Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 11 [ 268 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Relatie met oudere man

 
Profiel   

Blussem schreef
Ik zie vaak om mij heen. Jongere meiden die een relatie aan gaan met een ouder man vanwege het geld of de mogelijkheden die ze bieden.

:j maar dat is de categorie golddigger :$ :$ :$ die mannen hebben meestal geld, macht of bekend.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 15:14 



 
Profiel   

Maar TS is geen "jongere meid" (sorry) maar een volwassen vrouw van bijna 30. Die zo te lezen weet wat ze wil.

Zoals een ander hierboven al ergens schrijft: doe wat je wilt, iemand gaat er altijd wat van vinden. En de kunst is je daar niets van aan te trekken maar je wel te realiseren dat een groot leeftijdsverschil kán betekenen dat je op een zeker moment tegen verschillen in levensfase gaat aanlopen doordat de een werkelijk oud wordt en de ander nog zo fit is als een hoentje. Maar zoals hier ook al een paar te lezen is, kan het ook andersom zijn, dat de jongere niet zo fit meer is. Of eerder overlijdt.

Het belangrijkste is dat beiden zich goed voelen in de relatie en zich gewaardeerd, gerespecteerd en geliefd voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 15:15 



 
Profiel   

Hahaha, vind het ook altijd zo’n dooddoener doe vrouwen die samenzijn met een wat oudere man, dit wel zullen doen voor het geld of de status vd man ofzo....
Klinkt in mijn oren vaak als jaloezie, want eerlijk, een man van 45 versus eentje van 20, hebben gewoon vaak idd wat meer financiële stabiliteit, maar dat is volgens mij dus net niet de reden van de meeste koppels om samen te zijn,

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 15:17 



 
Profiel   

Waarom is dit in vredesnaam een schaduwaccount?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 15:18 



 
Profiel   

Vrouw, leef je leven!

Het is te kostbaar om bezig te zijn met het hoe en waarom, mensen zulle altijd een mening hebben en die het liefst ook willen delen.

Je kunt wel gaan denken, wat als in de toekomst, maar die garantie heeft niemand in geen enkele relatie. Feit is dat hij sneller oud gaat zijn dan jij en de tijd zal moeten uitwijzen hoe dat zich zal vormen later.

Mijn vader is getrouwd met een 34 jaar jongere vrouw. Zij is 5 jaar ouder dan mij. Dit is mijn vaders derde huwelijk en uit alle huwelijke zijn kinderen ontstaan. Ik was jong toen ze in beeld kwam en het heeft even geduurd voordat ik me met kon verenigen met de situatie.

Ik kan haar nu niet meer missen. Mijn vader is een oude vader en opa, heeft het nodige mee gemaakt maar de relatie houd hem ook jong. Lang heb ik me afgevraagd waarom, maar het antwoord is en blijft simpel, liefde!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 15:25 



 
Profiel   

Cayenne schreef
HaKuNaMaTa schreef
Ik sluit me bij superpony aan. Mensen hebben altijd kritkek op een ander.. terwijl het jouw/jullie leven is. En als jullie gelukkig zijn samen, waarom niet?
Voor een buitenstaander is een mening makkelijk te geven, en ja daar moet je boven staan. Maar als jullie dat samen kunnen, ga er dan zeker voor!
Leeftijd is maar een getal!


Tot je jaren verder bent en TS 50 is en vriendlief 80.
Hoe je het wend of keert, ouderdom komt helaas vaak met gebreken en dan kan de leeftijd wel gaan meespelen.
Maar dat betekent natuurlijk niet dat je het niet moet doen TS. Als je er voor wilt gaan is dat toch prima? Jullie zijn beiden volwassen.
Je zult wellicht wel veel kritiek krijgen uit je omgeving, maar probeer daar idd boven te staan. Het gaat om jullie relatie en hoe jullie daar in staan.

Ik vind het verschil erg groot dus ik snap TS haar twijfels en ik snap ook eventuele commentaar van (over)bezorgde vrienden en familie. Maar...
Mijn man is 9 jaar ouder dan ik. Hij gaat nog wel eens graag naar een feestje waar ik door omstandigheden al rond mijn 21e ongeveer gewoon echt niet meer geniet van dergelijke dingen. Ik ben degene die als jongste van de twee, liever thuis is en die van het ene medische probleem in het andere rolt. Ik slaag er in diagnoses te verzamelen en combineren waar artsen zelfs even onderling moeten bespreken hoe ze het nou gaan aanpakken omdat ze er gewoon niet voldoende ervaring mee hebben. En dat zijn echt geen jonkies in het vak. De oplossing is simpel: Als ik echt geen zin heb of ik ben te beroerd dan gaat ie gewoon lekker met de vriendengroep. Het is niet omdat ik het niet meer kan of wil dat hij het daarom niet meer moet doen.

Gebreken en "rustiger aan doen" vind ik gewoon echt een heel slecht argument. Wellicht zijn ze over tien jaar uit elkaar (overkomt de beste) en hebben ze tien prachtige jaren samen gehad die ze dan nu zouden "missen" omdat ze misschien over dertig jaar niet meer bij elkaar passen? :? Da's toch helemaal niet logisch?

TS eerlijk is eerlijk; er zal commentaar komen. Je ouders zullen waarschijnlijk tijd nodig hebben om het even te verwerken maar het zijn wel je ouders. Als de band zo goed is willen ze jou gewoon gelukkig zien en dan wennen ze er wel aan. Daarin zal je misschien wat geduld moeten hebben maar dat komt echt wel goed.

Je zal je echte vrienden leren kennen. En je zal er kwijt spelen. :)

Mijn man is een boefje geweest, god wat een commentaar en waarschuwingen heb ik gekregen (en nu soms nog. _O- We zijn inmiddels 6 jaar getrouwd. _O-) maar niemand kan voorspellen hoe het loopt. Misschien zijn jullie de rest van je leven gelukkig. Misschien duurt het maar vijf jaar en heel misschien zeg je over dertig jaar inderdaad "gut man hier ben ik echt klaar mee." en wat dan nog? Maakt dat die vijf jaar, of dertig jaar, dat jullie samen gelukkig waren, dan ineens tijdverspilling of een slechte keuze? Nee toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 16:02 



 
Profiel   

Mijn man was 21, nu 47 en houdt nog steeds van behoorlijke hardcore. Hij gaat eigenlijk niet meer naar feesten, maar draait het altijd in de auto.
Wie zegt dat je helemaal anders bent als je ouder wordt. Je voelt je vaak zelf hetzelfde mens. Ik heb gebreken en heb wat meer geleerd, maar ben echt dezelfde als toen.

Er zullen vast mensen om een reden met een oudere man gaan of zich om een bepaalde reden zich prettig voelen bij een ouder iemand. Maar geld hou je volgens mij niet vol, om vanwege geld echt lang bij iemand te blijven. Lijkt mij haast onmogelijk als je verder niks met elkaar hebt.

Het is net zo een vooroordeel als iemand die weleens zegt; kijk een lelijke blanke man met een leuk aziatisch vrouwtje, zal wel uit de catalogus komen......

Het enige waar je bij sommige oudere mannen op zou kunnen letten is dat ze niet teveel de overhand nemen. Ik weet wel een relatie waar de man toch veranderde in een soort vader ipv partner. Hij had al veel meegemaakt, wist veel en dat gaf echt scheve verhoudingen. Jonge vrouwtje keek enorm naar hem op, maar werd steeds kleiner en minder naast hem.
Maar dat had net zo goed kunnen gebeuren met iemand van 2jr ouder. Als iemand snel over zich heen laat lopen en iemand op een voetstuk plaatst, dan kan een relatie scheef worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 16:28 



 
Profiel   

Jouw leven... je geeft zelf al aan dat mensen positief reageren... de rest die echt om je geeft zal dat ook doen... je ouders.. tja, ze moeten mss even wennen... maar ouders kunnen je ook verbazen.. ik zou het gewoon snel zeggen.. ben je ervanaf, want dat je je nu zorgen maakt is toch zonde...als ze het weten kun je volop van elkaar genieten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 17:32 



 
Profiel   

Hier waren mijn ouders eigenlijk opgelucht.
Eindelijk een "normale" man.
Geen klaploper of rare snuiter met een grote bek.

