Relatie met oudere man

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emr

Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Re: Relatie met oudere man

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:00

Papa en zijn vriendin schelen 25 jaar. Hij is midden 60 en zij eind dertig. Ze hebben al een jaar of 8 een relatie. Voor mij was het in het begin minder leuk, omdat ze mijn zus had kunnen zijn. Maar dat maakt ze niet minder gelukkig. Doen wat goed voelt! Ik zie geen problemen en leeftijd is maar een getal.

MamAppelsap
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:26

Marie_Anne schreef:
Zo kinderachtig, dit soort pestgedrag :n .

Anjali mag er dan andere ideeën op na houden dan de meesten hier, ik kan me niet herinneren dat ik haar ooit op de man heb zien spelen ipv op de bal. Ondanks alle kritiek die ze krijgt, omdat ze nou eenmaal denkbeelden heeft die behoorlijk van de norm afwijken.

Reageer gewoon op wat ze schrijft, of reageer niet.


Ze speelt wel op de man(nen) door op zo'n hele groep op basis van hun geslacht te projecteren dat ze in een relatie meestal de baas willen spelen. Meningen gebaseerd op drogredenen als deze maken het per definitie lastig om er inhoudelijk op te reageren, omdat er geen inhoudelijke onderbouwing is.

Dat hoeft ook helemaal niet als het gaat om persoonlijke voorkeuren, maar je kan je persoonlijke voorkeur ook kenbaar maken door het dan ook echt bij jezelf en jouw ervaringen te houden zonder die door te trekken naar algemeenheden. En nu werd het wel doorgetrokken naar algemeenheden en daar reageert men dan op.

Verder vind ik het projecteren van disrespect voor ouderdom bij mensen die de absurditeit van die generalisatie illustreren door er een geintje over te maken ook geen schoolvoorbeeld van op de bal spelen, maar eerder op de man. Nu geloof ik wel dat er geen verkeerde intenties achter zitten, maar bij twijfel over hoe je iemands woorden moet interpreteren kun je ook eerst vragen hoe iemand het bedoelt.

OT: TS, wat fijn dat jullie nog steeds gelukkig samen zijn. :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:05

Blussem schreef:
Ik vind het gewoon smerig. Ik moet er echt niet aan denken om intiem te zijn met iemand die mijn vader had kunnen zijn.


Dat is ook een mening en dat moet ook kunnen. Maar hopelijk kun je andere mensen die het wel fijn hebben samen met dat leeftijdsverschil wel in hun waarde laten. Je hebt er verder geen last van wat ze samen doen.........

SinneJ schreef:
Laten we met zijn allen niet reageren op bovenstaande. Blussem doet dit graag. Gewoon temmen en verder gaan.


Hoezo? Het is gewoon een eerlijke mening. Ik snap ook heel goed dat iemand zo denkt.


Delaja schreef:
Superpony: ik denk dat het vooral voortkomt uit het idee dat het 'anders' is. En ik ben zo'n bekrompen persoon dat ik heel goed weet dat 'anders' oke is, maar dat niet kan voelen.
'Anders' is in mijn beleving eng, en eng is niet veilig.
Oftewel: het ligt aan mij en daar ben ik me goed bewust van. Alleen er wat aan doen is makkelijker gezegd dan gedaan.


Ja, dat is ook zo. Maar er bewust van zijn is al heel wat. Ik denk ook als je het weinig ziet en hoort, je er niet snel aan went.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Relatie met oudere man

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:10

Superpony: Sommige mensen hebben het tot doel gemaakt om enkel kwetsende en denigrerende reactie's te willen plaatsen. Ik zie niet zo goed in waarom die mensen daar een podium voor dienen te krijgen.

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:14

Zo veel reacties nu weer had ik niet verwacht! Ben er een beetje overweldigend door, haha :)

Ik kan een uitgebreide reactie geven maar onderstaande reactie van superpony beschrijft eigenlijk wel hoe ik er ook over denk dus qua reactie naar anderen laat ik het daar even bij. :)

Laatst was er een stalgenoot oprecht geïnteresseerd waarom ik een relatie met een (veel) oudere man had. Ze gaf aan dat ze het niet begreep, maar wel (als ik dat wilde) er over wilde praten. Ze stelde me hele open en eerlijke vragen en het was fijn dat ik de kans kreeg om het uit te leggen. Ze gaf ook aan dat ze er daarna een ander beeld over had, dus dat vond ik natuurlijk heel fijn, maar ook al zou ze het nog steeds niet begrijpen dan was dat ook oké geweest. Zolang je elkaar maar in hun waarde laat!

superpony schreef:
@Sure_lee, ik vind het eerlijk dat je het plaatst en het is ook gelijk een goed voorbeeld van wat er in het echt vaak gebeurt.

