Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar
purny schreef:Er is 1 simpele oplossing voor dit pobleem.
Gewoon minder tot niet bestellen.
En het is vakantietijd en druk. Grote kans dat de rondes door vakantiekrachten worden gedaan en mvdende voor brievenbuspakjes hoef je niet thuis te blijven, het komt wanneer het komt.
juval schreef:er schijnt ook flinke vertraging in de levering van pakketjes uit China te zijn vanwege de lage waterstand in het panamakanaal... ligt een file van vrachtschepen met onze Aliexpres, wish, shein etc pakjes ..
juval schreef:er schijnt ook flinke vertraging in de levering van pakketjes uit China te zijn vanwege de lage waterstand in het panamakanaal... ligt een file van vrachtschepen met onze Aliexpres, wish, shein etc pakjes ..
purny schreef:Ik heb het gehad met voer van zooplus. Pakket zou op maandag bij een afhaalpunt bezorgd worden en toen kreeg ik een mailtje dat ze mij gemist hadden.
Toen ik het de dag later aangaf zij die man van het pakketpunt dat het dan door een vakantiekracht bezorgd zou worden. Grote kans dat dat bij jou ook zo is.
Ik ga me ook niet meer druk maken om pakketjes die een dag later pas bezorgd worden. Als ik überhaupt wat via internet moet bestellen dan
robert45 schreef:Er is 1 simpele oplossing voor dit pobleem.
Gewoon minder tot niet bestellen.
Citaat:En het is vakantietijd en druk.…
Citaat:Haal het in de winkel heb je dat gedoe ook niet. Anders accepteren dat je pakket een paar dagen later is, oftewel bestel tijdig.
robert45 schreef:purny schreef:Ik heb het gehad met voer van zooplus. Pakket zou op maandag bij een afhaalpunt bezorgd worden en toen kreeg ik een mailtje dat ze mij gemist hadden.
Toen ik het de dag later aangaf zij die man van het pakketpunt dat het dan door een vakantiekracht bezorgd zou worden. Grote kans dat dat bij jou ook zo is.
Ik ga me ook niet meer druk maken om pakketjes die een dag later pas bezorgd worden. Als ik überhaupt wat via internet moet bestellen dan
Er is 1 simpele oplossing voor dit pobleem.
Gewoon minder tot niet bestellen.
En het is vakantietijd en druk.…
Haal het in de winkel heb je dat gedoe ook niet. Anders accepteren dat je pakket een paar dagen later is, oftewel bestel tijdig.
Shadow0 schreef:robert45 schreef:Er is 1 simpele oplossing voor dit pobleem.
Gewoon minder tot niet bestellen.
Dat lost nou precies helemaal niets op! Het probleem is niet dat er teveel pakketjes zijn, het probleem is dat het werk niet goed uitgevoerd wordt. Met minder pakketjes worden de rondes groter maar blijft het probleem en wordt het groter, nog versterkt doordat men in paniekmodus gaat ('oh nee, minder pakketjes, laten we snel zo veel mogelijk mensen wegwerken!')Citaat:En het is vakantietijd en druk.…
Volgens mij heeft PostNL ongeveer 2 weken per jaar geen excuses dat het vakantietijd is, maar verder is er altijd wat. Dus misschien ligt het niet aan de vakantie, maar aan de bedrijfsvoering. (Eh... het ligt niet aan de vakantie maar aan de bedrijfsvoering. Dat is een gegeven.)Citaat:Haal het in de winkel heb je dat gedoe ook niet. Anders accepteren dat je pakket een paar dagen later is, oftewel bestel tijdig.
Het probleem is niet de tijd, het probleem is de onbetrouwbaarheid. De meeste mensen zouden een levertijd van een paar dagen zonder moeite accepteren, zolang het dan maar wel op die dag geleverd wordt. Dat is precies wat niet lukt. Dat is precies wat vervolgens zorgt voor een enorme hoeveelheid extra tijdverspilling (mensen willen best proberen om hun pakketjes zo te plannen dat ze thuis zijn - maar dat kan niet als de dag of tijd niet te sturen is. Mensen willen best meedenken maar willen niet hun pakketje ergens in de kliko vinden, of bij de lift of bij een willekeurige buur ergens in een flatgebouw met 84 woningen en geen briefje. Mensen willen de pakketjes aannemen, maar dan moet de bezorger wel even op de bel drukken. Etc.)
Neonlight schreef:Bijvoorbeeld hondenvoer bestel ik als ik de laatste zak open maak. Bestel altijd 2 zakken van 12,5 kilo tegelijkertijd. Wil daarbij zeker niet in de problemen raken en het ruim op tijd binnen hebben. Waar ik bestel heeft zelf al een levertijd van 1 tot 5 werkdagen, die ze vaak ook niet eens halen omdat ze het voer nog in Duitsland moeten bestellen. (Is een voer wat niet heel veel verkocht wordt, dus als je dan ook nog eens 2 grote zakken besteld is de kans best wel aanwezig dat ze niet zoveel op voorraad hebben.) Dat met nog een paar dagen vertraging van PostNL kan ik daarom best wel hebben, doe met een zak van 12.5 kilo doe ik ruim 40 dagen. Kwestie van goed incalculeren.
robert45 schreef:Wanneer je niet elk item op internet koopt en/of het eerder besteld dan scheelt het enorm veel in de frustratie dat je het niet op tijd hebt voor de verjaardag,gelegenheid,vakantie etc.
Citaat:Je kan bij Postnl of DHL etc gewoon een dag aangeven dat je pakket komt. Normaal gesproken zal dit prima verlopen. Wij ontvangen hier zakelijk gezien heel veel pakketten en hebben nooit problemen met het ontvangen van die pakketten ook niet met het wijzigen van tijden.
robert45 schreef:Dat lost ontzettend veel op. Er zijn hier diverse mensen die elke keer een gefrustreerd bericht plaatsen over hun pakketten of briefpost wat te laat is. Wanneer je niet elk item op internet koopt en/of het eerder besteld dan scheelt het enorm veel in de frustratie dat je het niet op tijd hebt voor de verjaardag,gelegenheid,vakantie etc.
Je kan bij Postnl of DHL etc gewoon een dag aangeven dat je pakket komt. Normaal gesproken zal dit prima verlopen. Wij ontvangen hier zakelijk gezien heel veel pakketten en hebben nooit problemen met het ontvangen van die pakketten ook niet met het wijzigen van tijden.