Post NL frustratie!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27570
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 22:33

Ik zou dan met screenshots een klacht indienen.

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 22:40

kiki1976 schreef:
Pfff wat een gezeik met post.nl

Ik moest voor iemand een aangetekende brief verzenden ( degene woont zelf in het buitenland en de post was in NL en moest ook binnen NL verzonden worden).

Netjes een label aan laten maken op een post.nl punt.
Waar de brief heen moet was op dat moment niet aanwezig.
Nu is het met aangetekende post niet altijd handig dat de ontvanger weet dat deze eraan komt ( denk aan ingebrekenstelling, advocaat zaken, want de ervaring is, dan nemen ze het zeker niet aan).
De brief is naar een post.nl punt gegaan.
De ontvanger heeft geen briefje in de bus gehad, met als gevolg brief niet opgehaald dus gaat retour afzender.

Contact met post.nl gehad maar wat een onbeschofte manier van benaderen.
Ja eigen schuld kijk naar de voorwaardes.
Maar ze lezen hun eigen voorwaardes blijkbaar niet.
Want daarin staat dat als er bij een aangetekende brief GEEN email adres bekend is er een briefje in de bus gedaan word. Wat dus niet is gebeurt.

Echt na een dag heen en weer met berichten waarbij degene achter de chat enkel kon zeggen kijk op de website nam een andere het over.
Die zei gelijk ik zie het probleem, mag ik de T&T code nogmaals.
Ik zie het al er is idd geen melding in het systeem dat er een briefje is achter gelaten en het de brief niet is opgehaald daardoor.

Krijg je als antwoord: we nemen contact op met de bezorger u ontvangt hier geen verder bericht van.
Als u de brief terug heeft (wat ook al dagen duurt) dan kunt u deze opnieuw laten verzenden.

Dus ik mag gewoon wederom € 9,05 neerleggen -:(-


Een voordeel: in Nederland geldt dat als iemand weet dat de brief op PostNL punt is, dan mag deze als gelezen worden beschouwd. Dus mocht je zelf via een appje/mail wel hebben laten weten dat hij op PostNL punt lag is hetzelfde.

Maaike_Ma
Berichten: 1258
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:19

purny schreef:
Ik zou dan met screenshots een klacht indienen.


Hebben we ook gedaan, bedrijf waar het vandaan kwam contact hoe en wat opgenomen, maar heeft totaal geen zin

Exitium

Berichten: 7171
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 14:28


sterregoud
Berichten: 1883
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 19:34

Melding pakketje bezorgd, mooi. Helaas niet bij mij, dus moet ik nu de hele buurt afgaan ? Of kan het ook een dag later komen ?

Exitium

Berichten: 7171
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 20:21

In dat soort situaties benader ik PostNL altijd even via Twitter

sterregoud
Berichten: 1883
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 20:26

Oh, ik heb geen Twitter.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 20:43

sterregoud schreef:
Melding pakketje bezorgd, mooi. Helaas niet bij mij, dus moet ik nu de hele buurt afgaan ? Of kan het ook een dag later komen ?


Via waar heb je die melding gehad? Je kunt de status van een zending altijd in de app terug zien met de T&T code, bij bezorging bij de buren staat er dan (als het goed is) ook een huisnummer bij. Is al een aantal maanden zo.

sterregoud
Berichten: 1883
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 20:45

Courses schreef:
sterregoud schreef:
Melding pakketje bezorgd, mooi. Helaas niet bij mij, dus moet ik nu de hele buurt afgaan ? Of kan het ook een dag later komen ?


Via waar heb je die melding gehad? Je kunt de status van een zending altijd in de app terug zien met de T&T code, bij bezorging bij de buren staat er dan (als het goed is) ook een huisnummer bij. Is al een aantal maanden zo.


Op mijn telefoon kwam de melding binnen, dat ik mijn pakket binnen heb.
Maar het is er dus niet.. Ook niet buiten ofzo.

En als ik bij T&T kijk, staat ook dat het bij mij bezorgd is..

MyWishMax

Berichten: 25481
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:01

Had ik ook, stond half verstopt bij de voordeur. Ik heb helemaal geen neerzet toestemming gegeven := Daar ben ik dus echr niet blij mee ook. Al helemaal niet omdat hun eigen tijdvak niet klopt. Om half 11 bericht krijgen dat ze tussen 9 en 11 komen. Meteen naar huis gegaan en daar stond het voor de voordeur. Ja, ze hadden er een plank hout voor gezet, is echt niet opvallend...

Maar vervelender vind ik dat ik vandaag melding kreeg in de app dat er 2 brieven zouden komen
Nu komt de post tegenwoordig maar 1 keer per week waardoor ik al 2 keer problemen heb gehad met belangrijke brieven. 1 kwam na de afspraak pas binnen en de ander dag van te voren toen ik dus geen contact meer kon opnemen om te verzetten. Kostte me dus nog geld ook. Bedrijf verstuurt ze minimaal week van te voren en dan alsnog niet binnen week bezorgd worden...

Nu kwam de post ook echr vandaag, maar ik kreeg maar 1 brief en de belangrijke andere zat er niet bij, terwijl ze beide in app stonden voor vandaag...

amigamia

Berichten: 831
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:11

MyWishMax schreef:
Had ik ook, stond half verstopt bij de voordeur. Ik heb helemaal geen neerzet toestemming gegeven := Daar ben ik dus echr niet blij mee ook. Al helemaal niet omdat hun eigen tijdvak niet klopt. Om half 11 bericht krijgen dat ze tussen 9 en 11 komen. Meteen naar huis gegaan en daar stond het voor de voordeur. Ja, ze hadden er een plank hout voor gezet, is echt niet opvallend...

Maar vervelender vind ik dat ik vandaag melding kreeg in de app dat er 2 brieven zouden komen
Nu komt de post tegenwoordig maar 1 keer per week waardoor ik al 2 keer problemen heb gehad met belangrijke brieven. 1 kwam na de afspraak pas binnen en de ander dag van te voren toen ik dus geen contact meer kon opnemen om te verzetten. Kostte me dus nog geld ook. Bedrijf verstuurt ze minimaal week van te voren en dan alsnog niet binnen week bezorgd worden...

Nu kwam de post ook echr vandaag, maar ik kreeg maar 1 brief en de belangrijke andere zat er niet bij, terwijl ze beide in app stonden voor vandaag...


Maar ook staan ze beide in de app is het nog niet gezegd dat ze dan ook echt die dag komen . Dit is een indicatie. Ik werk voor postnl en hoe vaak ik deze vraag wel niet krijg per dag van mensen die iets verwachten.

Marije_jiplover

Berichten: 25375
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:19

Het is wel verwarrend, want de melding van de app is: u krijgt vandaag post.

Dus wel een beetje irritant dat PostNL die melding stuurt, maar het alsnog niet betekent dat je daadwerkelijk vandaag post krijgt.
Er staat notabene ook een datum bezorgdatum bij!

Doe dan die melding er niet uit en zet er geen bezorgdatum bij.

MyWishMax

Berichten: 25481
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:20

Dat heb ik serieus nog nooit gehad dat maar een gedeelte van de post kwam die aangemeld staat. Toen ze nog alle dagen bezorgden kwam alles wat er in stond ook gewoon die dag binnen en nu, als ze een keer komen, komt normaal ook alles binnen wat er in staat. Of dat er nu al langer in staat of voor die dag. Of niks van die dag komt of alles :=
Is dus al niet handig van postnl zelf.

Het is gewoon mega frustrerend als je belangrijke dingen daardoor mist, met beetje pech komt het pas weer volgende week dinsdag dus.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78596
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:40

Hier is het schering en inslag dat maar de helft van de post komt die in de app staat. Of, nog mooier, er komt niets van wat in de app staat maar iets heel anders, die dan 2 dagen later verschijnt als te verwachten post. :')

MyWishMax

Berichten: 25481
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:50

Haha dan heb ik altijd mazzel gehad :') Ik kon een week kijken wat er aan kwam als ze een dag zouden bezorgen haha

kiki1976

Berichten: 16911
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 22:10

Die app is sws waardeloos.
Verschillende pakketten erin staan die al maanden op binnenkort bezorgd staan of levertijd niet bekend.
Maar zijn allang geleverd.

Ook regelmatig post in de bus die weer niet in de app staat. En laat dat nu vaak om belangrijkere dingen gaan.

Maar goed gisteren verschillende pakketten verzonden en alle vandaag geleverd zelfs naar België.

daffieduck83

Berichten: 1749
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 22:29

Ik had vandaag nog een kerstkaart in de bus, terwijl de verzender die rond 6 december heeft verstuurd

sterregoud
Berichten: 1883
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 17:47

Ik zag de TNT bezorger rijden, heb hem aangesproken. Bleek dat hij het bij de buren door de brievenbus had gedaan.
Geen slimme actie. ( ik was gewoon thuis).
Maar goed, wel opgelost.

juval

Berichten: 13306
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 19:25

MyWishMax schreef:
Dat heb ik serieus nog nooit gehad dat maar een gedeelte van de post kwam die aangemeld staat. Toen ze nog alle dagen bezorgden kwam alles wat er in stond ook gewoon die dag binnen en nu, als ze een keer komen, komt normaal ook alles binnen wat er in staat. Of dat er nu al langer in staat of voor die dag. Of niks van die dag komt of alles :=
Is dus al niet handig van postnl zelf.

Het is gewoon mega frustrerend als je belangrijke dingen daardoor mist, met beetje pech komt het pas weer volgende week dinsdag dus.


kun je het bedrijf van je belangrijke post niet vragen of ze de brieven ook per mail willen versturen, zodat je in ieder geval op tijd weet dat er een afspraak is.

MyWishMax

Berichten: 25481
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 20:50

Al gedaan, maar helaas doen ze dat niet :+ Altijd fijn van die ouderwetse en loggen organisaties haha.

Sabbientje

Berichten: 4722
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 09:27

De frustratie over bezorgers loopt hier een beetje op.

-Iets bezorgd hebben, terwijl we niet thuis zijn. pakket foetsie
-Zeggen dat er niet thuis waren, maar we waren wel degelijk thuis. Bezorger geheel niet in de wijk gezien.
En dan komt er van POST NL vandaag nog een pakket waar niet eens een tijd bij staat.

En dan heeft DHL ook weer een leuke.
Ik heb een bestelling gedaan bij kramer en dat is ivm gewicht in 3 pakketten verdeeld.
2 pakketten komen tussen 14.00 en 18.00
en 1 pakket komt tussen 17.30 en 21.30

De nieuwe manier van iemand huisarrest geven?

Als DHL ze alle drie nu even in de overlappende tijd van 17..30 en 18.00 brengen zou dat handig zijn.
En Post NL ook rond die tijd komt. Dan hoef ik niet de hele dag achter de deur te zitten wachten.

Maaike_Ma
Berichten: 1258
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 10:36

Dhl zou goed kunnen dat het met 2 verschillende busjes/bezorgers word gebracht, is hier op het werk ook vaak brengt de ene de vlaggen en de ander de voeten ervoor :Y)

Froukje
Forever young

Berichten: 10851
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 10:46

Als Kramer het in 2 containers verstuurd heeft kan DHL daar weinig aan veranderen. Dan zat het laatste pakket gewoon in een container die later bij DHL gesorteerd is.


Hier klachten over de Franse afdeling van DPD.. Die hebben een vreselijk onhandig pakket weer retour gestuurd omdat ze geen zin hadden om het pakket te bezorgen omdat het huis van de ontvanger zogenaamd niet zou bestaan. 8)7 Die vrouw heeft 4x gebeld, blijkbaar waren ze het toen zo zat dat ze hem op beschadigd hebben gezet en deze kant weer hebben opgestuurd.

Na het uitpakken geen beschadiging te zien dus ik heb hem weer ingeleverd bij DPD voor poging 2.. Maar mijn hemel, wat zitten er mutsen op die klantenservice.

Vind de klantenservice van DHL en PostNL al niet geweldig maar die van DPD slaat alles.

Mellow

Berichten: 6515
Geregistreerd: 22-06-02

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 12:10

Vraagje...
Ik kreeg een briefje in de brievenbus of ik nog even een kaart terug wilde sturen met 6 postzegels er op omdat er een pakket hier bezorgd is waar te weinig op gefrankeerd was. De verzender was bij post nl niet bekend en met de gegevens op die kaart word ik niet wijzer. Eigenlijk wil ik dit dus niet betalen want ik weet niet voor welk pakket en of ik het al betaald heb maar de verzender dus in gebreke is.

Iemand die dit ook een keer aan de fiets heeft gehad? En wat heb je toen gedaan?

Marcella

Berichten: 36862
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 12:16

Verwacht: gisteren tussen 15:45 en 18:15
Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt
8)7 :=

Weet het niet hoor, maar gaat niet helemaal goed volgens mij.