Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 11 [ 257 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Heb jij wel eens 112 moeten bellen?

 
Profiel   

Een aantal jaren geleden ontplofte onze trein. Kortsluiting via de bovenleiding , sloeg naar binnen in het bedieningspaneel waardoor het hele "halletje" één grote vuurbal was en onze coupé binnen de kortste keren vol met scherpe rook stond. Iedereen in paniek, het glas voor het noodhamertje inslaan lukte niet terwijl niemand meer kon ademen of kijken, vriendin aan de noodrem gehangen, uiteindelijk gelukt en konden we naar buiten.

Eenmaal buiten staat iedereen direct te bellen met vaders, moeders, vrienden en geliefden maar niemand had nog bedacht 112 te bellen... Dat heeft mijn beeld van de mensheid in crisissituaties wel wat bijgesteld moet ik zeggen. :')

Ik heb vervolgens gebeld, geloof dat er één vrouw in het halletje had gezeten die met de traumahelikopter naar een brandwondencentrum is gebracht, onze coupé is in een stuk of 5 ambulances geholpen i.v.m. de rook, de brandweerkorpsen hebben de trein geblust.

Moraal van het verhaal: nooit in een halletje gaan zitten... :x
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:29 



 
Profiel   

4 jaar geleden heb ik 112 gebeld omdat mijn (toen nog niet) ex in een psychose ons zoontje van toen 11 maanden mee heeft genomen.
Ze zijn 2 uur spoorloos geweest, pfff echt de langste 2 uur van mijn leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:31 



 
Profiel   

Wow, wat hebben sommige mensen al vaak moeten bellen! :oo

Ik gelukkig nog nooit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:34 



 
Profiel   

Ik heb er gewerkt en kreeg al dit soort belletjes binnen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:35 



 
Profiel   

Ik woonde in een appartementen complex, er was brand bij de buurman 2 appartementen verder. Heel bizar, uiteindelijk is alles goed gekomen maar we hadden er niet later achter moeten komen. Gelukkig is de brand bij zijn appartement gebleven en niet verder uitgeslagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:41 



 
Profiel   

Meerdere keren ivm iets op de snelweg en eenmaal toen ik getuige was van forse mishandeling van een man. Ik zat in de auto en zag het gebeuren op de parkeerplaats. Later ook getuigenverklaring voor afgelegd, dat vond ik wel heel heftig.
En 1x nagelaten te bellen toen ik slachtoffer was van straatroof. Dag erna aangifte gedaan en toen op mijn kop gehad dat ik geen 112 had gebeld.


Laatst bijgewerkt door secricible op 06-10-19 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:41 



 
Profiel   

marrlinde schreef
Een aantal jaren geleden ontplofte onze trein. Kortsluiting via de bovenleiding , sloeg naar binnen in het bedieningspaneel waardoor het hele "halletje" één grote vuurbal was en onze coupé binnen de kortste keren vol met scherpe rook stond. Iedereen in paniek, het glas voor het noodhamertje inslaan lukte niet terwijl niemand meer kon ademen of kijken, vriendin aan de noodrem gehangen, uiteindelijk gelukt en konden we naar buiten.

Eenmaal buiten staat iedereen direct te bellen met vaders, moeders, vrienden en geliefden maar niemand had nog bedacht 112 te bellen... Dat heeft mijn beeld van de mensheid in crisissituaties wel wat bijgesteld moet ik zeggen. :')

Ik heb vervolgens gebeld, geloof dat er één vrouw in het halletje had gezeten die met de traumahelikopter naar een brandwondencentrum is gebracht, onze coupé is in een stuk of 5 ambulances geholpen i.v.m. de rook, de brandweerkorpsen hebben de trein geblust.

Moraal van het verhaal: nooit in een halletje gaan zitten... :x


Jeejte wat heftig dit! Ik reis dagelijks met de trein, maar nooit gedacht dat dit kon gebeuren.

Ik heb 4 keer meegemaakt dat 112 gebeld moest worden, waarvan 2 keer zelf gebeld. 3 keer een incident met de paarden (nee oma paardrijden is niet gevaarlijk O:) ) En een keer voor mijn schoonvader omdat hij onderuit ging en hartproblemen heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:43 



 
Profiel   

Nooit 112 zelf. Wel de huisarts gebeld toen mn pa voor de 3e keer op die dag een epileptische aanaval had. De ha was al 2x geweest maar vond t toen niet nodig dat hij naar t zh ging. Heb toen ook gelijk gezegd dat de huisarts moest komen en dat ik anders 112 ging bellen. De ambu was er toen voordat de ha er was, had de assistente gelijk geregeld. Hij is toen wel naar t zh gebracht gelukkig

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:43 



 
Profiel   

Ja. Te vaak. Een keer voor mijzelf na een forse aanrijding. Een aantal keren voor mijn moeder (aanvallen van conversiestoornis, maar dat wisten toen nog niet) en voor mijn broer(zelfmoordpoging). Ook heb ik eens gebeld naar aanleiding van een ruzie die leek uit te monden in een mishandeling waar ik getuige van was vanuit mijn slaapkamerraam. Mijn geschreeuw om er mee te kappen maakte geen indruk, dus toen maar 112 gebeld.

Edit: ook een keer toen ik langs de oprit naar de snelweg een jong jochie zag staan met de fiets in de hand. Het gaf mij zo’n unheimisch gevoel dat ik gebeld heb. Geen idee alleen hoe het afgelopen is

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:43 



 
Profiel   

1x: voor een vechtpartij bij een pinautomaat waarbij 1 man overvallen en in elkaar geslagen werd

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:46 



 
Profiel   

O ja, en een keer omdat ik bloed en de kapotte bril van mijn bovenbuurman in het portiek zag liggen, dit vertrouwde ik niet dus gebeld.
Toen kwam de politie, maar geen gehoor bij de bovenbuurman. Dus toen hebben ze de deur open gebroken. En toen bleek mn buurman buiten westen in zijn huis te liggen met een enorme hoofdwond.
Hij was de avond/nacht ervoor van de trap af gevallen, heeft zich toen naar boven gesleept en was in huis ingestort.
Dus die is toen met de ambulance weg gebracht. Dat was een oudere man en hij is nooit meer terug thuis gekomen. Na het ziekenhuis naar een verpleeghuis gegaan en na een paar maanden kwam zijn zoon het huis leeghalen, omdat hij niet meer alleen thuis kon wonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:47 



 
Profiel   

Meerdere keren,

Koelkast(ja een grote!) midden op de linker rijhelft van de rijksweg :=

Hart stilstand

Val van een paard en der arm stond niet meer zoals dat zou moeten :=

De dorps”gek” die mij vertelde voor de trein te willen springen en onderweg was (hij ging naar de bus)
Hij leeft nog, dus denk dat ze hem hebben opgevangen op het moment dat hij uit de bus zou stappen.

Oh en toen wij keer terug kwamen uit vakantie (vliegen) midden in de nacht, fietste er twee mensen op de rijksweg! Zonder lampjes etc. Zag ze net op tijd

Zal vast nog wel iets zijn maar daar kom ik nu niet op :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:48 



 

Meermaals. Een paar keer wegens aanrijdingen met letsel die ik zag gebeuren. En wat geweldsincidenten op het werk waar ik getuige van was.

Gelukkig nooit voor mijn eigen vrienden of familie. Als ik hier lees wat sommigen met hun dierbaren meegemaakt hebben: heftig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:52 



 
Profiel   

Ik heb zelf een keer gebeld toen een stalgenootje overlopen werd door haar paard in de stalgang.
Op mijn werk meerdere keren mee te maken gehad als BHV’er dat er gebeld was door een collega en dat het met elkaar verder regelden, ambulance opwachten etc...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 21:00 



 
Profiel   

Ik heb 4 x 112 gebeld,
De eerste x omdat er een bekende in elkaar geslagen werd,

2e keer omdat m'n man in de auto een epileptische aanval kreeg, die x was wel 1 van de heftigste. Ik kon echt alleen maar krijsen aan de telefoon, mevrouw snapte er niks van.
Had ook geen idee op welk adres ik was, waren bij een restaurant, wist hoe ik moest rijden maar niet welke straat haha. Dus ondertussen via me telefoon het adres gegoogeld, huilend kind achter in de auto gezet, en een soort van m'n man ondersteunen

De 3e x 112 gebeld omdat m'n man het uitgilde van de pijn, eerst ziekenhuis aan de telefoon gehad maar duurde allemaal veelste lang, toen 112 gebeld, mevrouw deed eerst heel lastig. Was echt heel vervelend.

De 4e x ook gebeld voor een epileptische aanval, was ook niet zo'n gezellig gesprek, mevrouw deed heel "simpel" als of ik het een soort zelf op moest lossen.
Ik moest hem maar medicatie geven en afwachten tot ie er weer uitkwam. Uiteindelijk nog iets van 15 minuten op de ambu moeten wachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 21:00 



 
Profiel   

Ik ook al eens, al kreeg ik toen ferm onder mn voeten van de dame die opnam dat ik verkeerd zat. >;) 112 was voor brandweer en ambulance en volgens haar had ik enkel de politie nodig.

Overigens stond ik op dat moment met mijn auto stil op het derde/linker vak op de autostrade met een deksel van een ola aanhangwagen volledig op mijn voorruit en motorkap. Deze was door de wind losgekomen en terwijl ik op dat vak aan 120 reed met mijn toen klein peugeotje op mijn auto terrecht gekomen, ik zag niets meer.
Door links naar de middenberm te zien mooi op het vak kunnen blijven en remmen zonder ergens tegenaan te gaan. Moet ferm geluk gehad hebben volgens de politie.
Had ook erg geluk dat geen van de pinnen door de voorruit in mij gegaan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 21:02 



 
Profiel   

chanicha schreef
Ik heb er gewerkt en kreeg al dit soort belletjes binnen!


Mooi maar pittig werk lijkt me !

Zou je wat willen/kunnen delen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 21:06 



 
Profiel   

Hier een keer toen mijn vader in elkaar zakte in de badkamer. Ik weet nog wel dat ik de medewerkster alleen maar verrot schold omdat ze maar vragen bleef stellen. Was zo in paniek dat ik pas na 6 keer herhalen hoorde dat de ambulance al lang onderweg was. Het is afschuwelijk en hoop het niet weer mee te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 21:10 



 
Profiel   

Wat een heftige verhalen.

Hier gelukkig maar 1 x 112 moeten bellen en dat was toen ik in de Heinenoordtunnel (snelweg) een spookrijder tegen kwam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 21:10 



 
Profiel   

Mondy schreef
chanicha schreef
Ik heb er gewerkt en kreeg al dit soort belletjes binnen!


Mooi maar pittig werk lijkt me !

Zou je wat willen/kunnen delen ?


Hier ben ik ook wel benieuwd naar :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 21:14 



 
Profiel   

Een keer moeten bellen ja. Schoonpa was stomdronken en begon met dingen te smijten en z'n zoons aan te vallen. Ik ben toen direct naar boven gevlucht met de huisdieren en belde politie. Mijn god, dat was echt een zwarte periode. Schoonpa is toen uit schaamte 3 weken niet thuis gekomen en vertoefde bij z'n ex. De band tussen hem en z'n zoons is nooit meer geworden zoals ervoor. Inmiddels is de man er niet meer.

Mijn moeder heeft de politie eens gebeld, toen mijn pa mij aan m'n haren door het huis sleepte. M'n pa mocht het huis niet meer in erna en scheiding direct in gang gezet. Via soort mediation-gesprekken terug contact en dingen uitgesproken. Kan weer goed door een deur met m'n pa, het is al 15 jaar geleden inmiddels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 21:14 



 
Profiel   

Ik heb 2x 112 gebeld.
1 is echt al wat jaar geleden, toen woonde ik nog thuis en toen we de achterdeur open deden zagen we in de weerspiegeling van de huizen achter ons dat er in onze rij brand was.
Dus 112 gebeld en meteen naar betreffend huis gegaan om daar aan te bellen.

Andere keer is 2 jaar geleden.
Ik stond bij mijn toenmalige huis bij de auto omdat ik boodschappen ging doen.
Toen ik een flinke klap hoorde en een bestelbusje het maïsveld in zag rollen.
Was bij de nieuwe buren waar het huis gebouwd werdt, iemand daar reed weg en had bestelbusje niet aan zien komen.
Dus die ging met een paar koprollen het maïsveld in.
Ambulance, brandweer en politie is ter plekken gekomen toen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 21:16 



 
Profiel   

Ik 1x voor persoon met hartproblemen

Afgelopen weken 2x voor mijzelf door anderen gebeld. omdat ik beide keren was aangereden en met letsel op het asfalt lag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 21:18 



 
Profiel   

1 x gebeld, toen een fjord mij tegemoet galoppeerde op de linker rijbaan van de snelweg

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 21:19 



 
Profiel   

Ja, niet heel erg vaak gelukkig.
1x voor een meisje wat was aangereden door een auto die achteruit ging, op haar scooter. Echt gewond was ze niet echt (wat wondjes en schaafwonden) maar vanwege de klap en omdat ze wat warrig was en hoofdpijn had, heb ik toch 112 voor een ambulance gebeld. Ze is ter plekke nagekeken en gelukkig niets aan de hand behalve schrammen en de schade.

Verder nog enkele keren voor weer eens ontsnapte psychiatrische patiënten van de gesloten afdeling bij ons achter in de straat, die zich heel raar en vervelend en agressief gedroeg en dingen vernielde. Of een vrouw totaal in de war die huilend midden op de weg ging zitten tussen de auto's.
Of een vrouw, totaal in de war die in nachtjapon met blote voeten door de sneeuw over straat liep.

Als je de instelling belt (je kan gewoon echt met zekerheid zeggen dat die lui daar horen) dan doen ze er niets mee, en adviseren ze om politie te bellen.
Politie wordt er onderhand gek van; de instelling behoort dat op te lossen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 21:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 11 [ 257 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen