Post NL frustratie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 26001
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 11:52

hier had ik al eerder bericht dat mijn pakket niet zou komen. En dat is in Groningen. Wel jammer, maar begrijpelijk.

lor1_1984

Berichten: 12056
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 12:15

robert45 schreef:
lor1_1984 schreef:
Ja dat kan, maar het verder van geen kant meewerken (pakket terugsturen op verzoek van zowel mij als de verzender) is gewoon bewust tegenwerken.


Nee daar zijn gewoon procedures voor, een telefoontje is naar het PostNLpunt is daar niet genoeg voor. Dan kan ik namelijk ook bellen om een pakket van iemand anders terug te sturen.

Je kan hem wel sneller laten terugsturen als je het pakket zelf weigert aan de balie.

Zo werkt het nu eenmaal, wij zijn GLS afhaalpunt en dan bellen er ook weleens mensen die op vakantie zijn of je het pakket even een weekje langer wilt laten liggen in het magazijn hier werken we ook niet aan mee.

Pakket zou uiterlijk maandag opgehaald moeten worden.
Is/wordt vandaag pas teruggestuurd naar PostNL.
Verzender heeft PostNL donderdag al de opdracht gegeven het pakket terug te sturen.
Fysiek erheen gaan gaat niet, dus pakket weigeren aan de balie ook niet, heb het wel telefonisch aangegeven toen ik ze over het pakket belde maar dat werd geweigerd, evenals het pakket laten ophalen door een ander.
Meenemen met mijn boodschappen bestelling weigerden ze, dus ik zie niet welke opties er verder nog over blijven buiten wat er nu gebeurt is: ophaaltijd laten verstrijken en pakket terug laten gaan.

Justme_Lisaa

Berichten: 2172
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 19:42

Hier DHL die tot 2x toe m’n pakket niet afhaalt bij het pakketpunt. Waardoor het allemaal vertraging oploopt -O-

huricane
Berichten: 793
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 13:13

Vandaag zou pakket komen, fijn, op zaterdag kan ik hier voor thuis blijven.( ik probeer altijd zo te bestellen dat een van ons tweeën thuis is)
10 minuten geleden in de mail en app, wij zijn onderweg!
5 minuten geleden, sorry, we hebben het bezorgmoment niet gehaald, we komen maandag. 8)7
Tja, dan moet ik werken, dan mogen ze het zware pakket naar een afhaalpunt sjouwen.

nevica

Berichten: 1021
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 08:25

Ik word langzaamaan ook gestoord van PostNL. Note; eerder was ik altijd positief maar ik heb ineens bij zowel normale post als pakketpost nieuwe bezorgers en die maken er echt een potje van.
Mijn normale post duurt standaard minstens 2 weken langer als dat het in de app staat. Ik wacht nu bijvoorbeeld nog steeds op een brief die er al sinds 28 juni in staat.
Pakketjes word niet eens voor aangebeld, ookal sta ik oog in oog met de bezorger dan nog gooit hij het meteen de papierkliko in. Wat mag als ik niet thuis ben maar als je me ziet staan bij de deur kan ik gewoon open doen.
Gister een pakket bezorgd bij een pakketpunt. Ook raar want wederom was ik gewoon thuis. Ben nu al bij 5 punten geweest waar die niet ligt. Gelukkig woon ik in een stad waar niet veel punten zijn. sarcasm off.
Ben er echt even een beetje klaar mee. :roll:

xSagan
Berichten: 667
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 12:45

Hier dus ook in de wacht omdat mijn pakket als brievenbus pakket werd aangegeven als bezorgd. Drie maal raden; geen pakket. Maar chatbox is ook behoorlijk druk net als de telefoonlijn…..

Lol, schoonmaakster moeder liep zojuist naar de voordeur en daar kwam het pakketje. :')
Dan moeten ze de status nog niet op bezorgd zetten op de dag dat ze nog niet geweest zijn. XD

meggiemeg

Berichten: 12239
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 17:07

De DHL bezorger vertikt het hier op om de deurbel te drukken, hij mag van mij prima het pakket bij de voordeur onder het afdak achter laten, echter vandaag zet hij het tegen het hek aan, drukt weer niet op de bel, komt een hoosbui over en dag kartonnen doos, inhoud zeiknat... 2 stappen naar links had het onder het afdak gestaan en dus droog... Had hij op de bel gedrukt had ik het ook geweten en was ik naar buiten gelopen en naar voren..

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 23:29

xSagan schreef:
Hier dus ook in de wacht omdat mijn pakket als brievenbus pakket werd aangegeven als bezorgd. Drie maal raden; geen pakket. Maar chatbox is ook behoorlijk druk net als de telefoonlijn…..

Lol, schoonmaakster moeder liep zojuist naar de voordeur en daar kwam het pakketje. :')
Dan moeten ze de status nog niet op bezorgd zetten op de dag dat ze nog niet geweest zijn. XD


Brievenbuspakketten zetten ze tegenwoordig automatisch op bezorgd.

Ze moesten ze eerst scannen en dan afleveren maar dat kost teveel tijd. Nu worden ze dus gewoon afgemeld op de verwachte bezorgdatum.

Dat hele versturen als brievenbuspakje heeft dus geen zin voor een goede bezorging. Er is geen enkele zekerheid dat het aankomt.

capopjekop

Berichten: 30664
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 08:17

En voorheen hadden we alle pakjes in de app staan die we die dag zouden moeten bezorgen. Nu niet meer. Want dan kon je na je wijk aangeven dat hij niet in je tas zat. Als mijn pakket bij een andere wijk in de tas zit moet die postbode hem scannen en aangeven dat het pakket opnieuw het proces ingaat. Als dat niet gebeurt dan wordt het pakket idd automatisch op bezorgd gezet.

nevica

Berichten: 1021
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 15:09

Kan het zijn dat ik daarom nog steeds mn post van 28 juni niet heb? :+

xSagan
Berichten: 667
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 17:16

robert45 schreef:
xSagan schreef:
Hier dus ook in de wacht omdat mijn pakket als brievenbus pakket werd aangegeven als bezorgd. Drie maal raden; geen pakket. Maar chatbox is ook behoorlijk druk net als de telefoonlijn…..

Lol, schoonmaakster moeder liep zojuist naar de voordeur en daar kwam het pakketje. :')
Dan moeten ze de status nog niet op bezorgd zetten op de dag dat ze nog niet geweest zijn. XD


Brievenbuspakketten zetten ze tegenwoordig automatisch op bezorgd.

Ze moesten ze eerst scannen en dan afleveren maar dat kost teveel tijd. Nu worden ze dus gewoon afgemeld op de verwachte bezorgdatum.

Dat hele versturen als brievenbuspakje heeft dus geen zin voor een goede bezorging. Er is geen enkele zekerheid dat het aankomt.


En om die reden kan het dan ook gebeuren dat als ze het dinsdag verwachten rond te brengen dat je het dan woensdag krijgt? :)

capopjekop

Berichten: 30664
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 17:25

Het is in de sorteercentra's drama. Dus soms krijgen ze niet alles op tijd klaar en blijven pakketjes op de container staan omdat anders gehele ritten vertraging op lopen. Die pakketjes worden niet gescant. Als je postbode de wijk stopt dan komt er idd bezorgd te staan terwijl je pakket dan nog op het sorteercentrum staat.

En het is ook vakantietijd. Aankomende week is m'n collega die in hetzelfde dorp loopt weg. Ik loop dan de piekdagen van beide wijken. De daldagen verschuiven dan naar de volgende dag. Dus dat kan ook nog een reden zijn dat je pakket een dag later komt.

Biebz

Berichten: 5518
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 12:40

Pff.. net beetje rare situatie. Ben er nog beduusd van..

Kwamen 2 mannen verhaal halen over een klacht.
Ik wist nergens van, blijkbaar achteraf kwam die van mijn vriend.
Maar ze bleven niet erg vriendelijk aan de deur, lieten mij niks zeggen.
Ging op een gegeven moment over dat ze al zo weinig loon krijgen en zo veel stops hebben. Ging hij laten zien hoeveel ze wel niet hebben. (Probeerde te zeggen dat ik dat weet, mijn vriend heeft zelf bij PostNL gewerkt).

Probeerde ook steeds te zeggen dat ik niet wist waar het over ging..

Voelde niet erg prettig als vrouw zijnde, alleen thuis met 2 schreeuwende mannen voor je -O-

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78533
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 12:49

Nu zou ik daar dus zeker een klacht over indienen. :=

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 13:02

Als het nou nooit of heel vaak fout gaat met de post kun je ook een klacht indienen bij de toezichthouder: https://www.consuwijzer.nl/post/verzend ... et-bezorgd

Zei zijn verantwoordelijk voor de controle van deze bedrijven en kunnen dus bij genoeg landelijke klachten wel ingrijpen.

Shadow0

Berichten: 43522
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 13:06

Ik ook. Gewoon weer een klacht. En als ze het nodig vinden om nog eens langs te komen, ook de politie.

(En die toezichthouder zou daar eens mee moeten beginnen, echt klachten genoeg toch?)

Biebz

Berichten: 5518
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 13:08

Oh er gaat zeker een klacht over komen!
Zeker nu ik zelf weer wat rustig ben.
Bedankt voor de link!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37283
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 13:31

:knuffel: jakkes dat lijkt me een enge situatie. Ik zou het naast bij post.nl ook bij de politie melden wegens intimidatie brrr. De klacht zal vast terecht zijn ingediend

xSagan
Berichten: 667
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 19:39

capopjekop schreef:
Het is in de sorteercentra's drama. Dus soms krijgen ze niet alles op tijd klaar en blijven pakketjes op de container staan omdat anders gehele ritten vertraging op lopen. Die pakketjes worden niet gescant. Als je postbode de wijk stopt dan komt er idd bezorgd te staan terwijl je pakket dan nog op het sorteercentrum staat.

En het is ook vakantietijd. Aankomende week is m'n collega die in hetzelfde dorp loopt weg. Ik loop dan de piekdagen van beide wijken. De daldagen verschuiven dan naar de volgende dag. Dus dat kan ook nog een reden zijn dat je pakket een dag later komt.


Vakantie tijd houd ik inderdaad rekening mee. Werk zelf in een winkel waar we dat ook goed merken, ook bij leveranciers. Ik meld het altijd direct als klanten willen bestellen en vragen naar de besteltijd zodat ze een ongeveer indicatie hebben en je merkt dat dat super werkt.

Daarom ben ik ook blij met je uitleg, want dan begrijp je zoveel meer.:)

mick75

Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 19:40

Ze vinden dus wel de tijd om bij je langs te gaan maat niet om hun werk te doen? Bijzonder! :x

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 20:40

Ik had gister een irritatie over een busje. Jammer genoeg het kenteken niet genoteerd.

Schijnbaar denken bepaalde bezorgers dat er een speciale oranje rijbewijs is waarbij ze alles kunnen flikken met die bus. Gewoon over een voetpad rijden met dat ding.
Verder stond de post niet aangemeld in mijn app.

Zo klaagmodus uit

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 05:12

Mijn postnl app geeft al een paar dagen aan geen post te zijn, maar komt wel post binnen.
Iemand nog meer last van?

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 08:53

Grrrr hier kan ik zó boos om worden!

Dinsdag wat besteld bij Zooplus. Met de verwachting dat het woensdag of donderdag geleverd zou worden. Inderdaad heel vlug de melding "pakket verzonden" maar de track and trace bleef op "pakket nog niet ontvangen" staan.

Nou uiteindelijk zou het vrijdag geleverd worden, alleen één "probleempje" vrijdag middag ga ik ergens logeren 100km verderop. Dus had de verwachting dat ik de 12kg hondenbrokken waarschijnlijk bij het postnl punt kon gaan ophalen maandag. Jammer, maar gelukkig een auto dus geen probleem.

Krijg ik gisteren de melding "pakket bezorgd op uw adres"

Waarschijnlijk hebben ze het pakket in de tuin geflikkerd, waar het lekker tot zondag avond vol in de regen mag staan.....by by zak hondenbrokken van €55 -:(- -:(- -:(- -:(- want ookal is het een plastic zak, één gaatje in het plastic en er zit zo schimmel in! En ik doe normaal gesproken maanden met 12kg voer.

Ik ben hier zo ontzettend kwaad over! Breng gvd dat pakket dan netjes baar het postnl punt zoals ik in de app heb aangegeven waar het heen moet bij niet thuis.

Spenk
Berichten: 21797
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 08:58

Ze kunnen er wel wat van ja...

Hier gisteren pakket van werk (overheid) met nieuwe werk telefoon. Aangetekend pakket die alleen op huisadres persoonlijk na controle id mocht worden afgeleverd. Ik was thuis aan het werk er is niet aangebeld. Bevestigd camera ook. Postbode heeft mijn handtekening vervalst en zelf getekend en vervolgens het pakket op het gazon aan de straatkant achtergelaten in de regen. Echt werkelijk -O- hoe bedenk je het. Ik vond het pas een uur later.

Froukje
Forever young

Berichten: 10843
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 09:02

mvdende schreef:
Grrrr hier kan ik zó boos om worden!

Dinsdag wat besteld bij Zooplus. Met de verwachting dat het woensdag of donderdag geleverd zou worden. Inderdaad heel vlug de melding "pakket verzonden" maar de track and trace bleef op "pakket nog niet ontvangen" staan.

Nou uiteindelijk zou het vrijdag geleverd worden, alleen één "probleempje" vrijdag middag ga ik ergens logeren 100km verderop. Dus had de verwachting dat ik de 12kg hondenbrokken waarschijnlijk bij het postnl punt kon gaan ophalen maandag. Jammer, maar gelukkig een auto dus geen probleem.

Krijg ik gisteren de melding "pakket bezorgd op uw adres"

Waarschijnlijk hebben ze het pakket in de tuin geflikkerd, waar het lekker tot zondag avond vol in de regen mag staan.....by by zak hondenbrokken van €55 -:(- -:(- -:(- -:(- want ookal is het een plastic zak, één gaatje in het plastic en er zit zo schimmel in! En ik doe normaal gesproken maanden met 12kg voer.

Ik ben hier zo ontzettend kwaad over! Breng gvd dat pakket dan netjes baar het postnl punt zoals ik in de app heb aangegeven waar het heen moet bij niet thuis.

Mens, je bent niet eens thuis. Je wéét helemaal niet waar dat pakket staat, doe rustig.

En sowieso, als je weet dat je vrijdag weg bent geef dan in de app aan dat hij naar een postpunt moet ipv te denken dat zo'n bezorger kan ruiken wat je wil..

Je loopt hier elke keer te schreeuwen en 9 van de 10 keer had je er gewoon zelf wat aan kunnen doen.. Al is het maar je verwachtingen bijstellen over wanneer een pakket bezorgd gaat worden. Want newsflash, het is nog steeds heel veel drukker dan vorig jaar rond deze tijd dus alles duurt nou eenmaal wat langer.