Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Boodschappenhulp voor quarantainegangers

 
Profiel   

Mag dit? :fingers crossed:

Ik kreeg net inspiratie door een discussie in het Algemene coronatopic.
Stel, je moet plotseling in quarantaine:
- Vanwege contact met een positieve bekende
- Vanwege klachten en in afwachting van de test of de testuitslag
- Omdat je COVID-positief blijkt te zijn
Maar je hebt niet voldoende boodschappen in huis om deze tijd door te komen en je weet geen andere manier om aan boodschappen te komen. Laat dan een bericht hier achter, want wie weet woont er wel een bokker in je omgeving die jou kan helpen.

Spelregels:
- Nadat er een match is vindt de rest van de communicatie per PB plaats
- Overdracht van de boodschappen vindt op ruim anderhalve meter plaats
- Betalen gebeurt natuurlijk ook contactloos (tikkie/betaalverzoek bijvoorbeeld) en daar worden vooraf afspraken over gemaakt
- Er worden geen onnodige risico's genomen, zeker m.b.t. risicogroepen
(Ik wil nl geen nieuwe besmettingen op mijn geweten hebben)

Mocht je als aanbieder nu al aan willen geven waar je je hulp wil inzetten: ga je gang. Zo mag ik benaderd worden voor boodschappen in het noorden van Zuid-Holland.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 22:10 



 
Profiel   

Ik vind het heel lief bedacht van je maar daarvoor is picknick er toch of appie thuisbezorgd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 22:12 



 
Profiel   

Blijkbaar zijn er nog veel gebieden zonder dekking van zulke services, of met lange wachttijden. Dat is tenminste wat ik regelmatig hoor. Heb daar verder zelf geen ervaring mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 22:14 



 
Profiel   

mala26 schreef
Ik vind het heel lief bedacht van je maar daarvoor is picknick er toch of appie thuisbezorgd?


Even als reactie hierop; Ik heb geen picnic, die komen hier niet... Wil ik laten thuisbezorgen via AH of Jumbo, kan het op z'n vroegst pas over 1,5 week (met een beetje geluk). Dus quarantaine zit er alweer op tegen de tijd dat ik mijn boodschappen heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 22:17 



 
Profiel   

Op Facebook zijn heel veel coronahulp groepen. Maar wel een mooi initiatief ja :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 22:18 



 
Profiel   

mala26 schreef
Ik vind het heel lief bedacht van je maar daarvoor is picknick er toch of appie thuisbezorgd?

Die bezorgen hier niet.

Alleen Jumbo en die heeft pas over 1,5 week plek...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 22:19 



 
Profiel   

mala26 schreef
Ik vind het heel lief bedacht van je maar daarvoor is picknick er toch of appie thuisbezorgd?

Hier hebben we helemaal geen bezorgers.. nou niet helemaal waar; er zijn 2á3 shoarmaboeren die bezorgen :+

TS
In onze buurtapp worden dit soort dingen gevraagd/geregeld en ook in de verkoophoeken worden diensten van bewoners aangeboden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 22:28 



 
Profiel   

@ts, jij bent een zorgheld in optima forma.

Maar denk wel aan je eigen welzijn en gezondheid?
Je bent professioneel al werkzaam in de zorg.

Je initiatief juich ik toe.
Bij ons op het platteland is dit overigens de normaalste zaak van de wereld.
Is hier iets aan de hand, schroomt men niet om praktische zaken te vragen of aan te bieden aan elkaar.
De lokale middenstand denkt ook goed mee met de inwoners.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 22:33 



 
Profiel   

O echt! Haha ik dacht dat ze ondertussen overal wel kwamen. En die lange wachttijden zijn absurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 05:58 



 
Profiel   

Wat een prachtig initiatief!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 06:23 



 
Profiel   

Maar naast dat zijn er dan geen familieleden of collega's die willen / kunnen helpen?

Het idee is wel mooi overigens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 06:40 



 
Profiel   

Top idee, als mensen hulp nodig hebben omgeving Amersfoort mag je mij altijd een pb sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 06:50 



 

Mooi initiatief. Ik volg, misschien heeft iemand in mijn buurt nog hulp nodig...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 06:53 



 
Profiel   

Wat een enorm lief idee :knuffel: :knuffel:

En niet iedereen heeft familie of vrienden die bij kunnen springen en zoals aangehaald komen op veel plaatsen de brengservices niet. Is hier ook.

Lief en goed topic :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 06:56 



 

leuk initiatief, hier werkt het nog steeds, tot ieders tevredenheid,

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 07:01 



 
Profiel   

KimD schreef
Maar naast dat zijn er dan geen familieleden of collega's die willen / kunnen helpen?

Het idee is wel mooi overigens!


Die moeten maar net in de buurt wonen.

Mooi initiatief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 08:20 



 
Profiel   

Misschien een handige tip voor de mensen die zelf geen boodschappen kunnen doen:
Doe online je boodschappen en laat het door een persoon afhalen bij een pickup point.
Dan heb je altijd alles wat je wilt, van het merk wat je wilt én bespaar je de ander veel tijd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 08:29 



 

Cilli96 schreef
Misschien een handige tip voor de mensen die zelf geen boodschappen kunnen doen:
Doe online je boodschappen en laat het door een persoon afhalen bij een pickup point.
Dan heb je altijd alles wat je wilt, van het merk wat je wilt én bespaar je de ander veel tijd :D


Dat is een supergoede tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 08:34 



 
Profiel   

Cilli96 schreef
Misschien een handige tip voor de mensen die zelf geen boodschappen kunnen doen:
Doe online je boodschappen en laat het door een persoon afhalen bij een pickup point.
Dan heb je altijd alles wat je wilt, van het merk wat je wilt én bespaar je de ander veel tijd :D

Op de iets langere termijn superhandig!

Op de korte termijn... hier nauwelijks pick up points en wachttijd is meestal 2 dagen of meer... :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 08:36 



 
Profiel   

Mooi initiatief, Astorga +:)+ Jij bent een topper!

Ik wil ook wel boodschappen doen voor mensen in mijn omgeving. Dus als ze zich melden, dan haak ik aan.

@cilli, dan moet je ook maar net een persoon hebben die dat op kan halen. Ik neem niet aan dat je dat mag als je in quarantaine zit? Als je die persoon zou hebben, zou die net zo goed boodschappen kunnen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 08:40 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Mooi initiatief, Astorga +:)+ Jij bent een topper!

Ik wil ook wel boodschappen doen voor mensen in mijn omgeving. Dus als ze zich melden, dan haak ik aan.

@cilli, dan moet je ook maar net een persoon hebben die dat op kan halen. Ik neem niet aan dat je dat mag als je in quarantaine zit? Als je die persoon zou hebben, zou die net zo goed boodschappen kunnen doen.


Ik kan zelf door prikkels moeilijk boodschappen doen. Zou ik dat voor een ander moeten, met producten die ik misschien ook nog moet zoeken is dat erg belastend.
Staat het klaar scheelt dat enorm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 08:59 



 
Profiel   

Wat een mooi inniatief!
Mocht iemand in Friesland (omgeving Harlingen/ Franeker/ Bolsward hulp nodig hebben, wil ik dat zeker doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 11:47 



 

mala26 schreef
Ik vind het heel lief bedacht van je maar daarvoor is picknick er toch of appie thuisbezorgd?

Picnic is niet voor iedereen toegankelijk omdat de wagentjes niet over de snelweg mogen, in veel steden zijn er juist nu erg lange rijen. Albert Heijn is een relatief dure winkel, al helemaal als je het thuis wil laten bezorgen zit je met minimumbedragen. Dus juist voor mensen die het niet al te breed hebben lijkt dit me een heel fijn initiatief.

Ik ben erg druk met werk maar als iemand in Badhoevedorp (of hele nabije omgeving, denk Ams Sloten oid) hulp nodig heeft dan hoor ik het graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 11:49 



 
Profiel   

Mooi initiatief TS! Mocht iemand in ZW Drenthe hulp nodig hebben, dan ben ik zeker bereid om te helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 11:55 



 
Profiel   

Ik bied me ook aan voor gemeente Bergeijk of de plaats (niet gemeente!) Eersel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 17:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen