Relatie met oudere man

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:44

Oh, en nu iedereen in mijn omgeving van mijn relatie af weet, "durf" ik mezelf wel openbaar te maken. Ik zit dus achter het schaduwaccount :)

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Relatie met oudere man

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:18

Wat fijn om te lezen! Heel veel geluk samen <3 <3

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Relatie met oudere man

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:31

Wat leuk om te lezen! Hier ook nog steeds samen met een oudere man! Schelen 11 jaar en zijn nu iets meer dan een jaar samen, huisje gekocht dus alles zit hier ook helemaal goed :D

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Relatie met oudere man

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:45

Mooi toch!

Ik snap helemaal waarom iemand een relatie zou willen met een iets ouder iemand. Omgekeerd snap ik het ook.
Het kan een gevoel van stabiliteit geven als iemand al iets verder in het leven is, wat ervaring heeft en zich niet meer zo druk maakt om dingen die we als we jonger zijn vaak veel belangrijker vinden dan later.

Dat familie en vrienden het niet begrijpen is en blijft hun probleem. Een jaar lijkt lang, maar voor de omgeving zal het langer nodig hebben in zo een geval voor ze het echt serieus gaan nemen.

En neem het ze niet teveel kwalijk. Het is het onbekende en ze maken zich vast vooral zorgen om jou.

Beter een goede iets oudere vent, dan een jonge rotzak moet je maar zeggen :)

vilheide

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:50

Em_ schreef:
Oh, en nu iedereen in mijn omgeving van mijn relatie af weet, "durf" ik mezelf wel openbaar te maken. Ik zit dus achter het schaduwaccount :)

Het is je gegund Em!

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Relatie met oudere man

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 20:32

Wat fijn om horen dat jullie nog steeds gelukkig zijn!

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Relatie met oudere man

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 20:46

Wat super om te horen!

Mijn vriend en ik schelen ook 11 jaar en zijn inmiddels ruim 7 jr samen

pinto_1

Berichten: 2557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 10:39

Toevallig afgelopen donderdag bruiloft gehad van mijn broer, hij scheelt 22 jaar met mijn schoonzus. Zijn schoonfamilie gaf eerlijk toe dat ze in het begin wel wat twijfels hadden, maar nu ze zien hoe gelukkig ze zijn is dat helemaal weg. ;)

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Relatie met oudere man

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 12:47

Een relatie van een jongere vrouw met een oudere man wordt meestal toch goed geaccepteerd dacht ik.Andersom meestal niet. Maar het gaat toch om de liefde. Als men niet is opgewassen tegen de negatieve mening van buitenstaanders dan is de liefde niet sterk genoeg.Ik ben zelf 66 en val alleen op mannen die echt veel ouder en rijper zijn dan ikzelf. Je ziet het probleem al,die mannen die minstens 33 jaar ouder zijn dan ik en die ik dus leuk vind,zijn inmiddels allemaal overleden...

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 12:56

anjali schreef:
Een relatie van een jongere vrouw met een oudere man wordt meestal toch goed geaccepteerd dacht ik.Andersom meestal niet. Maar het gaat toch om de liefde. Als men niet is opgewassen tegen de negatieve mening van buitenstaanders dan is de liefde niet sterk genoeg.Ik ben zelf 66 en val alleen op mannen die echt veel ouder en rijper zijn dan ikzelf. Je ziet het probleem al,die mannen die minstens 33 jaar ouder zijn dan ik en die ik dus leuk vind,zijn inmiddels allemaal overleden...

:D hoe moet ik dit precies lezen?
Je valt dus echt op een getal. Want als een man 70 is, veranderd die niet meer op een positieve manier hoor. Het lijf wordt alleen maat slechter, je hersenen e.d. gaan ook achteruit. Ik snap het even niet meer.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Relatie met oudere man

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:09

@Sunnda,ik heb een soort van grootvadercomplex. Iemand moet dus in biologische zin mijn grootvader kunnen zijn.En dus lang genoeg daarvoor op deze aarde zijn geweest. Dat is gewoon mijn voorkeur en daar heb ik recht op vind ik.En iemand mag best door zijn leeftijd achteruit zijn gegaan.Het gaat mij om de ziel.Maar goed,smaken verschillen,gelukkig maar! Ik heb vroeger ook wel eens vriendjes gehad die aanzienlijk jonger waren dan ikzelf maar daar vond ik echt niets aan.Mannen gaan meestal toch proberen de baas te spelen en dat accepteer ik eenvoudig niet van zo'n jong ventje .Wel van iemand die veel ouder en wijzer is dan ik.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:23

Em_ schreef:
Oh, en nu iedereen in mijn omgeving van mijn relatie af weet, "durf" ik mezelf wel openbaar te maken. Ik zit dus achter het schaduwaccount :)


Ik had een jaar geleden bij je eerste post al het gevoel dat jij dit was en ik zat er net over te denken om neer te zetten "ik denk dat ik weet wie je bent en jullie zijn een leuk stel samen :j :D

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:54

anjali schreef:
@Sunnda,ik heb een soort van grootvadercomplex. Iemand moet dus in biologische zin mijn grootvader kunnen zijn.En dus lang genoeg daarvoor op deze aarde zijn geweest. Dat is gewoon mijn voorkeur en daar heb ik recht op vind ik.En iemand mag best door zijn leeftijd achteruit zijn gegaan.Het gaat mij om de ziel.Maar goed,smaken verschillen,gelukkig maar! Ik heb vroeger ook wel eens vriendjes gehad die aanzienlijk jonger waren dan ikzelf maar daar vond ik echt niets aan.Mannen gaan meestal toch proberen de baas te spelen en dat accepteer ik eenvoudig niet van zo'n jong ventje .Wel van iemand die veel ouder en wijzer is dan ik.


Mannen gaan proberen de baas te spelen??
>;) :')

Je hebt alle recht om een man te zoeken die jou goed zindt, maar het feit dat je zelf al benoemt een 'grootvadercomplex' te hebben lijkt me niet gezond.
Als je in dit leven nog wil genieten van een relatie zou ik als ik jou was toch minder naar leeftijd kijken en meer naar de persoon zelf.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 14:22

En van zo’n oud fossiel pik je het wel dan dat hij de baas gaat spelen? Ach 1 duwtje en hij ligt omver, dat scheelt. Of je pakt zijn rollator af, kan hij je ook niet achterna komen. :')

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 14:29

Okee ik heb nu drinken door mn neus :')
En ik had Goof nog bedankt voor het netjes verwoorden van mijn gedachten _O-

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 14:30

Mijn opa was wel oud, maar niet wijs. :D

Maar inmiddels ben je zelf niet zo jong meer, dus als je nu naar je eigen leeftijdsgenoten kijkt dan kom je vast wel iemand tegen die oud én wijs is. :D Dan nog leren dat niemand de baas hoort te zijn in een relatie en alles komt goed wat liefde betreft. ;)

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 14:30

het is jouw leven en vul hem in met dingen waar jij gelukkig van wordt... ik heb ook vrienden en collega s in de omgeving met flinke leeftijdsverschillen in de relatie en het enige wat me opvalt is dat als de ene 50 is en de andere dan 75 dat er dan wel wat disbalans soms is.. de oudere komt niet meer mee met de jongere en de jongere irriteert zich eraan... maar goed.... het kan ook andersom *D

musiqolog
Berichten: 3332
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: Relatie met oudere man

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 14:40

Jongens, echt... je bemoeien met het type waar iemand op valt... Dat is zó niet onze zaak. Zolang het maar niet op kinderen is.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 14:52

Wat leuk dat jullie nog steeds bij elkaar zijn :+:
Ik heb een jaar of 12 een relatie gehad met een oudere man (+15 jaar). We hebben 10 jaar samengewoond. Relatie is stukgelopen niet zozeer op leeftijd maar op dat ik graag kinderen wilde (ja dat veranderde toch tussen mijn 20e en mijn 32e... met mijn 20e moest ik er niet aan denken, op mijn 32e dacht ik daar heel anders over).
Dus 't kan verkeren zeg maar :7

Wat niet wil zeggen dat ik spijt heb van mijn relatie met hem. We hebben fantastische jaren gehad, maar soms scheiden wegen omdat de een echt de ene kant op wil en de ander de andere.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 15:01

Suzanne F. schreef:
En van zo’n oud fossiel pik je het wel dan dat hij de baas gaat spelen? Ach 1 duwtje en hij ligt omver, dat scheelt. Of je pakt zijn rollator af, kan hij je ook niet achterna komen. :')
Hahahah, ik zie het helemaal voor me :')

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 15:31

WesternWay schreef:
Em_ schreef:
Oh, en nu iedereen in mijn omgeving van mijn relatie af weet, "durf" ik mezelf wel openbaar te maken. Ik zit dus achter het schaduwaccount :)


Ik had een jaar geleden bij je eerste post al het gevoel dat jij dit was en ik zat er net over te denken om neer te zetten "ik denk dat ik weet wie je bent en jullie zijn een leuk stel samen :j :D


Thanks :D

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 15:41

Ailill schreef:
Suzanne F. schreef:
En van zo’n oud fossiel pik je het wel dan dat hij de baas gaat spelen? Ach 1 duwtje en hij ligt omver, dat scheelt. Of je pakt zijn rollator af, kan hij je ook niet achterna komen. :')
Hahahah, ik zie het helemaal voor me :')

Jullie hebben niet veel respect voor de ouderdom he?

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Relatie met oudere man

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 15:52

Ooh zeer zeker wel, ik draag mijn oma van 90+ op handen. Waar ik het meeste respect voor heb: Haar humor.

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 15:54

anjali schreef:
Jullie hebben niet veel respect voor de ouderdom he?

Er is wel een heel groot verschil tussen respect voor ouderdom en een grootvadercomplex :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:00

Watergirl schreef:
Bedankt allemaal voor ook de lieve en aanmoedigende reacties! Leuk om te horen dat er toch ook zo veel positiviteit is.




liefde kent geen grenzen en leeftijden, geniet er van nu het er is