Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 11 [ 268 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Relatie met oudere man

 
Profiel   

Maflinger_S schreef
Wederzijds respect is key, welke leeftijd iemand heeft vind ik bijzaak. Zonder respect begint er niks.

Voor het hebben van een relatie vind ik het wel van belang dat er wat meer aanknopingspunten zijn (no pun intended) dan alleen gezellig samen sexen. Als er niets samen te praten, te lachen en te ondernemen valt ben ik na 2x wel uitgepiemeld.


Uitgepiemeld _O-
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 12:41 



 
Profiel   

Leuk TS dat jullie gewoon gelukkig zijn!

Hier een man die 10j ouder is. Niets mis mee.

Wel denk ik soms aan een vriendin van mijn mama. Die was samen met een man die 18j ouder was en zei dat ze het wat minder vond vanaf zij ongeveer 60 was. Haar man was toen 78. Wat oud is en de meeste 78-jarigen zijn niet meer hyper actief en denken aan het wat rustig aan doen, terwijl zij zich voelde alsof haar 2de leven kon beginnen(pensioen), lijkt me dan van beide kanten niet evident om daarmee om te gaan en een goed evenwicht te vinden.

Al is iedereen anders natuurlijk en zijn er ook nog zat 80-jarigen die heel dynamiek in het leven staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 12:53 



 
Profiel   

MarlindeRooz schreef
Ach ja, met de plaatselijke dorpsgek ga ik ook niet in discussie. Zo kijk ik ook maar tegen bepaalde bokkers aan. Wegens cognitieve disfunctionaliteit weten ze soms niet beter denk ik altijd maar. ;)

En mijn vriend is ongeveer 6 jaar ouder. Merk ik weinig van. Tja, we keken vroeger andere TV programma's en we luisterden andere muziek. Maar we zitten momenteel in dezelfde levensfase (studeren). Daarom heb ik er weinig last van. We zijn trouwens 24 en 30.

Ik ben het niet met Anjali eens, maar vindt je medebokkers zo labelen wel echt op de man spelen. Best laf en niet zo netjes.

Fijn dat je de man van je dromen hebt gevonden TO!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 13:01 



 
Profiel   

anjali schreef
@Sunnda,ik heb een soort van grootvadercomplex. Iemand moet dus in biologische zin mijn grootvader kunnen zijn.En dus lang genoeg daarvoor op deze aarde zijn geweest. Dat is gewoon mijn voorkeur en daar heb ik recht op vind ik.En iemand mag best door zijn leeftijd achteruit zijn gegaan.Het gaat mij om de ziel.Maar goed,smaken verschillen,gelukkig maar! Ik heb vroeger ook wel eens vriendjes gehad die aanzienlijk jonger waren dan ikzelf maar daar vond ik echt niets aan.Mannen gaan meestal toch proberen de baas te spelen en dat accepteer ik eenvoudig niet van zo'n jong ventje .Wel van iemand die veel ouder en wijzer is dan ik.


Wow, ik wilde niet reageren om het topic niet te verpesten. Maar aangezien we het er toch over hebben............. :+ }>

Als je een complex hebt, zal je zelf de reden wel weten, maar daar kan je dus ook aan werken.

Je selecteerd op leeftijd en dat maakt het verschil met TS. Jij oordeelt op leeftijd. TS is gewoon op iemand verliefd geworden die toevallig iets ouder is.

Je bent zelfs negatief over mannen van gelijk leeftijd. Wat ten eerste onzin is. Mijn man is 48 en speelt nooit de baas. Hij is 2jr ouder dan ik en we kennen elkaar 27 jaar. Hij is dus vanzelf 27jr ouder geworden......

Toen ik 19 was en hij 48 was geweest, had ik hem misschien wel oud gevonden, maar je wordt samen ouder en leert samen.

Ik kijk weleens om me heen en verbaas me over relaties. Leeftijd zegt niks; Karakters en levenslessen bepalen alles. Wij hadden voorheen oudere klanten en er zijn zat mensen die dan nog niks hebben meegemaakt of er niet wijs mee zijn om gegaan.


anjali schreef
Uit sommige reacties hier blijkt wel dat een relatie van een vrouw met een veel oudere man op kritiek en onbegrip kan stuiten.Dat was ook de reden dat ts dit topic opende meen ik? Wees blij dat niet iedereen dezelfde smaak heeft.


Nee, dan kan je echt niet lezen. De meeste reacties zijn positief. Een enkeling kiest er zelf niet voor, maar gunt TS alle geluk.

Wat jij doet is totaal iets anders.En daarbij gooi je even nog mannen over 1 kam dat ze de baas gaan spelen of jonge mannen niet goed genoeg kunnen zijn etc.

Toen jij 20 was, was die man van 50 dus wel oke? En nu niet meer? Slaat toch werkelijk nergens op. Misschien aan jezelf werken als je alleen foute mannen tegenkomt of relaties op problemen uitlopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 15:19 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef



Maar jouw ervaring zegt niks over leeftijdsverschil. Dat was gewoon een slechte relatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 15:21 



 
Profiel   

MarlindeRooz schreef
Ach ja, met de plaatselijke dorpsgek ga ik ook niet in discussie. Zo kijk ik ook maar tegen bepaalde bokkers aan. Wegens cognitieve disfunctionaliteit weten ze soms niet beter denk ik altijd maar. ;)

En mijn vriend is ongeveer 6 jaar ouder. Merk ik weinig van. Tja, we keken vroeger andere TV programma's en we luisterden andere muziek. Maar we zitten momenteel in dezelfde levensfase (studeren). Daarom heb ik er weinig last van. We zijn trouwens 24 en 30.


Een leeftijd verschil van 6 jaar is in mijn beleving heel normaal, dus om dat hier te benoemen, lijkt me niet relevant. TS heeft het over 30! jaar ouder. Ik ben 60 en zie mezelf echt niet met een man van 90 , hoe flink of vitaal hij ook is. Ik moet er niet aan denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 15:49 



 
Profiel   

Oh TS, wat grappig dat dit jouw topic is. Ik heb dit topic in het begin wel gelezen maar verder niet gevolgd.

Ik kan me nog herinneren dat ik las dat je een vriend had en ik om een foto vroeg. Jij stuurde die en ik wist eigenlijk niet zo goed hoe ik moest reageren. Ik vind je een hele leuke een knappe meid en mijn eerste gedachte was: jeetje wat moet je met zo'n opa...
Dus heb je maar gestuurd "wat leuk" ofzo.
Toen ik jullie samen zag bij de western experience dacht ik ook echt pffff wat zonde van zo'n leuke meid en deelde dat ook met de mensen met wie ik was.
Chique? Nee! Mijn mening op dat moment...ja

Maar dat neemt niet weg dat het aller belangrijkste is hoe gelukkig jullie zijn. En wat de buitenwereld (zoals ik) daarvan vindt? Boeiend!

Ik keek op dat moment alleen naar het uiterlijke plaatje en dat past natuurlijk niet in de "standaard' die ik voor ogen heb.
Mensen die op dat moment zo bekrompen naar uiterlijkheden kijken zoals ik, hou je denk ik altijd.

Maar laat je daardoor vooral niet belemmeren!
Lekker genieten samen en ik vind het zo leuk om te zien wat voor dingen jullie samen doen. Ik ben echt heel blij voor je.
Jouw eigen geluk gaat boven alles. Het is jouw leven.

Ik wilde mijn 'ervaring' toch even met je delen. Wellicht helpt het je om sommige reacties los te laten.
We zijn allemaal maar mensen....



Laatst bijgewerkt door Princesj op 15-09-20 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Aangepast i.v.m. noemen naam


Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 15:56 



 
Profiel   

Sure_lee schreef
Oh TS, wat grappig dat dit jouw topic is. Ik heb dit topic in het begin wel gelezen maar verder niet gevolgd.

Ik kan me nog herinneren dat ik las dat je een vriend had en ik om een foto vroeg. Jij stuurde die en ik wist eigenlijk niet zo goed hoe ik moest reageren. Ik vind je een hele leuke een knappe meid en mijn eerste gedachte was: jeetje wat moet je met zo'n opa...
Dus heb je maar gestuurd "wat leuk" ofzo.
Toen ik jullie samen zag bij de western experience dacht ik ook echt pffff wat zonde van zo'n leuke meid en deelde dat ook met de mensen met wie ik was.
Chique? Nee! Mijn mening op dat moment...ja

Maar dat neemt niet weg dat het aller belangrijkste is hoe gelukkig jullie zijn. En wat de buitenwereld (zoals ik) daarvan vindt? Boeiend!

Ik keek op dat moment alleen naar het uiterlijke plaatje en dat past natuurlijk niet in de "standaard' die ik voor ogen heb.
Mensen die op dat moment zo bekrompen naar uiterlijkheden kijken zoals ik, hou je denk ik altijd.

Maar laat je daardoor vooral niet belemmeren!
Lekker genieten samen en ik vind het zo leuk om te zien wat voor dingen jullie samen doen. Ik ben echt heel blij voor je.
Jouw eigen geluk gaat boven alles. Het is jouw leven.

Ik wilde mijn 'ervaring' toch even met je delen. Wellicht helpt het je om sommige reacties los te laten.
We zijn allemaal maar mensen....


Ik vind het echt heel mooi & eerlijk dat je dit hier post :j +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 16:03 



 
Profiel   

Ik zou bovenstaande minder leuk vinden, maar dat is mijn mening haha. Ik zou het niet heel prettig vinden als iemand in mijn gezicht: "Heel leuk" heeft gezegd, maar ondertussen wel tegen andere mensen zegt dat ze het zonde vindt en al helemaal het stukje van: "Jemig wat een opa".. maar goed, dat is dan weer mijn mening en is wellicht off-topic.

Wel ontopic, dat TS inderdaad regelmatig mensen zal treffen die het er niet mee eens zijn. Dat heb ik ook bij mijn relatie (26 jaar verschil). Maar ja, ik heb geen relatie met hun dus ik hoef ze ook geen verantwoording af te leggen denk ik dan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 16:08 



 
Profiel   

Sure_lee schreef
Oh TS, wat grappig dat dit jouw topic is. Ik heb dit topic in het begin wel gelezen maar verder niet gevolgd.

Ik kan me nog herinneren dat ik las dat je een vriend had en ik om een foto vroeg. Jij stuurde die en ik wist eigenlijk niet zo goed hoe ik moest reageren. Ik vind je een hele leuke een knappe meid en mijn eerste gedachte was: jeetje wat moet je met zo'n opa...
Dus heb je maar gestuurd "wat leuk" ofzo.
Toen ik jullie samen zag bij de western experience dacht ik ook echt pffff wat zonde van zo'n leuke meid en deelde dat ook met de mensen met wie ik was.
Chique? Nee! Mijn mening op dat moment...ja

Maar dat neemt niet weg dat het aller belangrijkste is hoe gelukkig jullie zijn. En wat de buitenwereld (zoals ik) daarvan vindt? Boeiend!

Ik keek op dat moment alleen naar het uiterlijke plaatje en dat past natuurlijk niet in de "standaard' die ik voor ogen heb.
Mensen die op dat moment zo bekrompen naar uiterlijkheden kijken zoals ik, hou je denk ik altijd.

Maar laat je daardoor vooral niet belemmeren!
Lekker genieten samen en ik vind het zo leuk om te zien wat voor dingen jullie samen doen. Ik ben echt heel blij voor je.
Jouw eigen geluk gaat boven alles. Het is jouw leven.

Ik wilde mijn 'ervaring' toch even met je delen. Wellicht helpt het je om sommige reacties los te laten.
We zijn allemaal maar mensen....



Precies mijn gedachten, Shirley! Al heb ik hem niet in het echt gezien en ook niet op foto's gereageerd. Ook ik vind je een leuke, goed uitziende meid TS, wees wat dat betreft zeker niet te negatief over jezelf!

Ook al heb ik er moeite mee, ik ben vooral blij dat je iemand hebt gevonden waar je zo happy mee bent. En verder is het JOUW leven en JOUW keus, laat de mensen die daar geen respect voor hebben lekker in hun sop gaarkoken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 16:19 



 
Profiel   

Ik vind de reactie's van Sure_Lee en Delaja ook wat dubbel en wellicht niet helemaal gepast om zo via een topic te delen. Nu weet ik niet in hoeverre jullie 'bevriend' zijn, maar ik zou ook niet zo blij zijn als ik dit zou lezen van een vriendin. Maar goed, het is wel eerlijk en de gedachte erachter is natuurlijk positief.

Ergens kan ik mij best voorstellen dat je je misschien eerder begrepen en op je gemak voelt bij iemand die ouder is en daardoor ook meer levenservaring heeft. Dat dat ook maakt dat je je tot iemand aangetrokken voelt. Ik herken dat wel een beetje in mijn gevoelens delen en het voeren van een diepgaand gesprek, over het algemeen lukt mij dat beter bij kennissen/ mensen die wat ouder zijn (vrienden van mijn ouders bijvoorbeeld of dames die ik kan vanuit de paarden, maar ook met een 'random' iemand waar soms bepaalde onderwerpen aan bod komen). Nu uit zich dat bij mij niet in 'oudere' mannen ook aantrekkelijk vinden, maar ik voel daardoor soms wel eerder een bepaalde klik met mensen die al wat verder zijn in het leven. Uiteraard is dit niet met iedereen, ik heb ook genoeg vriendinnen en mensen van mijn leeftijd waar ik goed mee kan praten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 16:33 



 
Profiel   

DewiRox schreef
Ik vind de reactie's van Sure_Lee en Delaja ook wat dubbel en wellicht niet helemaal gepast om zo via een topic te delen. Nu weet ik niet in hoeverre jullie 'bevriend' zijn, maar ik zou ook niet zo blij zijn als ik dit zou lezen van een vriendin. Maar goed, het is wel eerlijk en de gedachte erachter is natuurlijk positief.

Ergens kan ik mij best voorstellen dat je je misschien eerder begrepen en op je gemak voelt bij iemand die ouder is en daardoor ook meer levenservaring heeft. Dat dat ook maakt dat je je tot iemand aangetrokken voelt. Ik herken dat wel een beetje in mijn gevoelens delen en het voeren van een diepgaand gesprek, over het algemeen lukt mij dat beter bij kennissen/ mensen die wat ouder zijn (vrienden van mijn ouders bijvoorbeeld of dames die ik kan vanuit de paarden, maar ook met een 'random' iemand waar soms bepaalde onderwerpen aan bod komen). Nu uit zich dat bij mij niet in 'oudere' mannen ook aantrekkelijk vinden, maar ik voel daardoor soms wel eerder een bepaalde klik met mensen die al wat verder zijn in het leven. Uiteraard is dit niet met iedereen, ik heb ook genoeg vriendinnen en mensen van mijn leeftijd waar ik goed mee kan praten.



Wat is er dubbel aan? Ik geef aan dat ik moeite heb met het idee, maar dat ik wel het geluk gun, dat is toch het belangrijkst? Er zijn heel veel dingen die mensen doen die ik niet begrijp, maar ook daar moet ik respect voor hebben. Ik denk dat het heel normaal is dat mensen dit voelen en ik vind ook dat we dit moeten kunnen uitspreken.
Tegelijkertijd vind ik het super knap dat Em dit zo durft te delen en gun ik haar alle geluk in het leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 18:14 