Één waar ik eindelijk mijzelf kan zijn.
De directe omgeving was juist positief.

Leef... Want je weet niet hoe lang je leeft of je relatie leeft.

Ken zat mensen, even oud als elkaar, en gaan na 9 jaar uit elkaar omdat t niet meer klikt.
Of zelfs korter.
Sommigen geheel onverwachts....

Zegt geen barst dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 17:53 



 
Profiel   

Ik heb een nicht met bijna hetzelfde leeftijdsverschil, zij leerde hem ook kennen toen zij in de 30 was, ze is nu zelf in de 60 en hij in de 80.
Ze zijn nog steeds zo gelukkig samen als dat ze toen waren en zijn nog steeds heel actief, natuurlijk hebben ze beiden hun ups en downs,dat hoort erbij op een bepaalde leeftijd maar, so what.
Haar moeder had er eerst wat moeite mee, vader was al overleden en ze woonde nog thuis, hij was gescheiden en had kinderen, maar toen ze merkte hoe gekukkig ze samen waren vond ze het prima, denk dat alle ouders, of iig toch de meeste en zeker als je een goede band hebt, hun kind gelukkig willen zien.
Veel geluk en plezier samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 18:09 



 
Profiel   

Ik vraag me stiekem wel af hoe dat voor een vader is hoor. Stel je dochter komt met een man die bijna even oud is of even oud of ouder. Dan is dat dus je schoonzoon en normaal heb je toch een bepaalde verhouding. Nu zou dat dus iemand van je eigen leeftijd zijn en meer een vriend dan een aangeplakte zoon. Het zal toch anders zijn. Soms zijn ouders wat belerend, bezorgd etc. Dat doe je niet naar een man van zelfde leeftijd denk ik.
Maar de situatie zal het wel vanzelf aangeven misschien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 18:27 



 
Profiel   

kritiek zal er altijd zijn, zo is de mens nou eenmaal.
hetgeen is of jullie je dat aantrekken of niet, leeftijd is maar een getal maar ben van mening dat een groot leeftijdsverschil op de langere tijd vaak wel issues gaat geven omdat je allebei in een heel andere tijd van je leven staat, jij begint eigenlijk net en hij heeft die tijd al even achter zich gelaten.

ikzelf vind het wel een groot verschil en vraag me ook wel af hoe jou vader daar tegenaan zou kijken als je thuis komt met een nieuwe vriend die ouder is dan je vader, denk dat dat voor hem ook wel even slikken zal zijn. maar het belangrijkste is dat jij gelukkig bent ..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 18:34 



 
Profiel   

Ik vind het leuk voor je TS, dat je zo blij bent met hem! Of hij nou even oud is, tien jaar jonger of dertig jaar ouder, dat hoort allemaal niks uit te maken naar mijn mening.

Tsja, misschien gaat hij eerder dood. Maar je kan beter twintig jaar (bijvoorbeeld) van hem genieten, dan er nu mee stoppen uit 'angst'. Beter twintig jaar dan nul jaar :)

Kritiek zullen jullie vast krijgen, mensen moeten altijd hun plasje ergens over doen. Maar hopelijk lukt het je om je daar niet te druk om te maken.

Ik wens jullie veel geluk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 19:13 



 
Profiel   

Blussem schreef
Ik zie vaak om mij heen. Jongere meiden die een relatie aan gaan met een ouder man vanwege het geld of de mogelijkheden die ze bieden.


Wat een top opmerking. Voegt veel toe aan het topic en je helpt TS er ontzettend mee. Pluim voor jou!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 19:13 



 
Profiel   

Zo veel reacties en ook pbs! Sorry dat ik niet iedereen kan antwoorden. Ik ben blij met zowel de positieve als de kritische reacties. Het doet me nu nog meer realiseren hoe blij ik met hem ben en wat een geluk ik heb deze man in m'n leven te hebben. De stap om het aan anderen te vertellen is nu al veel kleiner voor me geworden. Dank daarvoor! Open zijn tegen m'n ouders blijft nog wel een dingetje voor me, maar ik ga ze het heel rustig aan, stapje voor stapje, vertellen denk ik. En dan hoop ik dat ze het uiteindelijk zullen begrijpen.

SaraViavia schreef
Blussem schreef
Ik zie vaak om mij heen. Jongere meiden die een relatie aan gaan met een ouder man vanwege het geld of de mogelijkheden die ze bieden.


Wat een top opmerking. Voegt veel toe aan het topic en je helpt TS er ontzettend mee. Pluim voor jou!

Ik moest er wel hard om lachen hoor. Dan heb ik blijkbaar toch iets verkeerd gedaan want er is geen sprake van geld, macht of bekendheid :') helaas! _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 19:36 



 
Profiel   

Misschien moet je eerst eens vertellen dat je iemand hebt ontmoet en dat je wel heel gek op hem bent. Maar zeg dat het nog pril is en de tijd wel komt om voor te stellen.
Dan raken ze al aan het idee gewend dat er iemand is en voelen ze wel aan dat dit serieus kan zijn.
Daarna zeg je gewoon een keer dat hij echt heel speciaal voor je is, maar er nog wat haken en ogen zijn en je nog wel bang bent voor reacties, dus het liever nog even de tijd geeft om te ontdekken. Ouders voelen het wel aan en vragen vast een keer iets waarop je dan kan reageren met het leeftijds dingetje.

Onze zoon was 20 toen hij een meisje van 25 had en dat was voor zijn vrienden reden om eerst even gek te doen, maar op ene leuke manier. Hij vertelde het wel meteen, maar weet ook wel dat ik iets aanvoelde. Daarna kreeg hij toen hij bijna 22 was een meisje van 17.
Hij moet het dan vooral zelf een plekje geven en accepteren.

Stel dat hij thuiskomt met een vrouw van bijv 40 lijkt me dat wel vreemd voor het idee. Maar ik denk ook echt dat als mensen matchen je dat niet meer ziet dat verschil. Als hij thuiskomt met iemand van 40, zal het toch zijn type zijn en bij hem passen. Snap je wat ik bedoel?

Wij zijn 45 en 47 en zien ook mensen van onze leeftijd die er veel ouder en wijzer uitzien. Wij worden altijd veel jonger geschat ook. Maar mijn man en ik zijn allebei een beetje zo, dus dat past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 19:44 



 
Profiel   

Bedankt voor je tips superpony!
En ik vind het ook fijn om te zien dat mensen hun eigen ervaringen delen. Ik wist eigenlijk niet dat er dus best veel mensen relaties met groot leeftijdsverschil hebben. En dat jullie er zo open over (kunnen, willen en durven) zijn, vind ik mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 19:49 



 
Profiel   

Ik ben enorm gelukkig!
Afgelopen weekend ben ik bij hem langs geweest, eerder dan gepland, maar na een beetje aandringen mocht ik komen. Ik begrijp nu wel waarom hij dat lastig vond (daar wijd ik me ff niet over uit) maar ik weet in ieder geval 100% zeker dat er geen andere vrouw in het spel is hahaha :+ al heb ik daar totaal niet aan getwijfeld hoor. Ik zeg 't meer voor de mensen hier die twijfelden.
Ik heb z'n zusje ontmoet en z'n beste vrienden (die ik al kende maar nu zagen ze "ons" voor het eerst echt samen). Het was super fijn en gezellig. Ook met hen merk ik eigenlijk niks van het leeftijdsverschil.
M'n ouders weten inmiddels dat ik met een oudere man optrek. Ze hebben er niet veel over gezegd. M'n moeder begreep alleen niet zo goed waarom het meer dan een vriendschap was. Waarom we een klik hebben (op paard gebied) snapte ze wel, maar niet waarom er meer moest zijn. Daarna hebben we het er niet meer over gehad. Wel nog gesproken, maar niet over hem gepraat. Ik laat het even bij ze bezinken en wacht het af. Meer kan ik niet doen denk ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 17:47 



