Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 11 [ 257 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Heb jij wel eens 112 moeten bellen?

 

1x voor onszelf. Waren slachtoffer van een aanrijding en niemand van de omstanders (en dat waren er een hoop) kwam op het idee om te bellen.

Waren 3 ambulances nodig.. gelukkig kwam er een arts voorbij die de telefoon uit mn handen nam en mij sommeerde te gaan liggen (zware hersenschudding en kapotte kniebanden).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 08:11 



 
Profiel   

Ik heb wel al een paar keer 112 gebeld.

De keren die het mij het meeste bij blijft is een aantal jaar terug, er stond toen een puincontainer voor de deur. Blijkbaar was het grappig om deze in de brand te steken :( brandweer is nog best lang bezig geweest op het te blussen.

En we reden een keer snachts terug van een feestje, toen we plots een auto op de kop zagen liggen.. ik heb direct 112 gebeld en ben echt met doodsangst naar de auto gelopen. Meneer was er heftig aan toe maar was nog wel in leven, gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 08:21 



 
Profiel   

Ik behoorde tot een aantal weken terug ook tot de categorie, nog nooit gedaan.

Heb dus laatst voor het eerst 112 gebeld omdat een ietswat oudere man van z'n fiets gevallen was. Die had zich netjes om een paaltje heen gevouwen met opstappen en dus met z'n hoofd op de stenen gevallen. Hoofd onder het bloed. Viel uiteindelijk mee gelukkig. Had gewoon teveel alcohol gedronken.

Ik kwam er toen wel achter dat er dus een bezemwagen onder de ambulances bestaat :')
Kwam dus wel een "ambulance" maar veel kleiner, geen brancard erin, wel een stoel waar hij opgezet werd en maar 1 ambulance broeder. Was ook een agent bij gekomen. Denk dat ze dat doen wanneer het letsel niet zo erg is.

Wat het meest hilarisch was uiteindelijk, savonds werd ik zelf aangehouden door die zelfde agent voor een blaastest :') en had in eerste instantie het stopteken niet gezien. Oops..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 08:29 



 
Profiel   

1x gebeld voor een loslopende pink. Liep 's nachts om 12 uur op de middenstreep van 100 km weg.
Liet zich niet van de weg af jagen, dan viel ze aan. En is een keer of 3 de weg overgestoken tussen de rijdende auto's door die ondanks de lichtsignalen die we gaven niet af remden.
Gelukkig goed afgelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 08:32 



 
Profiel   

1 keer zelf gebeld voor een ontploffing gevolgd door een auto brand tegenover ons appartement waar we destijds woonden.

Toen mijn zoontje net was geboren thuis heeft de verloskundige 112 gebeld voor mij omdat de placenta niet los kwam en ik veel bloed verloor. Mijn eerste ritje in de ambulance toen. Ook best schrikken..

Vorig jaar geen 112 maar wel de politie toen ik vanuit de trein zag dat er op het station fietsen werden gestolen 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 08:51 



 
Profiel   

Bij een heterdaad zoals als je een inbreker ziet mag je ook 112 bellen, dus niet alleen levensbedreigende situaties.

Op mijn werk (ouderenzorg) heb ik al een aantal keer 112 moeten bellen omdat er oplichters rondliepen. Die bellen aan en collecteren, vragen of ze naar de wc mogen en jatten oude mensen hun geld en sieraden.. eerste keer twijfelde ik of het echte collectanten waren en heb het gewone nr van politie gebeld. Toen wrd er gezegd volgende keer 112 bellen.
(Toen ik had gebeld naar stichting gehandicapte kind bleek dat ze niet collecteerden rond die tijd maar ja oplichters al weg...)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 08:58 



 
Profiel   

Ik heb als elfjarige ooit 112 gebeld. We liepen vanaf de basisschool naar het parkeerterrein en mijn zusje werd aangevallen door een klein loslopend hondje, waarop mijn vader dat hondje wegjaagt. Vervolgens wordt de bijbehorende mevrouw helemaal boos en haalt haar man erbij. Vervolgens waren wij de auto ingevlucht en had mijn vader de deuren op slot gedaan, waarop de man tegen de auto begon te schoppen. Per toeval had ik zo'n Nokia koelkast bij me, omdat mijn moeder 's ochtends aan het werk was en heb ik 112 gebeld.

Ondanks dat er geen sprake was van een levensgevaarlijke situatie, liep het handgemeen wel uit de hand en de politie was erg blij dat ik gebeld had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:06 



 
Profiel   

Ik 3 x tot nu toe. Allebei de keren toen ik nog als instructeur werkte.
1 x voor een vak binnen waarbij ik dacht dat het bovenbeen gebroken was. Viel toen gelukkig mee.
2e x toen iemand er op het strand afklapte en op zijn nek viel en non responsief kreunend bleef liggen,
3e x toen iemand in een bocht rechtdoor ging en in het prikkeldraad viel.

Bij de tweede x kreeg ik gewoon te horen dat de ambulance niet kwam!!!! Ik snap er tot de dag van vandaag niets van. Ik werd gewoon opgehangen. Daar sta je dan met een groep van 8. Niet al te lekker weer en iemand out op de grond.
Er liep welgeteld 1 wandelaar en die bleek godzijdank arts. Die heeft geconstateerd dat de nek ws niet gebroken was en heeft ons geholpen hem dan maar op het braafste paard te hijsen. eenmaal thuis is hij naar het ziekenhuis gebracht en bleek een hersenschudding enrugkneuzing te hebben. Is ruim 2 mnd uit de runnen geweest.
Bij de derde x kwam eerst de politie en die durfde de paarden niet vast te houden. Daarna de ambulance en daarna de staleigenaar, in zijn eentje met de auto. Die had ik gebeld omdat ik geen 2 paarden 40 min lang kon managen in mijn eentje. Dus had een ruiter nodig. Die is hij toen alsnog gaan halen.
Ruiter had lelijke wonden, maar uiteindelijk geen hechtingen nodig gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:12 



 
Profiel   

Gisteren nog, auto naast me werd van achteren aangereden in een afremmende file op de A27.
Gelukkig zelf kunnen uitwijken en voor je het weet ben je 500 meter verder dus een passagier opdracht gegeven om 112 te bellen en de telefoon op de luidspreker bij mijn oor te houden om een en ander door te geven.
Was wel even spannend, uitwijken met een bus van 13 meter met een behoorlijk gang er in ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:15 



 
Profiel   

Ik heb 1x het noodnummer gebeld tijdens een heftige allergische reactie van mijn vriend. Ze hebben hem ook meegenomen toen. man wat was dat eng!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:56 



 

Er is een keer 112 voor mij gebeld, ik kreeg het voor elkaar mijn knie uit de kom te draaien tijdens het opstappen en lag dus op de grond met mijn knieschijf aan de zijkant van mijn been. Niet aan te raden.
Zelf heb ik toevallig twee weken terug voor het eerst 112 moeten bellen, ik zag om 2 uur 's nachts iemand op mijn berging klimmen richting een balkon en dat is best verdacht (maar he, dat is mijn oordeel). Bleek inderdaad een inbrekert te zijn. Ik was wel behoorlijk angstig dat hij me had gehoord/gezien, maar gelukkig kwam de politie snel opdagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 10:10 



 
Profiel   

1x ambulance gebeld bij mijn toenmalige bijbaantje. Oudere man met een hypo net bij de uitgang. De aanwezige bhv’er wilde de man niet naar binnen begeleiden of überhaupt helpen. Hij vond het nogal vies om aan andere mensen te moeten zitten |o . Samen met een collegaatje de man naar binnen begeleid en 112 gebeld, de ambulance was gelukkig snel aanwezig.
1x brandweer soort van ingeschakeld. Er vatte een auto vlam in de rij bij de macdrive. Mac had zelf al gebeld, brandweer dacht dat het om een auto op de parkeerplaats ging. Heb toen even een bevriende brandweerman (die gelukkig dienst had) gebeld dat inmiddels ook al het pand wat vlam begon te vatten

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 10:14 



 
Profiel   

1x in me hele leven 112 gebeld toen ik me partner dood in bed vond.Ik dacht dat ze een ambulance zouden sturen omdat ik zei dat ik dácht dat hij dood was,maar ik wist het niet zeker,was ook in paniek.
Maar die man zei dat hij een schouwarts zou sturen,en dat duurde een uur! Toen ze eindelijk kwamen zeiden ze dat ze nog wat visite's hadden afgelegd.Maar wát als hij helemaal nog niet dood was? dat ik dat dacht in de paniek? Misschien was hij nog te reanimeren?
Ik wist ook niet dat iemand vanachter de telefoon iemand zomaar gelooft wat die zegt,ik ben geen arts.
In ieder geval hoop ik nooit meer 112 te moeten bellen, ik vertrouw ze sowieso niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 10:21 



 
Profiel   

_MG schreef
Toen ik nog in de horeca werkte heb ik een aantal keer moeten bellen. Met name omdat ouderen onwel werden en een keer in verband met een vechtpartij in het restaurant. Verder heeft de stiefvader van een vriendin zelfmoord gepleegd waar wij getuige van waren, ik was toen de eerste die 112 belde. Deze zomer stond de auto van mijn buren in brand op de oprit, toen belde ik, maar waren buurtbewoners eerder.


Jemig, die zelfmoord was je vriendin dus ook bij? Onvoorstelbaar om mee te moeten maken zeg ;(

Jeetje, wat hebben sommige mensen al vaak moeten bellen zeg!
Ik heb nog nooit zelf gebeld, wel iemand opdracht gegeven om te bellen toen ik eerste hulp verleende aan een meisje die werd aangereden met 80 km/h. Gelukkig goed afgelopen!
En een keer getwijfeld om te bellen, mijn zoontje van toen 1,5 was van de trap gevallen zonder dat ik het zag en had een grote hoofdwond waar het bloed uitspoot. In paniek bijna gebeld, maar ging net op tijd weer logisch nadenken. Uiteindelijk huisarts gebeld, daar mocht ie met spoed langskomen. Blij dat ik geen 112 heb gebeld, ook al zei de assistente dat ik dat gerust had mogen doen. Toen we daar aankwamen lachte hij alweer en was het bloeden grotendeels gestopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 10:22 



 
Profiel   

Vorige week heb ik nog 112 gebeld. Kwam terug van de bios over de snelweg en er liep een oudere man met een wandelstok langs de vangrail aan de wegkant. Ze waren al bijna in de buurt toen.

4 jaar terug in november een man in de ijssel en na roepen geen reactie, man liep gewoon door heb ik de politie gebeld en die waren net bezig met een oefening iets verderop en hebben hem met een bootje opgehaald. De man wou niet meer.

Een paar jaar terug getuige geweest van een auto die over de kop werd geduwd na een aanrijding. Ik was er als eerste en heb toen iemand anders laten bellen maar wel aangeven dat ze alles moesten sturen, Politie ambulance en brandweer. Ging allemaal heel snel toen gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 10:29 



 
Profiel   

2x heb ik 112 gebeld.

De eerste keer viel gelukkig mee, geen ambulance aan te pas gekomen, maar iemand die gevoelig is voor bloed bloedde zelf flink en ging dus bewusteloos. Was flink wat bloed, en geen reactie van die persoon dus 112 gebeld, maar na een minuutje of twee was de persoon weer bij bewustzijn en kon het zelf uitleggen, wond bleek mee te vallen.

De tweede keer is nog een paar weken geleden. Ik reed op de snelweg en zag op midden van de meest linkerrijstrook een dichte kartonnen doos staan. Dus de politie gebeld, maar die verwees door naar 112.
Geen idee wat er verder is gebeurd ermee, op de terugweg stond ie er niet meer.
Maar als er iets zwaars in zit, wil je niet dat een auto daar met 120 km/u tegenaan rijdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 10:32 



 
Profiel   

Ik 1 keer voor mezelf omdat de oude eigenaren van van een aanloop kat (die al al 8 maanden hier verbleef en op geen enkele website als vermist was opgegeven) mijn voordeur aan het intrappen waren. Er kwamen steeds meer aanhangers bij en op een gegeven moment stonden ze met 8 man te proberen om mijn huis binnen te komen. Ik raakte in paniek en wist niet wat ik nog kon doen behalve 112 bellen. Nou bleek dat er meerdere overburen ook al gebeld hadden en de politie kwam na 5 minuten met 4 auto's en sirenes. Maar het meest bijzondere was dat toen ik dacht dat het veilig was en de deur open deed dat een van die tokkies mij alsnog aanviel terwijl er 5 politie agenten er bij stonden. 8)7 Een half jaar later stond de desbetreffende kat weer in mijn keuken... -:(-

Verder bij ongelukken in het verkeer niet zelf gebeld omdat ik eerste hulp moest verlenen maar dus een bijstaander de opdracht gegeven om te bellen. Dat heb ik 3 keer meegemaakt dus gelukkig niet zo heel vaak!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 10:37 



 
Profiel   

Ooh, interessant topic dit! Ik kom gezellig volgen!

Ik heb al vaak zat 112 gebeld. Afgelopen vrijdag nog, stond op een super gevaarlijke plek met een kapotte werkbus. Dus direct gebeld en gevraagd om het veilig te komen zetten. Tot ze er waren zelf het verkeer staan regelen, voordeel als je als verkeersregelaar net uit je werk komt :=

En voor de rest, ik ben de tel kwijt geraakt, al zo vaak gebeld. Vrachtwagen op de snelweg aan het rijden met open laadklep, rennende mensen over de snelweg, over de vluchtstrook, dronken automobilist die 4 rijstroken gebruikt.....en weet ik het wat allemaal _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 10:50 



 
Profiel   

Ik sta versteld dat in sommige situaties geen ambulance wordt gestuurd...
In België zou er in enkele situaties gelijk een mug bijgestuurd worden....

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 10:52 



 
Profiel   

Zelf nog nooit gebeld.
Er is wel al gebeld voor mij, een jaar geleden.
Was aan het fietsen op het fietspad en werd opeens gegrepen door een auto die van een parking af kwam. Met mijn hoofd op de motorkap gevallen en dan de weg op gevallen. Fiets lag 5m verder, samen met mijn linkerschoen ( :? ). Ze vroegen nog of er een ambulance moest komen, ik zei van niet maar ze hebben uiteindelijk wel gebeld. Ik belde ondertussen huilend naar m'n moeder dat ik was aangereden en naar UZ gent werd vervoerd.
Kan me mijn ambulanciers en de persoon die mij aanreed niet meer voorstellen. Ben ervan af gekomen met een gekneusde voet, gekneusde pols en een giga bult op m'n hoofd.

M'n ouders hebben ook wel eens gebeld. Wij woonden vlak na een bocht, was een motorrijder aan hoge snelheid uit de bocht gevlogen. M'n vader heeft nog geprobeerd te reanimeren maar jongen overleed ter plaatse Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 10:59 



 
Profiel   

Nog nooit gebeld, wel een keer op m'n kop gekregen dat ik had moeten bellen :+

Moest hoog op de rem op snelweg (volgens mij paar honderd meter verderop net ongeluk gebeurt) en de remmen van mijn voorganger waren wat beter als die van mij... Alleen blikschade en alles er om heen stond ook al stil dus geen langsrazende auto's oid. Dus ik belde algemene politie nr, want zag geen direct gevaar meer. Zij hebben Rijkswaterstaat langs gestuurd en gezegd dat ik hier een volgende keer 112 voor moet bellen, ben niet doorverbonden naar 112 ook. Onder begeleiding van Rijkswaterstaat naar eerstvolgende parkeer/rustplaats gereden en alles daar verder af gehandeld

(top, duitse bumper knuffelen en er dan achter komen dat zei amper engels konden, en ik amper Duits :+ en van de stress/schrik er niet eens bij nagedacht dat ik zonnebril nog op had/niet had af gezet, kwam vast niet heel sociaal over :evaw: . Gelukkig ouders onderweg dus die hebben stukje verder gereden en geholpen met vertalen ed <3 )

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 11:27 



 
Profiel   

Ik heb moeten bellen toen mijn vader een beroerte had. Hij dacht ook zelf dat er niets aan de hand was en was heel boos op mijn moeder en mij dat wij de ambu lieten komen. Gelukkig realiseerde die zich later dat het maar goed was dat ik meteen had gebeld haha.

Ik heb ook een keer gebeld toen er een auto achter ons over de kop ging op de snelweg, en een keer toen er een man langs de snelweg liep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 11:54 



 
Profiel   

Ik ook al een aantal keer 112 gebeld.

1x reed ik met mijn moeder langs het station in onze woonplaats. zagen daar ineens een dame zitten met een fles maar ze zat half op de 80 km weg met haar benen. dus gestopt. had een fles "cola" bij zich (was heel duidelijk een alcoholische drank) en gaf aan onderweg naar de hemel te zijn. Politie en ambu er bij, was psychisch helemaal van het padje en was dus op weg om zichzelf op de rails te gooien.

1x ook met mijn moeder in de auto toen op de 100 weg rondom de stad op de linkerbaan ineens een auto verkeerd om op de weg stond

1x toen de auto achter mij van die rood/wit gestreepte paaltjes in reed. die man had niets, maar auto was duidelijk total loss en allemaal troep op de weg. Man kwam bij voetbal vandaan en had al wat biertjes op, grmbl

1x zag ik gebeuren dat een auto van de linkerbaan langzaam naar rechts schoof. Tikte daarbij de auto die op de rechterbaan reed aan en die vloog zo met 130 km p/u de sloot in.. Dame kon er gelukkig zelf uit kruipen. Hier ben ik later nog wel aantal keer door politie over gebeld omdat de bestuurder van de auto die op de linkerbaan reed bij hoog en bij laag vol hield dat het andersom was (dus rechts naar links).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 11:55 



 
Profiel   

Geen 112, wel de politie gebeld met een verdachte omstandigheid. Er liepen mensen met zaklampen om het schoolgebouw vlakbij mijn huis. Om 9 uur 's avonds. Dat vertrouwde ik niet helemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 11:56 



 
Profiel   

Ik heb moeten bellen omdat mn 2 weken oude zoontje een hartstilstand had. Wat ook slecht is afgelopen ;(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 11:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 11 [ 257 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen