Relatie met oudere man

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:04

Jilletje schreef:
anjali schreef:
Jullie hebben niet veel respect voor de ouderdom he?

Er is wel een heel groot verschil tussen respect voor ouderdom en een grootvadercomplex :=

Ik heb graag een relatie met iemand die ik kan respecteren.En gelukkig mag iedereen zijn\haar eigen smaak hebben toch.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Relatie met oudere man

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:06

Dat is zeer zeker je goed recht, helemaal prima. Hoe het er in de praktijk uit gaat zien weet ik niet, lijkt me niet dat er bijzonder veel mensen van 90+ bestaan. Laat staan dat die dan ook nog aan een relatie willen beginnen, als ze het al zouden kunnen. Maar goed, dat is speculeren vanuit mijn kant.

mysa

Berichten: 10484
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Relatie met oudere man

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:09

Even terzijde: waarom zou je respect voor iemand moeten hebben op grond van zijn/haar leeftijd? Ik heb dat altijd al vreemd gevonden.

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:10

Zonder respect geen relatie!
Maar daarvoor hoeft iemand toch niet +30 jaar ouder te zijn? Ik heb niks tegen leeftijds verschillen trouwens.
Maar zodra je iets een complex gaat noemen vind ik dat wel een beetje ziekelijk :=
Een relatie bestaat (meestal) uit 2 personen die gewoon heel gelukkig met elkaar zijn, en dan hoeft de leeftijd niet zoveel uit te maken, mits beide meerderjarig ;)

Zebrastreep

Berichten: 9758
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:18

Ik heb helaas wel een negatieve relatie gehad met iemand die ouder was dan dat ik was. Ik kende hem via mijn werk en hij leek zo leuk en lief. Ik was 21 en hij 31. Ik val ook wel op iets oudere mannen omdat ik jongens van mijn leeftijd vaak niet aantrekkelijk waren of nog niet heel serieus waren met veel dingen in het leven.

Eerste maanden waren inderdaad hartstikke leuk. Veel dingen samen gedaan , veel lange autoritten gemaakt en op leuke plekken geweest. Helaas had hij een crimineel verleden waar ik stapje bij stapje steeds meer achterkwam hoe het nou zat. En dat er gewoon meer aan de hand was , dan dat mij verteld werd. Vrienden en ouders / familie zeiden dat ze het leuk voor mij vonden , maar ik merkte wel dat ze hem totaal niet vertrouwden. Collega's vonden het allemaal super leuk... Maar het addertje was hij had twee kanten. De lieve , betrouwbare man was hij op werk. Zo kreeg hij mensen naar zich toegetrokken. Want manipuleren kon hij als de beste. Dus mijn collega's waren helemaal weg van hem want oh wat kon hij alles zo goed en leuk. De waarheid was , dat het eigenlijk een klein kind was. Deels kon hij daar niks aan doen met een bepaald verleden.

Zo kwam ik erachter dat zijn niveau gewoon lager lag en die van mij veel hoger. Dit had ik niet zo door totdat ik ander werk kreeg in de gehandicaptenzorg en mij veel meer ging verdiepen in het hebben van een verstandelijke beperking. Ik zag best veel overeenkomsten op den duur. Natuurlijk is er niks mis mee hoor maar als je zelf meer nadenkt over dingen en slimmer bent in keuze maken kan dat wel ervoor zorgen dat het niet lekker loopt. Meneer dacht op den duur ook dingen te kunnen gaan bepalen zoals geen studie meer volgen en maar ander werk want meneer was stikjaloers omdat ik meer kon dan hij. Uiteindelijk de relatie verbroken omdat meneer dacht mij te kunnen kleineren en mij zielig te noemen. Heb direct gezegd dat hij nooit weer langs hoeft te komen. 1 dag verdrietig om geweest daarna heel erg opgelucht , want ik zat nu anders vast aan een narcist.

Verschillen waren te groot hij wou trouwen , samenwonen en kinderen. Ik wou nog absoluut niet samenwonen en kinderen hoef ik nog zeker niet. Zijn doel was om mij volledig thuis te houden en af te sluiten van de buitenwereld. Er zal ook wel een vorm van verlatingsangst achter zitten. En er werd gewoon teveel mee bemoeid van buitenaf. Hij ging met collega's over mij praten dat ze mij eigenlijk maar moesten tegenhouden om naar school te gaan. Een collega ( heb ik pas laatst gehoord) heeft hem heel duidelijk gemaakt dat als hij ervoor zorgt dat ik niet naar school ga zij hem flink klappen zou geven. Deze vriendin bedoeld het goed hoor ze heeft heel hard er aan moeten werken om mij weer over heel wat dingen heen te laten komen maar het voelt wel alsof ik een relatie had met alle collega's erbij betrokken.

Nu hoop ik voor jou echt dat het op een positief iets uitloopt en niet op teveel verschillen. Natuurlijk heb ik geen ervaring met zoveel jaren ertussen maar wel een vriendschap met iemand die eind 50 is ( ook de collega die mijn ex even aanpakte haha). En ik moet zeggen zij zit in een totaal andere levensfase als ik. Ik ga naar school ben student en nog jong. Zij is getrouwd heeft 2 kinderen werkt al lang op dezelfde plek enzovoort. Ik zou nooit haar beste vriendin kunnen zijn simpel weg door de andere levensfase. Wel hebben we een bijzonder band samen en ben ik wel aan haar gehecht. Alleen soms merk je wel iemand van die leeftijd is echt met andere dingen bezig. Vriendschappen en meningen over je kunnen dan minder belangrijk zijn of minder tijd in gestoken worden. Ik kon daar ook zo lekker over twijfelen maar zie het nu als dat onze vriendschap niet zomaar kapot gaat en dat we na even geen contact zo de draad weer oppakken. Maar voor mij het zou inderdaad mijn moeder kunnen zijn en zo voelt ze soms ook wel voor mij. Maar het blijft wel een bijzondere vriendschap en het loopt ook al bijna een jaartje of 4 dus ook al wordt het voor jouw misschien op liefdes gebied niet het kan dan alsnog een hele bijzondere vriendschap worden.

Veel geluk samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 19:03

Watergirl schreef:
Het is nu een jaar geleden dat ik mijn vriend ontmoet heb en we zijn nog steeds samen <3

Ondanks onze verschillen (die trouwens niet per se met ons leeftijdsverschil te maken hebben) hebben we het heel goed samen! Het scheelt natuurlijk enorm dat we een hele leuke hobby gemeen hebben. Ik ben zo blij met hem, hij is m'n beste vriend en rots in de branding. Ik zou niet meer weten wat ik zonder hem zou moeten. Waarom het zo goed tussen ons gaat? Ik denk door onze openheid, eerlijkheid en humor. :) ik heb me nog nooit zo op m'n gemak bij iemand gevoeld. En de aantrekkingskracht, die is er nog steeds hoor! Hij heeft een enorm leuke jongensachtige blik in z'n ogen waar ik gek op ben! En als ik hem op een paard zie rijden, oh dat is zo heerlijk om te zien! :D


Je schrijft zo lief over hem...het kan niet anders of dit moet een superleuke man zijn. Ik word er gewoon instant blij van als ik zoiets lees. Geniet ervan dat jullie elkaar gevonden hebben, liefde is zo mooi!

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 19:10

safina schreef:
Watergirl schreef:
Het is nu een jaar geleden dat ik mijn vriend ontmoet heb en we zijn nog steeds samen <3

Ondanks onze verschillen (die trouwens niet per se met ons leeftijdsverschil te maken hebben) hebben we het heel goed samen! Het scheelt natuurlijk enorm dat we een hele leuke hobby gemeen hebben. Ik ben zo blij met hem, hij is m'n beste vriend en rots in de branding. Ik zou niet meer weten wat ik zonder hem zou moeten. Waarom het zo goed tussen ons gaat? Ik denk door onze openheid, eerlijkheid en humor. :) ik heb me nog nooit zo op m'n gemak bij iemand gevoeld. En de aantrekkingskracht, die is er nog steeds hoor! Hij heeft een enorm leuke jongensachtige blik in z'n ogen waar ik gek op ben! En als ik hem op een paard zie rijden, oh dat is zo heerlijk om te zien! :D


Je schrijft zo lief over hem...het kan niet anders of dit moet een superleuke man zijn. Ik word er gewoon instant blij van als ik zoiets lees. Geniet ervan dat jullie elkaar gevonden hebben, liefde is zo mooi!

Wat een lieve reactie! Dankjewel. En ja, liefde is echt geweldig :D

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Relatie met oudere man

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 19:44

In het topic in je onderschrift kan je "hem" ook gewoon zien en je hebt gelijk, hij ziet er leuk uit en het samen rijden is zo te zien ook relaxt. Zo'n rit met manlief gun je iedereen.

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Relatie met oudere man

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 20:05

Dat topic weet ik nog.
Vond t zooo leuk!

pinto_1

Berichten: 2558
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 20:49

Jilletje schreef:
anjali schreef:
Jullie hebben niet veel respect voor de ouderdom he?

Er is wel een heel groot verschil tussen respect voor ouderdom en een grootvadercomplex :=


Ik zou zeggen, laat iedereen in zijn waarde. Waarom dat soort smileys plaatsen? >;)

Als dit voor Anjali zo is kun je dat toch gewoon respecteren?

Daar gaat het volgens mij om in het topic, respect voor andermans keuze...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 20:50

Wat leuk dat jij het bent. Had idd de topic van het samenrijden gezien. Heerlijk toch als je gelukkig bent met elkaar. Dat is het allerbelangrijkste. Alleen jij kan oordelen of je echt gelukkig bent. Veel geluk samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:03

Em_ schreef:
Oh, en nu iedereen in mijn omgeving van mijn relatie af weet, "durf" ik mezelf wel openbaar te maken. Ik zit dus achter het schaduwaccount :)

Wat leuk dat jullie nog samen zijn en dat het zo goed gaat! Veel geluk samen!

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:40

Leuk dat het zo goed gaat! Mijn vriend en ik schelen 26 jaar. We zijn 4 jaar samen ruim. We hebben dezelfde humor, zijn allebei altijd bezig, we zijn graag buiten en ik kan mijn aller grootste passie (paarden) met hem delen, omdat hij zelf al jaren pony's heeft en dus veel interesse heeft in mijn paarden en wedstrijden. Dat vind ik een super leuke bonus. Verder gaan we allebei graag uit eten, pakken een terrasje of hotelletje, bezoeken een stad en noem maar op.

Ik geniet er van om te lezen dat jij ook zo gelukkig bent met je vriend. Snap precies wat je voelt!
Laatst bijgewerkt door SaraViavia op 14-09-20 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:43

anjali schreef:
Ik heb graag een relatie met iemand die ik kan respecteren.En gelukkig mag iedereen zijn\haar eigen smaak hebben toch.


Want iemand van je eigen leeftijd kun je niet respecteren?

TS, geniet ervan! <3

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:21

Cayenne schreef:
anjali schreef:
Ik heb graag een relatie met iemand die ik kan respecteren.En gelukkig mag iedereen zijn\haar eigen smaak hebben toch.


Want iemand van je eigen leeftijd kun je niet respecteren?

TS, geniet ervan! <3


Nee, want:
Quote Anjali: Mannen gaan meestal toch proberen de baas te spelen en dat accepteer ik eenvoudig niet van zo'n jong ventje. Wel van iemand die veel ouder en wijzer is dan ik.

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Relatie met oudere man

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:29

Ik denk dat dat meer het gebrek aan respect vanuit de kant van Anjali aantoont.......

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Relatie met oudere man

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:05

Uit sommige reacties hier blijkt wel dat een relatie van een vrouw met een veel oudere man op kritiek en onbegrip kan stuiten.Dat was ook de reden dat ts dit topic opende meen ik? Wees blij dat niet iedereen dezelfde smaak heeft.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Relatie met oudere man

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:16

Ik denk dat het in jouw geval niet gaat om een veel oudere man an sich, maar meer dat er wenkbrauwen van mensen omhoog gaan omdat je min of meer zegt dat alle mannen bazig zijn en je alleen respect kunt hebben voor mannen die een vrij exact aantal jaren ouder zijn dan jij.

Dat is toch wel wat andere koek dan "ik val over het algemeen op wat oudere mannen" :)

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:22

Dit dus!
pmarena schreef:
Ik denk dat het in jouw geval niet gaat om een veel oudere man an sich, maar meer dat er wenkbrauwen van mensen omhoog gaan omdat je min of meer zegt dat alle mannen bazig zijn en je alleen respect kunt hebben voor mannen die een vrij exact aantal jaren ouder zijn dan jij.

Dat is toch wel wat andere koek dan "ik val over het algemeen op wat oudere mannen" :)

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:25

Sorry, maar jij geeft aan dat je met 66 jaar valt op mannen van 33 jaar ouder. Als een opa van tegen de 100 aankomt met iemand die zo jong is, vraag ik me af wat je van hem wilt. Ook al gaat dat mij natuurlijk niks aan, maar ik geef wel toe dat m'n wenkbrauwen gekke dingen deden toen mijn opa van 80 een vriendinnetje van 40 had die we na het overlijden letterlijk nooit meer hebben gezien, ze heeft zelfs geen afscheid genomen in het ziekenhuis. Wellicht heeft die ervaring mijn mening wat gekleurd.

Zo lang het gaat om mensen die hetzelfde 'kunnen' (minstens dagjes weg, lekker samen uit eten, citytripjes) dan snap ik het. Dat je op iemand kan vallen die toevallig veel ouder is dat kan ik heel goed snappen en dan neem je voor lief dat de andere persoon sneller oud wordt dan jij. Dat je iets rijpere mannen heel erg aantrekkelijk kan vinden dat kan ik ook snappen. Dat je type iemand van tegen de 100 is, dat vind ik lastiger te begrijpen. Ieder zijn meug natuurlijk, maar vooral in combinatie met het de baas spelen en respect verhaal vraag ik me af waar het echt om gaat en of je geluk in de liefde kan vinden. Al gaat dat me geen zak aan natuurlijk.

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:25

Leuk onderwerp! Mijn oom heeft na het overlijden van mijn tante een nieuwe vriendin gekregen van 40 jaar jonger, dus dit onderwerp is in mijn familie veel besproken. :)

Ik vind het allemaal prima, als beide volwassen zijn dan is liefde alleen maar mooi natuurlijk. Zelf had ik vroeger graag een ouder vriendje. Ik vond jongens van mijn eigen leeftijd toen nog wat kinderachtig. Het hoogste leeftijd verschil wat ik heb gehad is 8 jaar.

Nu vind ik mannen van mijn eigen leeftijd leuker. Ik vind het leuk om te zijn opgegroeid in dezelfde tijd en in dezelfde leeftijdsfase te zitten. Aan een man van 40 jaar ouder zou ik ook echt niet moeten denken... Die zou dan in de 80 zijn terwijl ik 41 ben. Mijn ouders zijn 65+ en zijn net als hun vrienden en broers en zussen nog actieve gepensioneerden, maar ik merk in gesprekken met hun dat de wereld er voor mij nog wel heel anders uit ziet. Ik denk dat mijn leeftijdgrens zo rond de 5 jaar zal zitten. Met uitzondering van Brad Pitt. ;)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:26

Ach ja, met de plaatselijke dorpsgek ga ik ook niet in discussie. Zo kijk ik ook maar tegen bepaalde bokkers aan. Wegens cognitieve disfunctionaliteit weten ze soms niet beter denk ik altijd maar. ;)

En mijn vriend is ongeveer 6 jaar ouder. Merk ik weinig van. Tja, we keken vroeger andere TV programma's en we luisterden andere muziek. Maar we zitten momenteel in dezelfde levensfase (studeren). Daarom heb ik er weinig last van. We zijn trouwens 24 en 30.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Relatie met oudere man

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:29

Wederzijds respect is key, welke leeftijd iemand heeft vind ik bijzaak. Zonder respect begint er niks.

Voor het hebben van een relatie vind ik het wel van belang dat er wat meer aanknopingspunten zijn (no pun intended) dan alleen gezellig samen sexen. Als er niets samen te praten, te lachen en te ondernemen valt ben ik na 2x wel uitgepiemeld.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:33

anjali schreef:
Uit sommige reacties hier blijkt wel dat een relatie van een vrouw met een veel oudere man op kritiek en onbegrip kan stuiten.Dat was ook de reden dat ts dit topic opende meen ik? Wees blij dat niet iedereen dezelfde smaak heeft.


Ik snap werkelijk niet waar je dit vandaan haalt.
Niemand heeft hier kritiek op de relatie van een vrouw met een veel oudere man, maar wel met jouw (imo) lichtelijk bekrompen zienswijze.
Je scheert alle mannen continu over één kam, met name de heren die jonger zijn.
Mijn man wil nooit de baas spelen. Misschien moet ik er dan toch maar eens de zweep over laten gaan om die innerlijke oerdrift op te wekken ~~}>

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Relatie met oudere man

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:37

Wat leuk om te horen dat het goed gaat. Ik wens jullie een prachtig en lang leven samen toe.