Low buy challenge

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:26

XxLMMxX schreef:
Dat is het ook itsme2.
Ik heb liever een blije pony dan elke maand een paar tientjes extra op mijn bank. En duur is het stalgeld niet.

De enigste vragen zijn: kan ik dit zeker weten missen?
Dat verwacht ik wel trouwens.
En: zie ik geen nadelen over het hoofd ?
Want het is een andere manier van huisvesten dan nu, en alles zal zijn voor en nadelen hebben.

Klinkt als een heel goed doel, op jezelf wonen. Voor mij was dat mijn beste keuze ooit haha.

Horselover klinkt als zware zomers, zou niet met je willen ruilen. Ik hoop dat je er binnekort financieel weer wat beter voor staat.


Ik vind het echt niet erg! Ik geniet zo erg van mn werk en van mn paard. Ik hou echt met heel mn hart van wat ik dan doe gelukkig

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:50

Al voor 260€ kleding verkocht op Vinted en nog niks gekocht! Ik ga lekker *\o/*

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:55

sevke schreef:
Al voor 260€ kleding verkocht op Vinted en nog niks gekocht! Ik ga lekker *\o/*


Goed bezig zeg! Misschien toch ook eens een Vinted account aanmaken, heb nog wel wat merktassen die weg mogen en in goede staat zijn!

Ik had helaas afgelopen weken even tegenvallers, hond moest paar keer naar de dierenarts en flink aan de medicatie ivm een bramen-doorn in zijn oog. Heb echt wakker gelegen van stress daarvan en uiteraard geef ik daar zonder problemen mijn geld aan uit! Maar nu hoop ik toch weer wat te kunnen gaan sparen, het is hard nodig na afgelopen jaar een andere auto omdat de vorige half uit elkaar viel met 20 jaar oud, én een nieuw zadel voor mijn paard, is de spaarrekening niet wat hij moet zijn.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 18:31

sevke schreef:
Al voor 260€ kleding verkocht op Vinted en nog niks gekocht! Ik ga lekker *\o/*


Ik heb zoveel kleren liggen maar krijg niks verkocht via UW of Vinted :(

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 19:11

Vinted is deze maand wel heel interessant, ze hebben een of ander tijdelijk dealtje met DHL en nog een firma (geen postnl) waardoor je pakjes tot 20 kilo via hen verkocht kan versturen voor 99 cent. Erg interessant dus voor kopers omdat ze via Marktplaats normaal voor dingen gauw hoge verzendkosten hebben.

@Sevke, lekker bezig wel!

Ik ben een beetje dom geweest vandaag. We gingen wat krasloten en staatslot inleveren, zat 21 euro op alles bij elkaar en toen hoorde we dat de hoofdprijs van de decemberkalenders er nog inzat en er daarom nog decemberkalenders waren. Nou ja, van t een kwam t ander en heb uiteindelijk geloof ik 15 euro aan nieuwe kalenders bijgekocht (niet bovenop die 21 euro hoor die heb ik uit laten keren), hebben een heel tijdje doorgegaan krassen nieuwe halen van de buit etc, en uiteindelijk was alles op en toen nog een eurojackpot lot en een 1/5e staatslot gekocht voor samen 5,50. Hopelijk blijkt het achteraf een goede investering maar op dit moment denk ik vooral "oeps" 20,50 uitgegeven aan loten, als je me dat vooraf gevraagd had had ik natuurlijk gezegd dat ik dat noooooit zou doen := := Nu maar hopen dat het staatslot en eurojackpotlot nog iets goedkmaken :+

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:28

Ooh nee Alweine...dat is dus precies waar loterijen op draaien! Op dat ene sprankje hoop.

Ga voor je duimen dat er een grote prijs aan jullie loten hangt :$ .

Hier gaat het goed tot nu toe! Heb besloten (nog) meer tijd aan de paarden te spenderen dus dat houdt me van de straat/uit de winkels :D

Dochtertje van een vriendin wordt 10. Hoeveel geven jullie gemiddeld uit aan een cadeautje voor een kind van een goede vriendin?

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:43

Kruipt onder meelees steen vandaan..
Kan ook wel wat besparen eigenlijk..

Probeer vooral op te letten om niet te veel te gaan shoppen heb voldoende kleding.. :o zo lang ik maar niet naar de stad ga dan gaat het wel goed, maar loop ik langs kledingwinkels met van die rekken buiten dan wordt het wel lastig.. heb mezelf een stad verbod gegeven :o
En aanstaande vrijdag ga ik naar de Friese hengstenkeuring , genoeg leuke stands daar dus dan heb ik mezelf voorgenomen om 2 dingen te mogen kopen.. een wedstrijddekje en trui . Dit mag nog van mijn verjaardagsgeld..

Wij geven altijd 10 tot maximaal 15 euro uit aan cadeautjes voor kinderen van vrienden..

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:47

Alwiene, oeps, dat was niet handig. Nu hopen dat er nog een prijsje op zit.

Hier heb ik nog geen geld uitgegeven aan producten in mijn “probleemgebieden”. Heb wel 3x op kinderkleding op marktplaats een bod gedaan, in maten die ze volgend jaar pas kan dragen. :o
Heb bij 1 artikel het bod verwijderd, sinds ik dit bericht aan het schrijven ben. 8-)
Bij 1 artikel ben ik overboden en heb besloten niet hoger te gaan bieden.
Als ik bij het andere artikel ook overboden wordt of de verkoper zegt met het bod niet akkoord te gaan, dan ga ik ook daar niet hoger (zeg ik nu stoer :+ ).

Voor de rest vooral veel geld uitgegeven aan boodschappen voor de verjaardag van onze dochter dit weekend, weet ik gelijk waarom ik blij ben dat wij nooit onze verjaardagen (meer) zo (groot) vieren. :=

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:57

Oeps haha. Kan gebeuren, ik duim voor je mee!

Verjaardagen kunnen flink duur zijn inderdaad.

XxLMMxX
Berichten: 3124
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 21:10

Hier klein beetje afgeweken van mijn plan.
Een (werk) training vandaag en in de pauze lag er genoeg lekkers op tafel, maar ben ik toch naar het koffietentje om de hoek gelopen.
Dat was dus echt absoluut onnodig.
Maar wel super kwaliteit dus ik genoot.
En morgen sla ik over en blijf ik in het pand.
Tot nu toe heb ik me de afgelopen maanden goed aan mijn plannen gehouden.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 23:01

Tijdens het shoppen op vakantie had ik het hele wagentje vol. Bij de kassa had ik alleen een vrouwendingetje zegmaar om af te rekenen. Dat gevoel.. je hebt het eigenlijk toch niet nodig. Lucht financieel wel op.

^ topper!

XxLMMxX
Berichten: 3124
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 20:47

Magda klinkt goed!!

Hier valt kleding onder de low buy.
Ik probeer niks nieuws te kopen sinds ik gestart ben een paar maanden geleden.
Alleen tweedehands.
Ga ik toch voor nieuw, dan duurzaam.

Afgelopen zaterdag heb ik bij de kringloop een nieuwe jurk gehaald met de kaartjes er nog aan. 1 euro. En een basic wit H en m shirtje. 1 euro.
Ik weet niet zeker of ik de jurk veel ga dragen, maar voor dit geld was het het proberen waard. Het shirtje trek ik zeker weten veel aan.

Net twee gloed nieuwe Nike sport shirts bij een mevrouw in het dorp opgehaald in ruil voor een pak koffie. Lag daar ongebruikt en ik sport heel veel en kon wel een aanvulling aan shirts gebruiken.

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 21:31

Netjes Magda!

Ts, mooie deals, kan je weer even vooruit.

Ik heb tot nu toe nog geen aankopen gedaan die binnen mijn budget/low buy vallen. Ik moet binnenkort wel wat verzorgingsproducten kopen en die vallen binnen mijn budget, tot nu toe gaat het nog prima.

Mijn kleine meid is goed verwend op haar verjaardag, dus die heeft komend jaar geen speelgoed meer nodig. :')

Ik had een Apple tv 2 op Facebook te koop staan, reageerde er een stalgenootje. Een deal voorgesteld om te ruilen tegen wat kleding waar haar dochter uitgegroeid is, hebben we beide weer iets wat we nuttig vinden en heeft niets gekost.

thirteenn

Berichten: 2082
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:19

Ik zat laatst te kijken naar welke winkels duurzame kleding hebben maar moet zeggen dat ik niet echt bekende winkelketens zie?

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:28

thirteenn schreef:
Ik zat laatst te kijken naar welke winkels duurzame kleding hebben maar moet zeggen dat ik niet echt bekende winkelketens zie?

Klopt, de bekende fast fashion ketens hebben niet bepaald duurzame kleding.

YoniB

Berichten: 121
Geregistreerd: 12-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:29

thirteenn schreef:
Ik zat laatst te kijken naar welke winkels duurzame kleding hebben maar moet zeggen dat ik niet echt bekende winkelketens zie?


