Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 15 [ 355 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Low buy challenge

 
Profiel   

Wat ontzettend leuk LMM! Heerlijk om lekker buiten bezig te zijn en te kunnen tuinieren <3 .
Hoe vaak kan je naar de tuin?

Balen Alwiene, maar dat zijn geen onnodige kosten moet je maar denken. Het is niet zo dat je voor de ‘leuk’ de dierenarts hebt bezocht. Hopelijk alles goed met kat/hond/konijn/etc?

Hier gaat het nog goed, ben veel buiten met de paarden bezig en morgenochtend naar het bos om te fotograferen *-:) .

Het gelukkigste ben ik in de natuur, dus waarom had ik altijd zo’n drang naar shoppen? Ik mis er nu echt niets aan. Alle reclame mails belanden steevast in de prullenbak :Y)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 20:48 



 
Profiel   

thirteenn schreef
Ik vraag me ook af hoe je weet of de winkels duurzaam zijn en wėlke dan duurzaam zijn. Bij google kwam Monki naar boven maar of dat echt zo is, geen idee.


Klopt inderdaad, dat is nog best lastig. Er zijn verschillende keurmerken en initiatieven, zoals FairWearFoundation, GOTS, SA8000. Daar kan je merken vinden die aangesloten zijn, en wat het dan precies inhoudt. Daarnaast vind je met googlen ook wel winkels als je zoekt op eerlijke kleding, al zijn er vooral webshops helaas. Ik vind WatMooi, Brandmission en Charlie +Mary hele leuke dingen hebben. Lichtelijk off topic haha maar wie weet vind je het interessant!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 20:49 



 
Profiel   

Lief dat jullie het vragen, met Bikkel (hond) gaat het gelukkig goed. Bezoekje was inderdaad niet onnodig maar gelukkig niet levensbedreigend of zoiets. Waren alleen maandag nog geweest voor zijn entingen en was nog zo blij dat die kosten mee waren gevallen zodat ik weer wat extra kon aflossen op de lening van zijn TTA operatie (geld geleend van mijn vader daarvoor) en dan kwam vandaag dus dit, wat gewoon weer duurder was dan die entingen. Dan is het wel even zucht zeg maar. Maar goed, alles voor mijn witte knuffel hoor <3

Waar fotografeer je mee Eekhoornerik? Daar kan je immers je geld ook heel goed aan kwijt zeg maar :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 20:59 



 
Profiel   

Gelukkig gaat het goed met Bikkel, maar snap dat je deze extra kosten liever niet had gehad. Dan is 65,- ineens heel veel geld...

Ik fotografeer met de oude camera en lens van mijn vriend :D.

Niet het nieuwste van het nieuwste, maar ook met een oude spiegelreflexcamera kan je mooie foto's maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 21:12 



 

Ik zal geen actieve poster zijn, maar ga dit wel volgen als jullie het goed vinden.
Ik woon thuis en geef 85/90% van mijn fulltime salaris elke maand uit en MOET nu gaan sparen, want door een aantal flinke tegenvallers is mijn spaarrekening flink leeg gelopen.

Ik weet op welke vlakken de problemen zitten. Uitgaan, etentjes, sigaretten, cadeaus voor vrienden, make-up en kleding.
Mijn goal voor 2020 is elke maand minimaal 30% opzij te zetten. Ik betaal zelf de stalling en heb vrij hoge medische kosten voor mezelf waar ik helaas niets aan kan doen, daar lever ik direct al een flink stukje op in elke maand.
Stoppen met roken zou een hele goede zijn maar ben ik momenteel psychisch nog niet toe in staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 22:47 



 
Profiel   

Heb me eerder al eens gemeld maar geen actieve poster. Knop moet echt om want moet €7000 gespaard hebben voor juli -O- ..
Dit zou inprincipe mogelijk kunnen zijn maar heb nu echt veel onnodige kosten.
Heb vanaf 2 januari gelukkig wel een nieuwe oppas voor de hond, een meisje van 13 die hier huiswerk maakt en met de hond loop (Hond blaft enorm veel als hij alleen is dus mijn buren waren niet erg happy). Dit scheelt me al €250 per maand, andere oppas kwam 2x per dag 3kwartier wandelen.
Deze maand alleen al 5x de DA gehad voor paard ivm een wond die niet dicht wilt, gelukkig verzekerd dus krijg een deel vergoed.
Ik geef voornamelijk heel veel uit aan eten, gisteren eens naar de Deen geweest ipv AH en een groot blik soep gekocht en daar extra groene in gegooid en 3x van kunnen eten! Bij elkaar was dit lekker €2,50!
Ik ben vol goede moed en na lezen van de kalender nog eens extra:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-20 13:33 



 
Profiel   

Willemiens, hopelijk moet je sparen voor wat leuks. Balen van de dierenarts kosten, hopelijl geneest de wond nu netjes.
Bij standaard teveel uitgeven aan boodschappen zou ik boodschappenlijstjes gaan maken en daarmee rekening houden met wat er in de aanbieding is.

Hier net een aantal spullen weer op marktplaats en Facebook gegooid terwijl mijn dochter lag te slapen. Hopelijk kan ik zo dagelijks door wat lades heen gaan.
Eerste reactie was gelijk van een oplichter. _-:(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-20 15:43 



 
Profiel   

Lekker dan Cobiie! Gelukkig heb je hem er uit kunnen filteren. Ik heb vandaag een jas en dekje verkocht van Equestrian Stockholm via MP. Toch weer €100!

Ik ga naar Japan in juli tijdens de Olympische spelen dus alles is extra duur, maar vink wel gelijk 2 dingen van m'n bucket list; Japan & Olympische spelen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 13:12 



 
Profiel   

Ik heb gefaald :o . Vannacht een droom gehad over mijn vreselijk grauwe wintertuin. Ik werd wakker en dacht "ik móet de tuin wat kleur geven!".

Dus naar het tuincentrum en voor € 30,- aan winterplantjes en pindaslingers gekocht. Wat een verschil in sfeer!

Had ik het nodig? Ja en nee.
Ja omdat ik steeds wat meer down wordt door dit grauwe weer en mijn tuin een doorn in het oog was qua sfeer. Nee omdat het niet had gehoeven natuurlijk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-20 18:32 



 
Profiel   

Eekhoornerik ik kan zo vaak naar de tuin als ik wil. Dagelijks zou mogen, maar red ik in de praktijk helemaal niet. Afspraak is gewoon dat ik even een appje stuur als ik ga. Ze kijken dan of ze ook komen, dan gaan we samen aan de slag. Of ik ga alleen, en dan weten ze dat ik geweest ben. Voor nu lijkt dat heel goed te werken. En er zit ook geen druk achter. Ben ik er niet dan houden ze zelf de tuin bij. Geniet maar van jouw tuin!! Hoop dat de planten je goed doen.

Hier afgelopen week toch wel wat dingen die ik als zonde beschouw. Een boete bij de bieb, terwijl ik ruim de tijd heb gehad om boeken in te leveren. En twee keer een hamburger bij de Mac gehaald, niet omdat ik daar echt trek in had, maar puur omdat ik te weinig had gegeten thuis. Dat zijn toch wel twee uitgaven die makkelijk voorkomen hadden kunnen worden en waar ik weinig plezier uit haal. Gaat maar om een klein bedrag, maar ik weet dat als ik er niet op let het grote bedragen gaan worden. Dus ik let er vanaf nu weer op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 21:44 



 
Profiel   

Ooh dat is wel zonde die boete :j. Misschien een tip om altijd een banaan ofzo mee te hebben in je tas?
Dat stilt de honger altijd wel vind ik. Wat ik ook vaak doe is een havermoutreep in de tas meenemen.

Hoe gaat het met de rest? Topic ligt een beetje stil :=.
Hier komt een grote kostenpost aan, ben zaterdag op de spoed beland inclusief XRay foto's. Afspraak met orthopeed gehad en volgende week MRI. Daarna operatie.
Daar gaat mijn eigen risico ineen keer aan op ben ik bang.

Het goede nieuws is dat ik in januari zo weinig heb uitgegeven dat ik bijna € 500,- over heb aan het einde van de maand *\o/* . Dus het is zeker mogelijk om van een lager salaris te gaan leven **\O/**


Laatst bijgewerkt door eekhoornerik op 01-02-20 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-20 13:10 



 
Profiel   

Ik zie allemaal mooie kamerplanten maar ik heb echt meer dan genoeg. -O- kan het bijna niet weerstaan. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-20 13:14 



 
Profiel   

Vanavond naar de bingo geweest en een mand vol boodschappen gewonnen. Ik riep nog: ik hoef geen troep te winnen, doe maar de boodschappen, super nuttig. En tadaaah daar zijn ze.
Toegangsprijs hebben we er ruim uit.
En een gezellige avond gehad.

Eekhoornerik sterkte.
Gelukkig dat we verzekerd zijn anders zouden het helemaal bizarre bedragen moeten betalen. Beterschap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-20 23:29 



 
Profiel   

Oeeeh gefeliciteerd! I LOVE BINGO en als je dan ook nog met iets nuttigs naar huis gaat is het helemaal super <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-20 23:37 



 
Profiel   

Ik heb gefaald. -O-
Ben naar de tattoo convention geweest en heb een skull-charm voor mijn pandora gekocht en een tragus piercing laten schieten. Schade: 80€...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-20 13:11 



 
Profiel   

Wist niet dat dat geschoten kon worden?
Ben je blij ermee?
Dan pak je het toch gewoon vanaf nu weer op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-20 14:42 



 
Profiel   

Niet echt geschoten, maar erdoor geboord :D
Is echt zo’n buisje met twee bolletjes eraan, geen oorbel.
Ja, ben echt blij ermee, ik wou hem al heel lang. En nu pakken we gewoon weer op, inderdaad! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-20 14:51 



 

heb ook gefaald met nieuwe schoenen en telefoon. beide wel nodig maar hou gewoon niet van geld uitgeven _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-20 09:59 



 
Profiel   

Ik ben gek op bijzondere kamerplanten, die zijn dan ook duur. Eens per 2 maanden mag ik mijzelf trakteren, niet nodig maar moet wel leuk blijven. Maar maar... dit zaakje had 4 van mijn whislist staan... goedkoper dan reguliere prijzen.... en toen heb ik ze mogelijkerwijs toch aangeschaft.... nu mag ik omgerekend pas in september weer nieuwe planten halen. }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-20 10:06 



 

ohjee! ben wel benieuwd naar je nieuwe huisgenoten, foto? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-20 10:12 



 
Profiel   

Ze komen volgende week binnen. Vanwege de koudere nachten zijn ze nog niet op de post gegaan. Gaat om de Calathea White Fusion, Begonia Snowcap, Monstera Thai Comstellation en Philodendron Prince of Orange. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-20 10:19 



 

ohh die Begonia Snowcap wil ik ook nog een keer. en de Monstera is ook een ideale plant!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-20 10:40 



 
Profiel   

Ik heb lang getwijfeld vanwege de prijs, niet te duur? Kan dat echt wel? Maar op marktplaats betaal je snel ongelofelijk veel voor een ongeworteld iets of iets met blaadjes zo groot als een euro. En deze heeft nu 6 prachtige bladeren, veel aftekeningen en kost minder dan 6 losse stekjes van Marktplaats samen... heeeeeeel veel minder. :=

Als de snowcap flink aan maat is, dat weet ik nog niet, kan ik hem vast wel stekken voor je?

Hij stond laatst hier in het tuincentrum, de trips vlogen je al tegemoet. :oo


Laatst bijgewerkt door magda_90 op 06-02-20 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-20 10:45 



 

ja precies, je weet zeker dat hij het doet en heeft meteen een goede grootte om neer te zetten.

als hij groot genoeg is wil ik zeker wel een stekje ja! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-20 10:52 



 
Profiel   

Exact! Ik ben wel een beetje klaar met ongewortelde stekjes van planten. :')
Ik heb het opgeschreven, wordt vervolgd!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-20 10:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 15 [ 355 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen