Post NL frustratie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25449
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 12:20

Hier 2 pakketten door postnl de afgelopen weken die handtekening vereisten. De 1e ging goed, ik heb handtekening gezet bij in ontvangst nemen.
De 2e kwam gisteren, werd voor de deur gezet en hij liep al weg voordat ik de deur open had (5seconden) en ik heb dus geen handtekening gezet.

Toch erg slordig als er extra betaald is voor verzending waarbij handtekening bij ontvangst verplicht is en een bezorger gewoon zelf maar tekent, het voor de deur aan de openbare weg zet en niet eens wacht of er überhaupt iemand thuis is. Ik heb er niet voor betaald, maar de verzender wel. Heb ooit al een discussie met postnl gehad over pakket met handtekening tijdens corona. Zij wilden niet meewerken want volgens handtekening was het bezorgd, terwijl het niet mijn handtekening was...

Exitium

Berichten: 7166
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 12:30

Mellow schreef:
Vraagje...
Ik kreeg een briefje in de brievenbus of ik nog even een kaart terug wilde sturen met 6 postzegels er op omdat er een pakket hier bezorgd is waar te weinig op gefrankeerd was. De verzender was bij post nl niet bekend en met de gegevens op die kaart word ik niet wijzer. Eigenlijk wil ik dit dus niet betalen want ik weet niet voor welk pakket en of ik het al betaald heb maar de verzender dus in gebreke is.

Iemand die dit ook een keer aan de fiets heeft gehad? En wat heb je toen gedaan?

Negeren, dan komt er nog een keer een verzoek. Die negeer je ook en daarna is het klaar.

Het is een verzoek, jij hebt nooit een overeenkomst met PostNL afgesloten voor dat pakket en ze kunnen dus ook geen deurwaarder of wat dan op je af sturen. Nog los van het feit dat dat voor die paar euro sowieso niet gaat gebeuren.

Mellow

Berichten: 6504
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 12:51

Exitium schreef:
Mellow schreef:
Vraagje...
Ik kreeg een briefje in de brievenbus of ik nog even een kaart terug wilde sturen met 6 postzegels er op omdat er een pakket hier bezorgd is waar te weinig op gefrankeerd was. De verzender was bij post nl niet bekend en met de gegevens op die kaart word ik niet wijzer. Eigenlijk wil ik dit dus niet betalen want ik weet niet voor welk pakket en of ik het al betaald heb maar de verzender dus in gebreke is.

Iemand die dit ook een keer aan de fiets heeft gehad? En wat heb je toen gedaan?

Negeren, dan komt er nog een keer een verzoek. Die negeer je ook en daarna is het klaar.

Het is een verzoek, jij hebt nooit een overeenkomst met PostNL afgesloten voor dat pakket en ze kunnen dus ook geen deurwaarder of wat dan op je af sturen. Nog los van het feit dat dat voor die paar euro sowieso niet gaat gebeuren.


Dan gaan we dit doen.
Bedankt voor je antwoord.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78564
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 13:05

Marcella schreef:
Verwacht: gisteren tussen 15:45 en 18:15
Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt
8)7 :=

Weet het niet hoor, maar gaat niet helemaal goed volgens mij.


Dat ligt niet aan Postnl maar aan de verzender. Die heeft een label aangemaakt en vanaf dan wordt de zending al ingepland, maar de verzender heeft het nog niet aangeleverd.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 13:13

MyWishMax schreef:
Hier 2 pakketten door postnl de afgelopen weken die handtekening vereisten. De 1e ging goed, ik heb handtekening gezet bij in ontvangst nemen.
De 2e kwam gisteren, werd voor de deur gezet en hij liep al weg voordat ik de deur open had (5seconden) en ik heb dus geen handtekening gezet.

Toch erg slordig als er extra betaald is voor verzending waarbij handtekening bij ontvangst verplicht is en een bezorger gewoon zelf maar tekent, het voor de deur aan de openbare weg zet en niet eens wacht of er überhaupt iemand thuis is. Ik heb er niet voor betaald, maar de verzender wel. Heb ooit al een discussie met postnl gehad over pakket met handtekening tijdens corona. Zij wilden niet meewerken want volgens handtekening was het bezorgd, terwijl het niet mijn handtekening was...

Heb ik ook eens gehad riep een nog achteraan moet ik geen handtekening zetten? Stond namelijk in de app zegt ie dus doodleuk nee. Dat was dus mooi een klacht

Marcella

Berichten: 36828
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 13:23

Neonlight schreef:
Marcella schreef:
Verwacht: gisteren tussen 15:45 en 18:15
Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt
8)7 :=

Weet het niet hoor, maar gaat niet helemaal goed volgens mij.


Dat ligt niet aan Postnl maar aan de verzender. Die heeft een label aangemaakt en vanaf dan wordt de zending al ingepland, maar de verzender heeft het nog niet aangeleverd.

Wordt opgehaald is bitiba.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 13:24

Hier ook kattenvoer wat verlaat is, het schijnt heel druk te zijn bij zooplus.
Is wel verwerkt maar nog niet aangemeld bij dhl

Marcella

Berichten: 36828
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 13:39

Zooplus bestel ik niet meer te veel gedonder gehad. En bitiba nog geen enkele problemen mee gehad.

Tip tel alles na bij Zooplus. ;) :o

Froukje
Forever young

Berichten: 10848
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 13:41

Bitiba is van Zooplus...

Spenk
Berichten: 21826
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 13:47

Bibita is inderdaad van zooplus :D dus dat is hetzelfde. Hier nooit problemen bij zooplus overigens. Gaat altijd goed bestel er al jaren.

Marcella

Berichten: 36828
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 13:55

Klopt maar bij Zooplus hadden ze problemen met tellen en bitiba niet. :+

BrankaZ

Berichten: 3896
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 14:07

Smallheal schreef:
MyWishMax schreef:
Hier 2 pakketten door postnl de afgelopen weken die handtekening vereisten. De 1e ging goed, ik heb handtekening gezet bij in ontvangst nemen.
De 2e kwam gisteren, werd voor de deur gezet en hij liep al weg voordat ik de deur open had (5seconden) en ik heb dus geen handtekening gezet.

Toch erg slordig als er extra betaald is voor verzending waarbij handtekening bij ontvangst verplicht is en een bezorger gewoon zelf maar tekent, het voor de deur aan de openbare weg zet en niet eens wacht of er überhaupt iemand thuis is. Ik heb er niet voor betaald, maar de verzender wel. Heb ooit al een discussie met postnl gehad over pakket met handtekening tijdens corona. Zij wilden niet meewerken want volgens handtekening was het bezorgd, terwijl het niet mijn handtekening was...

Heb ik ook eens gehad riep een nog achteraan moet ik geen handtekening zetten? Stond namelijk in de app zegt ie dus doodleuk nee. Dat was dus mooi een klacht

Hier met een aangetekende brief gehad. Die zat in de brievenbus die aan de straat staat. Vriend vond het geen klacht waard, daarom niets mee gedaan.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78564
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 15:29

Marcella schreef:
Neonlight schreef:

Dat ligt niet aan Postnl maar aan de verzender. Die heeft een label aangemaakt en vanaf dan wordt de zending al ingepland, maar de verzender heeft het nog niet aangeleverd.

Wordt opgehaald is bitiba.


En dan ligt het nog vaak aan de verzender, want labels worden aangemaakt maar de pakketten zijn nog niet klaar als ze opgehaald worden.
Wordt soms ook gedaan om de klant een beetje te misleiden dat ze heel snel zijn.

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 16:22

Neonlight schreef:
Marcella schreef:
Wordt opgehaald is bitiba.


En dan ligt het nog vaak aan de verzender, want labels worden aangemaakt maar de pakketten zijn nog niet klaar als ze opgehaald worden.
Wordt soms ook gedaan om de klant een beetje te misleiden dat ze heel snel zijn.


Of het ligt toch aan de postnl. Het enige dat het zegt is dat het pakket nog niet ingescanned is door de postnl. Als je een ophaalservice gebruikt worden de pakketten niet gescanned op het moment dat ze weggaan bij het bedrijf, maar pas op de sorteerlocatie. Maar regelmatig blijven er ook pakketten staan op laat perrons of op overslag locaties. Dar duurt het dus zo een dag langer (of meer als ze zo'n rolcontainertje even kwijt zijn)

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 16:11

Pakket is nog niet ontvangen of verwerkt door postnl.(volg het pakket)
Pakket wordt volgens mijn app bezorgd vandaag tussen 12.15 en 14.45

Marije_jiplover

Berichten: 25364
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 16:32

Die had ik van de week ook.
En toen het tijdvak voorbij was, kwam erbij te staan: helaas hebben we het niet gered. We proberen alsnog vandaag bij u langs te komen.

Wat uiteraard niet gebeurde.
's Avonds laat was het wel bij PostNL en volgende dag is het bezorgd.

Maar vond het idd wel lekker tegenstrijdige informatie, nog niet ontvangen en het wordt vandaag bezorgd :+

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 16:56

Marije_jiplover schreef:
Die had ik van de week ook.
En toen het tijdvak voorbij was, kwam erbij te staan: helaas hebben we het niet gered. We proberen alsnog vandaag bij u langs te komen.

Wat uiteraard niet gebeurde.
's Avonds laat was het wel bij PostNL en volgende dag is het bezorgd.

Maar vond het idd wel lekker tegenstrijdige informatie, nog niet ontvangen en het wordt vandaag bezorgd :+

Ik laat het bij mijn ouders bezorgen en ben daar nu nog.

Marcella

Berichten: 36828
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 17:44

Pakket is afgeleverd had nu voor de zekerheid wel wat backup gehaald.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 18:03

Bezorgmoment niet gehaald....

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78564
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 19:05

Ik heb dat standaard bij bestellingen van een bepaald bedrijf. Nu ook weer een bestelling staan met verwachte leverdatum tussen 28-2 en 6-3. Op 28-2 komt ie al in de app te staan want dan wordt het label aangemaakt, maar kan nog wel een paar dagen duren voordat ie aangeboden wordt bij Postnl. Gaat bij iedere bestelling zo.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 08:24

En ondertussen nog steeds geen t&t code van postnl. Kattenvoer begint nu wel zo langzamerhand op te raken.
Pakket is onderweg naar postnl. Ze mogen wel opschieten

Roodvos

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 09:43

Mellow schreef:
Vraagje...
Ik kreeg een briefje in de brievenbus of ik nog even een kaart terug wilde sturen met 6 postzegels er op omdat er een pakket hier bezorgd is waar te weinig op gefrankeerd was. De verzender was bij post nl niet bekend en met de gegevens op die kaart word ik niet wijzer. Eigenlijk wil ik dit dus niet betalen want ik weet niet voor welk pakket en of ik het al betaald heb maar de verzender dus in gebreke is.

Iemand die dit ook een keer aan de fiets heeft gehad? En wat heb je toen gedaan?

Er staat een code op, daarmee kan je foto's zien van het pakketje. Dan weet je misschien ook waar het over gaat?

Ik had een poosje geleden een volledig verscheurde envelop in de bus met een verbijsterende inhoud. Ik had het in ieder geval niet besteld en er stond geen afzender op.
Maar het was wel aan mij geadresseerd, een groot raadsel :').

Ik kreeg toen ook zo'n kaart. Die heb ik terug gestuurd naar PostNL met de opmerking erop dat de afzender bij mij ook onbekend is :+.

Marcella

Berichten: 36828
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 09:56

Is ook een vorm van oplichting dus kijk ermee uit.

Dat probleem met opraken voer had ik ook. Dus toch maar even backup gehaald hier op het hoekje. Zeker ook gezien dierenwinkel hier maandag dicht is.

Mellow

Berichten: 6504
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 10:00

Roodvos schreef:
Mellow schreef:
Vraagje...
Ik kreeg een briefje in de brievenbus of ik nog even een kaart terug wilde sturen met 6 postzegels er op omdat er een pakket hier bezorgd is waar te weinig op gefrankeerd was. De verzender was bij post nl niet bekend en met de gegevens op die kaart word ik niet wijzer. Eigenlijk wil ik dit dus niet betalen want ik weet niet voor welk pakket en of ik het al betaald heb maar de verzender dus in gebreke is.

Iemand die dit ook een keer aan de fiets heeft gehad? En wat heb je toen gedaan?

Er staat een code op, daarmee kan je foto's zien van het pakketje. Dan weet je misschien ook waar het over gaat?

Ik had een poosje geleden een volledig verscheurde envelop in de bus met een verbijsterende inhoud. Ik had het in ieder geval niet besteld en er stond geen afzender op.
Maar het was wel aan mij geadresseerd, een groot raadsel :').

Ik kreeg toen ook zo'n kaart. Die heb ik terug gestuurd naar PostNL met de opmerking erop dat de afzender bij mij ook onbekend is :+.


Ik heb besloten er niks mee te doen inderdaad. Ik vind dat als het blijkbaar niet voldoende gefrankeerd is ze het vanaf het sorteercentrum al niet op moeten sturen. Zal vast om 1 of andere reden niet lukken maar wat een geneuzel zo.

Die code deed het niet. Daarbij als ik aan de hand van die code er wel achter kom dan zouden zij dat dan toch ook weer weten? Er staat op dat het bij hun niet bekend is van wie het kwam... nou ja. Ik laat het rusten hihi.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 10:01

Ik vrees dat post.nl het voor zichzelfen hun klanten ook niet gemakkelijker gaat maken. Ik las dat ze tot 300 fulltime banen willen gaan schrappen. :? dat snap ik niet. Ze roepen personeelstekort daarom soms geen postbodes om de post te bezorgen. Maar vervolgens wel mensen ontslaan? Schuif dan met personeel of zeg eerlijk dat het geen personeelstekort is maar geen geld om mensen aan te nemen :n

https://nos.nl/artikel/2465432-postnl-m ... rden-banen