Hier loop ik ook tegenaan inderdaad. Afhankelijk van je criteria uiteraard, maar ik kan in bijvoorbeeld Eindhoven werkelijk geen een winkel in qua duurzame kleding. In Amsterdam, Haarlem en Utrecht is al meer keuze. Webshops zijn er wel veel maar vind ik echt niet fijn. Niet alles wat leuk op het plaatje is, staat me ook mooi.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:31

Nou die loten schoten niet op, welgeteld 0 en 2 euro :') Beetje jammer weer haha.

LMM dat zijn de betere manieren van shoppen zeg!

Cobiie, ruilen is ook altijd fijn. Mijn zus had nog driekwart kilo hondenbrok staan van een merk wat zij gewonnen had maar haar hond at het niet, ik voer het altijd. Toevallig had ik nog een klein zakje van 600 gram van een merk wat mijn hond niet eet maar de hare wel, zakje snacks erbij wat ik over had en hoppa iedereen weer blij :)

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:47

jammer van de loten Alwiene, de volgende keer kom je waarschijnlijk minder snel in de verleiding om ze te kopen.

Ruilen is idd fijn. Ik merk dat ik ook minder gehecht ben aan de verkregen artikelen en dus makkelijker weer weg kan geven. Dat scheelt ook weer op lange termijn in aantal spullen in huis. :Y)

Ik moet sowieso weer meer gaan uitzoeken en wegdoen, wanneer ik daar mee bezig ben heb ik ook minder drang om onnodige spullen te kopen.

thirteenn

Berichten: 2082
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 09:52

YoniB schreef:
thirteenn schreef:
Ik zat laatst te kijken naar welke winkels duurzame kleding hebben maar moet zeggen dat ik niet echt bekende winkelketens zie?


Hier loop ik ook tegenaan inderdaad. Afhankelijk van je criteria uiteraard, maar ik kan in bijvoorbeeld Eindhoven werkelijk geen een winkel in qua duurzame kleding. In Amsterdam, Haarlem en Utrecht is al meer keuze. Webshops zijn er wel veel maar vind ik echt niet fijn. Niet alles wat leuk op het plaatje is, staat me ook mooi.


Ik vraag me ook af hoe je weet of de winkels duurzaam zijn en wėlke dan duurzaam zijn. Bij google kwam Monki naar boven maar of dat echt zo is, geen idee.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 09:55

C&A heeft wel biologische basics maar in Leeuwarden is het aanbod daarin schaars helaas. En dan kom je weer online uit wat ik eigenlijk ook niet wil. Blijft lastig.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:15

Ik denk dat je jezelf ook moet afvragen in hoeverre je iets duurzaam wilt?

- Wil je dat de stoffen duurzaam zijn?
- Wil je een duurzaam productie?
- Wil je een duurzame leveringsproces?


Ik heb voor mezelf besloten om te proberen eerst alles tweedehands te krijgen (op ondergoed na)
Daarna wil ik kijken naar duurzame alternatieven. Ik moet alleen nog voor mezelf erachter komen wat ik belangrijk vind waar een 'duurzaam' merk aan moet voldoen. :o
Van het kleine onderzoek wat ik tot nu toe heb gedaan is geen enkel merk 100% duurzaam. Er zit altijd iets in het proces van gedachte naar de klant toe wat niet duurzaam is. Maar het is maar net waar je de meeste waarde aan hecht.

Ik wil wel proberen om meer Nederlandse ontwerpers te steunen mits deze duurzaam zijn.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 11:20

XxLMMxX en cobii, bedankt. :)

XxLMMxX
Berichten: 3124
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 19:22

Vorig jaar had ik een moestuin.
Leek me een heerlijke hobby zo lekker in de buitenlucht. Zelf heb ik geen tuin en het complex ligt hier om de hoek. Helaas was het geen succes. Te weinig tijd door mijn werk en te weinig verstand van tuinieren. Dus flink betaald om de tuin onkruid vrij te laten maken en gestopt.

Nu werd ik benaderd door een echtpaar in mijn dorp. Zij hebben al jaren met plezier een gehuurde tuin met alles erop en eraan, maar doordat 1 van beiden (gedeeltelijk) in een rolstoel terecht is gekomen en met de gezondheid zit was het eigenlijk niet meer haalbaar om alles zelf te doen. Ik mag lekker komen helpen. Kosten zijn voor hun gaven ze aan. En oogst delen we. Ik heb er heel veel zin in! Vind het een hele mooie en leuke kans.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:25

Klinkt goed LMM, mooie deal voor beiden!

Ik had vandaag een niet geheel gepland bezoekje dierenarts a 65 euro := Niet bepaald low budget helaas..

XxLMMxX
Berichten: 3124
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 20:43

Oh bah, alles goed nu met het dier?