@Saraviavia, daar heb je ook een punt, maar het is wel eerlijk dat iemand het hier schrijft en zoals ik hoerboven schrijf; gelijk ene goed voorbeeld is hoe mensen reageren en erover praten. Misschien in eerste instantie niet zo leuk om te lezen, maar wel fijn dat iemand nu weet hoe dat is gegaan en hoe sure_lee er nu in staat.

Delaja, maar waarom heb je er moeite mee? Weet je dat ook??

En verder vind ik reacties op reacties of mensen wel zo mogen reageren een beetje onnodig. Het is een forum vol discussies en je weet dat er discussies komen waar een ieder vrij is zijn mening te geven. Er zijn vast nog genoeg meelezers die wat vinden in negatieve zin en het niet plaatsen. Maar die zijn er ook gewoon en dat mag. Het is een vrij land.

Ik vind het kortzichtig. Het boeit me echt niet wie met elkaar leven en doen.

Wat mij weleens is gebeurt, is dat je de verkeerde vragen stelt. Bijv bij 2 vrouwen waar 1 ouder lijkt, ze als moeder en dochter benoemen waar het 2 zussen waren bijv. En inderdaad tegen ene vrouw; je vader? Waar het dus ook partners waren. Ik vroeg het dan in de zaak voorzichtig, maar bedoel er verder niks mee.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:15

anjali schreef:
Een relatie van een jongere vrouw met een oudere man wordt meestal toch goed geaccepteerd dacht ik.Andersom meestal niet. Maar het gaat toch om de liefde. Als men niet is opgewassen tegen de negatieve mening van buitenstaanders dan is de liefde niet sterk genoeg.Ik ben zelf 66 en val alleen op mannen die echt veel ouder en rijper zijn dan ikzelf. Je ziet het probleem al,die mannen die minstens 33 jaar ouder zijn dan ik en die ik dus leuk vind,zijn inmiddels allemaal overleden...


Dat vind ik oprecht heel verdrietig voor je. :knuffel:

anjali
Berichten: 15080
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:32

MarcoBorsato schreef:
anjali schreef:
Een relatie van een jongere vrouw met een oudere man wordt meestal toch goed geaccepteerd dacht ik.Andersom meestal niet. Maar het gaat toch om de liefde. Als men niet is opgewassen tegen de negatieve mening van buitenstaanders dan is de liefde niet sterk genoeg.Ik ben zelf 66 en val alleen op mannen die echt veel ouder en rijper zijn dan ikzelf. Je ziet het probleem al,die mannen die minstens 33 jaar ouder zijn dan ik en die ik dus leuk vind,zijn inmiddels allemaal overleden...


Dat vind ik oprecht heel verdrietig voor je. :knuffel:

Dank je wel. Jij snapt het probleem tenminste.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:33

Amalarab schreef:
Dit snap ik wel, mag toch ook ruimte voor zijn? Voor deze mening?
Ik vind persoonlijk ook dat we het de veel oudere mannen maar moeten laten uitzoeken met de oudere vrouwen. ‘Vis in je eigen vijver‘.

Goh je blijft toch altijd bijleren op bokt. Er zijn dus verschillende vijvers, en in sommige mag je wél en in andere niet vissen. Wie verkoopt de vergunningen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:35

MamAppelsap schreef:
Marie_Anne schreef:
Zo kinderachtig, dit soort pestgedrag :n .

Anjali mag er dan andere ideeën op na houden dan de meesten hier, ik kan me niet herinneren dat ik haar ooit op de man heb zien spelen ipv op de bal. Ondanks alle kritiek die ze krijgt, omdat ze nou eenmaal denkbeelden heeft die behoorlijk van de norm afwijken.

Reageer gewoon op wat ze schrijft, of reageer niet.


Ze speelt wel op de man(nen) door op zo'n hele groep op basis van hun geslacht te projecteren dat ze in een relatie meestal de baas willen spelen. Meningen gebaseerd op drogredenen als deze maken het per definitie lastig om er inhoudelijk op te reageren, omdat er geen inhoudelijke onderbouwing is.


Ga je nou goedpraten dat iemand een dorpsgek wordt genoemd? Want daar reageerde ik op met mijn quote.

Generaliseren is iets heel anders dan op de man spelen. Misschien moet je je eigen link even doorlezen, daar staan ze nl allebei in, als twee afzonderlijke drogredenen.

Ik heb niet gezegd dat ze nooit met drogredenen komt, ik zeg dat ze niet op de man speelt ipv op de bal.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Relatie met oudere man

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:39

Ik heb er geen enkel probleem mee. Laat iedereen in hun waarde en als het wederzijds is van beide kanten is dat toch prima?
Maar toen mijn broer (begin 30) met een vrouw van 57 thuis kwam die net zo oud was als mijn moeder, had mams daar toch wel problemen mee :+

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:42

anjali schreef:
MarcoBorsato schreef:
Dat vind ik oprecht heel verdrietig voor je. :knuffel:

Dank je wel. Jij snapt het probleem tenminste.
Ook vanuit mij een oprecht vraag, want ergens vind ik het intrigerend: Je geeft aan dat je, vanwege een complex, uitsluitend op mannen valt die je grootvader kunnen zijn (vind dat persoonlijk best jong op 33 jarige leeftijd, ik ben een jaar jonger en nog niet eens vader).

Leg je jezelf er dan bij neer dat je (zeer) waarschijnlijk nooit meer een partner zult vinden, blijf je hoop houden, of zou je met jezelf aan de slag willen om jezelf open te kunnen stellen voor een jongere partner?

MamAppelsap
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:43

Marie_Anne schreef:
MamAppelsap schreef:
Ze speelt wel op de man(nen) door op zo'n hele groep op basis van hun geslacht te projecteren dat ze in een relatie meestal de baas willen spelen. Meningen gebaseerd op drogredenen als deze maken het per definitie lastig om er inhoudelijk op te reageren, omdat er geen inhoudelijke onderbouwing is.

Ga je nou goedpraten dat iemand een dorpsgek wordt genoemd? Want daar reageerde ik op met mijn quote.

Generaliseren is iets heel anders dan op de man spelen. Misschien moet je je eigen link even doorlezen, daar staan ze nl allebei in, als twee afzonderlijke drogredenen.

Ik heb niet gezegd dat ze nooit met drogredenen komt, ik zeg dat ze niet op de man speelt ipv op de bal.


Nee ik reageer op jouw stelling dat anjali nooit op de man speelt. Ik kan niet meer editten, maar mijn reactie was puur gericht op dit deel van je reactie:
Marie_Anne schreef:
Anjali mag er dan andere ideeën op na houden dan de meesten hier, ik kan me niet herinneren dat ik haar ooit op de man heb zien spelen ipv op de bal. Ondanks alle kritiek die ze krijgt, omdat ze nou eenmaal denkbeelden heeft die behoorlijk van de norm afwijken.

Reageer gewoon op wat ze schrijft, of reageer niet.


En ik zeg dus dat ik vind, in tegenstelling tot jou blijkbaar, dat ze wel degelijk op de man speelt in plaats van op de bal en ik heb onderbouwd waarom ik dat vind. Door haar overhaaste generalisatie speelt ze mi op de man. Maar blijkbaar sluit een overhaaste generalisatie voor jou op de man spelen al uit terwijl ik dat zie als overhaast generaliseren én daardoor op de man spelen. Dus niet of of, maar en en. Dat iets twee afzonderlijke drogredenen zijn betekent niet dat het beiden tegelijk van toepassing kan zijn.

Verder vind ik het projecteren van disrespect ook een vorm van op de man spelen. Ik praat niet goed dat mensen dat vervolgens aan grijpen om zelf op de man te spelen.
Laatst bijgewerkt door MamAppelsap op 15-09-20 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:44

Marie_Anne schreef:
Ga je nou goedpraten dat iemand een dorpsgek wordt genoemd? Want daar reageerde ik op met mijn quote.

Generaliseren is iets heel anders dan op de man spelen. Misschien moet je je eigen link even doorlezen, daar staan ze nl allebei in, als twee afzonderlijke drogredenen.

Ik heb niet gezegd dat ze nooit met drogredenen komt, ik zeg dat ze niet op de man speelt ipv op de bal.
Zo'n beetje de halve bevolking wegzetten als dominant/gaan over grenzen/heb ik geen respect voor, vind ik eigenlijk niet heel juist nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:44

Cayenne schreef:
Ik heb er geen enkel probleem mee. Laat iedereen in hun waarde en als het wederzijds is van beide kanten is dat toch prima?
Maar toen mijn broer (begin 30) met een vrouw van 57 thuis kwam die net zo oud was als mijn moeder, had mams daar toch wel problemen mee :+

Ik snap wel dat je dat als ouder best even slikken moet als de vriend/vriendin van jouw leeftijd is. Maar daarna ga je toch gewoon kijken of je kind gelukkig is lijkt me.

Leven en laten leven lijkt me, k snap niet waarom mensen een mening over de relatie van anderen willen hebben. Het gaat ze niets aan.

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Relatie met oudere man

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:50

Ik vind het altijd wel grappig als mensen zeggen: "Hij HAD je vader kunnen zijn"... Ja so? Iemand van mijn eigen leeftijd HAD mijn broer kunnen zijn _/-\o_

Mijn vriend en ik schelen ook dik 25 jaar maar gelukkig is mijn vader alsnog 15 jaar ouder dan mijn vriend. En is het zoontje van mijn vriend gelukkig ook alsnog 10 jaar jonger dan mij. Het lijkt me wel wat ongemakkelijk als je vriend net zo oud of ouder is dan je vader en de zoon of dochter van je vriend even oud of ouder dan jezelf, maar gelukkig is dat bij ons beide niet van toepassing :j En ja ook dan valt er vast wel een mouw aan te passen, maar toch ben ik wel blij dat dat bij mij niet zo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:07

Ailill schreef:
Marie_Anne schreef:
Ga je nou goedpraten dat iemand een dorpsgek wordt genoemd? Want daar reageerde ik op met mijn quote.

Generaliseren is iets heel anders dan op de man spelen. Misschien moet je je eigen link even doorlezen, daar staan ze nl allebei in, als twee afzonderlijke drogredenen.

Ik heb niet gezegd dat ze nooit met drogredenen komt, ik zeg dat ze niet op de man speelt ipv op de bal.
Zo'n beetje de halve bevolking wegzetten als dominant/gaan over grenzen/heb ik geen respect voor, vind ik eigenlijk niet heel juist nee.

Dat is dan toch een prima reactie? Ik zeg niet dat je niet stevig mag reageren, dat kan ook zonder schelden of iemand persoonlijk te beledigen.

Ze speelt gewoon niet op de man, dat is echt iets heel anders dan generaliseren. Dat is alles wat ik zeg. Ik heb nergens gezegd dat ik het een juist goed onderbouwd bericht vond en dat ik het er mee eens ben.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Relatie met oudere man

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:12

Vind je dat serieus een prima reactie? Dus als ik hier nu verkondig dat de meeste vrouwen single zijn, omdat ze raar lopen zijn en een complex hebben, dan mag dat? Bijzonder.

Ik denk dat je uit de (vele) reactie's van anderen op kunt maken dat het gewoon niet juist is om de halve bevolking negatief weg te zetten vanuit een individueel perspectief. Dat is echt niet juist.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Relatie met oudere man

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:15

Of het een prima reactie is weet ik niet. Maar het heeft in ieder geval niets te maken met 'op de man spelen' zoals Marie_Anne stelt. Voor op de man spelen moet je toch echt iemand persoonlijk aanvallen. Anjali geeft alleen haar eigen (bijzondere) denkwijze weer, maar wordt nergens persoonlijk. Ze heeft het overal over mannen in het algemeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:16

Ailill schreef:
Ook vanuit mij een oprecht vraag, want ergens vind ik het intrigerend: Je geeft aan dat je, vanwege een complex, uitsluitend op mannen valt die je grootvader kunnen zijn (vind dat persoonlijk best jong op 33 jarige leeftijd, ik ben een jaar jonger en nog niet eens vader).

Leg je jezelf er dan bij neer dat je (zeer) waarschijnlijk nooit meer een partner zult vinden, blijf je hoop houden, of zou je met jezelf aan de slag willen om jezelf open te kunnen stellen voor een jongere partner?

Anjali is 66 geen 33

MamAppelsap
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:19

Ailill schreef:
Vind je dat serieus een prima reactie? Dus als ik hier nu verkondig dat de meeste vrouwen single zijn, omdat ze raar lopen zijn en een complex hebben, dan mag dat? Bijzonder.

Ik denk dat je uit de (vele) reactie's van anderen op kunt maken dat het gewoon niet juist is om de halve bevolking negatief weg te zetten vanuit een individueel perspectief. Dat is echt niet juist.


Volgens mij bedoelt Marie dat ze jouw reactie van 10:45 een prima reactie op anjali vindt.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:19

Mindim schreef:
Ailill schreef:
Ook vanuit mij een oprecht vraag, want ergens vind ik het intrigerend: Je geeft aan dat je, vanwege een complex, uitsluitend op mannen valt die je grootvader kunnen zijn (vind dat persoonlijk best jong op 33 jarige leeftijd, ik ben een jaar jonger en nog niet eens vader).

Leg je jezelf er dan bij neer dat je (zeer) waarschijnlijk nooit meer een partner zult vinden, blijf je hoop houden, of zou je met jezelf aan de slag willen om jezelf open te kunnen stellen voor een jongere partner?

Anjali is 66 geen 33
Dat weet ik. Maar ze zoekt iemand van 99+, want dat zou haar grootvader kunnen zijn. Vind ik toch best jong, op 33 jarige leeftijd al grootvader zijn. Dan is zowel die man als zijn kind ook nog eens best wel verkeerd bezig, ouder worden rond je 15e/16e. Maar goed, dat is mijn mening.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:20

MamAppelsap schreef:
Ailill schreef:
Vind je dat serieus een prima reactie? Dus als ik hier nu verkondig dat de meeste vrouwen single zijn, omdat ze raar lopen zijn en een complex hebben, dan mag dat? Bijzonder.

Ik denk dat je uit de (vele) reactie's van anderen op kunt maken dat het gewoon niet juist is om de halve bevolking negatief weg te zetten vanuit een individueel perspectief. Dat is echt niet juist.


Volgens mij bedoelt Marie dat ze jouw reactie van 10:45 een prima reactie op anjali vindt.
Oh, dat kan natuurlijk ook :j

anjali
Berichten: 15080
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:22

Anoeska schreef:
Of het een prima reactie is weet ik niet. Maar het heeft in ieder geval niets te maken met 'op de man spelen' zoals Marie_Anne stelt. Voor op de man spelen moet je toch echt iemand persoonlijk aanvallen. Anjali geeft alleen haar eigen (bijzondere) denkwijze weer, maar wordt nergens persoonlijk. Ze heeft het overal over mannen in het algemeen.

Ik zei dat mannen in het algemeen de baas willen gaan spelen. Blijkbaar ervaren andere Bokkers dat niet zo. Maar het is offtopic,min of meer tenminste.Want ts startte haar topic over een relatie met een oudere man,niet over een relatie met een al of niet bazige man. Wat ik trouwens ook wel een interessant onderwerp vind. Maar dan in een apart topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:22

Ailill schreef:
Dat weet ik. Maar ze zoekt iemand van 99+, want dat zou haar grootvader kunnen zijn. Vind ik toch best jong, op 33 jarige leeftijd al grootvader zijn. Dan is zowel die man als zijn kind ook nog eens best wel verkeerd bezig, ouder worden rond je 15e/16e. Maar goed, dat is mijn mening.

Ik volg je niet, wat heeft die 33 er nu mee te maken. Anjali is 66 zoekt een man aanzienlijk ouder. Dus ik begrijp niet wat je nu bedoeld met de 33 jarige. :+

Anoniem

Re: Relatie met oudere man

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:26

Ik vind dat iedereen fijn moet doen waar diegene zich goed bij voelt. Als 2 personen gelukkig met elkaar zijn, wie zijn wij dan om te oordelen.

Mijn oom trouwde een vrouw 27 jaar jonger dan hij, ze zijn 25 jaar bij elkaar geweest, hebben 2 prachtige kinderen gekregen. Zij is nu iets over de 50 en hij richting 80, zij is nog jong van lijf en leden en geest en hij is inmiddels een erg oude man. De verschillen en bezwaren die nooit een rol speelden, voeren nu de boventoon en ze zijn uit elkaar.