Post NL frustratie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 16:34

Hier ook een leuke.
Zit te wachten op mijn pakketje en ineens krijg ik een melding: uw pakket is bezorgd. Dus ik kijken bij de deur enzo, maar niks te zien. Bel niet gegaan, niks. Uur later zie ik de PostNL bus door de straat sjezen zonder te stoppen. 2 minuten later een berichtje: We hebben u gemist, uw pakket gaat naar een PostNL punt. -O- En dan niet eens degene hier in de buurt, maar een stuk verder! -O-
Ik was zo pissig. Er is niet eens aangebeld, niet eens moeite gedaan. En dan gaat het pakket nog naar een PostNL punt een eind weg ook. Waarschijnlijk wat die bezorger beter uitkwam ofzo. Hij zal wel geen zin gehad hebben om te stoppen en dit zal goed uitgekomen zijn. Pffffff, heb klacht ingediend bij PostNL. Dit kan echt niet, we moeten allemaal werken voor ons geld toch? Dit slaat nergens op.

hwn
Berichten: 4722
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 20:43

xSagan schreef:
Mag ik even jullie ervaring bij het volgende?

Ik ben met post nl wel gewend dat ze met concretere tijdsblokken werken, gebeurd dit vaker dat ze dan niet naar een afhaalpunt brengen, maar dan op deze manier nog een keer proberen?

Nog nooit mee gemaakt, vandaar mijn vraag.:)


Ik weet niet of het exact hetzelfde is in NL als in BE, maar hier gaan de pakjes na 1 poging naar het afhaalpunt, behalve bij een aantal specifieke verzenders die verwachten dat we 2x gaan aanbieden. Is een mogelijkheid dat dit hier het geval is.

De PostNL-chauffeurs mogen trouwens hun pakketten niet aan de deur zetten, zelfs niet met uitdrukkelijke toestemming. Nu had onze depotverantwoordelijke (van PostNL zelf dus) iets besteld, en ze had speciaal 2,5 euro extra betaald om het na 18u te laten leveren. Komt ze halfweg de middag thuis, staat het pakket gewoon tegen de zijgevel, geleverd door PostNL 8)7

Maar er ontbrak nog wat toebehoren, en dat werd dan via B-Post geleverd na 18u.

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 08:12

Suzanne F. schreef:
Hier ook een leuke.
Zit te wachten op mijn pakketje en ineens krijg ik een melding: uw pakket is bezorgd. Dus ik kijken bij de deur enzo, maar niks te zien. Bel niet gegaan, niks. Uur later zie ik de PostNL bus door de straat sjezen zonder te stoppen. 2 minuten later een berichtje: We hebben u gemist, uw pakket gaat naar een PostNL punt. -O- En dan niet eens degene hier in de buurt, maar een stuk verder! -O-
Ik was zo pissig. Er is niet eens aangebeld, niet eens moeite gedaan. En dan gaat het pakket nog naar een PostNL punt een eind weg ook. Waarschijnlijk wat die bezorger beter uitkwam ofzo. Hij zal wel geen zin gehad hebben om te stoppen en dit zal goed uitgekomen zijn. Pffffff, heb klacht ingediend bij PostNL. Dit kan echt niet, we moeten allemaal werken voor ons geld toch? Dit slaat nergens op.


Dit hebben wij zo vaak inderdaad…
Dan weten ze niet welke deurbel ze moeten hebben, dus rijden ze maar door en hebben ze ons gemist…
Terwijl we gewoon thuiswerken en onze bel het prima doet :')

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 16:48

Dit heb ik dus met de DHL bezorger op vrijdag. Vorige week werden een paar onderdelen nageleverd en toen ik thuiskwam stond het bij mijn eigen voordeur (woon in een flat). Heb gelukkig hele lieve rustige buren op deze etage dus het kan op zich niet zoveel kwaad maar met iets kostbaarder zou ik het ook niet zo fijn vinden. Zonet weer een pakketje via DHL en was nu wel thuis. Jongen belt beneden aan en ik doe open, dus hij wist dat ik thuis was. Hoor ik even later keihard gebonk op de voordeur en stond het pakket daar weer gewoon voor de deur, bezorger stond alweer in de lift 8)7

Exitium

Berichten: 7154
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:24

Smee__ schreef:
op de voordeur en stond het pakket daar weer gewoon voor de deur, bezorger stond alweer in de lift 8)7

Haha, dit had ik met GLS vandaag. :D Gisteren totaal niet meer in de gaten dat er een pakketje bezorgd zou worden, dus zat met noise cancelling headphones op en heb ze toen totaal gemist. Vandaag tweede kans, toen inderdaad dit. :+ Maar als je af en toe hoort wat voor load ze meekrijgen, kan ik er nog wel wat begrip voor opbrengen ook

Biebz

Berichten: 5518
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 07:51

Ik betaal extra voor een avond bezorging. Want ik ben overdag niet thuis en de buren willen toch niks aannemen (flat dus vind het zelf ook niet prettig).

Wordt het toch overdag al aangeboden en dan krijg ik een niet thuis bericht -O-

Waar betaal ik nou extra voor. Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd.

Merileth

Berichten: 1117
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 10:38

Dinsdag een bericht 'uw pakket is meegegeven aan de bezorgdienst en wordt uiterlijk 30 juni bezorgd'. Dus uiteraard is de status van het pakket nog steeds alleen 'is aangemeld'.

Rennie89
Berichten: 37260
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 10:40

Ja heb ik ook idd, nu kunnen ze lekker voor de pakketjes invoerrechten eisen pfff.

En het pakketje waarbij ik niet thuis was hebben ze retour gestuurd, niet eens naar ophaalpunt. Echt walgelijk en ben daar echt boos over. Gaat om een Buitenlands pakketje

Biebz

Berichten: 5518
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 22:41

Biebz schreef:
Ik betaal extra voor een avond bezorging. Want ik ben overdag niet thuis en de buren willen toch niks aannemen (flat dus vind het zelf ook niet prettig).

Wordt het toch overdag al aangeboden en dan krijg ik een niet thuis bericht -O-

Waar betaal ik nou extra voor. Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd.


Bezorger is niet eens aan de deur geweest.
Ik ben woest. Morgen hang ik gelijk aan de telefoon met PostNL.


Afbeelding

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 22:58

Oef!!! Hopelijk krijg je het gewoon vergoed.

Anoniem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 23:05

Dit is fout van bol geweest denk ik zelfs. Dit is verzonden als brievenbuspost en dat had niet gemogen als jij extra hebt betaald :n

Biebz

Berichten: 5518
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 23:10

Ik ga morgen gelijk met PostNL contact opnemen.

Met bol.com heb ik al contact gehad. Deze sturen direct een nieuwe op. Erg fijn!

De fout ligt echt bij PostNL. Het pakket is niet als brievenbuspakket verstuurd. Ik snap dat de bezorger niet altijd zin heeft om naar de 4e verdieping te komen. Maar bel dan iig even aan. Dan kan ik ook naar beneden komen.

En dan nog, als je weerstand voelt druk je niet door lijkt mij? Dit was een boek met een harde kaft. Hier moet echt veel kracht voor gezet zijn.

Veulen84

Berichten: 10881
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 23:24

Ben benieuwd wat ze tegen je zeggen.

Ik had gisteren dit:

Afbeelding

Waarom zou je aanbellen als je het ook gewoon in m'n voortuin kan mikken? Het is helemaal niet dat het niet al 2 dagen regent en het gras zeiknat is. Dat je geen dozen op mekaar moet gooien ofzo.

Overbuurman heeft gezien dat ie het zo over het tuinmuurtje vanuit z'n bus in de voortuin smeed... Top jongens...

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 06:32

Oh dat is echt bizar zeg

Flying_Angel

Berichten: 15723
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 08:37

:oo beide gevallen, is toch niet normaal meer :\

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:13

Oei ik voel de pijn in m'n rug gewoon bij het zien van die ellendige zooplus dozen := Rotdingen zijn 't. Maar dat maakt het niet gerechtvaardigd om er maar zo mee te smijten, dat is onacceptabel :n

Puera

Berichten: 8108
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:19

Zooplus stampt zoveel mogelijk bij elkaar in een doos. Die krengen zijn niet te huffen.

Ik bestel zelf ook veel bij Zooplus maar ik verdeel tegenwoordig m’n bestellingen over meerdere pakketten. Ik betaal liever een of twee euro verzendkosten. Dat is niet alleen prettiger voor de bezorger maar ik vind kleinere pakketten zelf ook veel beter te hanteren.

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 14:05

Vroeger was Zooplus echt veel goedkoper dan andere aanbieders maar inmiddels bestel ik het bij de Petsplace zo goed als voor dezelfde prijs en betere service.
Dit even off-topic. Maar PostNL mag niet zo met de pakketten omgaan al zijn ze nog zo zwaar of onhandig.

Ik had laatst een bestelling die geleverd werd door PostNL @ home of zoiets, ik denk een speciale tak van PostNL? Die bezorgen het ook binnen op de plek waar jij wil. Die meneer was echt superbehulpzaam, echt heel aardig. Geen kwaad woord daarover.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 14:21

@home is de grote zaken tak. Meubels ect

Ik bestel niet meer bij zooplus. Nu bij petfooddiscounter :) veel fijner en sneller. Haal het meestal op

Veulen84

Berichten: 10881
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 15:21

Het gewicht viel echt wel mee hoor. Ze zijn 10 tot 15 kg. Dat is echt veel minder dan de 30 kg die mag. Bovendien als ie gewoon had aangebeld had ik gewoon het plateauwagentje naar de bus gerolt. Had ie het er op kunnen leggen. Hoeft ie bijna niks te tillen.

Seraphia
Berichten: 272
Geregistreerd: 07-05-14

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:51

@Biebz en Veulen84, jemig zeg! Ik zou dat als bezorger dus echt niet durven, mijn geweten gaat dan echt aan me knagen. :=

Marjo

Berichten: 37250
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:52

Is de inhoud nog wel te redden Veulen84?

Veulen84

Berichten: 10881
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 22:35

Marjo schreef:
Is de inhoud nog wel te redden Veulen84?


Gelukkig wel. De onderste van de stapel waren 2 zakken hondenvoer. Gelukkig zijn die van plastic en best stevig. Die hebben de val en het water goed doorstaan. De rechter was een zak muesli, die was door het vocht zacht geworden. Maar die hebben we meteen in een vuilniszak geschoven en daarna in de voerton.

Van de postnl trouwens geen reactie.

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:29

Bizar! Hier komt zooplus overigens met dpd of Dhl, al meerdere keren meegemaakt dat ik niet thuis was maar m’n zakken voer voor de deur stonden..

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 17:00

Barbabientje schreef:
Bizar! Hier komt zooplus overigens met dpd of Dhl, al meerdere keren meegemaakt dat ik niet thuis was maar m’n zakken voer voor de deur stonden..


Afbeelding

Zoiets -O-