Post NL frustratie!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lor1_1984

Berichten: 12078
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 17:44

Hier is het met mijn pakket uit mijn eerdere posts uiteindelijk niet goedgekomen.
Ze gaven de dag dat hij normaal bezorgd zou worden aan dat ze het niet gingen redden en de volgende dag zouden komen.
Ik ben logischerwijs de deur uit gegaan voor een afspraak die ik na de melding dat ze de volgende dag zouden komen heb ingepland en precies in die 45 minuten dat ik weg was bleken ze alsnog langs te zijn gekomen en mijn pakket naar het afhaalpunt te hebben gebracht want ik was niet thuis.
Ik chagrijnig natuurlijk want waarom heb je een t&t als je je er toch niet aan houdt. :roll:
Omdat ik fysiek niet in staat was dat pakket op te halen en het ook niet door een ander mocht laten ophalen, er moest voor getekend worden heb ik het terug laten sturen.
Kwam er later achter dat het wél had afgehaald had mogen worden door een ander (op vertoon van diegenes ID) maar dat het PostNL punt niet mee wenste te werken. -O-
Pakket is opnieuw naar mij verstuurd en nu kwamen ze gewoon helemaal niet aan de deur.
Kreeg een niet thuis melding terwijl ik gewoon thuis was de hele dag. >;)
Wederom pakket naar het afhaalpunt en wederom terug laten sturen.
Uiteindelijk heb ik mijn bestelling geannuleerd, hetzelfde product bij een andere shop besteld en de volgende dag kwam het zonder problemen binnen, ook bezorgd door PostNL.
Maar dat heeft gewoon 4(!) weken en een hoop frustratie gekost. :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37384
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 11:45

Pff dat schoot dan niet op. De service is overal waardeloos lijkt het.

Hier nu een dhl issue, dat is zeldzaam. Maar gezien de enorme drukte bij de klantenservice ben ik nu niet de enige -O-

Een paar dagen eerder dan verwacht is er een bestelling bezorgd. Stond voor komende maandag gepland. En helaas was er gister niemand thuis maar kon ik het ook niet naareen servicepunt laten omzetten. :n

En zou het bezorgd zijn gister, maar waar? :o? het staat nergens rond het huis en de buren rondom weten ook van niks. En er ligt ook geen briefje in de bus. Er is nu een onderzoek opgestart. Het vaste dhl punt is weg ivm sluiting van die winkel, waar het nu heen zou gaan geen idee. -O-

mvdende

Berichten: 5754
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 12:40

Hier óók weer postnl die verzaakt te leveren. Hetzelfde grapje als hierboven: bezorgmoment is bijgewerkt.... gaat om een brievenbus pakje wat gisteren had moeten komen, komt vandaag óók niet... is nu naar morgen doorgeschoven.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78605
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 12:43

Bij ons ook, stond wel in de app als post voor gisteren maar bij het stukje pakketjes verschoven naar vandaag. Maar brievenbuspost, hoef ik niet voor thuis te blijven.

purny

Berichten: 27588
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 13:04

Er is 1 simpele oplossing voor dit pobleem.
Gewoon minder tot niet bestellen.

En het is vakantietijd en druk. Grote kans dat de rondes door vakantiekrachten worden gedaan en mvdende voor brievenbuspakjes hoef je niet thuis te blijven, het komt wanneer het komt.

juval

Berichten: 13330
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 13:34

er schijnt ook flinke vertraging in de levering van pakketjes uit China te zijn vanwege de lage waterstand in het panamakanaal... ligt een file van vrachtschepen met onze Aliexpres, wish, shein etc pakjes ..

mvdende

Berichten: 5754
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 14:08

purny schreef:
Er is 1 simpele oplossing voor dit pobleem.
Gewoon minder tot niet bestellen.

En het is vakantietijd en druk. Grote kans dat de rondes door vakantiekrachten worden gedaan en mvdende voor brievenbuspakjes hoef je niet thuis te blijven, het komt wanneer het komt.



Dit gaat om een T-shirt behorende bij een evenement, dus niets besteld in die zin. En het komt dus ook gewoon uit Nederland en niet uit China ofzo.

Ik erger me er alleen aan dat het de laatste tijd iedere keer raak is met niets optijd leveren.

purny

Berichten: 27588
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 14:16

Ik heb het gehad met voer van zooplus. Pakket zou op maandag bij een afhaalpunt bezorgd worden en toen kreeg ik een mailtje dat ze mij gemist hadden.
Toen ik het de dag later aangaf zij die man van het pakketpunt dat het dan door een vakantiekracht bezorgd zou worden. Grote kans dat dat bij jou ook zo is.

Ik ga me ook niet meer druk maken om pakketjes die een dag later pas bezorgd worden. Als ik überhaupt wat via internet moet bestellen dan

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37384
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 14:56

Wat ik bestel kan ik niet in een straal van 20 km bij me vandaan in een winkel kopen :n ik haal het liever zelf op. Maar soms ontkom je er niet aan iets te bestellen online, en dan is het gewoon altijd een soort roulette of iets komt, zo ja in welke staat, waar, wanneer en door wie. 8)7

Exitium

Berichten: 7176
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 16:28

juval schreef:
er schijnt ook flinke vertraging in de levering van pakketjes uit China te zijn vanwege de lage waterstand in het panamakanaal... ligt een file van vrachtschepen met onze Aliexpres, wish, shein etc pakjes ..

Schepen die vanuit China naar Nederland komen gaan niet via het Panamakanaal, maar via het Suezkanaal of de noordelijke ijszee.

Siers83

Berichten: 7402
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 19:25

Gisteren een kaart in de app, niet bij mij in de brievenbus. Vandaag weer een anderen kaart in de app, maar weer niet bij mij in de brievenbus. Vandaag ook een tijdschrift in de app, wel in de brievenbus. Magazine niet in de app maar wel in de brievenbus. Die 2 kaarten heb ik dus nog steeds niet in huis. Snap er echt geen kloot meer van. Lijkt wel of ze maar wat doen daar

capopjekop

Berichten: 30698
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 19:48

Die app is niet betrouwbaar. Er staat ook in de app aangegeven dat post die zichtbaar is een paar dagen later kan komen. Ik vind het iig super irritant want ik kan op straat aan de mensen gaan uitleggen waarom hun post er nog niet is terwijl de app zegt dat het vandaag komt.

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4168
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 23:46

DHL beweerde vandaag dat mijn adresgegevens onjuist zijn en heeft het pakket retour afzender gestuurd :roll: Adres klopt gewoon.....

robert45
Berichten: 2882
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 08:53

juval schreef:
er schijnt ook flinke vertraging in de levering van pakketjes uit China te zijn vanwege de lage waterstand in het panamakanaal... ligt een file van vrachtschepen met onze Aliexpres, wish, shein etc pakjes ..


Meeste van onze pakjes komen allemaal per luchtvracht.

Zeevracht duurt al snel 4 weken. In de meeste gevallen heb je de Ali pakketten tegenwoordig binnen 10 dagen al in huis.

robert45
Berichten: 2882
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 08:55

purny schreef:
Ik heb het gehad met voer van zooplus. Pakket zou op maandag bij een afhaalpunt bezorgd worden en toen kreeg ik een mailtje dat ze mij gemist hadden.
Toen ik het de dag later aangaf zij die man van het pakketpunt dat het dan door een vakantiekracht bezorgd zou worden. Grote kans dat dat bij jou ook zo is.

Ik ga me ook niet meer druk maken om pakketjes die een dag later pas bezorgd worden. Als ik überhaupt wat via internet moet bestellen dan


Er is 1 simpele oplossing voor dit pobleem.
Gewoon minder tot niet bestellen.

En het is vakantietijd en druk.…

Haal het in de winkel heb je dat gedoe ook niet. Anders accepteren dat je pakket een paar dagen later is, oftewel bestel tijdig.

Shadow0

Berichten: 43540
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:50

robert45 schreef:
Er is 1 simpele oplossing voor dit pobleem.
Gewoon minder tot niet bestellen.


Dat lost nou precies helemaal niets op! Het probleem is niet dat er teveel pakketjes zijn, het probleem is dat het werk niet goed uitgevoerd wordt. Met minder pakketjes worden de rondes groter maar blijft het probleem en wordt het groter, nog versterkt doordat men in paniekmodus gaat ('oh nee, minder pakketjes, laten we snel zo veel mogelijk mensen wegwerken!')

Citaat:
En het is vakantietijd en druk.…


Volgens mij heeft PostNL ongeveer 2 weken per jaar geen excuses dat het vakantietijd is, maar verder is er altijd wat. Dus misschien ligt het niet aan de vakantie, maar aan de bedrijfsvoering. (Eh... het ligt niet aan de vakantie maar aan de bedrijfsvoering. Dat is een gegeven.)

Citaat:
Haal het in de winkel heb je dat gedoe ook niet. Anders accepteren dat je pakket een paar dagen later is, oftewel bestel tijdig.

Het probleem is niet de tijd, het probleem is de onbetrouwbaarheid. De meeste mensen zouden een levertijd van een paar dagen zonder moeite accepteren, zolang het dan maar wel op die dag geleverd wordt. Dat is precies wat niet lukt. Dat is precies wat vervolgens zorgt voor een enorme hoeveelheid extra tijdverspilling (mensen willen best proberen om hun pakketjes zo te plannen dat ze thuis zijn - maar dat kan niet als de dag of tijd niet te sturen is. Mensen willen best meedenken maar willen niet hun pakketje ergens in de kliko vinden, of bij de lift of bij een willekeurige buur ergens in een flatgebouw met 84 woningen en geen briefje. Mensen willen de pakketjes aannemen, maar dan moet de bezorger wel even op de bel drukken. Etc.)

purny

Berichten: 27588
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:56

robert45 schreef:
purny schreef:
Ik heb het gehad met voer van zooplus. Pakket zou op maandag bij een afhaalpunt bezorgd worden en toen kreeg ik een mailtje dat ze mij gemist hadden.
Toen ik het de dag later aangaf zij die man van het pakketpunt dat het dan door een vakantiekracht bezorgd zou worden. Grote kans dat dat bij jou ook zo is.

Ik ga me ook niet meer druk maken om pakketjes die een dag later pas bezorgd worden. Als ik überhaupt wat via internet moet bestellen dan


Er is 1 simpele oplossing voor dit pobleem.
Gewoon minder tot niet bestellen.

En het is vakantietijd en druk.…

Haal het in de winkel heb je dat gedoe ook niet. Anders accepteren dat je pakket een paar dagen later is, oftewel bestel tijdig.


Dat doe ik ook. En aangezien de RC op internet een stuk goedkoper is dan bij de dierenarts zelf of er niet eens te krijgen is soms.
Ik bestel tijdig en ik hou er rekening mee dat er vertraging kan ontstaan. Dit staat ook bij Zooplus aangegeven dat je er rekening mee moet houden en ermee akkoord gaat.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78605
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 17:34

Bijvoorbeeld hondenvoer bestel ik als ik de laatste zak open maak. Bestel altijd 2 zakken van 12,5 kilo tegelijkertijd. Wil daarbij zeker niet in de problemen raken en het ruim op tijd binnen hebben. Waar ik bestel heeft zelf al een levertijd van 1 tot 5 werkdagen, die ze vaak ook niet eens halen omdat ze het voer nog in Duitsland moeten bestellen. :') (Is een voer wat niet heel veel verkocht wordt, dus als je dan ook nog eens 2 grote zakken besteld is de kans best wel aanwezig dat ze niet zoveel op voorraad hebben.) Dat met nog een paar dagen vertraging van PostNL kan ik daarom best wel hebben, doe met een zak van 12.5 kilo doe ik ruim 40 dagen. Kwestie van goed incalculeren.

robert45
Berichten: 2882
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 17:43

Shadow0 schreef:
robert45 schreef:
Er is 1 simpele oplossing voor dit pobleem.
Gewoon minder tot niet bestellen.


Dat lost nou precies helemaal niets op! Het probleem is niet dat er teveel pakketjes zijn, het probleem is dat het werk niet goed uitgevoerd wordt. Met minder pakketjes worden de rondes groter maar blijft het probleem en wordt het groter, nog versterkt doordat men in paniekmodus gaat ('oh nee, minder pakketjes, laten we snel zo veel mogelijk mensen wegwerken!')

Citaat:
En het is vakantietijd en druk.…


Volgens mij heeft PostNL ongeveer 2 weken per jaar geen excuses dat het vakantietijd is, maar verder is er altijd wat. Dus misschien ligt het niet aan de vakantie, maar aan de bedrijfsvoering. (Eh... het ligt niet aan de vakantie maar aan de bedrijfsvoering. Dat is een gegeven.)

Citaat:
Haal het in de winkel heb je dat gedoe ook niet. Anders accepteren dat je pakket een paar dagen later is, oftewel bestel tijdig.

Het probleem is niet de tijd, het probleem is de onbetrouwbaarheid. De meeste mensen zouden een levertijd van een paar dagen zonder moeite accepteren, zolang het dan maar wel op die dag geleverd wordt. Dat is precies wat niet lukt. Dat is precies wat vervolgens zorgt voor een enorme hoeveelheid extra tijdverspilling (mensen willen best proberen om hun pakketjes zo te plannen dat ze thuis zijn - maar dat kan niet als de dag of tijd niet te sturen is. Mensen willen best meedenken maar willen niet hun pakketje ergens in de kliko vinden, of bij de lift of bij een willekeurige buur ergens in een flatgebouw met 84 woningen en geen briefje. Mensen willen de pakketjes aannemen, maar dan moet de bezorger wel even op de bel drukken. Etc.)


Dat lost ontzettend veel op. Er zijn hier diverse mensen die elke keer een gefrustreerd bericht plaatsen over hun pakketten of briefpost wat te laat is. Wanneer je niet elk item op internet koopt en/of het eerder besteld dan scheelt het enorm veel in de frustratie dat je het niet op tijd hebt voor de verjaardag,gelegenheid,vakantie etc.

Je kan bij Postnl of DHL etc gewoon een dag aangeven dat je pakket komt. Normaal gesproken zal dit prima verlopen. Wij ontvangen hier zakelijk gezien heel veel pakketten en hebben nooit problemen met het ontvangen van die pakketten ook niet met het wijzigen van tijden.

robert45
Berichten: 2882
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 17:44

Neonlight schreef:
Bijvoorbeeld hondenvoer bestel ik als ik de laatste zak open maak. Bestel altijd 2 zakken van 12,5 kilo tegelijkertijd. Wil daarbij zeker niet in de problemen raken en het ruim op tijd binnen hebben. Waar ik bestel heeft zelf al een levertijd van 1 tot 5 werkdagen, die ze vaak ook niet eens halen omdat ze het voer nog in Duitsland moeten bestellen. :') (Is een voer wat niet heel veel verkocht wordt, dus als je dan ook nog eens 2 grote zakken besteld is de kans best wel aanwezig dat ze niet zoveel op voorraad hebben.) Dat met nog een paar dagen vertraging van PostNL kan ik daarom best wel hebben, doe met een zak van 12.5 kilo doe ik ruim 40 dagen. Kwestie van goed incalculeren.


Je wilt niet weten hoe vaak mensen bestellen vlak voor het weekend als het bijna op is... Als er dan een vertraging is dan hebben ze gelijk een probleem.

purny

Berichten: 27588
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 18:23

Ik zit dan weer met het probleem dat ik niet tijdig nieuw kattenvoer kan bestellen omdat ik nog steeds bezig ben om uit te zoeken waar mijn kat allergisch voor is.
Maar ik bestel wel voor mijn gevoel ruim van te voren.
Maar ik calculeer wel een vertraging in.

En ik heb tegenwoordig een instelling dat ik mij niet meer druk ga maken om dingen waar ik geen invloed op heb. Is zoveel beter...

Shadow0

Berichten: 43540
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 17:40

robert45 schreef:
Wanneer je niet elk item op internet koopt en/of het eerder besteld dan scheelt het enorm veel in de frustratie dat je het niet op tijd hebt voor de verjaardag,gelegenheid,vakantie etc.


Daar wordt de bezorging niet beter van. Het scheelt inderdaad wel frustratie voor verjaardagen, maar de betrouwbaarheid van de pakketbezorging en postbezorging wordt er niet beter van.

Citaat:
Je kan bij Postnl of DHL etc gewoon een dag aangeven dat je pakket komt. Normaal gesproken zal dit prima verlopen. Wij ontvangen hier zakelijk gezien heel veel pakketten en hebben nooit problemen met het ontvangen van die pakketten ook niet met het wijzigen van tijden.


Wees je vooral bewust hoeveel geluk je hebt. 'Normaal gesproken zal dit prima verlopen' is gewoon niet meer normaal.

Sabbientje

Berichten: 4724
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 18:13

Afgelopen 3 leveringen via DHL waren dramatisch.
2 paketten voor de deur gedumpt. Waarvan er eentje letterlijk opzij gerold was.
1 pakket onderweg open gescheurd. Deze was dichtgeplakt en miste een deel van mijn bestelling.

De bezorgmomenten die ze opgeven zijn ook dramatisch.
Als je zegt tussen 14.00 en 18.00 te komen, op de dag zelf word dan dan aangepast naar bijv tussen 13.40 en 17.40. (Bijvoorkeur rond 13.00 gemeld)
En het dan proberen te bezorgen om 13.10.
Hoe kan een werkend iemand hier nou op in springen….

Froukje
Forever young

Berichten: 10856
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 18:43

Dicht geplakt is tijdens het sorteren gebeurd, dan is de helft die je mist waarschijnlijk op de sorteerband blijven liggen.

En ze hebben een nieuw systeem voor de tijdvakken, die schijnt zich aan te passen aan de bezorger. Als die bijvoorbeeld uitloopt of sneller is dan gepland passen ze het tijdvak aan.
En geloof me, dat is voor ons als bezorgers ook heel poedersuiker.. Dus ik hoop dat ze dat gauw weer terug draaien.

juval

Berichten: 13330
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 19:54

robert45 schreef:
Dat lost ontzettend veel op. Er zijn hier diverse mensen die elke keer een gefrustreerd bericht plaatsen over hun pakketten of briefpost wat te laat is. Wanneer je niet elk item op internet koopt en/of het eerder besteld dan scheelt het enorm veel in de frustratie dat je het niet op tijd hebt voor de verjaardag,gelegenheid,vakantie etc.

Je kan bij Postnl of DHL etc gewoon een dag aangeven dat je pakket komt. Normaal gesproken zal dit prima verlopen. Wij ontvangen hier zakelijk gezien heel veel pakketten en hebben nooit problemen met het ontvangen van die pakketten ook niet met het wijzigen van tijden.


PostNL/DPD/DHL bieden een dienst aan tegen betaling. Namelijk het bezorgen van pakketten. En dat is niet goedkoop. Het moet in principe niets uitmaken wat je besteld, waar je besteld, en of het ook in de winkel om de hoek te koop is. De consument betaalt een (flink) bedrag voor het thuis laten bezorgen van het pakket. En ja, dan mag je gefrustreerd raken als het keer op keer fout gaat. Niet dat het iets helpt om gefrustreerd te raken, maar goed. Dit topic is toch ook om even stoom af te blazen denk ik -:(-