Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 11 [ 257 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Heb jij wel eens 112 moeten bellen?

 
Profiel   

1x gebeld vanwege een vriend die we niet te pakken kregen. Daar heb ik destijds nog een topic van aangemaakt. Hij bleek al 2 dagen dood in zijn kamer te liggen.
1x voor een brand in mijn studentensocieteit, dat was ook enorm eng. Vooral omdat een halfuur later een brandoefening gepland stond (dit wist ik niet) en ik in eerste instantie te horen kreeg dat het vals alarm was? Daar had namelijk iemand melding van gedaan. En dat terwijl ik toch echt met mijn eigen ogen zag op dat moment hoe onze entreehal in de fik stond. Toen ik in de telefoon begon te schreeuwen en te huilen had die mevrouw ineens wel door dat het menens was. Uiteindelijk kwamen er twee brandweerautos voorrijdenen allerlei politie, maar toen die er waren hadden enkele bezoekers het al geblust goddank.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 12:03 



 
Profiel   

_Nancy schreef
Ik heb nog nooit 112 gebeld.
Vind de drempel erg hoog en heb ook nog geen echte situatie meegemaakt waarin het mijn inziens echt nodig was.

Al vind mijn cardioloog dat ik de volgende keer als ik een soort van hartinfarct heb, ik toch echt 112 moet bellen en niet zelf moet komen rijden (vriend reed, ik niet).


Kan je uitleggen waardoor de drempel te hoog is voor jou?
Mijn ervaring is nl dat je gewoon kan bellen bij levensbedreigende situaties en andere verdachte situaties.
Ze luisteren naar je verhaal,schakelen zo nodig de hulpdiensten in en vertellen jou wat te doen op dat moment.
Mocht nou blijken dat je beter gewoon t 0800 nummer voor geen spoed wel politie had moeten bellen dan zeggen ze dat gewoon of ze verwijzen je door naar huisarts(enpost).
T zijn net mensen.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 12:05 



 
Profiel   

Klopt of ze schakelen je door, geen probleem hoor!
Beter een keer teveel dankte weinig bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 12:06 



 
Profiel   

Een keer toen er 's nachts een verwarde man aan onze deur stond en ervan overtuigd was dat ik zijn moeder was en hem binnen moest laten. Toen ik dat niet deed begon hij stenen tegen de ruiten te gooien en tegen de deur te rammen. Hij was met een taxi gekomen, die man stond nog te wachten op z'n betaling en is toen die vent doordraaide gewoon weggegaan.
Ik heb de alarmcentrale toen zelfs teruggebeld omdat ik zo bang was en het eeuwig leek te duren. Het was doodeng. Op een gegeven moment was ik ervan overtuigd dat hij binnen was, gelukkig bleken die geluiden te komen doordat hij dingen door de brievenbus aan het gooien was.
Je gaat wel even in survival mode met zoiets trouwens.

Tweede keer bij een ongeluk. Auto's total loss en we stonden op een rijksweg tijdens de spits. De andere bestuurder reageerde nauwelijks op mij, dus ik maakte me zorgen om hem. Ik vloog toen alle kanten op en heb nog het verkeer geholpen tot de politie er was. Toch gek wat adrenaline met je kan doen. Pas toen die andere bestuurder lachend naar me zwaaide en zei dat hij helemaal oké was zakte ik jankend door m'n benen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 12:20 



 
Profiel   

Ik werk op een huisartsen Spoedpost en bel zelf gemiddeld 3x per dienst met de spoed ambulance meldkamer. Ondanks dat je er zelf wat verder vanaf staat heeft het toch impact. Af en toe komt het ook voor dat de bellers geen idee hebben van wat er aan de hand is, het laten overkomen alsof het meevalt en mijn eigen onderbuik een gevoel geeft dat het niet goed is. Waar ik de ambulance voor bel verschilt van een kindje wat van boven naar beneden van de trap is gevallen (hierbij komt het ook veel voor dat er volgens protocol een heli meekomt) tot iemand met een hartinfarct of cva. Mensen die een ongeluk hebben meegemaakt, naar huis gaan vol met adrenaline en na een paar uur toch klachten krijgen gaat ook een ambulance naartoe. Beter 1x teveel dan 1x te weinig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 12:20 



 
Profiel   

1x een aantal jaar geleden. Ik sliep en hoorde iets heel hard vallen met wat geschreeuw, wist dat het niet goed was en gelijk 112 gebeld. Mijn vader had een verkeerde afslag genomen en was in het donker het trapgat in gelopen en met een salto op zijn rug onderaan de trap beland. Helaas viel de telefoon uit maar mijn moeder was gelukkig ook zover en die belde gelijk weer 112. Was niet voor niks uiteindelijk heeft mijn moeder nog beademing moeten geven en is mijn vader opgehaald door de ambulance (door beademing was ook traumahelicopter al in de lucht). Hij had een paar rugwervels gebroken en het is uiteindelijk allemaal goed gekomen maar zoiets hoef ik niet meer mee te maken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 12:21 



 
Profiel   

Orrie_VBW schreef
Ik heb moeten bellen omdat mn 2 weken oude zoontje een hartstilstand had. Wat ook slecht is afgelopen ;(


Ach, wat afschuwelijk ;( :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 12:37 



 
Profiel   

Beretto schreef
_Nancy schreef
Ik heb nog nooit 112 gebeld.
Vind de drempel erg hoog en heb ook nog geen echte situatie meegemaakt waarin het mijn inziens echt nodig was.

Al vind mijn cardioloog dat ik de volgende keer als ik een soort van hartinfarct heb, ik toch echt 112 moet bellen en niet zelf moet komen rijden (vriend reed, ik niet).


Kan je uitleggen waardoor de drempel te hoog is voor jou?
Mijn ervaring is nl dat je gewoon kan bellen bij levensbedreigende situaties en andere verdachte situaties.
Ze luisteren naar je verhaal,schakelen zo nodig de hulpdiensten in en vertellen jou wat te doen op dat moment.
Mocht nou blijken dat je beter gewoon t 0800 nummer voor geen spoed wel politie had moeten bellen dan zeggen ze dat gewoon of ze verwijzen je door naar huisarts(enpost).
T zijn net mensen.....


Ja die ervaring heb ik ook wel. Ik heb een keer midden in de nacht mijn vriend gesmeekt om 112 te bellen, omdat ik ervan overtuigd was dat ik dood aan het gaan was. Dat ik een hartaanval had.
Ik ben best bekend met paniekaanvallen, maar dit voelde zo anders.
Toen mijn vriend met 112 aan de lijn was, ging ik uiteindelijk op de koude vloer liggen van ellende en omdat ik dacht dat ik bijna out ging en dus alvast ging liggen. Daardoor werd ik uiteindelijk rustiger en ging het gevoel meer weg en had ik door dat dit toch eigenlijk wel een hele ernstige paniekaanval was.

Dat zei ik dus ook tegen mijn vriend en hij weer richting 112.

Dus toen werd de ambulance geannuleerd en hebben ze ons toch nog even doorverbonden met de huisartsenpost. Daar heb ik zelf nog even mee gesproken tot dat echt zeker was dat ik even geen verdere hulp nodig had.
Zowel 112 als de huisartsenpost waren heel begripvol.

Je kunt beter een keer te vaak bellen (oprecht natuurlijk, geen geintjes uithalen), dan te weinig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 12:39 



 
Profiel   

Dit voorjaar heb ik gebeld vanwege een aanrijding waarbij een auto ondersteboven over de weg schoof... In de haast om te helpen had niemand anders nog gebeld. Gezien de lokatie, een druk kruispunt in de spits, was het extra belangrijk dat er snel hulp kwam, voor er meer aanrijdingen gebeurden. Ook de brandweer plus bergingsdienst was gekomen, en dat was ook handig. Dat vroegen ze me ook nog, of de brandweer nodig was... Ja dus.

Verder ook (laten) bellen ivm een gevallen meneer met een hoofdwond, die recentelijk een operatie aan het hoofd had gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 13:08 



 
Profiel   

1x gebeld
Ik werk in de nacht en om 4 uur snachts reed hier een busje bijna elk erf op. Heel kort. Ik vertrouwde het echt niet. Bleek een bezorger te zijn :+ oepsie. Had hem nog nooit eerder gezien en vond 4 uur wel erg vroeg om te bezorgen := Maar liever te vaak dan te weinig

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 13:26 



 
Profiel   

Wel meerdere keren gebeld maar één is me goed bijgebleven.

Een ouder stel was uit eten in het restaurant waar ik toen werkte. Ik kwam aan tafel of alles naar wens was en of ik nog iets voor ze kon betekenen. De man zag ineens lijk bleek en zijn vrouw zei rustig: "Het gaat even niet zo goed". Ik weet niet hoe maar ik bleef heel kalm en zei dat ik de dokter ging bellen. Meneer zakte in elkaar, snel een collega met EBHO erbij geroepen en ondertussen belde ik naar 112. Heilig van overtuigd dat het 112 was kreeg ik: "Dit nummer is niet bereikbaar". Mn klomp brak bijna. Toen keek ik op mn scherm en stond er 122. Dat werkt inderdaad niet. :') Gelukkig is alles goedgekomen met meneer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 13:34 



 
Profiel   

van de week toevallig nog gebeld. bij het afrijden van de snelweg liep een man die er wat verwardt uitzat zo de snelweg op ! snel 112 gebeld, maar ik heb 6 !! minuten moeten wachten tot ik eindelijk de politie aan de telefoon had en kon gaan vertellen wat ik had gezien... tegen die tijd was de man helaas de snelweg al opgelopen en heeft een ongeluk veroorzaakt... gelukkig is er niemand overleden, maar 3 mensen zijn met letsel naar het ziekenhuis vervoerd.. woon vlakbij en hoorde de traumaheli komen.. 112 meldingen in de gaten gehouden en later las ik het op internet.

verder bel ik vaak als er wat rondzwerft op de snelweg, en op mijn vorige werk ook 2x gebeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 13:50 



 
Profiel   

1 keer, toen bij de buren iemand van haar paard was gevallen en ze, ondanks dat ze volhield dat ze gewoon naar huis wilde, ineens flauw viel van de pijn. Achteraf had ze haar schaambeen gebroken/afgescheurd van de banden. Geen wonder dat het zeer deed..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 13:57 



 
Profiel   

Lisitano schreef
Een keer toen er 's nachts een verwarde man aan onze deur stond en ervan overtuigd was dat ik zijn moeder was en hem binnen moest laten. Toen ik dat niet deed begon hij stenen tegen de ruiten te gooien en tegen de deur te rammen. Hij was met een taxi gekomen, die man stond nog te wachten op z'n betaling en is toen die vent doordraaide gewoon weggegaan.
Ik heb de alarmcentrale toen zelfs teruggebeld omdat ik zo bang was en het eeuwig leek te duren. Het was doodeng. Op een gegeven moment was ik ervan overtuigd dat hij binnen was, gelukkig bleken die geluiden te komen doordat hij dingen door de brievenbus aan het gooien was.
Je gaat wel even in survival mode met zoiets trouwens.


Gadsie wat eng! Op zo'n moment zou ik ook echt bang zijn dat ze niet snel genoeg komen. Het duurt toch al snel zo'n 10 minuten totdat ze er zijn. Ik woon nu in een buitengebied waar de politie en brandweer gelukkig wel dichtbij is. Maar als hier een ambu moet komen is ie met volle snelheid toch wel een minuut of twintig onderweg. Ergens vind ik die gedachte ook wel eng :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 14:05 



 
Profiel   

Ja, twee keer, een keer toen mijn vader een beroerte had, heeft hij overleeft. En de tweede keer in de trein, drie rijen van mij vandaan werd een meid door twee dronken mannen aangerand. Dat was nog het heftigste, ik ben er op afgelopen om die meid daar weg te trekken met de politie aan de telefoon terwijl ik luidkeels hun beschrijving gaf. Gelukkig waren we niet ver van de volgende halte en toen zijn ze daar door de spoorwegpolitie aangehouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 14:08 



 
Profiel   

Ik heb eenmaal gebeld. Bij de supermarkt op de parkeerplaats zat ik net in mijn auto. Ik wilde de auto starten en wegrijden maar precies op het moment dat ik de sleutel in het slot stak en naar voren keek, struikelde er een dame over het stoeprandje. Ze kwam op haar zij terecht en ving zich op met haar arm. Uiteindelijk ook een bloedneus. Ze bleef meteen liggen op de grond en schreeuwde het uit. Een man ging naar haar toe maar kreeg haar niet rustig. Hij keek ook in paniek rond of er iemand was die kon helpen. Iedereen liep weg dus toen heb ik mijn auto weer uitgezet en ben ik er naar toe gegaan.
De vrouw sprak gebrekkig Nederlands en de man die te hulp geschoten was is haar man gaan halen, die bleek nog in de supermarkt te zijn.
Ik had de val zien gebeuren en het leek me niet heel ernstig. Wel had de vrouw enorm veel pijn. Ze schreeuwde het uit en wilde niet rustig worden. Dus toen toch maar 112 gebeld. Die zouden komen met de ambu.
Daarna terug met de vrouw bezig geweest en vragen gesteld. Kon alles nog bewegen, doek voor de bloedneus gehaald en wat water. De vrouw laten liggen ivm mogelijk nekletsel, je weet maar nooit. Wel met een jas onder haar hoofd. Gevraagd wanneer ze voor t laatst gegeten had. Ik werk als verpleegkundige in het ziekenhuis, dus wist wat ze wilden weten.
Echtgenoot kwam erbij maar kon haar ook niet rustig krijgen. Waren allebei in hun eigen taal aan het schreeuwen. Heb iemand uit het publiek (inmiddels stonden er wel allemaal mensen omheen) gevraagd
Toen kwam er een man aanlopen en ging bij haar zitten, stelde deze mevrouw allemaal dezelfde vragen als ik al had gedaan, dus dat zei ik hem ook.
Hij vertelde dat hij bij de ambu werkt maar nu vrij was. Dus ik zei wil je een overdracht, nee zei hij hoeft miet. Vervolgens dezelfde vragen en ook hij liet haar liggen en stabiliseerde haar nek ivm nekletsel.
Dus ik zei, Joe prima, neem jij het lekker over, dan ga ik weer verder. Toen ik wegreed kwam net de ambu eraan. Geen idee dus hoe het afgelopen is maar ik HAd geen zin om nutteloos toe te kijken...
het leek mij wel mee te vallen met het letsel maar ik zal het nooit weten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 14:18 



 
Profiel   

Zat me te bedenken dat ik vanuit mijn werk ook ooit eens gebeld heb, was brand op het dak van de school naast het gebouw waar ik werkte. Ik had slaapdienst. In mijn eentje met 24 bewoners. Voelde niet fijn. Omdat het een beginnend brandje was heb ik erger kunnen voorkomen. Wat me wel steekte, hebben nooit een bedankje gehad voor het telefoontje met 112. Gebouw had ook af kunnen branden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 14:23 



 
Profiel   

Ik heb meerdere keren gebeld.

1x) omdat op mijn stage een situatie zo uit de hand liep met een Demente bewoner, dat wij de politie hebben gebeld. Die meneer draaide helemaal door, en stond met een scherp voorwerp. Was in de nachtdienst. Samen met collega´s konden we het niet zelf oplossen en hij was een gevaar voor zichzelf, medebewoners en ons.

1x) Nadat een bus in het donker reed, en een fiets zonder verlichting voorbij vloog. Bus vol op de rem. Er stond een oudere dame en die maakte een keiharde smak op de grond, ze was buiten bewustzijn. De buschaffeur had de fietser aangereden en die was naar buiten gerend, om bij de fietser te kijken. Wij bekommerde ons over de gevallen dame, en heb toen 112 gebeld, nadat ik EHBO (stabiele zijligging , dame verkleurde blauw maar had wel pols) had verleend.

1x) Toen mijn moeder gereanimeerd werd op straat en ik het vanaf de verte zag, maar ik nog niet wist wie het precies was die daar lag (ivm zo´n doek ervoor, en (ondanks het vermoeden dat het toch mijn moeder was). 112 was toen al aanwezig, maar ik heb gebeld dat ze na 4,5 uur boodschappen nog niet thuis was, en ik net bij locatie waar reanimatie zich bevond was, en ik het vermoeden had dat het mijn moeder was. Bij 112 was inderdaad de naam van mijn moeder bekend (na aanleiding reanimatie -> vervoer ziekenhuis). Ze hebben mij toen heel goed opgevangen. Wist niet wie ik anders moest bellen die dag namelijk. Mijn moeder is helaas overleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 14:26 



 
Profiel   

SusanH schreef
Zat me te bedenken dat ik vanuit mijn werk ook ooit eens gebeld heb, was brand op het dak van de school naast het gebouw waar ik werkte. Ik had slaapdienst. In mijn eentje met 24 bewoners. Voelde niet fijn. Omdat het een beginnend brandje was heb ik erger kunnen voorkomen. Wat me wel steekte, hebben nooit een bedankje gehad voor het telefoontje met 112. Gebouw had ook af kunnen branden.


Zouden ze vanuit de politie/brandweer wel doorgeven wie zo'n melding gedaan heeft dan? Misschien weten ze op de school niet dat jij het was?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 14:37 



 
Profiel   

Meerdere keren. Meest vreemde waarvoor ik ooit moest bellen was toch wel op de snelweg. Ik kwam een spookrijder met waarschuwingslichten aan tegen die terug kwam rijden omdat die de afslag naar de Belgische grens gemist had. :') :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 14:44 



 
Profiel   

Gowlan schreef
Meerdere keren. Meest vreemde waarvoor ik ooit moest bellen was toch wel op de snelweg. Ik kwam een spookrijder met waarschuwingslichten aan tegen die terug kwam rijden omdat die de afslag naar de Belgische grens gemist had. :') :Y)

:') dat is ook een manier

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 16:16 



 
Profiel   

Nicole288 schreef
SusanH schreef
Zat me te bedenken dat ik vanuit mijn werk ook ooit eens gebeld heb, was brand op het dak van de school naast het gebouw waar ik werkte. Ik had slaapdienst. In mijn eentje met 24 bewoners. Voelde niet fijn. Omdat het een beginnend brandje was heb ik erger kunnen voorkomen. Wat me wel steekte, hebben nooit een bedankje gehad voor het telefoontje met 112. Gebouw had ook af kunnen branden.


Zouden ze vanuit de politie/brandweer wel doorgeven wie zo'n melding gedaan heeft dan? Misschien weten ze op de school niet dat jij het was?


Ze wisten bij onze buren waar de melding gedaan was :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 16:20 



 
Profiel   

Ik heb drie keer met 112 gebeld en een aantal keer eerste hulp verleend, waarbij ik iemand heb laten bellen.
Twee keer gebeld vanwege een ongeluk (voetbalwedstrijd van mijn broertje en een vrouw die was aangereden op het fietspad) en één keer omdat er voor onze neus een ladder van een busje afvloog op de snelweg. Die ladder scheen gelukkig in de middenberm terecht te zijn gekomen, maar dat was wel even een spannend moment..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 16:45 



 
Profiel   

Kaus schreef
Lisitano schreef
Een keer toen er 's nachts een verwarde man aan onze deur stond en ervan overtuigd was dat ik zijn moeder was en hem binnen moest laten. Toen ik dat niet deed begon hij stenen tegen de ruiten te gooien en tegen de deur te rammen. Hij was met een taxi gekomen, die man stond nog te wachten op z'n betaling en is toen die vent doordraaide gewoon weggegaan.
Ik heb de alarmcentrale toen zelfs teruggebeld omdat ik zo bang was en het eeuwig leek te duren. Het was doodeng. Op een gegeven moment was ik ervan overtuigd dat hij binnen was, gelukkig bleken die geluiden te komen doordat hij dingen door de brievenbus aan het gooien was.
Je gaat wel even in survival mode met zoiets trouwens.


Gadsie wat eng! Op zo'n moment zou ik ook echt bang zijn dat ze niet snel genoeg komen. Het duurt toch al snel zo'n 10 minuten totdat ze er zijn. Ik woon nu in een buitengebied waar de politie en brandweer gelukkig wel dichtbij is. Maar als hier een ambu moet komen is ie met volle snelheid toch wel een minuut of twintig onderweg. Ergens vind ik die gedachte ook wel eng :=

Het was zo eng en het leek ook zo lang te duren. Mijn ex was er ook bij maar die zat alleen trillend bovenaan de trap met een groot mes in zijn hand :')

De man bleek normaal in een gesloten inrichting te verblijven en was er op een of andere manier uitgekomen. Zijn moeder heeft lang geleden in dat huis gewoond dus hij ging gewoon naar huis, en hij snapte natuurlijk niet dat hij niet binnen gelaten werd. Hij heeft mijn gezicht alleen in het donkere raam gezien en riep alleen maar: mam! Ik ben het, doe open!
Echt ontzettend sneu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 16:49 



 
Profiel   

Jaren terug een keer 112 op de manege voor een meisje die van haar paard gevallen was en gelijk aangaf pijn in nek en rug te hebben. Dan blijf je dus mooi liggen totdat de ambu er is :)

Vorig jaar 112 gebeld omdat er 3 paarden over een 80 km weg galoppeerden. Ze hadden dekens om en geen halsters om, echt vet handig :') Samen met een paar andere behulpzame mensen die paarden kunnen vangen. Gelukkig maar want het duurde echt een eeuwigheid voordat de politie er was. En toen kon ik zelf nog stallen in de omgeving gaan bellen om te vragen of ze 3 paarden kwijt waren :')

Er is 2 keer voor mijzelf de ambulance gebeld. 1 keer doordat ik van een paard gevallen was en tegen een muur aan geknald was. Toen hadden ze ook vermoedens van nekletsel. Gelukkig toen alleen maar een bovenarm gebroken.
En 2 jaar terug na aanrijding bromfiets vs snorfiets. Werd toen zo de weg op getorpedeerd. Hele happening met 2 politie auto's, motoragent, ambulance en brandweer (want die reed toevallig langs). Lig je daar op de weg met 15 man hulpverleners om je heen :') Helaas wel blijvend letsel aan dat ongeluk overgehouden, maarja wat doe je eraan. Aan de hoeveelheid hulpverleners zal het niet gelegen hebben :P
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 16:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 11 [ 257 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen