Paarden hebben & partner

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gizeppie

Berichten: 2785
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-19 22:14

Sanniej_ schreef:
Heb zelf den partner met ook een hobby die veel tijd kost.
(Vissen)
Nou is het grote verschil wel dat je die hobby zo een week links zou kunnen laten liggen en de paarden toch elke dag zorg nodig hebben.
Gelukkig accepteert mijn partner het en begrijpt het ook (misschien wel nog belangrijker in dit hele verhaal)
En zo zal je mij niet zo snel horen wat betreft zijn hobby of evt. extra vakantie zonder mij om te vissen.
We overleggen uiteraard wel dit soort dingen.

Ik denk dat het moeilijk is als je samen met iemand bent met geen of weinig hobby’s


Ik denk dat je hierin gelijk hebt!

Achterom
Berichten: 23054
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:15

Frummels schreef:
Mijn man vindt paarden niet super interessant, al vindt hij het soms wel leuk om mee te gaan naar stal. Mijn pony vindt hij ook wel leuk.
Ik ben ongeveer 4 a 5 dagen per week op stal en vind het heerlijk om dan even iets voor mezelf te doen en te hebben na mijn fulltime baan doordeweeks. Mijn man vindt dat geen probleem en gaat dan gewoon zelf iets doen wat hij leuk vindt. Ik snap eerlijk gezegd ook het probleem nooit zo goed. :o denk dat het heel gezond is om allebei ook een eigen hobby te hebben en wat zonder elkaar te doen.

Mijn man ging dus nooit mee naar stal. Maar dat maakte eigenlijk ook niet uit.
Hij heeft me altijd gestimuleerd om te rijden en met paarden bezig te zijn, omdat hij weet dat ik daar gelukkig van word. En als ik gelukkig ben, dan is hij dat (meestal) ook.
Hij heeft me geholpen om een paard te kopen toen ik het eigenlijk nog niet zelf kon betalen omdat het stuk liep met de eigenaar van mijn bijrijdpony. Hij heeft me altijd gesteund en gestimuleerd, ook als het soms even niet lekker ging.
En nu... hebben we een fantastische plek, twee paarden aan huis. En omdat ik met beide even niet zoveel kan, vindt hij het meer dan prima dat ik me bezig houd met een paard even verderop.
Hij heeft zelf genoeg te doen en voelt zich zeker niet bedreigd door de paarden. Sterker nog, hij stimuleert mij er zelfs mee. Binnen bepaalde kaders, dat wel trouwens. Wedstrijden zijn geen optie, maar dat geeft niet, daar heb ik toch geen behoefte aan.
Hij ziet dat ik er gelukkig van word, daar gaat het om.

Jolynne

Berichten: 2298
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:15

Hij heeft totaal niets met paarden, ondanks hij vroeger zelf een pony had. Wel helpt hij mij zo en dan mee met de verzorging en/of inspannen..hij rijd zelf een hele dag met de vrachtwagen om naar een keuring te gaan, waar hij uiteindelijk niets kan doen. Hij respecteert mijn hobby en sta hier ook achter qua steun, bv wanneer het even niet meezit is hij diegene die mij overtuigd om door te gaan.

Ik heb in dat opzicht de perfecte partner :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:16

Hij wist waar hij aan begon met mijn paarden, ik wist waar ik aan begon met zijn job.
Op zich hebben we het prima samen. Alleen dus de dagelijkse tijd "voor die beesten" doet de boel weleens daveren.
Nu zit pension of weiland sowieso altijd op 20min rijden enkele rit, even snel heen en terug is het nooit. Voor mezelf begint dat nu na al die jaren ook wel wat tegen te steken maar aan huis kan niet, dichterbij kan evenmin en er zijn geen stallen die voldoen aan mijn ellenlange eisenlijstje buiten diegene waar ik nu dus overwinter :P

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:17

Mijn man is gaan paardrijden.

Hij dacht als ik dan blijkbaar toch een paard heb kan ik er maar beter gebruik van maken.

En inderdaad vanaf het begin aangegeven dat het een package deal is. Meisje + paard.

Hutcherson

Berichten: 7402
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:17

Oh ik ben zo dankbaar voor die kerel van mij, als ik dit zo lees allemaal.
1,5 jaar geleden zat ik volop in het inrij proces met mijn 4 jarige. Ik kreeg een forse verkoudheid te pakken en zette alles op een lager pitje. Toen bleek dat mijn rib gekneusd was maar training vanaf de grond ging zo lekker. Mn partner ging mee om te helpen met mesten en te zorgen dat ik veilig met mn paard kon trainen. Die dag was mn paard zo onwijs braaf. Ik heb mn voet in de beugel gezet en mezelf omhoog gehesen. Ik hing over het zadel maar mijn ribben deze zo'n zeer, partner zei : kom maar laat mij maar.
Hup voet in de beugel en hangen (hij kent mijn paard inmidels ook al vanaf zijn 1,5 jaar). Ging geweldig. Even later zegt ie: dit is niet echt comfy, kan ik niet gaan zitten? Alle doomscenarios schieten door mijn hoofd en ik noem mijn zorgen hierover. Wat als, stel dat, wat nou als... Hij zegt: hij is super braaf, hou jij hem vast?
Hup daar zattie, als eerste op mijn jonge paard, de held :')

Als ik ziek ben gaat mn partner altijd mee om te helpen mesten, zo lief.

Achterom
Berichten: 23054
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:18

Deoro schreef:
Varekaj schreef:
Vriend heeft hier 0,0 met paarden, die geeft een feestje voor de hele stad als ik ermee zou ophouden. Hij is door werk ook weinig thuis.

Dus discussies over tijd die in de paarden kruipt (en geld) en wat er voor mij op 1 komt... been there done that. Als ik iets op mijn bord krijg heeft het daar ontzettend vaak mee te maken.
In ieder geval balanceer ik met regelmaat op een slappe koord om er een goed evenwicht in te houden.

Wanneer ik ziek ben bijvoorbeeld mag ik het alsnog zelf oplossen. Hij zal nooit meegaan naar stal, laat staan helpen. Hij vraagt wel altijd hoe wedstrijd is gegaan en is oprecht blij als ik een keertje bovenin eindig.

Belangrijk is wel dat als hij thuis is van werk hij vaak alleen zit. Iedereen werkt fulltime van onze vrienden, ik werk parttime. Ergens dus wel begrijpelijk dat hij de weinige tijd samen niet helemaal wil zien vervliegen omdat ik naar stal moet.


Dat herken ik wel. Mijn man werkt 7 dagen per week en baalt als ik weg ben. Het probleem is dat ik die 7 dagen van open tot sluit als 'oproep' werk in onze zaak en dus niet weg kan, wat maakt dat zijn vrije uren over blijven om naar stal te gaan. Geld zeurt hij (nog?) niet over, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik alles een beetje naar beneden afrond zeg maar :=

Dat slappe koord beschrijft het perfect.

Dat klinkt als een paar behoorlijk egoistische kerels als ik eerlijk ben.
Zij doen wat ze leuk vinden, en als het hen uit komt mogen jullie opzitten en pootjes geven :oo

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:20

Mijn vriend vind paarden gelukkig ook leuk.
Heeft er zelf geen, en is er verder ook niet heel bekend mee.
Maar hij gaat graag mee, heb momenteel een 3 jarige merrie welke voor de koets is beleerd.
Hij gaat nu ook zijn koetsiersbewijs halen. :)
En de merrie is nu ook drachtig, veulen wordt van ons beide. :)

theadora99

Berichten: 3634
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:21

Ik kan hier denk ik niet echt over mee praten, maar ik steel de paarden van mijn vriendin? :') als ik bij haar ben zet zij vaak in de ochtend de paarden buiten, als ik t te vroeg vind blijf ik liggen en anders ga ik mee haha

Gizeppie

Berichten: 2785
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-19 22:21

Wat verschillend hoe ik het zo lees.. Sommige mensen mogen echt in hun handjes wrijven hoor..

Veraaaaah

Berichten: 2336
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:21

Ik ben blij met een vriend die mijn paardenhobby wel tof vind!


Hij gaat regelmatig mee, en helpt ook als ik ziek ben of moet werken (stapmolen, stukje wandelen). Zolang hij mijn hobby accepteert is het prima ik accepteer die van hem ook :D

Maar kan mannen ook wel begrijpen dat ze zichzelf ‘ondergeschikt’ vinden aan het paard.

Sizzle

Berichten: 35710
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:23

Gizeppie schreef:
Wat verschillend hoe ik het zo lees.. Sommige mensen mogen echt in hun handjes wrijven hoor..


Ik denk eigenlijk niet dat ik doorgegaan zou zijn in een relatie waarin iemand moeilijk doet over iets wat dagelijkse activiteit is :o
Zulke wrijvingen kan ik absoluut niet tegen.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:24

Denk dat de meeste mannen dan denken dat er dan weinig tijd overblijft. Tsja, moet die zelf ook maar een hobby zoeken. Al je vrije tijd hoeft toch niet alleen voor een vent te zijn. Nou heb ik geen paard en zou nooit willen samenwonen met iemand, maar heb weleens vriendjes gehad die het ook maar raar vonden dat ik zoveel tijd besteed aan mijn honden..trainingen, shows etc.. Denk dat de meeste mensen leuker zijn in een relatie als ze ook gewoon iets voor zichzelf ernaast hebben. Zou zelf ook niet iemand willen hebben die ook een honden hobby heeft, dat is voor mij, niet voor samen. :+

Gizeppie

Berichten: 2785
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-19 22:25

Sizzle schreef:
Gizeppie schreef:
Wat verschillend hoe ik het zo lees.. Sommige mensen mogen echt in hun handjes wrijven hoor..


Ik denk eigenlijk niet dat ik doorgegaan zou zijn in een relatie waarin iemand moeilijk doet over iets wat dagelijkse activiteit is :o
Zulke wrijvingen kan ik absoluut niet tegen.


Begrijp ik heel goed! Haha

Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:26

Simpel, hij staat ook niet op 1 ;) . Als ik iets vervelend vind is het een zeurende partner die vindt dat hij niet genoeg aandacht krijgt. Ik hoef ook geen paardenman, maar een goed passende partner snapt dat paarden een deel van mijn leven zijn en dat hier tijd in gaat zitten :j .

Gizeppie

Berichten: 2785
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-19 22:27

Nessie schreef:
Simpel, hij staat ook niet op 1 ;) . Als ik iets vervelend vind is het een zeurende partner die vindt dat hij niet genoeg aandacht krijgt. Ik hoef ook geen paardenman, maar een goed passende partner snapt dat paarden een deel van mijn leven zijn en dat hier tijd in gaat zitten :j .


Haha duidelijke grenzen! :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10482
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:31

Ik heb de zoon van mijn stalbaas gestrikt :Y)
Mijn vriend heeft dus meer paarden dan ik heb en we hebben eigenlijk nooit ruzie over de paarden.
Als we samen vrij zijn dan is het 'eerst jouw paarden, dan de mijne?'
En hij helpt me met mijn paarden en ik help hem met zijn paarden.

En als ze hier thuis lachen en grapjes maken en zeggen dat hij een 'mooie derde plaats heeft' (heb ook nog een hond :Y) ) dan zegt hij 'Oh maar dat weet ik hoor'.
Denk dat hij ook wel weet dat ik mijn prioriteiten kan stellen en dat sommige dingen gewoon voor gaan op andere.
Als zijn paarden naar de keuring gaan moet ik ook niet komen zeuren om een weekendje weg, gaat gewoon niet.

F_inley

Berichten: 6412
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:33

Heel duidelijk ik wist waar ik aan begon met zijn werk dat hij alleen weekenden thuis is. En hij weet dat ik in het weekend ook een paard heb :j voor mij ideaal dat ik door de weeks kan doen wat ik wil. In het weekend rij ik in de ochtend zaterdag komt hij vaak rond 11.00 thuis en zondag gaat hij naar de voetbal in de ochtend. Super geregeld zo. Geen gezeur niks

Anne.

Berichten: 5133
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:38

Mijn vriend gaat ook bijna nooit mee, maar kan zich goed indenken waarom ik dagelijks 2 uurtjes bij mijn paard ben. Hij heeft ook zijn dingen, vind ik ook prima. Ik zou echt heel naar worden als ik een partner zou hebben die het niet goedkeurt als ik meer bezigheden heb dan werken en naast hem op de bank zitten.

Ik ben dan wel weer zo dat ik met mijn paardenuurtjes best kan schuiven. Lukt het een dag niet, dan hoef ik ook niet per sé naar mijn paard en kan ik iets regelen met stalgenootjes als dat nodig is.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:43

Bij ons werkt het prima. Allebei ons eigen ding, maar wel interesse over en weer! Vriend heeft een eigen bedrijf, dat is zijn inkomen, super belangrijk. Ik sta bij hem niet op 1 en hij ook niet bij mij. Maar we weten beiden dat we een steady tweede plek bezet houden.

BigOne
Berichten: 38375
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:43

Mijn man weet hoe ik er over denk, dieren kunnen niet voor zichzelf zorgen dus die staan met stip op één. Hij weet wat onze dieren voor mij betekenen en accepteerde volledig dat ik vroeger veel weg was , rijvereniging, ponyclub voor de kids en bijna alle zaterdagen op wedstrijd. Hij weet echter ook dat wanneer er iets ernstigs zou zijn met hem ik alles opzij zet om hem te helpen , zelfs als dat zou betekenen dat de dieren weg zouden moeten. De tijd die we voor elkaar hebben word goed besteed en ook hij heeft het wel vaker druk gehad. Ook op hoog niveau een teamsport beoefend dus soms ook weken weg voor training en interlands, ook dan draaide de tent gewoon door. Het is gewoon een stukje accepteren wat je partner gelukkig maakt en een kerel die jaloers op de aandacht voor de dieren moet maar weer bij mammie aan de rokken gaan hangen. Gruwelijke hekel aan dat bezitterige gedoe .

Farjen

Berichten: 8017
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:44

Mijn vriend zegt zo vaak dat hij op nummer 5 komt :') (2 paarden, 2 honden).
Maar wij maken nooit ruzie en al zeker niet over de paarden.
Hij weet dat ik ongelukkig wordt zonder mijn dieren, it's a way of life. Net zoals mijn werk in ploegen/weekends/feestdagen/nachten.
Hij heeft zelf geen echte hobby maar werkt voornamelijk van thuis, dus we zien elkaar gemiddeld iets meer dan een ander koppel denk ik

Laurora

Berichten: 2652
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:46

Mijn vriend heeft echt 0,0 met paarden, hij gaat dan ook liever niet mee naar stal (is koud en vies en stinkt en saai) en is soms behoorlijk klaar met de paardengeur en paardenrommel.
Maar hij gunt me mijn hobby en is blij voor me als het goed gaat, en troost me als het minder gaat.
Soms wou ik dat hij zich er meer voor zou interesseren, maar eigenlijk hebben we al best veel gedeelde hobbies dus het is echt niet noodzakelijk.
En als ik hem echt écht nodig heb op stal dan gaat hij met liefde mee :)

(overigens moet ik ook vechten om de eerste plaats met zijn kat hoor :') )

Femke_Tweety

Berichten: 12013
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:48

Azmay schreef:
Mijn vrienden (vrijgezelle mannen) hebben allemaal oppervlakkig interesse in paarden en mijn man rijd zelf ook al van kind af aan. Nooit enig probleem mee gehad :Y)




Dit is op bokt een interessante post...


Handvol vrijgezelle mannen die iets met paarden hebben.


De storm zal wel over je heen gaan komen... }> :D

Kimmsel

Berichten: 830
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:50

Gizeppie schreef:
Deoro schreef:
Mijn man voelt zich inderdaad niet op nummer 1 geplaatst. Dacht dat dat iets was dat bij ons mis liep, maar uit jouw verhaal begrijp ik dat dat vaker gebeurt? Als we ruzie hebben is dat 9 van de 10 keer over de tijd die naar de paarden gaat.


Haha ja het gebeurd veel vaker.. ;) Niet alleen bij jou. Ik kan erover mee praten..



Hier helaas ook veel onbegrip voor de tijd die ik in mijn paarden steek. Helaas helpt het ook niet mee dat vriendlief geen echte hobby's heeft en ik ook nog eens 4/5 dagen werk en minimaal 5 dagen naar mijn paarden ga. Hij zit dus het grootste deel van de tijd 'thuis op me te wachten'. Ik probeer altijd naar de paarden te gaan als hij andere plannen heeft of als hij nog slaapt (hij is niet zo'n ochtendmens, dus als ik om 10:00 thuis ben komt hij net op gang)

Ik hoop stiekem dat hij ergens een passie voor ontwikkeld zodat hij me niet zo hoeft te missen als ik weg ben. :D

Van zijn kant uit snap ik het wel, want ik heb gemiddeld heel weinig vrije tijd, moet soms nee zeggen tegen avondjes uit of dagjes weg omdat ik paarden heb of gesloopt ben na een drukke paarden-dag.

Maar paarden staan dan toch echt op nummer 1, boven daguitjes of vrienden.
Laatst bijgewerkt door Kimmsel op 10-10-19 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt