wel uit. Maar als het vaker zo gaat denk ik dat ik dat wel alsnog ga doen.

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:51

Kana schreef:
kiki1976 schreef:
Dit hebben wij met een bezorger van DPD. Maar die is nu zo stiekem dat hij het beneden in de hal gooit en snel weer weg is. Alleen vergeet hij dat altijd aan te bellen.
Al zo vaak een klacht ingediend, ook de verzender, dan gaat het even goed en dan vervallen ze er weer in.

Oeff daar zou ik link van worden. Je zult op deze manier maar iets waardevols verliezen.

Toen ik belde voor informatie vroegen ze mij of ik een klacht wilde indienen en heb het toen afgeslagen met het idee hier komen we als volwassenen wel uit. Maar als het vaker zo gaat denk ik dat ik dat wel alsnog ga doen.

Al zo vaak een klacht ingediend, helpt niets uiteindelijk.
Maar wel steeds een review willen , vul je deze negatief in dan kan het opeens maar 1x per maand (positief wel vaker) maar iedere keer verdwijnen die net zo snel weer na plaatsing (positieve blijven wel staan)

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:18

"Bezorgmoment is bijgewerkt, sorry"

Baal, baal. Dag langer wachten.

Nu morgen hopelijk 2 pakjes tegelijk.

Sabbientje

Berichten: 4710
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:46

Geen post.nl, maar de bezorgdienst van de hornbach....

Mijn zus had voor mijn moeder een mobiele airco besteld bij de Hornbach.
Met bezorging, want dat was makkelijk dan hoefden wij het niet te tillen.
Bezorging was PIEP duur, dus dan ga je van enige service uit.
Mijn moeder is niet zo goed ter been, heeft zuurstof, loopt met een rollator.

Ergens op hun site staat dat ze pallets op de stoep leveren.
Maar.... we bestelden iets wat in een doos zat, dus ga er dan niet vanuit dat het op een pallet gezet word.
Wat dus wel het geval is en dan brengen ze het niet boven,
Dus de bezorger komt. Zet de pallet beneden voor de deur van het Senioren flat.
Op de vraag van mijn moeder hoe ze dat ding dan boven moest krijgen, kreeg ze het antwoord dat hij de zending anders wel weer mee kon nemen.

Als je nou 10 pakken laminaat, tegels of wat dan ook had besteld, had ik begrepen dat je dat niet voor de deur aflevert.
Maar een doos met een mobiele airco....
naar mijn mening zet je dat niet op een pallet, maar op een steekwagentje.

En dat is dus wat ik toen heb mogen gaan doen.
Mijn werk laten vallen (gelukkig heb ik een makkelijke leidinggevende) en mijn moeder gaan helpen om haar bestelling in huis te krijgen....
Tot die tijd zat mijn moeder met haar rollator naast de doos om te zorgen dat hij niet gepikt kon worden.
Had toch iets meer service verwacht.... -:(-

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:15

Belachelijk zeg! Bij ons komen ze ook wel voorbij en ja ze zijn flink zwaar maar niet zo zwaar dat je het pakket niet even met een steekwagen voor de deur kunt krijgen inderdaad := Erg tactloos ook van de bezorger, voor die verzendkosten verwacht je wel meer! :n

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:10

Echt slechte service van Hornbach.
Laatst van die houten terrastegels besteld bij Ikea. Waren 15 dozen. Wonen in een appartement zonder lift. Maar werden echt super netjes tot boven gebracht zonder enig gemopper.
Oke je betaald ook best wel wat voor het thuis bezorgen nl € 49. Maar voor mij is het heen en terug totaal 174 km. Plus ik hoefde de winkel niet in, en niet met de dozen te sjouwen.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:23

kiki1976 schreef:
Echt slechte service van Hornbach.
Laatst van die houten terrastegels besteld bij Ikea. Waren 15 dozen. Wonen in een appartement zonder lift. Maar werden echt super netjes tot boven gebracht zonder enig gemopper.
Oke je betaald ook best wel wat voor het thuis bezorgen nl € 49. Maar voor mij is het heen en terug totaal 174 km. Plus ik hoefde de winkel niet in, en niet met de dozen te sjouwen.


En nu moet je ze allemaal weer naar beneden sjouwen, naar het terras? :+ :D

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 07:48

nynke55 schreef:
kiki1976 schreef:
Echt slechte service van Hornbach.
Laatst van die houten terrastegels besteld bij Ikea. Waren 15 dozen. Wonen in een appartement zonder lift. Maar werden echt super netjes tot boven gebracht zonder enig gemopper.
Oke je betaald ook best wel wat voor het thuis bezorgen nl € 49. Maar voor mij is het heen en terug totaal 174 km. Plus ik hoefde de winkel niet in, en niet met de dozen te sjouwen.


En nu moet je ze allemaal weer naar beneden sjouwen, naar het terras? :+ :D

Nope liggen op het balkon _O-

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:52

Yeey! Op de foto in de PostNL app staat EINDELIJK mijn pakje van AliExpress van 13-4.

Beetje maf dat een ander Ali pakje, Wat ik pas vorige week heb besteld op de 22-5 óók al in de PostNL app staat. Als pakketje, die zal dus ergens deze week óók binnen zijn.

Maar vooral met het eerste pakje ben ik erg blij mee dat het er nu is.

Had ik dus al in april besteld, zodat het ruim optijd voor mijn vakantie binnen zou zijn in juni. Verwachte leverdatum zou nl 27 april zijn.

Nu letterlijk op het randje van "optijd" of in een Nederlandse winkel een ander exemplaar moeten kopen....

speurneusc

Berichten: 5393
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:55

mvdende schreef:
Yeey! Op de foto in de PostNL app staat EINDELIJK mijn pakje van AliExpress van 13-4.

Beetje maf dat een ander Ali pakje, Wat ik pas vorige week heb besteld op de 22-5 óók al in de PostNL app staat. Als pakketje, die zal dus ergens deze week óók binnen zijn.

Maar vooral met het eerste pakje ben ik erg blij mee dat het er nu is.

Had ik dus al in april besteld, zodat het ruim optijd voor mijn vakantie binnen zou zijn in juni. Verwachte leverdatum zou nl 27 april zijn.

Nu letterlijk op het randje van "optijd" of in een Nederlandse winkel een ander exemplaar moeten kopen....


reken je niet rijk!!! Het is pas binnen als het in je brievenbus ligt, ik ben afgelopen al 3 van dat soort pakketjes kwijt wel in de app maar niet bezorgd, post.nl zegt doodleuk contact opnemen met verzender.... jaja

Marjo

Berichten: 37250
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:08

mvdende schreef:
Yeey! Op de foto in de PostNL app staat EINDELIJK mijn pakje van AliExpress van 13-4.

Beetje maf dat een ander Ali pakje, Wat ik pas vorige week heb besteld op de 22-5 óók al in de PostNL app staat. Als pakketje, die zal dus ergens deze week óók binnen zijn.

Maar vooral met het eerste pakje ben ik erg blij mee dat het er nu is.

Had ik dus al in april besteld, zodat het ruim optijd voor mijn vakantie binnen zou zijn in juni. Verwachte leverdatum zou nl 27 april zijn.

Nu letterlijk op het randje van "optijd" of in een Nederlandse winkel een ander exemplaar moeten kopen....


Ali doet nog al eens aan pakketjes samenvoegen, kan het daar niet aan liggen?

Exitium

Berichten: 7154
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:28

Lijkt me stug als het ene pakketje in april besteld is en de andere eind mei :P

Marjo

Berichten: 37250
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:49

Exitium schreef:
Lijkt me stug als het ene pakketje in april besteld is en de andere eind mei :P

Kan best hoor, gebeurt wel vaker :P

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:56

Ik heb inderdaad ook wel eens het gevoel dat ze het opsparen ofzo. Soms hebben we een periode bijna geen aliexpress pakketjes, soms ineens hele containers vol :+

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:38

Alie kan je nooit geloven met data. Dat klopt 9 van de 10 keer niet.

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:01

speurneusc schreef:
mvdende schreef:
Yeey! Op de foto in de PostNL app staat EINDELIJK mijn pakje van AliExpress van 13-4.

Beetje maf dat een ander Ali pakje, Wat ik pas vorige week heb besteld op de 22-5 óók al in de PostNL app staat. Als pakketje, die zal dus ergens deze week óók binnen zijn.

Maar vooral met het eerste pakje ben ik erg blij mee dat het er nu is.

Had ik dus al in april besteld, zodat het ruim optijd voor mijn vakantie binnen zou zijn in juni. Verwachte leverdatum zou nl 27 april zijn.

Nu letterlijk op het randje van "optijd" of in een Nederlandse winkel een ander exemplaar moeten kopen....


reken je niet rijk!!! Het is pas binnen als het in je brievenbus ligt, ik ben afgelopen al 3 van dat soort pakketjes kwijt wel in de app maar niet bezorgd, post.nl zegt doodleuk contact opnemen met verzender.... jaja


Ondertussen heeft het pakketje al in mijn brievenbus gelegen! Het is precies wat ik zocht en besteld had, dus super blij mee.

Nu nog rondje vaatwasser (of ff met de hand) en het kan tussen de vakantiespullen.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 13:29

Hmpff bestelling bij de Decathlon bij een pick up point laten bezorgen.. Gisteren vond ik het al vreemd dat mn bestelling ineens een 'retourzending' was, omdat een adres niet bestond.. Maar goed, pickup point blijkt idd niet meer te bestaan..
maarrrr nu is mijn pakketje vanochtend om 11 uur ergens bezorgd, mijn adres staat daar, met iemands handtekening (niet de mijne).. dus, is het nu retour naar Decathlon of is iemand anders nu heel blij met een paardrijbroek met telefoonzakje... :? :')

Ik ga toch ernstig denken om voortaan maar gewoon weer achteraf te betalen.. :n

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 13:37

Woensdag zou mijn pakketje bezorgd worden... Ik was gewoon thuis maar niets hoor.
's Avonds dan de welbekende mail: bezorgmoment mislukt. Tja niet moeilijk dat bezorgen niet lukt wanneer je het niet komt rondbrengen :')
(Niet aangebeld, maar ik heb ook gewoon een luikje waar je het pakketje in kan leggen, dus eigenlijk is een niet gelukte bezorging onmogelijk...)

Zou donderdag geleverd worden op een afhaalpunt, maar blijkbaar opnieuw niet gelukt... Hopelijk lukt het vandaag wel zodat ik het morgen kan gaan ophalen.
Maar ik vind dat ze het toch wel gewoon opnieuw kunnen komen bezorgen bij mij wanneer het bezorgen in het afhaalpunt blijkbaar ook niet lukt :+ want wil dat niet gewoon zeggen dat het nooit in de bestelwagen is geraakt? Of hoe kan dat anders?

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 14:03

Volgens mij ligt het dan nog in het depot, ik zie ook regelmatig die berichten als ik pakketjes verstuur en ga kijken of het afgeleverd is.

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 13:58

Cer schreef:
Hmpff bestelling bij de Decathlon bij een pick up point laten bezorgen.. Gisteren vond ik het al vreemd dat mn bestelling ineens een 'retourzending' was, omdat een adres niet bestond.. Maar goed, pickup point blijkt idd niet meer te bestaan..
maarrrr nu is mijn pakketje vanochtend om 11 uur ergens bezorgd, mijn adres staat daar, met iemands handtekening (niet de mijne).. dus, is het nu retour naar Decathlon of is iemand anders nu heel blij met een paardrijbroek met telefoonzakje... :? :')

Ik ga toch ernstig denken om voortaan maar gewoon weer achteraf te betalen.. :n


Of je nu wel of niet betaald hebt doet niets af aan het feit dat je pakket niet aankomt. Net alsof het bedrijf het nu niet moet oplossen met je.

Gewoon een bericht naar decathlon en aangeven dat je het niet ontvangen hebt en graag wilt weten waar het is.

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:02

Weet iemand wat je het beste kan doen in deze situatie?
Er zijn deze week 2 pakketjes volgens de track en trace bezorgd. Maar niet dus. Ze kunnen wel zeggen dat ze zijn bezorgd, maar dat zijn ze niet. -O-
Eentje was brievenbuspakketje en ander gewoon via de normale bezorging.

Exitium

Berichten: 7154
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:11

Ik zou in eerste instantie even contact met het webcare team opnemen via Twitter ofzo. Vaak kunnen ze aan de hand van de T&T-code + postcode en huisnummer wel wat zien. Als je daar niet verder komt, contact opnemen met de afzender

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:21

robert45 schreef:
Of je nu wel of niet betaald hebt doet niets af aan het feit dat je pakket niet aankomt. Net alsof het bedrijf het nu niet moet oplossen met je.

Gewoon een bericht naar decathlon en aangeven dat je het niet ontvangen hebt en graag wilt weten waar het is.

Update: ik heb naar decathlon gebeld en omdat ik 3kwartier in de wacht stond, tegelijkertijd via de app het probleem gemeld.
Het bleek een foute comm van PostNL, pakket was bij decathlon retour gekomen, en ze hebben t meteen afgehandeld.
Klantenservice van decathlon pakte t prima op, heb ik ze ook een compliment voor gegeven. :j

Geld komt retour en dan kan ik t eventueel opnieuw bestellen (dat vind ik geen probleem overigens)

xSagan
Berichten: 667
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 19:58

Mag ik even jullie ervaring bij het volgende?

Ik heb zondag een pakket besteld bij bol.com. Het gaat hierbij om bedrade oordopjes.
Vandaag niet thuis, maar omdat het om oordopjes ging dacht ik wel dat het door mijn brievenbus ging passen. Ik weet niet hoe groot dat doosje dan is, maar dat was blijkbaar niet gelukt en bezorger gemist. Kan gebeuren en heb netjes een brief in de bus gekregen daarover. Helaas stond er niet bij dat buren hem hebben aangenomen of dat er naar een pakketpunt was gebracht waar ik hem kon ophalen. Dan kan je via niet thuis kijken wat dan het volgende bezorgmoment is, maar daar staat alleen vanaf 3 uur.

Ik ben met post nl wel gewend dat ze met concretere tijdsblokken werken, gebeurd dit vaker dat ze dan niet naar een afhaalpunt brengen, maar dan op deze manier nog een keer proberen?

Nog nooit mee gemaakt, vandaar mijn vraag.:)