 
Profiel   

Stiekeme meelezer. Wat fijn dat je je bekend hebt durven maken, ts. Ik had je andere topic inderdaad gezien, vond ik erg leuk!
Zelf heb ik een relatie met iemand die 7 jaar ouder is. Niet zo'n groot verschil als jij, TS, en anderen in het topic, maar dit vind ik zelf al een behoorlijk verschil. Hij in de 30 ik in de 20. Aan dat idee moest ik ook wat wennen, al merk je naast het getal en nostalgie niet veel verschil


MarlindeRooz schreef
Ach ja, met de plaatselijke dorpsgek ga ik ook niet in discussie. Zo kijk ik ook maar tegen bepaalde bokkers aan. Wegens cognitieve disfunctionaliteit weten ze soms niet beter denk ik altijd maar. ;)


Totaal onnodig dit bericht... En lekker makkelijk ook. "niet in discussie gaan" maar wel nog even diegene belachelijk maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 18:56 



 

MarlindeRooz schreef
Ach ja, met de plaatselijke dorpsgek ga ik ook niet in discussie. Zo kijk ik ook maar tegen bepaalde bokkers aan. Wegens cognitieve disfunctionaliteit weten ze soms niet beter denk ik altijd maar. ;)

Zo kinderachtig, dit soort pestgedrag :n .

Anjali mag er dan andere ideeën op na houden dan de meesten hier, ik kan me niet herinneren dat ik haar ooit op de man heb zien spelen ipv op de bal. Ondanks alle kritiek die ze krijgt, omdat ze nou eenmaal denkbeelden heeft die behoorlijk van de norm afwijken.

Reageer gewoon op wat ze schrijft, of reageer niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 19:37 



 

anjali schreef
@Sunnda,ik heb een soort van grootvadercomplex. Iemand moet dus in biologische zin mijn grootvader kunnen zijn.En dus lang genoeg daarvoor op deze aarde zijn geweest. Dat is gewoon mijn voorkeur en daar heb ik recht op vind ik.En iemand mag best door zijn leeftijd achteruit zijn gegaan.Het gaat mij om de ziel.Maar goed,smaken verschillen,gelukkig maar! Ik heb vroeger ook wel eens vriendjes gehad die aanzienlijk jonger waren dan ikzelf maar daar vond ik echt niets aan.Mannen gaan meestal toch proberen de baas te spelen en dat accepteer ik eenvoudig niet van zo'n jong ventje .Wel van iemand die veel ouder en wijzer is dan ik.


Als je denkt dat een ziel uit te drukken is in een getal, kan je dan oprecht liefhebben? Zie je de mens achter het getal dan nog?

Zo maak je van de liefde voor een ander hetzelfde als liefde voor een goede, gerijpte ouwe kaas, ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 19:50 



 
Profiel   

Wauw.. Wij hebben elkaar wel eens gesproken en leven ons paardenleven dichtbij elkaar, maar telkens langs elkaar heen.
Ik moet je gewoon even zeggen dat ik met de dingen die ik mee mag maken van je, alleen maar meer en meer respect voor je krijg. <3

Hele goede vrienden van mij zijn ook samen. Echt het meest lieve stel dat ik ken, naar elkaar en ook anderen. Je kunt altijd van ze op aan en ze zijn grappig, slim, open en voelen als familie. Het mooie: er zit 15 jaar verschil tussen hen. En als je ze samen ziet, vervalt dat hele aspect compleet. Dat is onvoorwaardelijke liefde.

Het is toch een mooi iets dat dat kan.. Gewoon van genieten samen! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 21:19 



 
Profiel   

Delaja schreef
DewiRox schreef
Ik vind de reactie's van Sure_Lee en Delaja ook wat dubbel en wellicht niet helemaal gepast om zo via een topic te delen. Nu weet ik niet in hoeverre jullie 'bevriend' zijn, maar ik zou ook niet zo blij zijn als ik dit zou lezen van een vriendin. Maar goed, het is wel eerlijk en de gedachte erachter is natuurlijk positief.

Ergens kan ik mij best voorstellen dat je je misschien eerder begrepen en op je gemak voelt bij iemand die ouder is en daardoor ook meer levenservaring heeft. Dat dat ook maakt dat je je tot iemand aangetrokken voelt. Ik herken dat wel een beetje in mijn gevoelens delen en het voeren van een diepgaand gesprek, over het algemeen lukt mij dat beter bij kennissen/ mensen die wat ouder zijn (vrienden van mijn ouders bijvoorbeeld of dames die ik kan vanuit de paarden, maar ook met een 'random' iemand waar soms bepaalde onderwerpen aan bod komen). Nu uit zich dat bij mij niet in 'oudere' mannen ook aantrekkelijk vinden, maar ik voel daardoor soms wel eerder een bepaalde klik met mensen die al wat verder zijn in het leven. Uiteraard is dit niet met iedereen, ik heb ook genoeg vriendinnen en mensen van mijn leeftijd waar ik goed mee kan praten.



Wat is er dubbel aan? Ik geef aan dat ik moeite heb met het idee, maar dat ik wel het geluk gun, dat is toch het belangrijkst? Er zijn heel veel dingen die mensen doen die ik niet begrijp, maar ook daar moet ik respect voor hebben. Ik denk dat het heel normaal is dat mensen dit voelen en ik vind ook dat we dit moeten kunnen uitspreken.
Tegelijkertijd vind ik het super knap dat Em dit zo durft te delen en gun ik haar alle geluk in het leven.


Jawel, maar het is meer dat ik het niet nodig vind om erbij te benoemen dat je er moeite mee hebt en dat je ook zegt dat je tegen andere heb aangegeven dat je het niet snapt. Daar heeft TS ook niet zo veel boodschap aan lijkt mij, helemaal niet via zo'n topic. Dat je het haar gunt is in mijn ogen voldoende, dat mensen zo kunnen denken is natuurlijk algemeen bekend en dan is er een verschil in mensen die zo denken maar het accepteren als ze zien dat de andere gelukkig is en mensen die er zo fel tegenin gaan dat ze die kant van geluk niet meer zien. Maar eigenlijk maakt beide dat sommige dingen zo moeilijk zijn om naar de buitenwereld te brengen, omdat veel mensen gewoon niet verder kunnen denken dan de 'standaard', ookal zal je geen kwaad in de zin hebben zeg maar.

Het is natuurlijk heel eerlijk, maar ik denk dat we de 'wat wij ervan vinden' sowieso gewoon eens wat meer moeten loslaten en het in ieder geval niet altijd maar hoeven te benoemen als het zo weinig toevoegd. Ookal gun je haar al het geluk, wat heeft ze dan aan jouw oordeel? Het is geen aanval naar jou hoor, maar gebruik jouw post ook een beetje om aan te geven hoe ik erover denk.

We moeten elkaar gewoon eens allemaal wat meer laten, niet zo bezig zijn met elkaar en stoppen met dat oordelen. Het is niet voor niks dat dit topic al zoveel pagina's heeft.

Ik wens jullie veel geluk TS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 22:03 



 
Profiel   

Ik vraag me dan af hoe kun je er moeite mee hebben als iemand zo gelukkig is? Wat gaat het je aan of wat voor last heb je er van. Het is niet dat je tussen ze in hoeft te liggen ofzo? Maar misschien mis ik dan weer inlevingsvermogen op dat vlak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 22:38 



 
Profiel   

@Sure_lee, ik vind het eerlijk dat je het plaatst en het is ook gelijk een goed voorbeeld van wat er in het echt vaak gebeurt.

@Saraviavia, daar heb je ook een punt, maar het is wel eerlijk dat iemand het hier schrijft en zoals ik hoerboven schrijf; gelijk ene goed voorbeeld is hoe mensen reageren en erover praten. Misschien in eerste instantie niet zo leuk om te lezen, maar wel fijn dat iemand nu weet hoe dat is gegaan en hoe sure_lee er nu in staat.

Delaja, maar waarom heb je er moeite mee? Weet je dat ook??

En verder vind ik reacties op reacties of mensen wel zo mogen reageren een beetje onnodig. Het is een forum vol discussies en je weet dat er discussies komen waar een ieder vrij is zijn mening te geven. Er zijn vast nog genoeg meelezers die wat vinden in negatieve zin en het niet plaatsen. Maar die zijn er ook gewoon en dat mag. Het is een vrij land.

Ik vind het kortzichtig. Het boeit me echt niet wie met elkaar leven en doen.

Wat mij weleens is gebeurt, is dat je de verkeerde vragen stelt. Bijv bij 2 vrouwen waar 1 ouder lijkt, ze als moeder en dochter benoemen waar het 2 zussen waren bijv. En inderdaad tegen ene vrouw; je vader? Waar het dus ook partners waren. Ik vroeg het dan in de zaak voorzichtig, maar bedoel er verder niks mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 01:51 



 
Profiel   

Als je relatie goed zit. Komen rot opmerkingen niet zo hard binnen, als je echt achter je relatie staat.

Dat is mijn ervaring en dat kan iedereen anders ervaren.

Ook ik krijg de vraag "je vader?" Ook wel eens. Lig er geen moment wakker van en antwoord standaard met... "Bijna goed! Dat wordt geen magnetron :D " iets in die richting.

Heb één x een collega gehad, die eerst enorm afwijzend deed.
Maar gezien ik daar helemaal niet op in ging en vrolijk bleef vertellen wat we voor gezellige dingen hadden gedaan (dagje weg, strand, stuk op de motor) klonk het voor haar niet meer met een leeftijd.
Toen begon ze vragen te stellen!

Zijzelf kon het niet, maar dat kwam omdat haar eigen moeder, een kereltje op de kop had getikt die een heel stuk jonger was. Deze man was maar 8 jaar ouder dan zijzelf en had ook haar eigen vriend kunnen zijn. Ook zijzelf viel op jonger.

Tja, dan neem ik je het ook niet kwalijk dat je eerst afstandelijk doet.

En de woorden... "Dat gaat later mis"

Ja dat kan, maar dat kan in elke relatie! Dus nee, daar hecht ik ook absoluut geen waarde aan. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 08:07 



 
Profiel   

Ik vind het gewoon smerig. Ik moet er echt niet aan denken om intiem te zijn met iemand die mijn vader had kunnen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 08:25 



 
Profiel   

Laten we met zijn allen niet reageren op bovenstaande. Blussem doet dit graag. Gewoon temmen en verder gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 08:27 



 
Profiel   

Superpony: ik denk dat het vooral voortkomt uit het idee dat het 'anders' is. En ik ben zo'n bekrompen persoon dat ik heel goed weet dat 'anders' oke is, maar dat niet kan voelen.
'Anders' is in mijn beleving eng, en eng is niet veilig.
Oftewel: het ligt aan mij en daar ben ik me goed bewust van. Alleen er wat aan doen is makkelijker gezegd dan gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 08:35 



 
Profiel   

Mijn oom en tante scheelden 25 jaar ( samen gekomen op 18( tante) en 43 jarige leeftijd) ruim 40 jaar supergelukkig met elkaar geweest...mijn tante helaas vroeg overleden...mijn oom nu op 86 jarige leeftijd nog heel vitaal...
Om maar aan te geven...je weet niet hoe het leven loopt en je moet gewoon kiezen wat jou gelukkig maakt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 08:44 



 
Profiel   

Blussem schreef
Ik vind het gewoon smerig. Ik moet er echt niet aan denken om intiem te zijn met iemand die mijn vader had kunnen zijn.

Dit snap ik wel, mag toch ook ruimte voor zijn? Voor deze mening?
Ik vind persoonlijk ook dat we het de veel oudere mannen maar moeten laten uitzoeken met de oudere vrouwen. ‘Vis in je eigen vijver‘.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 08:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 11 [ 268 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen