Post NL frustratie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 11:02

Shadow0 schreef:
Ik wil ook mijn pakje (gewoon brievenbus trouwens.) Donderdag op tijd verstuurd, dus ik zou het wel leuk vinden als die vandaag komt.



Verschillende poststukken verstuurd op 30 november en 1 december. Sommige zijn pas 10 december bezorgd… anderen zijn er nog niet… het is een drama de postbezorging.

Zal blij zijn als december voorbij is.

Shadow0

Berichten: 43516
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 11:07

Ja, maar het is niet alleen december, het is ook de totale desinteresse van Postnl voor hoe het werkelijk met de bezorging gaat.
Dit vat het bv wel goed samen: https://www.postnl.nl/klantenservice/pr ... =position5
"We zouden eigenlijk de volgende dag moeten bezorgen, maar nou ja, dat doen we lang niet altijd en misschien komt het alsnog maar anders interesseert het ons eigenlijk helemaal niets."

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 10:51

robert45 schreef:
Shadow0 schreef:
Ik wil ook mijn pakje (gewoon brievenbus trouwens.) Donderdag op tijd verstuurd, dus ik zou het wel leuk vinden als die vandaag komt.



Verschillende poststukken verstuurd op 30 november en 1 december. Sommige zijn pas 10 december bezorgd… anderen zijn er nog niet… het is een drama de postbezorging.

Zal blij zijn als december voorbij is.

Hier was dat idd net zo, zo traag.
Maar wel een piektoeslag voor bedrijven willen hebben

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 23:16

Precies, heb al een mail gestuurd met de vraag of ik mijn piektoeslag terug mag hebben. Ze hebben er immers niets nuttigs mee gedaan. Sterker nog er zijn steeds meer vertragingen.

Het argument dat ze meer mensen inzetten is ook zo leuk, ze verdienen ook meer vanwege meer pakketten.

Marcella

Berichten: 36754
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 23:55

Post.nl vanmiddag op mijn werk. Zie de persoon binnenkomen laat pakket op de grond vallen en loop weer de deur uit. Paar meter ver hangt een groot karton met koeienletters in het Nederlands inkomende pakketten. Om nog maar niet te spreken over dat de doos kapot en open was.

Was niet in de buurt van de deur en moest nog een flink stuk lopen.

996981
Berichten: 9766
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 23:58

Geen PostNL, maar UPS frustratie... mag dat ook?

Dinsdag (morgen) zou een pakket hier worden bezorgd. Gaat om een duurder pakket, waarvoor getekend moet worden bij ontvangst.

Vanmiddag (maandag) kregen we mail dat het bezorgd was, terwijl we beide niet thuis waren. Ondertekend door iemand anders... (directe) buren hebben we niet en het pakket ligt niet om het huis...

Klacht ingediend bij UPS en de betreffende webshop op de hoogte gebracht. Kunnen we meer doen? Wat zijn onze rechten?

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 00:13

De webshop is in principe verantwoordelijk tot levering, al kan dat wel een discussiepuntje worden als ervoor getekend is denk ik? Maar verder is het in principe zo: pakket niet ontvangen = webshop vergoed dat en die vecht het dan verder uit met de vervoerder.
Desondanks moet de afzender sowieso een onderzoek laten instellen, dus daar iig mee beginnen :j

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:54

Hier ook ondertussen best gefrustreerd aan het worden. Al 10 dagen op rij is mijn pakket vertraagd. Is nu bijna 3 weken onderweg. Ik snap wel dat het druk is maar doe er dan wat aan |o

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:41

Ik heb juist een superervaring met DHL. Had zaterdag bij een webshop besteld en omdat het met DHL verstuurd zou worden, naar mijn werk laten sturen. Ik werk dinsdag tot vrijdag dus kwam mooi uit. Werd dat pakket gisteren(maandag dus) al bezorgd! Supersnel dus

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 14:09

Ik heb een pakket besteld dat met UPS wordt verzonden. Vrijdag had ik een mail van de webshop dat ie weg ging, maar nog geen mail van UPS dat ie eraan komt of met tracking ofzo…
Weet iemand hoe dat werkt of staan ze gewoon een keer voor de deur?
Ik dacht dat ik eerder wel een dag ofzo kreeg wanneer het zou komen.

Het is m’n winterjas en ik heb het koud :')

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 14:42

Siersma schreef:
Ik heb juist een superervaring met DHL. Had zaterdag bij een webshop besteld en omdat het met DHL verstuurd zou worden, naar mijn werk laten sturen. Ik werk dinsdag tot vrijdag dus kwam mooi uit. Werd dat pakket gisteren(maandag dus) al bezorgd! Supersnel dus

Had ik dus ook afgelopen week met DHL! Had vrijdagavond besteld, zou gisteren bezorgd worden. Was het er zaterdag al :D

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:34

996981 schreef:
Geen PostNL, maar UPS frustratie... mag dat ook?

Dinsdag (morgen) zou een pakket hier worden bezorgd. Gaat om een duurder pakket, waarvoor getekend moet worden bij ontvangst.

Vanmiddag (maandag) kregen we mail dat het bezorgd was, terwijl we beide niet thuis waren. Ondertekend door iemand anders... (directe) buren hebben we niet en het pakket ligt niet om het huis...

Klacht ingediend bij UPS en de betreffende webshop op de hoogte gebracht. Kunnen we meer doen? Wat zijn onze rechten?


Gewoon aangeven bij de webshop dat je niets ontvangen hebt. Dan starten ze een onderzoek om te kijken of het te achterhalen is. Meer hoef je niet te doen.

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 09:35

verootjoo schreef:
Ik heb een pakket besteld dat met UPS wordt verzonden. Vrijdag had ik een mail van de webshop dat ie weg ging, maar nog geen mail van UPS dat ie eraan komt of met tracking ofzo…
Weet iemand hoe dat werkt of staan ze gewoon een keer voor de deur?
Ik dacht dat ik eerder wel een dag ofzo kreeg wanneer het zou komen.

Het is m’n winterjas en ik heb het koud :')


Bedrijf mailen dat je geen tracking code hebt?

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 12:37

Ik kreeg maandag in de PostNL-app een melding dat mijn pakket gesorteerd was en dinsdag bezorgd zou worden. Helaas uitgesteld naar vandaag. Krijg ik zojuist weer een melding dat het wordt uitgesteld naar morgen. Aan de reacties hier te zien kan ik er vanuit gaan dat het nog wel een paar dagen langer uitgesteld gaat worden |(
Jammer, ben dit normaal gesproken niet gewend en het is een cadeautje dus ik ben super nieuwsgierig :+

Anoniem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 14:12

Haha, hetzelfde als hier! Veel wordt uitgesteld, en sommige pakketten komen diezelfde dag in de avond zonder vooraankondiging. Dan baal ik altijd super hard als ik niet thuis ben en hij linea recta naar het pakketpunt gaat. Of wanneer je een latere dag uitzoekt omdat je dan thuis bent, en dan is hij alsnog vertraagd of juist vervroegd.

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 14:42

Ja gelukkig is hier vrijwel altijd iemand thuis, dus dat scheelt. We hebben wel een nieuwe bezorger en als er nu een keer niemand is gooit hij het gewoon voor het huis neer.. Dat vind ik wel echt storend want er komen hier veel mensen voorbij gewandeld en tegenover ons staan geen huizen dus er is niet veel controle.

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:19

Hier een pakketje waar zo'n sticker op zat dat het breekbaar was. Halve pakket was bedekt door die sticker. Maar de bezorger gooide het zo voor de deur op de grond ipv aangeven := toch apart als ik de deur open doe voordat hij aanbelt en het dan gewoon op de grond gesmeten wordt.

Caitlin_K
Berichten: 3765
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:38

Hier al dag 3 van de POST-NL uitstel. Heel vervelend want ik heb koekjesdeeg besteld ...

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:21

Gisteren meerdere bestellingen geplaatst bij verschillende webshops. Hopelijk gaat dit allemaal nog goed komen.

Morgen nog 1 of 2 bestellingen de deur uit, wat nog onder de kerstboom moet dus hopelijk schiet het allemaal een beetje op.

Een week voor kerst moet ruim optijd zijn in principe.

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:32

Serieus? Ik vind dat best een gok. In normale tijden, ja. In deze tijd waar de winkels vroeg dicht zijn, webshop het zelf druk hebben en de bezorgdiensten ook vind ik het vrij gewaagd. Dan is het te hopen dat de webshop het vrijdags allemaal weg krijgt en de pakketjes ook meegenomen worden.

Juist cadeaus bestel ik ruim van te voren.

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:35

mvdende schreef:
Gisteren meerdere bestellingen geplaatst bij verschillende webshops. Hopelijk gaat dit allemaal nog goed komen.

Morgen nog 1 of 2 bestellingen de deur uit, wat nog onder de kerstboom moet dus hopelijk schiet het allemaal een beetje op.

Een week voor kerst moet ruim optijd zijn in principe.

Onder welke steen heb jij geleefd?

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:38

mvdende schreef:
Gisteren meerdere bestellingen geplaatst bij verschillende webshops. Hopelijk gaat dit allemaal nog goed komen.

Morgen nog 1 of 2 bestellingen de deur uit, wat nog onder de kerstboom moet dus hopelijk schiet het allemaal een beetje op.

Een week voor kerst moet ruim optijd zijn in principe.

Toen je op plaatsen drukte ben je meteen een bak popcorn en cola gaan halen? :+

Amazon is anders behoorlijk optimistich. Voor je gaat bestellen staat er geschatte leverdatum 18-12 toen ik verzendbewijs kreeg stond er wordt morgen avond geleverd.
Ben benieuwd :+

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:40

Zo irritant mensen die nu last-minute bestellen..
Wij hebben nu klanten die om half 3 bestellen, en om 4 uur al bellen.. gaat het vandaag nog de deur uit? Heb het morgen nodig.
En dan wij alle moeite doen om het toch nog die dag weg te krijgen.. Faalt PostNL uiteraard weer ^)

Exitium

Berichten: 7152
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:51

MyWishMax schreef:
Serieus? Ik vind dat best een gok. In normale tijden, ja. In deze tijd waar de winkels vroeg dicht zijn, webshop het zelf druk hebben en de bezorgdiensten ook vind ik het vrij gewaagd. Dan is het te hopen dat de webshop het vrijdags allemaal weg krijgt en de pakketjes ook meegenomen worden.

Juist cadeaus bestel ik ruim van te voren.

Kerstcadeau's juist om die reden al begin vorige maand besteld :D

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:38

Tot nu toe gaven de webshops aan dat de levertijd enkele dagen is.

1 pakketje is daadwerkelijk al bij DPD afgegeven,

De rest lijkt nog niet onderweg te zijn.