Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 11 [ 257 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Heb jij wel eens 112 moeten bellen?

 
Profiel   

Mondy schreef
chanicha schreef
Ik heb er gewerkt en kreeg al dit soort belletjes binnen!


Mooi maar pittig werk lijkt me !

Zou je wat willen/kunnen delen ?


Zou wel willen maar heb geheimhouding getekend maar kan je globaal zeggen dat het best meevalt omdat je er niet bij bent, alleen als er zelfmoord gepleegd is of als kinderen bellen dat er iets met een ouder is doet het wel iets met je.
Ook is het niet makkelijk om een Chinese toerist aan de lijn te krijgen die in paniek is en Engels probeert te praten of mensen die dialect spreken, die gaan in paniek in hun dialect praten O:)

Veel mensen weten ook niet dat als je met een mobiel 112 belt je telefoontje in Driebergen uitkomt en worden dan ook boos dat je moet vragen welke plaats ze hulp nodig hebben of mensen die hun oude mobiel aan hun kinderen geven want er zit toch geen kaartje meer in maar ze weten niet dat je er wel nog 112 mee kan bellen dus dan hoor je kindergebrabbel :')
Was een mooie baan hoor met fijne mensen om je heen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 22:43 



 
Profiel   

wyoming schreef
Ik heb vanavond nog 112 gebeld, mijn zoontje stond in de douche en reageerde ineens helemaal nergens meer op. Toen hij ook nog eens blauw aanliep heb ik 112 gebeld. Hij is meegenomen naar het zkh en blijft daar nu een nachtje ter observatie. Morgen krijgt hij een hersenfilmpje.

In maart 112 gebeld voor mijn dochter die een koortsstuip had en er niet uit kwam.

In mei 2016 112 gebeld omdat ik betrokken was bij een gewapende overval.

In 2007 112 gebeld omdat de tuinman van mijn toen werkgever een hartinfarct had.

Helaas dus al iets te vaak, had liever bij de groep, nog nooit gebeld gehoord.


Goh heftig Wyoming, beterschap voor je zoontje en sterkte voor jou Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 22:45 



 

1 x zelf gebeld, ik en mijn ex vingen een vriendin van mij op en haar gewelddadige vriend kwam met een mes aan de deur en raakte in gevecht met mijn ex.
Kwamen met 4 busjes aanscheuren, geloof een agent of 12.

1 x voor mij gebeld, ik was in de drunense duinen van mijn paard gevallen en had mijn heup gebroken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 22:48 



 
Profiel   

Michelleex schreef
Xanthippe schreef
Hier ook al een keer gebeld, voor een brand op een camping vlakbij huis, daar zijn uiteindelijk ook 2 mensen ingebleven. Bleek zelfmoord te zijn.

Wat is BHV trouwens? :o


Bedrijfs Hulp Verlener, iemand die in noodsituaties kan handelen, vaak ontruiming.

Inderdaad, dat is een deel ehbo, en een deel brandblussen en ontruimen.
Bij onze firma bellen we eigenlijk alleen 112 voor het ehbo deel, de brandmeldinstallatie geeft een automatische melding naar de brandweer.
In de firma waar ik werk is het snel ontruimen indien nodig idd het belangrijkste deel, moeilijk gebouw met veel medewerkers, en dan over 3 etages.

Wyoming, heel veel sterkte voor je zoontje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 22:57 



 
Profiel   

Michelleex schreef
112 is het Europees noodnummer, wel handig om te weten, mocht je het helaas ooit nodig hebben. :)

In USA is het bijvoorbeeld 911


Oh wat slecht, dat wist ik inderdaad niet, ik kom niet veel in het buitenland, maar ik dacht dat het overal een ander nummer was, dus dat het zo’n ding is om op te zoeken elke keer als je ergens heen gaat :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 23:01 



 
Profiel   

Ik heb een keer gebeld omdat ik getuige was van een inbraak op een basisschool naast ons huis.

En een paar weken geleden omdat er bij een van de buren brand was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 23:08 



 
Profiel   

Laatst nog toen ik iemand overleden aantrof.. en afgelopen zomer toen er een oudere man langs de snelweg liep

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 23:14 



 

Hier nog nooit in een situatie gekomen waarin ik 112 moest bellen. Hopenlijk blijft dat zo ;)

Wel met de mensen van de meldkamer gebeld werkgerelateerd :P Maar dat telt in dit topic niet.

Niobe schreef
Michelleex schreef
112 is het Europees noodnummer, wel handig om te weten, mocht je het helaas ooit nodig hebben. :)

In USA is het bijvoorbeeld 911


Oh wat slecht, dat wist ik inderdaad niet, ik kom niet veel in het buitenland, maar ik dacht dat het overal een ander nummer was, dus dat het zo’n ding is om op te zoeken elke keer als je ergens heen gaat :=

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Alarmnummer

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 23:38 



 
Profiel   

Als ambulancier zijnde kom ik vaak in de situaties terecht waarvoor mensen bellen. Ik denk wel dat ze in België de ambu veel sneller uit sturen dan in Nederland.

In mijn privé leven heb ik 112, 1x laten bellen voor een hartstilstand voor school.
Voor de rest gelukkig nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 23:43 



 
Profiel   

Ja, toen mijn vader onwel werd en ik oprecht dacht dat hij dood ging. Personeel was totaal niet behulpzaam en ik als 15 jarig meisje totaal overstuur. Tot nu toe nog steeds een trauma aan ambulances met sirenes.

Laatst nog een keer moeten doen omdat er iemand uit de kroeg heftig in elkaar was geslagen. Week paniekaanvallen van gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 23:59 



 
Profiel   

Ik heb best een paar keer mogen/ moeten bellen.

Een keer was er voor mijn ogen een hond aangereden omdat die de weg over stak naar mijn hond maar de beste man die hem aangereden had was in shock en liep over de provinciale weg te ijsberen en ik kon geen contact met hem krijgen. Maar er waren geen auto's beschikbaar dus ik moest het zelf maar oplossen. Was heel fijn om mee te maken als 12 jarige (not -O- )

Een keer omdat ik dacht dat er ingebroken werd bij een gebouw waar ik vaak in de nacht langs kom, dat bleek een nachtbewaker te zijn nadat er 4 politiewagens en een honden team op onderzoek waren gegaan :')

En nog een aantal keer op/bij werk en dan meestal stilstaande autos of vrachtwagens op vluchtstroken, spookrijders, veel bermbranden afgelopen jaar, mensen in de auto zonder licht in het donker en noem maar op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 00:19 



 

Niobe schreef
DeMolenhoek schreef
Ja, toen ik op de parking van het werk een lijk in de auto vond... 112 is dan ook protocol omdat ze zeker moeten zijn dat de persoon dood is.


Jeetje, dat is ook heftig :oo
Is het in België dus ook 112 trouwens?

Ik heb 1 keer moeten bellen, omdat ik op oudjaarsavond een meisje nogal hard van haar fiets zag vallen, hoofd eerst, en bewusteloos was.


Klopt :j Je hebt wel nog aparte nummers zoals 100 voor brandweer en ambulance en 101 voor politie. Mevrouw had 2 dagen daarvoor zelfmoord gepleegd in haar auto. Ze liet een gezin achter. Was ook nog best een eind gereden want ze kwam van de franstalige kant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 04:59 



 
Profiel   

Ik 1 keer, waren op vakantie. Stukje fietsen met dochter van toen 7. Voor ons op de provinciale weg (wij fietsten op het fietspad er langs) stak een kat over. De auto kon op tijd remmen. De motorrijder die er achter reed werd verrast, achterwiel kwam los van de grond door het harde remmen en hij kwam ten val. Vrij vlot daarna vatte de motor vlam. Motorrijder kon zelf opstaan en werd door omwonenden opgevangen. Omdat nog niemand 112 gebeld had heb ik dat gedaan. Leek me wel handig als ze voor de brandende motorfiets zouden komen.

Het spoednummer van de huisarts ( toets 1 bij spoed ) ook een keer gebruikt, man had met hand klem gezeten tussen de stang en het tussenschot toen ons paard de trailer af denderde. Dat vond zijn pink niet zo chill := .

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 05:03 



 

JoyCiej007 schreef
Of een vrouw, totaal in de war die in nachtjapon met blote voeten door de sneeuw over straat liep.

Als je de instelling belt (je kan gewoon echt met zekerheid zeggen dat die lui daar horen) dan doen ze er niets mee, en adviseren ze om politie te bellen.
Politie wordt er onderhand gek van; de instelling behoort dat op te lossen.


Die verwarde ontsnapte mensen ben ik ook wel eens tegengekomen. Afgelopen winter nog, toen stond er een totaal psychotische man in zijn pyjama en op sloffen voor de deur van mijn werk met een warrig verhaal. Overduidelijk een gevalletje van weggelopen van de PAAZ om de hoek. Maar daar bel ik geen 112 voor. Dat nummer is voor levensbedreigende situaties, 'als elke seconde telt.' Voor andere kwesties is er 0900-8844.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 05:14 



 
Profiel   

Gelukkig nooit voor enorme nood alsin medische hulp nodig. Maar kan mij er 2 herinneren:

- een ladder middenop op de snelweg; levensgevaarlijk en zo werd direct een strook afgezet en RWS ingeschakeld

- voor een dronken automobilist. Stond de hele ochtend een auto in de berm met iemand erin te slapen. Toen hij weg wilde rijden reed ie verderop de berm in tegen een boom. Ik vertrouwde het niet. Hij reed weg hotsend en botsende en enorm zwalkend over de weg. Zondagmiddag 14:00 dus ook kids op de weg. Heb 112 gebeld want vond het levensgevaarlijk.
Achteraf heb ik terugkoppeling gekregen van de politie. De man bleek niet meer onder invloed maar kon geen auto rijden, had geen rijbewijs.

Oh nog een keer. Was ik heel jong nog. We hoorde na er film avond allemaal glas rinkelen in de winkelstraat. We zijn toen terug naar de bios gegaan en die hebben 112 gebeld. Een heterdaadje was dat. Weet nog dat een van die agenten een heel grote neus had... Wat je onthoudt van 100 jaar terug hihi

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 05:31 



 
Profiel   

1x heb ik 112 gebeld en dat was voor mijzelf vorig jaar juni 2018
Dat was omdat ik bijna geen adem meer kon halen en pijn op de borst had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 05:38 



 
Profiel   

wyoming schreef
Ik heb vanavond nog 112 gebeld, mijn zoontje stond in de douche en reageerde ineens helemaal nergens meer op. Toen hij ook nog eens blauw aanliep heb ik 112 gebeld. Hij is meegenomen naar het zkh en blijft daar nu een nachtje ter observatie. Morgen krijgt hij een hersenfilmpje.

In maart 112 gebeld voor mijn dochter die een koortsstuip had en er niet uit kwam.

In mei 2016 112 gebeld omdat ik betrokken was bij een gewapende overval.

In 2007 112 gebeld omdat de tuinman van mijn toen werkgever een hartinfarct had.

Helaas dus al iets te vaak, had liever bij de groep, nog nooit gebeld gehoord.


Jeetje wat heftig, veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 05:51 



 
Profiel   

1 keer omdat mijn ouders niet thuis waren en we heel bedreigend lastig gevallen werden door jongeren. Dit heeft een flinke tijd geduurd, ze zijn meerdere keren geweest. Ook zijn we hiervoor op het bureau geweest waar eerst een motoragent voor ons uit gestuurd werd om te kijken of we veilig naar huis konden.

Ook een keer op de snelweg omdat een auto voor ons echt slingerde. Als we mijn moeder en zusje niet thuis hadden moeten brengen waren we er achteraan blijven rijden.

Op mijn vorige werk hebben we ook een paar keer de ambulance laten komen. Een keer een kind wat zo had op zijn knie viel dat hij hem niet kon bewegen. Het heftigste was een kind wat uit de boom viel (ja, dat mocht want goed voor de ontwikkeling, alleen na dit incident is de hoogte beperkt), en gefixeerd naar het ziekenhuis is afgevoerd.

Verder wel hulp verleend bij ongelukken, maar voor ik er bij was, was er al gebeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 06:10 



 
Profiel   

Ja meerdere malen, allemaal niet voor mezelf gelukkig. Altijd bij een verkeersongeval geweest, of bij ons voor de deur of onderweg, paar weken terug nog, gebeurde een eenzijdig ongeval pal voor mijn neus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 06:25 



 
Profiel   

Heb helaas ook een keertje 112 moeten bellen. 2 jonge kinderen stonden in de berm van een 80-weg zonder enige vorm van een vangrail daar tussenin. Leek me zeer verstandig dat ze daar snel weggeplukt zouden worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 06:51 



 
Profiel   

Al meerdere keren. Een keer lag er een fietser knock-out op het fietspad en iedereen reed gewoon verder zonder te stoppen. Wij zijn wel gestopt en hebben 112 gebeld want persoon reageerde aanvankelijk nergens meer op. Gelukkig bleek het niet zo erg te zijn.

Nog een keer dat we op de snelweg reden en de auto voor ons van de ene naar de andere kant over de snelweg ging, hierbij tegen de vangrails reed (aan beide kanten van de weg), je de stukken van de auto zo zag vliegen en ze uiteindelijk dwars over de weg gestopt zijn. Die mensen hadden gelukkig en als bij wonder niets, auto was wel goed voor het autokerkhof.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 06:54 



 
Profiel   

1 Keer voor mijn schoonvader die was bij ons voor in elkaar geslagen op zijn hoofd, ik herkende hem niet meer zo erg zag hij eruit dus ambu en politie laten komen.

1 Keer op de autosnelweg in de vakantie we reden met de dodge en de caravan naar drenthe toen er een wiel van de auto er afliep ook 112 gebeld.

Mijn man 1 keer omdat i in een diabetische coma aan het wegzakken was.

1 Keer voor een ongeluk dat voor hem gebeurde op de snelweg.

1 Keer vanwege een lijk op de bouw waar ze bezig waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 07:10 



 
Profiel   

1x 112 gebeld omdat er een pand tegenover mijn werk in brand stond. Persoon aan de telefoon was niet erg behulpzaam. Bleef maar vragen om welk nummer het ging, en dat wist ik niet. Wel het adres, toen ik boos zei dat ik wel even bij het brandende pand ging kijken om welk nummer het ging werd ze boos dat het niet mocht (ja duh was ook sarcastisch bedoeld haha).

Een paar keer 0900-8844 gebeld ivm inbraken op het industrieterrein waar we toen woonde. Werd regelmatig geprobeerd bij bedrijven in te breken. Maar duurde soms wel meer dan 2 uur voordat er een politieauto kwam, of soms gewoon niet.

2x via de huisarts de ambu laten komen voor mijn moeder omdat ze hartproblemen had, beide keren ook meegenomen naar het ziekenhuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 07:20 



 
Profiel   

Wat een heftige verhalen komen er voorbij! Zelf nooit gebeld, mensen wel voor mij. 1x omdat ik op een file op een afrit klapte (gelukkig alleen blikschade voor iedereen), 1x omdat ik werd aangereden op een zebrapad in de buurt (was nog klein), 1x omdat er een vrachtwagen tegen ons aanreed (vol door rood) en wij in de berm eindigden (ik en vriend gelukkig niks aan overgebouden) en 1x omdat ik van de fiets lazerde met paardje spelen en mn arm brak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 07:23 



 
Profiel   

ClaudiaDer schreef
Ik heb het toevallig laatst moeten bellen. Had gewoon het niet-spoed nummer van de politie gebeld omdat ik met een lekke band op de vluchtstrook van de snelweg stond.

Blijkbaar is het protocol, want ik werd doorverbonden met 112!
Je bent dan blijkbaar een direct gevaar voor anderen (begrijpelijk, al stonden wij niet heel erg dicht bij de rijdende auto’s)
Ik zelf vond het wat overdreven, maar de meldkamer vond het dus een goede reden om 112 te bellen! :)


Dit hebben wij laatst ook gehad aan de snelweg. In de schemering en ik met me hoogzwangere buik. ANWB gebeld, we bleken niet lid te zijn (bedrijfsauto) en ze konden er dan pas over 2u zijn voor 200.- ofzo. Het begon ook al snel donker te worden. Schoonpa gebeld, bandje gewisseld en klaar.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 08:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 11 [ 257 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen