Mijn rijlessen zijn een drama

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Mijn rijlessen zijn een drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 21:59

in welke regio zit je TS?

Myrthe64
Berichten: 1014
Geregistreerd: 25-07-12

Re: Mijn rijlessen zijn een drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 22:09

Wat mij heeft geholpen, was om ook op de fiets verder vooruit te kijken en te doen alsof je in de auto zat. Zo werd het vooruit kijken een stuk automatischer, ook tijdens het autorijden.

Syzygy
Berichten: 103
Geregistreerd: 29-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 08:43

Ben gister inderdaad begonnen met het ‘autorijden’ op de fiets. Ben benieuwd of het gaat werken.
Laatst bijgewerkt door Syzygy op 28-06-22 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Change_

Berichten: 1523
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Oamaru, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 09:06

Ik heb dit zelf ook gehad. En 3 rijinstructeur versleten := Mijn eerste rijinstruteur was een vies peuk. De 2e had ik niet echt het idee dat hij me wat probeerde te leren dus daar ben ik ook mee gestopt.
Heb uiteindelijk iemand gezocht die gespecialeerd was in met met add en adhd. Deze was heel goed en heb uiteindelijk mijn rijbewijs gehaalt :j als je concentratie problemen hebt is dat echt heel erg fijn.
Succes ts! En vooral niet opgeven :D

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Mijn rijlessen zijn een drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:24

Ik zou je ook de tip willen geven om van instructeur te veranderen, dat heeft bij mij destijds ook enorm gescheeld. Ik had niet zo zeer problemen met het auto rijden maar wel met de zenuwen en mijn eerste instructeur werkte me op m'n zenuwen, was streng en benadrukte vooral wat er allemaal fout ging. De instructeur die ik er na kreeg benadrukte vooral wat er allemaal goed ging en dat booste mijn zelfvertrouwen enorm waardoor ook alles goed ging.

Allejandro
Berichten: 18539
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 13:08

Km's maken! Het echte autorijden leer je pas na je rijbewijs en dat inzicht komt echt mettertijd. Niet opgeven, doorzetten. Ik herken het wel en nu heb ik er totaal geen moeite meer mee! Mijn rijbewijs heb ik nu 12 jaar hoor, dus dat is niet zo gek..

Nado
Berichten: 3351
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Mijn rijlessen zijn een drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 09:33

Lastig voor je zeg. Ik zou ook zeggen: wisselen van instructeur. Mijn eerste instructeur was een l*l waar ik heel onzeker van werd.

Begon met ‘o, jij studeert, nou dan gaat dit vast niets worden. Jullie studenten denken veel te veel na om goed auto te kunnen rijden’. We moesten ook iedere keer ergens iets ophalen tijdens de les en dan was hij gerust een kwartier uit de auto. Het toppunt was dat we een keer voor een stoplicht stonden en groen kregen maar niet konden rijden omdat er een hele stroom scholieren op de fiets aan het oversteken waren. Ik moest van hem heel hard op ze inrijden en dan vlak voor ze remmen. Toen ik dat vertikte heeft hij het gas overgenomen en het zelf gedaan. Ik ben direct gestopt met lessen. Te bang voor hem om aan te geven waarom ik stopte bij de rijschool (ik was 19) en daarmee veel geld weggegooid omdat ik een pakket gekocht had.

Pas ruim 2 jaar later weer durven te beginnen met lessen en toen bij een instructeur begonnen die gespecialeerd was in angstige leerlingen. Een half jaar later reed in mijn eentje over besneeuwde bergwegen onderweg naar werk, dus het is toen helemaal goed gekomen. Maar de instructeur maakt zoveel verschil.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Mijn rijlessen zijn een drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 09:51

Klikt het niet met je instructeur, dan gewoon naar een ander toe gaan. Of om een ander vragen, mocht je bij een grotere rijschool lessen. Mijn eerste instructeur (ok, niet mijn eerste, maar na een jaartje of 20 niet meer gelest te hebben) was duffe ellende. Ik was al geen held, maar ik werd alleen maar meer onzeker van die man. Bij een andere rijschool duidelijk aangegeven dat ik erg onzeker was achter het stuur. Het heeft me alsnog aardig wat lessen gekost, maar ik ben wel in één keer geslaagd. En inderdaad, echt rijden leer je pas als je je rijbewijs hebt. Je moet gewoon vertrouwen krijgen in jezelf.

Succes!

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Mijn rijlessen zijn een drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:18

Mijn vriend heeft een kleinschalige rijschool en hij hoort dit helaas ook zo vaak van klanten die naar hem overgestapt zijn. Instructeurs die blijven zeggen wat er fout gaat en waar je op moet letten, maar die dus helaas geen hulp lijken aan te bieden bij de situaties waar de klant tegenaan loopt ( bedoel daarmee dat ze gestructureerd uitleg geven en opties opperen om iets makkelijker onder de knie te krijgen erop blijven hameren zonder toevoegingen gaat niet helpen. Meer om je heen kijken,vooruit kijken etc is niet altijd voldoende om iemand te assisteren, soms is een duidelijkere uitleg en tips en trics nodig om het makkelijker en leuk te houden). Het is ook zo belangrijk als instructeur om uit te kunnen leggen hoe dingen wat makkelijker gaan , vooral bij mensen die onzeker zijn of angst hebben.

En als je de klik mist bij een instructeur zou ik idd ook verandere van instructeur of rijschool, het is een kostbare zaak rijlessen daarom mag je je op je minst op je gemak voelen en ook echt het idee hebben dat je langzaam vooruitgaat. Hou er wel rekening mee dat sommige mensen wat meer tijd nodig hebben om dingen te leren, het beter langzaam in 1 goed leren dan snel overal doorheen vliegen en dan zakken, want daar gaat je zelfvertrouwen ook niet van verbeteren.

Syzygy
Berichten: 103
Geregistreerd: 29-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 23:07

Al langere tijd geen reactie meer in dit topic, maar ik wilde graag laten weten dat ik gister alsnog geslaagd ben met een rit die de examinator benoemde als “zeer goed” en “zeker op niveau”. Hij noemde mij zelfs scherp omdat ik reageerde op dingen die hij niet gezien had.

Bedankt voor alle reacties nog!

vilheide

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Re: Mijn rijlessen zijn een drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 23:08

Gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Mijn rijlessen zijn een drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 23:11

*\o/* *\o/* *\o/*

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Re: Mijn rijlessen zijn een drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 00:01

Gefeliciteerd! :)F

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Mijn rijlessen zijn een drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 08:08

Super! Gefeliciteerd *\o/* **\O/** Y)(^)

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:51

*\o/* Gefeliciteerd, goed gedaan! *\o/*

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:53

Hypnotherapie! *\o/*

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:06

Syzygy schreef:
Al langere tijd geen reactie meer in dit topic, maar ik wilde graag laten weten dat ik gister alsnog geslaagd ben met een rit die de examinator benoemde als “zeer goed” en “zeker op niveau”. Hij noemde mij zelfs scherp omdat ik reageerde op dingen die hij niet gezien had.

Bedankt voor alle reacties nog!


Gefeliciteerd! *\o/* Dat moet heerlijk voelen :D

MissNienke1

Berichten: 151
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:19

Gefeliciteerd!
leuk dat je nog even terugkoppeling geeft.

luuntje

Berichten: 13971
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Mijn rijlessen zijn een drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:37

Gefeliciteerd met je rijbewijs .