Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 15 [ 355 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Low buy challenge

 
Profiel   

Jeetje 10 euro voor een jasje is inderdaad niet duur. Goed gedaan!
XXLMMxx: Wat een discipline zeg om twee dagen te shoppen en dan maar 1 ding te kopen.
Hier gaat het zijn gangetje. Ik ben nog steeds opzoek naar een nieuwe auto
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 14:11 



 
Profiel   

Lief lobke en blingh!!
Hier gaat het prima verder.
Er heeft iemand op mijn konijn gepast een paar dagen. Deed ze gratis. Terwijl je bij proffesionele opvangen zo op 100 euro zit. Scheelde ontzettend dus. Blij dat ik even heb verder gekeken. Heb een doosje chocolaatjes gehaald als bedankje voor haar.

Zadelpasser is inmiddels geweest. Ik wist dat dat een groot bedrag zou worden. Dit was ook een van de redenen dat ik zuinig moest doen(naast de kliniekrekening). Maar we zijn geslaagd en daar ben ik heel opgelucht over met pony’s moeilijke rug. Doordat ik een testmodel gekocht heb kregen we ruim 200 euro korting en hij ziet er super uit.
Nu nog voor een nieuwe singel en dekjes gaan.
En hopelijk nu eindelijk een paar jaar vooruit ipv constant een nieuw model ivm toch net niet passend

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 19:56 



 
Profiel   

Ik ben gezwicht voor twee nieuwe truien...
Wel met korting (dat gebruik ik een beetje als excuus).

En ik heb in ieder geval geen nieuwe bikini gekocht in de winter :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 20:05 



 
Profiel   

Ik had gisteren een high tea, normaal koop ik dan ook gelijk een paar nieuwe theetjes maar ik heb me dit keer in kunnen houden :) eerst mijn voorraad maar eens opmaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 20:15 



 
Profiel   

Ik had twee vakanties geboekt voor 2020. Yoga en skieen. Helaas zijn ze allebei geannuleerd door de organisators. Voordeel: geld terug. En dat geld kan ik op dit moment goed gebruiken. Wel hoop ik later toch nog een andere vakantie te vinden. Beetje een tegenvaller dit.

Eliana jouw verhaal doet me eraan denken dat mijn vriendinnen me afgelopen voorjaar hadden beloofd te high teaën voor mijn verjaardag op hun kosten. Binnenkort die belofte maar eens gaan inwisselen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 22:49 



 
Profiel   

Weet iemand een goede tracker om te gebruiken in Excel?

Ik wil meer inzicht krijgen in mijn uitgaven ten opzichten van de inkomsten. Het liefst wil ik elke uitgave individueel kunnen invoeren om inzicht te krijgen waar het geld naar toe gaat en per uitgave kunnen labellen. (boodschappen, verzorging, medicijnen enzovoorts)
Daarnaast wil ik mijn huidige banksaldo kunnen invoeren en mijn inkomsten erin zetten zodat er een overzicht ontstaat :o
Ben ik nu heel moeilijk qua wat ik wil of heb ik nog niet het juiste sjabloon gevonden?

Of maakt iedereen zijn eigen 'huishoudboekje' ? Of gebruiken jullie apps?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 12:18 



 
Profiel   

ik gebruik de money manager app. Je kan gewoon per aankoop iets toevoegen, en op het einde van de maand zie je per categorie de totalen.
Bij de maand afsluit zet ik het in mijn eigen excel per categorie (om maandgemiddeldes te kunnen maken.)
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 12:21 



 
Profiel   

Blingh ik werk nog met pen en papier.

Net de kliniek rekening van mijn paard binnengekregen en die ligt bijna 1000 euro lager dan verwacht. Een hele opluchting merk ik. Uit de geldzorgen.

Heb van mijn ouders en oma allebei een postcodeloterij pasje gehad om bij de Albert heijn te besteden. Ze wilden ze zelf niet want er stond vega op. En ik heb er mooi groentes en rijst etc van gekocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 14:15 



 
Profiel   

Haha snorlex, dat excuus gebruikte ik ook altijd. Ik ga daarom maar helemaal niet meer de stad in als ik niks wil kopen :')

Pff bij mij gaat het deze maand niet zo lekker...
Hond moest weer naar dierenarts en ook foto's laten maken, dus een dure rekening á 250 euro. Daarnaast verzekering die ik moet gaan betalen sinds deze maand, die ik niet had ingecalculeerd. En hond heeft de dure supplementen (á 50 euro) in een keer opgegeten, die ik nu dus opnieuw moet gaan kopen. Ben niet zo blij met de hond deze maand :+

Ook van de zorgverzekering een rekening gekregen die betaald moet worden.

En dat moet ik allemaal betalen terwijl er nog maar 25 euro op de rekening staat. Gaat dus niet lukken, dus ik moet echt even een oplossing bedenken, want ik wil eigenlijk niks van de spaarrekening halen. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 19:03 



 
Profiel   

Jeetje ik vrees toch dat je dan aan de spaarrekening moet komen. Of je moet op korte termijn dure spullen kunnen verkopen op marktplaats?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 19:10 



 
Profiel   

Sterkte met je hond snuffie. Klinkt rot.
Ik vrees toch spaarrekening.
Of flink gaan verkopen via marktplaats.
Gelukkig heb je een spaarrekening.

Ik ben vanavond naar een winkel geweest waar je kleding kan ruilen.
Om een donatie te doen.
Ik heb mijn kast opgeruimd en had twee tassen vol.
Maar ik mocht ook zelf even rondsnuffelen.
Twee shirtjes voor het paardrijden meegenomen.
Leuke manier om met gesloten beurs aan nieuwe kleding te komen.
Zeker voor de mensen met een laag inkomen.
Maar ook gewoon mooi dat deze kleding niet weggegooid wordt. Er is al afval genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 23:42 



 
Profiel   

XxLMMxX schreef
Ik had twee vakanties geboekt voor 2020. Yoga en skieen. Helaas zijn ze allebei geannuleerd door de organisators. Voordeel: geld terug. En dat geld kan ik op dit moment goed gebruiken. Wel hoop ik later toch nog een andere vakantie te vinden. Beetje een tegenvaller dit.

Eliana jouw verhaal doet me eraan denken dat mijn vriendinnen me afgelopen voorjaar hadden beloofd te high teaën voor mijn verjaardag op hun kosten. Binnenkort die belofte maar eens gaan inwisselen.


Wat zuur zeg! Met welke reden?


XxLMMxX schreef
Sterkte met je hond snuffie. Klinkt rot.
Ik vrees toch spaarrekening.
Of flink gaan verkopen via marktplaats.
Gelukkig heb je een spaarrekening.

Ik ben vanavond naar een winkel geweest waar je kleding kan ruilen.
Om een donatie te doen.
Ik heb mijn kast opgeruimd en had twee tassen vol.
Maar ik mocht ook zelf even rondsnuffelen.
Twee shirtjes voor het paardrijden meegenomen.
Leuke manier om met gesloten beurs aan nieuwe kleding te komen.
Zeker voor de mensen met een laag inkomen.
Maar ook gewoon mooi dat deze kleding niet weggegooid wordt. Er is al afval genoeg.



Dat is inderdaad een fijne manier. Is dat landelijk?


snuffie123 schreef
Haha snorlex, dat excuus gebruikte ik ook altijd. Ik ga daarom maar helemaal niet meer de stad in als ik niks wil kopen :')

Pff bij mij gaat het deze maand niet zo lekker...
Hond moest weer naar dierenarts en ook foto's laten maken, dus een dure rekening á 250 euro. Daarnaast verzekering die ik moet gaan betalen sinds deze maand, die ik niet had ingecalculeerd. En hond heeft de dure supplementen (á 50 euro) in een keer opgegeten, die ik nu dus opnieuw moet gaan kopen. Ben niet zo blij met de hond deze maand :+

Ook van de zorgverzekering een rekening gekregen die betaald moet worden.

En dat moet ik allemaal betalen terwijl er nog maar 25 euro op de rekening staat. Gaat dus niet lukken, dus ik moet echt even een oplossing bedenken, want ik wil eigenlijk niks van de spaarrekening halen. -O-


Dat zijn van die leuke cadeautjes... -O-
Ik zou toch van de spaarrekening gaan want daar is hij voor toch?


XxLMMxX schreef
Blingh ik werk nog met pen en papier.

Net de kliniek rekening van mijn paard binnengekregen en die ligt bijna 1000 euro lager dan verwacht. Een hele opluchting merk ik. Uit de geldzorgen.

Heb van mijn ouders en oma allebei een postcodeloterij pasje gehad om bij de Albert heijn te besteden. Ze wilden ze zelf niet want er stond vega op. En ik heb er mooi groentes en rijst etc van gekocht.


Rekeningen die mee vallen zijn leuk!
Wat super van die pas!


xU_Blinghx schreef
Weet iemand een goede tracker om te gebruiken in Excel?

Ik wil meer inzicht krijgen in mijn uitgaven ten opzichten van de inkomsten. Het liefst wil ik elke uitgave individueel kunnen invoeren om inzicht te krijgen waar het geld naar toe gaat en per uitgave kunnen labellen. (boodschappen, verzorging, medicijnen enzovoorts)
Daarnaast wil ik mijn huidige banksaldo kunnen invoeren en mijn inkomsten erin zetten zodat er een overzicht ontstaat :o
Ben ik nu heel moeilijk qua wat ik wil of heb ik nog niet het juiste sjabloon gevonden?

Of maakt iedereen zijn eigen 'huishoudboekje' ? Of gebruiken jullie apps?


Ik voer alles handmatig in in Excel, heb zelf een sheet ervoor gemaakt. Ik kan wel een blanco opsturen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 06:10 



 
Profiel   

magda_90 schreef
XxLMMxX schreef
Ik had twee vakanties geboekt voor 2020. Yoga en skieen. Helaas zijn ze allebei geannuleerd door de organisators. Voordeel: geld terug. En dat geld kan ik op dit moment goed gebruiken. Wel hoop ik later toch nog een andere vakantie te vinden. Beetje een tegenvaller dit.

Eliana jouw verhaal doet me eraan denken dat mijn vriendinnen me afgelopen voorjaar hadden beloofd te high teaën voor mijn verjaardag op hun kosten. Binnenkort die belofte maar eens gaan inwisselen.


Wat zuur zeg! Met welke reden?


XxLMMxX schreef
Sterkte met je hond snuffie. Klinkt rot.
Ik vrees toch spaarrekening.
Of flink gaan verkopen via marktplaats.
Gelukkig heb je een spaarrekening.

Ik ben vanavond naar een winkel geweest waar je kleding kan ruilen.
Om een donatie te doen.
Ik heb mijn kast opgeruimd en had twee tassen vol.
Maar ik mocht ook zelf even rondsnuffelen.
Twee shirtjes voor het paardrijden meegenomen.
Leuke manier om met gesloten beurs aan nieuwe kleding te komen.
Zeker voor de mensen met een laag inkomen.
Maar ook gewoon mooi dat deze kleding niet weggegooid wordt. Er is al afval genoeg.



Dat is inderdaad een fijne manier. Is dat landelijk?


snuffie123 schreef
Haha snorlex, dat excuus gebruikte ik ook altijd. Ik ga daarom maar helemaal niet meer de stad in als ik niks wil kopen :')

Pff bij mij gaat het deze maand niet zo lekker...
Hond moest weer naar dierenarts en ook foto's laten maken, dus een dure rekening á 250 euro. Daarnaast verzekering die ik moet gaan betalen sinds deze maand, die ik niet had ingecalculeerd. En hond heeft de dure supplementen (á 50 euro) in een keer opgegeten, die ik nu dus opnieuw moet gaan kopen. Ben niet zo blij met de hond deze maand :+

Ook van de zorgverzekering een rekening gekregen die betaald moet worden.

En dat moet ik allemaal betalen terwijl er nog maar 25 euro op de rekening staat. Gaat dus niet lukken, dus ik moet echt even een oplossing bedenken, want ik wil eigenlijk niks van de spaarrekening halen. -O-


Dat zijn van die leuke cadeautjes... -O-
Ik zou toch van de spaarrekening gaan want daar is hij voor toch?


XxLMMxX schreef
Blingh ik werk nog met pen en papier.

Net de kliniek rekening van mijn paard binnengekregen en die ligt bijna 1000 euro lager dan verwacht. Een hele opluchting merk ik. Uit de geldzorgen.

Heb van mijn ouders en oma allebei een postcodeloterij pasje gehad om bij de Albert heijn te besteden. Ze wilden ze zelf niet want er stond vega op. En ik heb er mooi groentes en rijst etc van gekocht.


Rekeningen die mee vallen zijn leuk!
Wat super van die pas!


xU_Blinghx schreef
Weet iemand een goede tracker om te gebruiken in Excel?

Ik wil meer inzicht krijgen in mijn uitgaven ten opzichten van de inkomsten. Het liefst wil ik elke uitgave individueel kunnen invoeren om inzicht te krijgen waar het geld naar toe gaat en per uitgave kunnen labellen. (boodschappen, verzorging, medicijnen enzovoorts)
Daarnaast wil ik mijn huidige banksaldo kunnen invoeren en mijn inkomsten erin zetten zodat er een overzicht ontstaat :o
Ben ik nu heel moeilijk qua wat ik wil of heb ik nog niet het juiste sjabloon gevonden?

Of maakt iedereen zijn eigen 'huishoudboekje' ? Of gebruiken jullie apps?


Ik voer alles handmatig in in Excel, heb zelf een sheet ervoor gemaakt. Ik kan wel een blanco opsturen?


Als je dat wilt graag! Ik stuur je even een pb :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 09:23 



 
Profiel   

Ik gebruik deze excel als basis, is volgens mij precies wat je zoekt. Je kunt er natuurlijk zelf rijen aan toevoegen voor specifieke kosten/inkomsten die je wilt uitsplitsen om daar inzicht in te krijgen. Maar je ziet heel goed de details én wat je bijvoorbeeld op maand en jaarbasis spaart en uitgeeft. :)

https://www.zobespaarjegeld.nl/andre-fijan-huishoudboekje-2019-met-toelichting.html

Als je een lege wil van mijn aangepaste versie (ik heb bijvoorbeeld de verzekeringen en kosten voor auto uitgesplitst), stuur dan ffies een PB met je mailadres.

Daarnaast heb ik een Word bestand waarbij ik sommige categorieen per uitgave beschrijf. Dat doe ik niet voor boodschappen (daarbij staat dus alleen maandelijks het totaal in de excelsheet), maar wel voor bijvoorbeeld de post ‘huis en tuin’ (daarvan staat het totaal in de excel en in word uit welke losse uitgaven die bestaat.)

Ik ga er altijd begin van de maand even voor zitten om ‘m bij te werken. Ik bekijk de uitgaven in de bankapp en tel die op, contante uitgaves doe ik weinig maar hou ik ook bij in de telefoon. Ben meestal met een klein uurtje klaar met bijwerken. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 10:15 



 
Profiel   

Thanks iedereen voor de tips! Ben nu bezig met een paar verschillende apps/excelsheets om het allemaal bij te houden.

Afgelopen weekend toch de mist in gegaan. Ben naar de stad geweest om een zwarte broek te halen, ik ben uiteindelijk met 2 broeken, een blazer (die op mijn wishlist stond) en blousje terug gekomen.

Blazer en broek mocht ik van mijzelf halen. Maar het blousje en tweede broek waren onnodig.
Wat ik wel merk met de overbodige aankopen is, is dat ik het voor mijzelf goed ga praten onder het mom van; 'ah maar het is zo goedkoop, en je kan het nog gebruiken.'

Nu is het dus wel zo dat de broek 'maar' €9.80 was en de andere broek rond de €40 dus ongeveer 25€ per broek betaald. Maar toch, ik had de broek van €9.80 niet nodig.

De blouse kan ik sowieso altijd aantrekken en is een item die alle seizoenen gedragen kan worden dus ik hoop dat dit ook gebeurd.

Wel een trots momentje; een andere broek van €7.99 heb ik toch laten hangen. *\o/* :+ Normaal gesproken zou ik die zonder na te denken meenemen omdat hij toch zo goedkoop is en ik wel uiteindelijk zo'n broek zou willen maar ik al genoeg had uitgegeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 16:18 



 
Profiel   

Magda mijn vakanties waren georganiseerd door kleine zelfstandigen. Die moeten optijd al hun groepen rond hebben om zeker te weten dat er genoeg animo is en ze de kosten eruit halen. Want ze hebben geen grote buffer. Er was nog niet veel animo, en de huizen moesten nu betaald of geannuleerd. Dus helaas voor mij.

De kledingruil winkel is niet landelijk. Maar misschien zijn er wel kledingruil evenementen in je buurt Magda.

Van het weekend plots meegevraagd naar het theater door een bekende die een kaartje over had. Op haar kosten. En ik heb een hele leuke avond gehad. Welkome verrassing. Ik heb natuurlijk wel een pauzedrankje voor haar betaald. Maar dan was het nog steeds een goedkoop avondje uit. En ik vond het heel leuk.

Vandaag is mijn paard gratis door een stalgenoot geschoren. Doe zelf ook weleens wat voor m’n Stalgenoten. Ik zei nog de mijne is zo lief! Zo klaar! Heeft ze zich misdragen.... Gelukkig kennen we elkaar al jaren en is ze wel wat gewend van haar eigen paarden. Maar voortaan roep ik niet meer vooraf dat de mijne braaf is.

Verder tot nu toe de afgelopen tijd, op die stiften na, nog geen onnodige uitgaves gedaan. Dus mijn bespaardoel gaat goed. En ik hoop vanaf januari weer wat meer ruimte te hebben financieel.

Blingh wil je vast niet horen, maar je kan ze nog terugbrengen als de kaartjes er nog aan zitten. Doe je dat niet, geniet er dan in ieder geval maar van. Dan heb je ze niet voor niks

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 17:18 



 
Profiel   

XxLMMxX schreef
Magda mijn vakanties waren georganiseerd door kleine zelfstandigen. Die moeten optijd al hun groepen rond hebben om zeker te weten dat er genoeg animo is en ze de kosten eruit halen. Want ze hebben geen grote buffer. Er was nog niet veel animo, en de huizen moesten nu betaald of geannuleerd. Dus helaas voor mij.

De kledingruil winkel is niet landelijk. Maar misschien zijn er wel kledingruil evenementen in je buurt Magda.

Van het weekend plots meegevraagd naar het theater door een bekende die een kaartje over had. Op haar kosten. En ik heb een hele leuke avond gehad. Welkome verrassing. Ik heb natuurlijk wel een pauzedrankje voor haar betaald. Maar dan was het nog steeds een goedkoop avondje uit. En ik vond het heel leuk.

Vandaag is mijn paard gratis door een stalgenoot geschoren. Doe zelf ook weleens wat voor m’n Stalgenoten. Ik zei nog de mijne is zo lief! Zo klaar! Heeft ze zich misdragen.... Gelukkig kennen we elkaar al jaren en is ze wel wat gewend van haar eigen paarden. Maar voortaan roep ik niet meer vooraf dat de mijne braaf is.

Verder tot nu toe de afgelopen tijd, op die stiften na, nog geen onnodige uitgaves gedaan. Dus mijn bespaardoel gaat goed. En ik hoop vanaf januari weer wat meer ruimte te hebben financieel.

Blingh wil je vast niet horen, maar je kan ze nog terugbrengen als de kaartjes er nog aan zitten. Doe je dat niet, geniet er dan in ieder geval maar van. Dan heb je ze niet voor niks


oh leuk dat je meegevraagd werd voor theater. Zo is het leuk!

Ik heb de kaartjes er al af gehaald en draag de spullen al met plezier :+ Normaal laat ik het een dagje hangen zodat ik er even een nachtje over kan slapen en dat heeft gewerkt want wilde het heel graag aantrekken <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 17:24 



 
Profiel   

Hier gaat het tot zover ook goed.. oké de lunch op het werk is slecht aan te ontkomen. Ik probeer het wel te beperken, en dat gaat aardig.

Verder qua kleding nog niet de mist in gegaan. Al vrees ik voor Black Friday :+ Ik heb eigenlijk nog wel écht een jas en een broek nodig. Daar grijp ik nu nog wel eens naast. En ik wil heel graag nog een kastje op mijn kamer. Gezien mijn make-up / verzorgingsspullen nu zijn uitgestald op de vensterbank en 2 bureaustoelen :')

Wel allemaal schappelijke prijzen, maargoed.. Mijn auto moet ook voor een beurt, en ik wacht helaas ook nog op een dierenarts rekening, gezien 1 van mijn lieve paardjes ineens een lelijke wond had..
Ook komt de decembermaand er natuurlijk aan, en afgezien van de feestdagen zijn er ook natuurlijk diverse lidmaatschappen e.d. die dan betaald moeten worden....

Dus al met al, even andere prioriteiten dan kleding. (of ze moeten met écht een hele goede actie komen)
Ik ga nog eens ernstig met mezelf in beraad wat ik ga doen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 18:21 



 
Profiel   

Tegenvaller hier.
Dikke rekening van de belasting. Zag ik niet aankomen. En vraag me ergens ook af of het klopt. Ga er van de week even voor zitten, en dan toch maar betalen.

Ik heb dit jaar minder verdiend dan andere jaren, dus ik hoop in 2020 nog iets terug te krijgen over 2019z Huurtoeslag of zorgtoeslag ofzo.

Ben ook van tandarts overgestapt, nu blijken mijn voortanden gerenoveerd te moeten worden door een fout van de vorige tandarts. Die is allang al met pensioen en gaat mijn woord tegen het zijne worden. Dus ik ga gewoon voor de renovatie. Zonde van mijn geld. Maar blij dat de huidige tandarts zo oplettend is.

Ik ga dus even googlen op een tandarts verzekering voor het nieuwe jaar.
Al krijg ik maar een beetje terug. Alles helpt.

En ik heb een vest besteld. Als troost. En was van 100 naar 25 en ik wou hem al heel lang. Maar zodra hij komt ga ik hem toch terug sturen. Ik heb een kast vol, en ik kan mijn geld beter gebruiken. Het is een emotie aankoop geweest. En normaal stuur ik nooit iets terug, juist omdat ik weet dat veel van die spullen weggegooid worden na het terugsturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 12:51 



 
Profiel   

Ik ben al aantal een keer flink de mist ingegaan.
Ik moet echt sparen, maar ik vind het zo moeilijk! Ik ga even tips zoeken om beter te leren sparen. En eerlijk, ik voel me er best wel slecht over :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 22:04 



 
Profiel   

XxLMMxX schreef
Tegenvaller hier.
Dikke rekening van de belasting. Zag ik niet aankomen. En vraag me ergens ook af of het klopt. Ga er van de week even voor zitten, en dan toch maar betalen.

Ik heb dit jaar minder verdiend dan andere jaren, dus ik hoop in 2020 nog iets terug te krijgen over 2019z Huurtoeslag of zorgtoeslag ofzo.

Ben ook van tandarts overgestapt, nu blijken mijn voortanden gerenoveerd te moeten worden door een fout van de vorige tandarts. Die is allang al met pensioen en gaat mijn woord tegen het zijne worden. Dus ik ga gewoon voor de renovatie. Zonde van mijn geld. Maar blij dat de huidige tandarts zo oplettend is.

Ik ga dus even googlen op een tandarts verzekering voor het nieuwe jaar.
Al krijg ik maar een beetje terug. Alles helpt.

En ik heb een vest besteld. Als troost. En was van 100 naar 25 en ik wou hem al heel lang. Maar zodra hij komt ga ik hem toch terug sturen. Ik heb een kast vol, en ik kan mijn geld beter gebruiken. Het is een emotie aankoop geweest. En normaal stuur ik nooit iets terug, juist omdat ik weet dat veel van die spullen weggegooid worden na het terugsturen.


Kan je hem dan niet op marktplaats proberen te verkopen? Kan je er misschien iets meer voor vragen en hij wordt niet weggegooid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 22:18 



 
Profiel   

Ben een meelezen, maar kom me nu toch melden. Sinds ik een iets duurdere studio heb (ik woonde eerst op kamers) hou ik weinig geld over. Ik vind het altijd een moeilijke balans. Sparen komt er meestal niet zo erg van, vooral ook omdat ik nu nog wel wil 'leven'. Ik wil niet alle leuke dingen opgeven om later meer geld te hebben.

Wat ik zie over 70% sparen enzo... Respect! Ik woon alleen dus dat maakt het sowieso eigenlijk onmogelijk om dat te doen. Ik ben bijna de helft van mijn loon kwijt aan huur. En dan moet ik nog boodschappen doen, verzekeringen betalen en een studieschuld aflossen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 22:22 



 
Profiel   

Sheran schreef
Ben een meelezen, maar kom me nu toch melden. Sinds ik een iets duurdere studio heb (ik woonde eerst op kamers) hou ik weinig geld over. Ik vind het altijd een moeilijke balans. Sparen komt er meestal niet zo erg van, vooral ook omdat ik nu nog wel wil 'leven'. Ik wil niet alle leuke dingen opgeven om later meer geld te hebben.

Wat ik zie over 70% sparen enzo... Respect! Ik woon alleen dus dat maakt het sowieso eigenlijk onmogelijk om dat te doen. Ik ben bijna de helft van mijn loon kwijt aan huur. En dan moet ik nog boodschappen doen, verzekeringen betalen en een studieschuld aflossen...

Als single ben je inderdaad meestal duurder uit: één inkomen en de kosten zijn best hoog vergeleken met zijn tweeën.
Je kan wel slim inkopen, koken voor twee of drie dagen, en een deel invriezen.

Dingen niet doen of kopen. Klinkt suf, maar als je voor jezelf een lijstje maakt wat je belangrijk vindt en wat niet, kun je weglaten wat je toch niet zo vindt. Ik geef niets om alcohol en frisdranken, dus die koop ik niet behalve voor gasten. Onverwacht bezoek kan thee krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 10:25 



 
Profiel   

Dammie schreef
Sheran schreef
Ben een meelezen, maar kom me nu toch melden. Sinds ik een iets duurdere studio heb (ik woonde eerst op kamers) hou ik weinig geld over. Ik vind het altijd een moeilijke balans. Sparen komt er meestal niet zo erg van, vooral ook omdat ik nu nog wel wil 'leven'. Ik wil niet alle leuke dingen opgeven om later meer geld te hebben.

Wat ik zie over 70% sparen enzo... Respect! Ik woon alleen dus dat maakt het sowieso eigenlijk onmogelijk om dat te doen. Ik ben bijna de helft van mijn loon kwijt aan huur. En dan moet ik nog boodschappen doen, verzekeringen betalen en een studieschuld aflossen...

Als single ben je inderdaad meestal duurder uit: één inkomen en de kosten zijn best hoog vergeleken met zijn tweeën.
Je kan wel slim inkopen, koken voor twee of drie dagen, en een deel invriezen.

Dingen niet doen of kopen. Klinkt suf, maar als je voor jezelf een lijstje maakt wat je belangrijk vindt en wat niet, kun je weglaten wat je toch niet zo vindt. Ik geef niets om alcohol en frisdranken, dus die koop ik niet behalve voor gasten. Onverwacht bezoek kan thee krijgen.


In dat soort dingen wil ik het inderdaad zoeken. Alcohol/frisdrank etc koop ik niet,en ik kook voor meerdere dagen, maar bespaar verder niet echt op eten omdat ik heel snel afval en wel genoeg moet eten. Ik hoop dat ik daarbij nog wat slimmer in kan gaan kopen, ik ben nu al zo'n 30 euro per week kwijt aan alleen eten.

Waar ik nu niet op bespaar zijn dus hobby's. Ik les op mijn bijrijdpaard en zing bij een koor. Ik heb op het moment geen geld voor mijn pianolessen en danslessen, wat ik wel heel erg jammer vind. Dat soort dingen tikken wel enorm aan. Pianoles is zelfs 40 per uur, dat is meer dan een week boodschappen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 11:54 



 
Profiel   

Ik probeer vooral de bonus voor houdbare producten in de gaten te houden (rijst, pasta, groenten in pot, en alles wat in de vriezer kan). Dan is er altijd iets in huis te vinden en hoef ik alleen wat versproducten aan te schaffen om een maaltijd compleet te maken.

Mijn zwarte broek stond op uitscheuren en in een spijkerblouse ontdekte ik een gaatje. Heb er nog over nagedacht om het gaatje te stikken maar de stof is vrij glad en het gaatje redelijk groot dus dat ziet er niet zo mooi uit. Uiteindelijk overstag gegaan maar enkel vervanging van de kapotte kleding gekocht. Niets extra’s.

Als tegenhanger afgesproken om met een vriendin te gaan lunchen ipv dineren. Scheelt weer wat centen :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 13:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 15 [ 355 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen