Paarden hebben & partner

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:22

tyleysmiley, wat schattig. Dat zie ik die van mij ook wel doen. Vooral 10x sorry zeggen :D
Santos_05, precies wat jij schrijft ja. Ik voelde mij met de trekauto ook bezwaard.
Vriend zegt: ja maar ik vind zo'n grote auto alleen maar leuk hoor. Inmiddels is hij al aan het bedenken welke auto IK volgend jaar ga rijden.. Moet nog groter worden geloof ik :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:27

AnnetteFlame schreef:
Ik zal vast een gekke mening hebben, maar paard staat op vol pension, dus die mist mij echt niet als ik er een paar dagen niet ben. Ik laat paard dus gerust staan voor een man en probeer t ook zo te plannen dat de man er zo min mogelijk 'last' van heeft/tijd van mij kwijt is.

Maar idd een man hoef niet te vragen om te kiezen tussen hem en paard want die keuze is simpel


Ik ben het met je eens hoor. Maar ik probeer dat wel zo min mogelijk te hebben. En ik hoop binnenkort een bijrijder te hebben, dat scheelt ook al!

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:30

Wij wonen niet samen, maar mijn vriend heeft zelf een e pony thuis (Boerdeij) :D die voert en verzorgt hij ook regelmatig.

Dus nee die vindt een paardenmeisje niet erg. (Mijn paard is afgelopen mei overleden helaas)
Maar ik ging ook maar 4 x per week (volpension, Max 2 uur en direct na mijn werk)

Ik zag wel stalgenoten die 3 a 4 uur per dag op stal bezig zijn, iedere avond/dag.
Ik denk als ik daar de partner van zou zijn, ik er niet zo blij mee zou zijn :o

_Nicky

Berichten: 5132
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:32

Mijn vriend is blij dat ik iets heb wat ik écht leuk vind... :')
Gelukkig geen gedoe er over :)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:33

AnnetteFlame schreef:
Ik zal vast een gekke mening hebben, maar paard staat op vol pension, dus die mist mij echt niet als ik er een paar dagen niet ben. Ik laat paard dus gerust staan voor een man en probeer t ook zo te plannen dat de man er zo min mogelijk 'last' van heeft/tijd van mij kwijt is.

Maar idd een man hoef niet te vragen om te kiezen tussen hem en paard want die keuze is simpel


Dat is je goed recht.

Maar er zijn mensen die een paard leuk vinden en mensen waarbij heel veel om de paarden draait. Die van ons deden we in pension alsnog zelf, toen een gehuurde plek en nu aan huis. Dan is het a way of life en gaat wat verder.

Ik zeg altijd; Mijn paarden, honden en katten zijn ons alles en we kunnen niet zonder. Maar we hebben een zoon van 22. Als er morgen ook maar iets is en het nodig is, gaat voor hem wel alles weg. Voor mijn zoon zou ik echt alles opgeven, maar hij is ook echt de enige waarvoor ik dat zou doen.

Dat zeg ik ook tegen mijn zoon, want alles/veel draait natuurlijk om de paarden. Ook in zijn leven. Hij moet wel weten dat hij wel echt het aller belangrijkste is.

Maar zoals nu is hij 22 en heeft een leuk, goed eigen leven en hij zou niet willen dat ik niks heb en hele dagen thuis ga zitten of op hem wachten.

Matheno

Berichten: 7949
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:45

Toen ik een relatie kreeg met mijn, inmiddels, man, heb ik in het begin duidelijk gezegd dat áls hij mij graag wilde zien hij mee moest naar stal.

Nu rijdt hij zelf ook.

Gizeppie

Berichten: 2784
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 12:51

cijsalover schreef:
Mijn vriend ziet hoe blij mijn paard me maakt, en daar wordt hij dan weer blij van. Ondanks de soms toch wel aanwezige ongemakken is hij blij dat ik een paard heb. Deels heeft dat te maken met het feit dat ik voor hem naar de andere kant van het land ben verhuisd en dat ik door het paard m'n leven in deze regio kan opbouwen. We gaan 1x per maand samen op wedstrijd en dan leest ie lief m'n proefjes voor. Even helpen met proppen draaien, paard vasthouden, dat soort dingen. Een paar dagen voor de wedstrijd nog even mee naar stal om de proef te oefenen. Hij probeert echt te begrijpen waar ik mee bezig ben en probeert mee te denken. Hoe lief? Hij ziet het zelfs als aanwinst om latere kinderen op te voeden, omdat zij leren om te gaan met verantwoordelijkheid. Oh en hij is ook nog eens ontzettend knap haha. Hij heeft ook z'n eigen hobby waar hij nu ook lekker veel tijd in kan steken. Tuurlijk vindt hij het soms wel eens jammer dat ie alleen thuis is, dus ik probeer dan ook om niet uuuren op stal te hangen. :) Het is immers geven en nemen. Hij gaat dan niet mee naar stal om bij m'n les te kijken ofzo, dat hoeft ook echt absoluut niet, maar als ik z'n hulp nodig heb helpt 'ie graag. Volgend jaar komen de paarden ook nog eens thuis te staan. Ik mag in m'n handjes knijpen!


Jij mag zeker in je handjes wrijven!

Gizeppie

Berichten: 2784
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 12:55

xSannee schreef:
Ik had mijn paard voor mijn vriend, en hij heeft d'r ook al gezien voordat we iets hadden :))
Hij wist heel goed waar hij aan begon (we kennen elkaar al langer) en vind het juist heel leuk.
Natuurlijk is het soms even wat meer plannen, en je kan soms wat minder spontaan een hele dag weg.
Maar daar houdt hij prima rekening mee! Hij is ook een grote dierenvriend, dat helpt natuurlijk wel.

Hij past zelfs op als ik een weekendje weg ben! Hij heeft al veel geleerd in minder dan een jaar *D
M'n pony is dan ook groot fan van hem, want hij geeft altijd snoepjes haha :Y)
Als ik weg ben dan mest hij m'n stal uit, poetst d'r, maakt een foto voor mij haha. Als we samen gaan oefent hij wel eens een beetje met een stukje longeren, dat is vooral vermakelijk voor mij :P

Maar hij kan d'r in principe helemaal klaarmaken, zodat ik kan rijden haha. Dus we zijn echt samen bezig dan.

En voor mij werkt een relatie ook niet als dat niet zou gebeuren... Andersom zit ik om de week bij zijn wedstrijden te kijken. Niet verplicht, maar omdat ik dat leuk vind *D


Klinkt goed!

Wiwabalia

Berichten: 4702
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:12

Morrie schreef:
ik had al paarden voor ik mijn man leerde kennen (nou ja, ik kende hem al 40 jaar).
Hij heeft me altijd gesteund, mijn paard kreeg steeds vaker koliek en dan ging hij ook midden in de nacht mee om te checken. Maar toen ik uiteindelijk mijn paard liet inslapen en de ezel naar de ezelopvang ging en ik het land verkocht, was hij er wel erg blij om.
Hij raadt me ook sterk af weer aan een paard te beginnen, als ik bij mijn voormalige stalburen even naar mijn ex-stalkat ga kijken, krijg ik al boze blikken als ik alleen maar naar de paarden kijk :roll:

Nu kunnen we eindelijk met vakantie b.v. (ware het niet dat ik nog een 20 jaar oude kat heb met chronisch niesziekte die niet naar een pension kan :') )


Dit zou ik dus echt niet kunnen waarderen.. in een relatie betekent het voor mij dat ik wil dat mijn vriend gelukkig is en andersom.

Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:19

Als ik het had geweten, ik was single gebleven >;)

Neem je een vent in huis, gaat ie er met 1 van je paarden vandoor!

Nee, serieus... Mijn man was geen paardenman maar hij kwam naar de paarden, zag ze en ze wonnen hem onmiddellijk. En toen besloot hij dat mijn PRE gerust zijn PRE mocht zijn :’)

xSannee

Berichten: 4364
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:27

Is het ook Gizeppie! *D

Haha Mi_Amore _O-
Ik heb een pony & vriend is 1.93 dus dat past echt niet, heb ik goed vooruit gedacht }:)

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:28

SusanH schreef:
Gewoon een kerel zoeken die zelf een paard heeft :j die ben ik iig tegen gekomen, en nog steeds happy mee :D


Nou dat ging dus mis die kroop op de verzorgsters, ook geen aanrader zeker bij minderjarige!

Daardoor was ik er zo klaar mee,ik zat er midden in en had er geen hol mee te maken....(dat voelt zo rot)

Dus ik zogezegd een leven zonder paarden opgebouwd en dan kom je de juiste man tegen...die dus erg lang wachtte om Ilse te introduceren,juist om alle paardenmeiden op afstand te houden :+ _O-

en zo moest hij nog eens ergenst langs je mag wel mee als je wilt, voor ik het wist was ik verliefd op zijn paarde kind!.Sterker nog Het is de schuld van Ilse dat ik weer met ponys begonnen ben!. Inmiddels ben ik moeder van een voltige meisje en een toekomstig ringrijder en samen als gezin gaan we oefenen voor het sjezenrijden aankomende zomer.... Bloed kruipt waar het niet gaan kan! *\%/*
( En hij was het die mij stimuleerde om onze laatste pony te kopen deze zomer, ik wilde om gezondheids redenen niet meer. Toen ik zei en wie verzorgt hem als ik niet kan ....gaf hij aan dat te doen!.)
Laatst bijgewerkt door kwita op 11-10-19 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:28

xSannee schreef:
Is het ook Gizeppie! *D

Haha Mi_Amore _O-
Ik heb een pony & vriend is 1.93 dus dat past echt niet, heb ik goed vooruit gedacht }:)


maar wel voor jullie kindje ;)

xSannee

Berichten: 4364
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:37

kwita schreef:
xSannee schreef:
Is het ook Gizeppie! *D

Haha Mi_Amore _O-
Ik heb een pony & vriend is 1.93 dus dat past echt niet, heb ik goed vooruit gedacht }:)


maar wel voor jullie kindje ;)

Haha nou vooruit, daar deel ik wel mee *D

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:43

Mijn partner vind het juist fijn als ik lekker mijn eigen ding doe en niet thuis aan hem zit gekleefd. Dat is een grote afknapper volgens hem, een meid die niet ook haar eigen ding kan doen. Hij vind het paard prima zolang hij er niet voor hoeft te betalen.

Een tijd lang samen geweest met een hoefsmid. Horror, we deden niks anders dan paarden, paarden, paarden. Geen weekendje weg iets anders doen, nee alleen paarden en paardrijden en praten over paarden. Te veel van het goede.

Frrenkie
Berichten: 369
Geregistreerd: 14-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:45

Hij heeft er 0,0 mee, maar afgelopen zondag mocht ik wel mijn eigen paard mee naar stal nemen. :) ik plan het naar stal gaan om onze tijd samen heen, dus of voor werk of na werk wanneer hij zelf voetbal training heeft. Zo merkt hij amper dat ik er bijna elke dag ben.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:48

Ik heb ook een fantastische man.Toen ik hem leerde kennen had ik al een paard,toen ook gelijk duidelijk gemaakt dat het paard bij mij hoorde .Ik was 16 en hij iets ouder.Hij ging met de fiets mee als ik buiten ging rijden en ging met me mee op wedstrijd.We zijn geëmigreerd en het paard is mee gegaan.Toen het paard overleed en ik nooooit geen paard meer wilde heeft hij gezorgd dat ik het paard van vrienden ging rijden en zo is er toch weer een paard gekomen en nog een en een huis met grond waar ik nu uiteindelijk een pensionstalletje heb en waar hij voornamelijk de klussen doet. Als ik ziek ben dan doet hij de paarden.Aan de andere kant hij fokt kippen en smorgens geef ik trouw al zijn gevogelte eten.Ik vind ze grappig om te zien maar heb er verder niks mee.Maar ga dan wel weer eens mee naar een show of zo. En zo houden we het al 35 jaar vol :-)

troi
Berichten: 17025
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:50

Poe wat enorm veel mensen hier met een partner die ze niet steunt in hun passie! Echt schokkend gewoon. Je wilt toch dat je geliefde gelukkig is? Hoe kan je dan zeuren daarover?

Gelukkig heeft mijn man een druk eigen leven, sterker nog hij stuurt me regelmatig naar stal. Volgens hem wordt ik daar een l relaxter en leuker mens van :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 58013
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:56

Ik zou niet kunnen samen zijn die mijn paarden niet er bij neemt. Een relatie is een aanvulling op mijn leven of iets waar ik niet aan begin. Maar het zal geen beperking zijn.

Mijn man heeft zijn hobby's, ik heb de paarden. Hij heeft vroeger paard gereden maar is er mee gestopt. In het begin hielp hij alleen als de nood hoog was. Hij moedigde me aan om mijn droom om een eigen veulen te fokken waar te maken met mijn merrie en sinds dat veulen er is, is e.e.a beginnen veranderen. Hij heeft me geholpen met haar te beleren (grondpersoon.) hij gaat mee als we op verplaatsing gaan met haar. En hij scheert mijn ruin. Ik heb, als ik geselecteerd raak, één keer per jaar een wedstrijd waarbij ik op locatie overnacht. Dan ging hij ook altijd mee. De andere wedstrijden ga ik met mijn ouders/vrienden. Laatst zei hij ineens dat hij vaker mee op wedstrijd wilde. Hoeft niet van mij in de zin dat ik niet wil dat hij het ervaart als "moeten". Maar heb hem er natuurlijk wel graag bij.

Hij heeft me mijn eerste trailer gekocht. (was een gevalletje "omstandigheden".), en nu mijn merrie en ik nog zoekende zijn naar een geschikt schema voor onze merrie-dagen apart van elkaar te plannen komt hij regelmatig tussen beide. _O- Dan houdt ie haar even vast, streelt haar over de hals en mompelt iets van "van wie denk je dat jij die koppigheid hebt af gekeken?" tegen haar terwijl ik haar verder op zadel. _O-

De paarden zijn mijn verantwoordelijkheid en een partner die dat niet kan accepteren zou ik niet mee willen leven. :) Sommige dingen die ik hier lees krijg ik plaatsvervangend buikpijn van eigenlijk. "Thuis op mij zitten wachten" ben ik sowieso alergisch voor, ook als ik geen paarden zou hebben.

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 14:25

mijn partner steunt mij volledig waar het bij mij met het runnen van een paardenbedrijf nog een stapje verder gaat dan hobby. hij is super trots dat ik zo fanatiek ben en er wat van maak. we gaan dan ook binnenkort op het bedrijf wonen waar hij dol enthousiast over is. vroeger heeft hij zelf wat gereden maar heeft niks met de sport. wel met dieren an sich. ik prijs mij gelukkig als ik sommige reacties lees..

Morrie

Berichten: 22324
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 15:32

Wiwabalia schreef:
Morrie schreef:
ik had al paarden voor ik mijn man leerde kennen (nou ja, ik kende hem al 40 jaar).
Hij heeft me altijd gesteund, mijn paard kreeg steeds vaker koliek en dan ging hij ook midden in de nacht mee om te checken. Maar toen ik uiteindelijk mijn paard liet inslapen en de ezel naar de ezelopvang ging en ik het land verkocht, was hij er wel erg blij om.
Hij raadt me ook sterk af weer aan een paard te beginnen, als ik bij mijn voormalige stalburen even naar mijn ex-stalkat ga kijken, krijg ik al boze blikken als ik alleen maar naar de paarden kijk :roll:

Nu kunnen we eindelijk met vakantie b.v. (ware het niet dat ik nog een 20 jaar oude kat heb met chronisch niesziekte die niet naar een pension kan :') )


Dit zou ik dus echt niet kunnen waarderen.. in een relatie betekent het voor mij dat ik wil dat mijn vriend gelukkig is en andersom.

gezien mijn leeftijd en krakkemikkige gezondheid is het sowieso niet zo slim voor mij om nog aan een nieuw paard te beginnen, dus daar heeft hij mij voor behoed

Jessix

Berichten: 16471
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Paarden hebben & partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 15:59

Ik heb momenteel geen vaste partner, maar als die er weer komt dan is het misschien wel een obstakel voor hem. Ik heb 4 eigen paarden aan huis. Ik houd mijn paarden dan ook nog eens redelijk bewerkelijk dus ben er een aantal keer, een aantal uur per dag mee bezig. Spontaan weg gaan is dus niet makkelijk. Langdurig op vakantie, liever ook niet. Het kost tijd en het kost best veel geld. En als er een paard ziek is dan laat ik alles vallen en gaat dat paard (of kat of hond) voor. Dus ja... kan me voorstellen dat niet iedereen er op zit te wachten.

Bij mijn exen was het nooit zo'n probleem gelukkig, maar die relaties zijn allemaal ontstaan na een hechte vriendschap, dus die wisten heel goed waar ze aan begonnen.

pol013

Berichten: 9010
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 16:16

Hier is het echt zo totaal geen enkel probleem.

Mijn paarden nog man staan op de eerste plek. Ze staan op een heel andere plek. Dat zijn 2 podiumpjes naast elkaar zeg maar, allebei een heel eigen plek.

Heus hebben we onze weg moeten vinden. Maar dat heb je toch altijd in een relatie?

Dat ik 'come what may' eerst paardrijden in mijn planning prop voor er plek is voor andere zaken is heel normaal hier. Ik ben fanatiek, word er blij van dus mijn man vind het helemaal prima. Hij denkt vaak zelfs mee hoe ik het het ingepland krijg.
De verzorging is helemaal een no brainer. Dat doen we sinds een aantal jaar zelfs helemaal samen. En het is echt geen echte paarden vent. Ze horen er gewoon bij. Nu is ons voordeel dat hij wel een 'buiten en klusjes man' en daar passen paardenklusjes prima bij.

En natuurlijk zijn er zeldzame dagen dat ik het rijden eens laat zitten vanwege hem. En de vakanties worden vooral op zijn aandringen nog steeds vaak 'van huis' ingevuld. Maar een beetje geven en nemen lijkt mij normaal.

Dus nee, het hoeft echt geen belemmering te zijn voor een relatie.

VogeltjeM

Berichten: 3760
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 17:55

Mijn man heeft een erg tijdrovend bedrijf, dus eerder was het nooit een issue. Hij is altijd heel supportive geweest, zo hebben we nu een huis waar hij zijn bedrijf heeft en ik de paarden in de tuin. Over geld heb ik hem nog nooit gehoord. En toen ik in tijden van overbelasting twijfelde over verkopen, heeft hij me tegengehouden, "nee joh ze horen erbij".

Nu hebben we samen een kleine en neemt hij op vaste momenten in de week vrij zodat ik naar de paarden kan. En hij mest ze al meer dan een jaar uit, ivm zwangerschap en nu gebroken nachten, ondanks dat hij er niks mee heeft <3

Daarentegen geef ik hem ook heel veel ruimte om te werken en stel ik me daar steunend in op, ondanks dat het soms echt heftig is hoeveel hij weg is. Geven en nemen I guess :)
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 11-10-19 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Doyal
Berichten: 118
Geregistreerd: 27-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 17:59

Wat dat betreft heb ik echt mazzel.. Ik had al 3 honden voordat ik mijn partner leerde kennen. Inmiddels is hij net zo gek met ze als ik. Toen ik dit voorjaar begon over een eigen paard kopen, heeft hij geen moment getwijfeld en daar altijd achter gestaan terwijl hij zelf bang voor paarden is. Inmiddels helpt hij regelmatig met uitmesten en durft hij hem zelfs uit de wei te halen en de borstelen *\o/*