 
Profiel   

Weetje, reacties ga je sowieso krijgen. Negatief of positief. Belangrijkste is dat jullie gelukkig met elkaar zijn. Liefde heeft imo niks te maken met leeftijd, geslacht oid. Doe waar jullie je goed bij voelen :D

Ik wens jullie veel geluk samen :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 17:56 



 
Profiel   

Zou je het eventueel prettig vinden een mooi voorbeeld te hebben (bv. als je het bekend maakt bij je ouders of anderen): Renate van Vliet is heel gelukkig met Joop van Uytert en hebben ook nog een kindje gekregen samen ;)

Verder zou ik zeggen: Geniet er lekker van. Als hij bij je past en het voelt goed, dan is er toch geen reden om de relatie niet aan te gaan of te verbreken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 17:59 



 
Profiel   

Je hoopt altijd op veel begrip, maar ik snap je moeder echt wel. Inderdaad even laten rusten. Voor hun is het nieuw en het kost tijd voor een ander om te zien dat dit echt goed zit en serieus is.

Hij heeft dus een mannenhuis waar hij zich voor schaamt??

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 19:09 



 
Profiel   

Ts; laat je niet door andere mensen dingen wijs maken. Als dit voor jou goed voelt dan moet je het doen.
Ik ben 32 en mijn vriend is 50. Ik ben super blij met hem en zou niet anders meer willen!

Mijn ouders waren er eerst ook niet blij mee, maar nadat ze hem hadden ontmoet zag mijn moeder (die vond het het lastigste) in dat ze mij los moest laten en dat ik oud en wijs genoeg was om deze beslissing zelf te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 19:47 



 
Profiel   

Hallo!
Ik kreeg een paar pbs met de vraag hoe het nu gaat dus bij deze een update : het gaat goed!
En dan bedoel ik natuurlijk tussen mij en hem.
We zien elkaar zo'n 3-4 dagen per week. Ik heb familie en vrienden van hem ontmoet. Hij ook een paar vrienden van mij maar nog niet iedereen. Sommige vrienden van mij staan niet helemaal achter onze relatie. Ze begrijpen het niet. Mijn ouders zijn op de hoogte maar vinden het nog wel moeilijk. Ze staan er wel open voor om hem een keer te ontmoeten. Op dit moment wil ik ze eerst nog even aan het idee laten wennen voordat ze hem ontmoeten.
Verder doen we veel leuke dingen samen maar vinden we het ook heerlijk om niks te doen en gezellig op de bank te kletsen met elkaar. Ik heb het gevoel dat hij me goed kent en begrijpt en dat is zo fijn. Hij staat altijd voor me klaar en is de liefste man die ik ooit ontmoet heb. Door onze verschillen vullen we elkaar juist goed aan en kunnen we elkaar helpen in verschillende situaties. We zijn heel blij dat we elkaar hebben ontmoet en vinden wat we hebben heel bijzonder. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 13:51 



 
Profiel   

Wat fijn!!! Lekker van genieten <3 *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 13:52 



 
Profiel   

Goedzo! Ik heb het je al eerder gezegd maar je moet er echt voor gaan als jij dat wil! Ik / wij kregen in het begin zooo veel negatieve meningen, kritische vragen, boze blikken, hatende reacties en weet ik wat allemaal. Ondanks het niet leuk is moet je eigenlijk doen alsof het je compleet niet boeit. Hoe meer zelfverzekerdheid wij uit gingen stralen, hoe meer mensen hun mond gingen houden. Het heeft een paar jaar geduurd zelfs bij ons, maar inmiddels accepteert iedereen het op een enkeling na. Waar we eerst dachten dat dat nooit meer ging gebeuren, is het kwartje dus bij sommige mensen na een paar jaar alsnog gevallen. En pas nu sinds een tijdje kunnen we écht genieten van een relatie zoals die hoort te zijn! Dus go for it!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 13:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 11 [ 268 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen