Post NL frustratie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dalena

Berichten: 3125
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 11:45

Heb een klacht gestuurd over de "bezorger" van onze straat. Zowel buurvrouw als ik zijn de hele dag thuis maar pakketten zijn naar punt gebracht omdat er "niemand was". Buurvrouw is ernstig ziek dus hebben wij haar pakket opgehaald. Slaat nergens op. We betalen extra voor thuis bezorging en kunnen we alsnog een stuk rijden :x
Bezorger zou erop aangesproken zijn..

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 11:48

Ik zit hier te balen.

Bitten verkocht. Brievenbus pakje. Goed verpakt.
Maar volgens postnl is er geweigerd, dus komt het retour.
Maar de ontvanger heeft niet geweigerd en is nog steeds in afwachting. Ze zei we zijn de hele dag thuis.
En ik heb nog geen doosje retour gehad.

Het is een semi bekende als in via facebook al bevriend. Dus ik geloof dat wel.

Pakket moest gewoon naar het adres en het adres vd persoon op de label klopt.


Afbeelding

Inmiddels staat hij nog op 18 juni leveren tussen 8-18uur.

Hele chat doorlopen op de website. Krijg je eindelijk een medewerker. Knalt de app je er weer uit.

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:01

Maar hoe wordt een brievenbus pakket geweigerd? Die proppen ze gewoon naar binnen. Zo apart he?

Hier ook pakketten die al wel bij postnl zijn maar geen stap verder komen en blijven staan op onbekend qua dag en tijd... en dat al minimaal een week, 1 zelfs ruim 2.

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:14

MyWishMax schreef:
Maar hoe wordt een brievenbus pakket geweigerd? Die proppen ze gewoon naar binnen. Zo apart he?

Hier ook pakketten die al wel bij postnl zijn maar geen stap verder komen en blijven staan op onbekend qua dag en tijd... en dat al minimaal een week, 1 zelfs ruim 2.


Ja dat snap ik dus ook niet. Het zit ook echt in een doosje speciaal voor de brievenbus. Dus hoe dan.. en waar is het nu?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78529
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:37

Ik denk dat de brievenbus nee heeft gezegd. :')

Hier wacht ik ook al meer dan een week op een pakket. 2 pakketten vanaf hetzelfde bedrijf later verstuurd komen wel vandaag aan, volgens de app tenminste.

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:43

100% zeker dat het ook door de brievenbus kan?
Je kunt het wel leuk in een brievenbusdoosje doen maar als het alsnog te dik is en niet door de brievenbus past zijn er bezorgers die hem dan idd retour sturen.

Of de ontvanger heeft zo'n rot gleuf die maar 5 cm breed is waar niks doorpast.

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:54

Froukje schreef:
100% zeker dat het ook door de brievenbus kan?
Je kunt het wel leuk in een brievenbusdoosje doen maar als het alsnog te dik is en niet door de brievenbus past zijn er bezorgers die hem dan idd retour sturen.

Of de ontvanger heeft zo'n rot gleuf die maar 5 cm breed is waar niks doorpast.

Dit ja sommigen hebben zo'n borstel in de brievenbus en dan past het niet. Veel bezorgers doen hem dan tegenwoordig retour afzender.

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:14

Ja of zoiets, vooral bij oudere huizen. Daar gaat echt geen doos met bitten door :n
Afbeelding

En ja, ze horen gewoon aan te bellen enzo. Maar als je de verkeerde treft krijg je hem inderdaad weer terug.

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:16

Ik hoop in dit geval maar dat het retour komt. Dan lossen we dat wel weer op.
Maar waar het nu ergens zweeft weet hopelijk alleen postnl :+

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:26

Die komt wel terug. Helaas zijn ze op de depots niet altijd even snugger en als ze dan de retourlabel niet over het oude label plakken hebben ze 2 barcodes, als ze dan de verkeerde scannen gaat hij weer naar de ontvanger. Waar de bezorger hem weer weigert etc etc.
Dat cirkeltje kan best lang duren voor er iemand wakker wordt..

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:32

hier eigenlijk zo'n zelfde verhaal als saaams.. maar dan aan de ontvanger kant. Er zou via dhl een pakje bezorgd moeten worden. past wel in de brievenbus verwacht ik *we hebben een grote ;)
het gaat om kleding via vinted, 2 kortebroekjes voor mijn dochter, dus heel groot kan dat niet zijn. De afzender zegt het goed verpakt te hebben.
maar nu toch bericht van dhl dat het 'beschadigd' zou zijn en retour afzender gaat. Al sinds 15 juni geen update meer in de t&t.
ik ben dus bang dat het kwijt is. vinted heeft wel een betaalsysteem waarbij ik mijn geld terug krijg, maar het is gewoon zo stom als het pakket kwijt is... ook voor de afzender.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78529
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 15:37

Bezorger is hier geweest, ineens geklop op de deur en hond over de zeik, liep naar buiten en pakketjes waren achter het hek gelegd. Vorige bezorger kon dat niet en de pakketjes belandden allemaal op een afhaalpunt, ook als we thuis waren, dus daarom een pakketbus aangeschaft. Deze kent de pakketbus dus niet. :')

Justme_Lisaa

Berichten: 2172
Geregistreerd: 27-07-07

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 16:05

Wanneer is het voor jullie het tijdstip om aan de bel te trekken bij de verkoper nadat je pakket ‘kwijt’ is? Ik zat zelf aan zo’n 4 a 5 werkdagen te denken..

_Karlijn
Berichten: 6470
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 17:21

Hier kwam de PostNL bezorger net m'n pakketje brengen, komt de hoek om lopen over galerij, ik denk wtf? Werkblouse opengeknoopt wapperend, met blote borst en op teenslippers, alsof hij op het Spaanse strand liep.. := :') Ik krijg verschillende reacties van mijn omgeving van: "nee kan echt niet" tot "ik geef hem geen ongelijk" maar ik vond het echt geen porum := of meer onprofessioneel.

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 17:42

Nou, hij is wel met dit weer aan het werk. Ik vind het heel slim, continu auto in en uit, met pakketten sjouwen in warm en benauwd weer? En hij komt langs...

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 17:47

_Karlijn schreef:
Hier kwam de PostNL bezorger net m'n pakketje brengen, komt de hoek om lopen over galerij, ik denk wtf? Werkblouse opengeknoopt wapperend, met blote borst en op teenslippers, alsof hij op het Spaanse strand liep.. := :') Ik krijg verschillende reacties van mijn omgeving van: "nee kan echt niet" tot "ik geef hem geen ongelijk" maar ik vond het echt geen porum := of meer onprofessioneel.

Dus bij hebt liever dat hij neer valt van de warmte? Het is niet dat hij een voorbeeld functie heeft ofzo.

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 18:00

Teenslippers is officieel verboden ivm veiligheid maar moet bekennen dat ik het ook wel eens gedaan heb.. En dan baalde ik nog het dikke tshirt want die zijn echt niet lekker luchtig ofzo. Bezorgen met deze warme is gewoon poedersuiker met een hoofdletter K.
Dan kun je het je soms maar zo comfortabel mogelijk maken.

Als je bezorgd is een studentenstad doen de studenten nu ook gewoon topless en sommige kerels zelfs naakt open. Dat vind ik nog veel onbeschofter. :=

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 18:44

Die shirts zijn echte mega dik idd :n

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 07:08

_Karlijn schreef:
Hier kwam de PostNL bezorger net m'n pakketje brengen, komt de hoek om lopen over galerij, ik denk wtf? Werkblouse opengeknoopt wapperend, met blote borst en op teenslippers, alsof hij op het Spaanse strand liep.. := :') Ik krijg verschillende reacties van mijn omgeving van: "nee kan echt niet" tot "ik geef hem geen ongelijk" maar ik vond het echt geen porum := of meer onprofessioneel.

Teenslippers had ik persoonlijk niet voor gekozen maar verder zou ik het mezelf ook zo comfortabel mogelijk maken met dat werk. De vaste bezorgers die later op de dag komen bied ik altijd een koud flesje water of een blikje fris aan, zijn ze erg blij mee!

CharleyT
Berichten: 3996
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 09:22

_Karlijn schreef:
Hier kwam de PostNL bezorger net m'n pakketje brengen, komt de hoek om lopen over galerij, ik denk wtf? Werkblouse opengeknoopt wapperend, met blote borst en op teenslippers, alsof hij op het Spaanse strand liep.. := :') Ik krijg verschillende reacties van mijn omgeving van: "nee kan echt niet" tot "ik geef hem geen ongelijk" maar ik vond het echt geen porum := of meer onprofessioneel.


Werkelijk??? :D en daar ben je druk mee met dit weer??? Geef m groot gelijk, als het werk maar gedaan wordt.

Marije_jiplover

Berichten: 25335
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 08:10

Marije_jiplover schreef:
Hier ook een leuke...
Vorige week dinsdag een pakket verstuurd gewoon vanuit Nederland.
Was zaterdag nog niet in het leveringsproces (wel al vanaf woensdag status ontvangen door PostNL). Zondag bericht dat het maandag zou komen, maar dat kwam absoluut niet uit.
Wil het wijzigen naar een pakketpunt dat mij handig uitkomt, maar dat was niet mogelijk in verband met de inhoud van het pakket? (Zit kleding in, niet bijzonders)
Gisteren dus een bericht dat bezorging niet gelukt is (goh, dat wist ik al, maar ja, je verwacht toch niet dat iets wat dinsdag verstuurd is, er zaterdag nog niet is...?
Maar nu gaat het dus vandaag wel naar een pakketpunt, maar dan dus eentje die mij niet handig uitkomt.
En waarvan ik niet zeker weet of ik het binnen een week kan (laten) ophalen, dus loop nog het risico op terugsturen ook.

Ik weet, het is druk. Maar had dus echt niet verwacht dat een zending binnen Nederland een week onderweg zou zijn en ik vind het dus raar dat ik zondag of maandagochtend niet zelf het pakketpunt kon uitkiezen en ik nu overgeleverd ben aan wat zij logisch vinden.
Want het excuus zondag dat vanwege de inhoud het pakket niet naar een pakketpunt kan, is kul als het nu alsnog naar een pakketpunt gaat.
En het lag niet aan het specifieke door mij geselecteerde punt, ik kon überhaupt de optie "naar een pakketpunt" niet aanklikken vanwege de inhoud...

Mijn pakketje is gelukkig opgehaald door een lieve vriendin, want was zelf niet in de gelegenheid om binnen een week naar het door PostNL gekozen afhaalpunt te gaan.

Momo94
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 11:32

21 juni 4:15
Door grote drukte duurt het wat langer dan normaal. We doen er alles aan om je pakket zo snel mogelijk te bezorgen
Bezorgtijd nog onbekend


Duurt lang. :')

Siers83

Berichten: 7364
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 12:31

Postnl is drama momenteel, maar DHL ook. Beide duurt heel lang. Via postnl is ern brievenbuspakketje onderweg. Is dinsdag verzonden. Gisteren zou het komen maar later op de dag een mail, tijd niet gehaald. Staat nu boor zaterdag erop. Heel fijn, not want er zit parfum in en dat kan niet zo goed tegen hitte. Verder is er iets verstuurd vorige week vrijdag, ook parfum. En dan staat voor vandaag in de app, is met gewone post verstuurd. Dan vetwacht ik ook iets met DHL, is woensdag verstuurd en al ontvangen door DHL maar aflevering is nog niet bekend. Gaat lekker dus…

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78529
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 12:56

Mijn pakketje wat 15 juni zou komen staat nu eindelijk met een andere datum in de app, vandaag. *\o/* Pakketje is 9 juni verstuurd.

CharleyT
Berichten: 3996
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 14:09

Siersma schreef:
Postnl is drama momenteel, maar DHL ook. Beide duurt heel lang. Via postnl is ern brievenbuspakketje onderweg. Is dinsdag verzonden. Gisteren zou het komen maar later op de dag een mail, tijd niet gehaald. Staat nu boor zaterdag erop. Heel fijn, not want er zit parfum in en dat kan niet zo goed tegen hitte. Verder is er iets verstuurd vorige week vrijdag, ook parfum. En dan staat voor vandaag in de app, is met gewone post verstuurd. Dan vetwacht ik ook iets met DHL, is woensdag verstuurd en al ontvangen door DHL maar aflevering is nog niet bekend. Gaat lekker dus…


Ik woon zeker in een Postnl gebied met prima bezorgers want laatste pakje wat 1 dag later kwam dan beloofd is de enige 'misser' geweest de afgelopen 4 maanden. En dan heb ik het over 2/3 pakjes per week.