Low buy challenge

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:50

Alwiene: ze komen, voor zover ik weet, vaak in sets in de aanbieding en dan zitten er ook vaak dubbele bij, dat vind ik altijd zo zonde!

Ik heb met mezelf afgesproken, dat als ik ze met Sinterklaas nog wil, ik een nieuwe set mag kopen

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:52

Itsme, ik zou even black friday afwachten, mogelijk kan je dan ergens een leuke deal vinden (of hoef je ze dan niet meer zo nodig O:) ). In de tussentijd lekker met de 12 overige aan de gang. 8-)

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:52

ItsMe2 schreef:
Alwiene: ze komen, voor zover ik weet, vaak in sets in de aanbieding en dan zitten er ook vaak dubbele bij, dat vind ik altijd zo zonde!

Ik heb met mezelf afgesproken, dat als ik ze met Sinterklaas nog wil, ik een nieuwe set mag kopen


Heb je misschien een linkje van welke set je zou willen kopen? Ik zit veel op koopjessites enzo, wie weet kom ik een keer wat tegen :)

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-19 20:55

Itsme2 bedoel je het blik met de complete set?
Heb ik nooit ergens in de aanbieding gezien.
En waren wel absoluut mijn fijnste stiften!

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 21:10

Ik genereer weinig inkomen door gezondheid en toch spaar ik. Mijn verzameling behoorlijk aan het inkrimpen. Spulletjes verkopen en kleding koop echt alleen als ik het nodig heb tweede hands. Soms ook nieuw van hele goede kwaliteit waarvan ik weet dat het langer mee gaat. Duurzaam kopen dus.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 21:11


black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 21:15

Leuk topic, mag ik ook aanhaken? :wave:

Mijn grote probleem is dat ik uitgeef wat er binnenkomt. Heb ik eens wat meer inkomsten dan geef ik meer uit, en dan niet persé aan dingen die ik echt nodig heb. Eigenlijk wil ik dat dan opsparen voor als het wel echt nodig is, maar dat vind ik erg lastig. Mezelf overtuigen dat ik iets nodig heb ben ik erg goed in.
Dingen minimaal een dag in het winkelmandje laten zitten doe ik ook, en dat werkt vaak goed maar lang niet vaak genoeg :=

Ik ben me er ook erg bewust van dat ik dingen ga kopen als ik me slecht voel. Retail therapy is leuk en er zijn slechtere dingen die je kunt doen om je beter te voelen, maar dat moet echt minder.

Dit topic lijkt me een goede steun in de rug!

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 21:38

Ik heb afgelopen week gezonderd, heb 2 keer star bucks gehaald en stof voor oma om kleding voor mijn dochter (en overige kleinkinderen) te maken. :+
Komt door stress en extra ziekenhuisbezoekjes (waar de star bucks zit). Knop nu weer omzetten om beter op te letten om niet te gaan shoppen uit emotie.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 22:59

ItsMe2 schreef:
Dit is een voorbeeld van welke ik wil:
https://www.bol.com/nl/p/stabilo-pen-68 ... uctPageUrl

Black Friday is ook een goede idd! :)


Ik zie al dat dat inderdaad lastig zal worden, maar ik houd mijn ogen open, je weet nooit!
Heb eventueel wel een enquetesite voor je waar je ook kan sparen voor bol.com bonnen door het invullen van enquetes? Als je het leuk vindt om het geld op een andere manier (deels) bij elkaar te sparen?

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 07:45

Alwiene: als dat betrouwbaar is, ben ik daar zeker in geïnteresseerd :)

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 07:53


ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:39

Dankjewel voor de tips!

Vanochtend was payday.. heb direct alles betaald wat betaald moest worden, beetje achter gehouden om van te leven en de rest naar de spaarrekening *\o/*

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:41

Dadelijk naar de Ikea om spullen voor het nieuwe huis te kopen.
Heb een lijstje van wat ik nodig heb en plan is daaraan te houden.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:48

Mochten er mensen evt bij een Esso tanken daar kan je sparen voor bol bonnen! En gaat best snel als je wekelijks tank!

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:53

Ik kom hier ook graag meepraten en meedoen. Sinds februari uit elkaar met m’n ex, en toen was geld absoluut geen issue. Gingen zeker elke week uit eten, dure reisjes etc. Nadat de relatie uit is gegaan heb ik een tijd bij mijn ouders gewoond waar ik nauwelijks kosten had en goed kon sparen maar ook ruimte had om lekker dingen te ondernemen en te kopen. Sinds een paar weken zit ik in m’n nieuwe huis, heb hier ongeveer alles nieuw voor moeten kopen en m’n spaarpot is echt leeg. Ik zit in de ziektewet dus mega veel inkomsten heb ik niet, en ik moet straks met terugwerkende kracht de huur gaan betalen die ik nog niet heb voldaan vanwege het feit dat ik nog geen huurcontract heb (huur van mijn ouders).

Er moet dus echt een knop om. Inmiddels heb ik vrijwel alle spullen die ik nodig heb in huis, op een strijkbout/strijkplank en televisie na. De tv komt er wel, daar heb ik voor gespaard en ga ik volgende week bestellen, de strijkbout heeft geen prioriteit.

Het zijn bij mij vooral de avondjes uit, broodje of koffie op station, uitverkoop etc die ik heel moeilijk kan vermijden.

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:00

cobiie schreef:
Ik heb afgelopen week gezonderd, heb 2 keer star bucks gehaald en stof voor oma om kleding voor mijn dochter (en overige kleinkinderen) te maken. :+
Komt door stress en extra ziekenhuisbezoekjes (waar de star bucks zit). Knop nu weer omzetten om beter op te letten om niet te gaan shoppen uit emotie.

Ik weet niet hoeveel financiële ruimte je hebt, maar je hoeft ook niet te streng voor jezelf te zijn. Als je in een stress periode zit is het jezelf makkelijk maken of iets fijns voor jezelf kopen prima.
Het is beter dan aan de drank gaan of je omgeving verrot schelden.
Misschien is het een idee om een bedrag per week apart te houden voor troost dingetjes. Dan voel je je niet schuldig, en kun je wel in de gaten houden of het niet te veel uitgaven worden.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 11:45

Maanlicht schreef:
Ik kom hier ook graag meepraten en meedoen. Sinds februari uit elkaar met m’n ex, en toen was geld absoluut geen issue. Gingen zeker elke week uit eten, dure reisjes etc. Nadat de relatie uit is gegaan heb ik een tijd bij mijn ouders gewoond waar ik nauwelijks kosten had en goed kon sparen maar ook ruimte had om lekker dingen te ondernemen en te kopen. Sinds een paar weken zit ik in m’n nieuwe huis, heb hier ongeveer alles nieuw voor moeten kopen en m’n spaarpot is echt leeg. Ik zit in de ziektewet dus mega veel inkomsten heb ik niet, en ik moet straks met terugwerkende kracht de huur gaan betalen die ik nog niet heb voldaan vanwege het feit dat ik nog geen huurcontract heb (huur van mijn ouders).

Er moet dus echt een knop om. Inmiddels heb ik vrijwel alle spullen die ik nodig heb in huis, op een strijkbout/strijkplank en televisie na. De tv komt er wel, daar heb ik voor gespaard en ga ik volgende week bestellen, de strijkbout heeft geen prioriteit.

Het zijn bij mij vooral de avondjes uit, broodje of koffie op station, uitverkoop etc die ik heel moeilijk kan vermijden.


Strijkplank en bout kun je makkelijk tweedehands vinden voor kleine prijsjes (of zelfs gratis)
Zijn misschien ook goede cadeaus om te vragen voor kerst of sinterklaas of verjaardag

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:24

xU_Blinghx schreef:
Maanlicht schreef:
Ik kom hier ook graag meepraten en meedoen. Sinds februari uit elkaar met m’n ex, en toen was geld absoluut geen issue. Gingen zeker elke week uit eten, dure reisjes etc. Nadat de relatie uit is gegaan heb ik een tijd bij mijn ouders gewoond waar ik nauwelijks kosten had en goed kon sparen maar ook ruimte had om lekker dingen te ondernemen en te kopen. Sinds een paar weken zit ik in m’n nieuwe huis, heb hier ongeveer alles nieuw voor moeten kopen en m’n spaarpot is echt leeg. Ik zit in de ziektewet dus mega veel inkomsten heb ik niet, en ik moet straks met terugwerkende kracht de huur gaan betalen die ik nog niet heb voldaan vanwege het feit dat ik nog geen huurcontract heb (huur van mijn ouders).

Er moet dus echt een knop om. Inmiddels heb ik vrijwel alle spullen die ik nodig heb in huis, op een strijkbout/strijkplank en televisie na. De tv komt er wel, daar heb ik voor gespaard en ga ik volgende week bestellen, de strijkbout heeft geen prioriteit.

Het zijn bij mij vooral de avondjes uit, broodje of koffie op station, uitverkoop etc die ik heel moeilijk kan vermijden.


Strijkplank en bout kun je makkelijk tweedehands vinden voor kleine prijsjes (of zelfs gratis)
Zijn misschien ook goede cadeaus om te vragen voor kerst of sinterklaas of verjaardag


Ja, zat ik ook aan te denken inderdaad! Heb ook nog geen waterkoker, maar pannetje op het vuur gaat ook :)

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:50

Dammie schreef:
Ik weet niet hoeveel financiële ruimte je hebt, maar je hoeft ook niet te streng voor jezelf te zijn. Als je in een stress periode zit is het jezelf makkelijk maken of iets fijns voor jezelf kopen prima.
Het is beter dan aan de drank gaan of je omgeving verrot schelden.
Misschien is het een idee om een bedrag per week apart te houden voor troost dingetjes. Dan voel je je niet schuldig, en kun je wel in de gaten houden of het niet te veel uitgaven worden.


Ik snap wat je bedoelt, ik probeer meestal die “koopdrang” eerder om te zetten naar kopen van iets nuttigs en daar de beste deal voor te vinden. Dan ben ik even bezig geweest en heb ik iets wat toch nodig was (of iig zeker gebruikt gaat worden) voor een goede prijs.
Nu weet ik wel zeker dat mijn schoonmoeder de stoffen zal gaan gebruiken, dus daar klaag ik eigenlijk niet al te erg over maar bezoekjes aan star bucks moeten gewoon geen gewoonte gaan worden want dat loop snel op qua geld en is ook niet nodig in mijn ogen (maar wel erg lekker). :+
Dus weer even een bewust wording dat daar zo tussen de 4,50 tot 7,50 euro per keer heen gaat en realiseren dat ik dat zelf gewoon zonde van mijn geld vind.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 17:12

ItsMe2 schreef:
Alwiene: als dat betrouwbaar is, ben ik daar zeker in geïnteresseerd :)


Ik kan nooit garanderen of ze ineens stoppen, maar ben al meerdere keren door hen uitbetaald dus in zoverre kan ik zeggen dat ze betrouwbaar zijn. bestaan ook al jaren. Ik dacht eigenlijk dat ik een refferal link had die ik dan per pb had willen geven maar kan dat nergens meer vinden dus misschien zijn ze ermee gestopt om het aanbrengen van leden te belonen. In ieder geval gaat het om http://www.pollland.nl ik verdien ook bol.com bonnen via Nipobase maar daar kan je je volgens mij niet zomaar aanmelden helaas.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 19:46

Hond nog steeds ziek dus net toch maar naar de dierenarts gegaan.
Ze klonk erg benauwd dus ik wilde zeker weten dat we niet met volle longen het weekend ingingen maar ze zijn gewoon schoon.
Het zijn absoluut buik klachten waar ze last van heeft.
Gelukkig was salaris net gestort, kwam mooi uit.
Dierenarts heeft een speciaal dieet voor een maand geadviseerd en daarna terug komen.
Moet alleen klaargemaakt worden met een slowcooker en die hebben we niet. Zullen we hierna ook waarschijnlijk nooit meer gebruiken.
En opeens riep de bijrijdster van mijn jonge pony dat ze nog wel een ongebruikte had staan. De engel!

Verder goedkope week. Alles wat gepland stond heb ik afgezegd om naast mijn hond te kunnen zitten.
Behalve werk en paarden natuurlijk. Dat ging door.

Cobiie stof hoeft geen verkeerde investering te zijn. Maar de Starbucks..... haha.

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 20:15

Ga mee volgen. Geef ook veel te veel uit, en vooral aan dingen waarvan denk achteraf waarom heb dit gekocht.
Zo kan me de ene keer heel goed inhouden, maar andere keer kom met tassen vol thuis.
En thuis is al verzamelplaats met heel veel spullen waarvan helft niet gebruik.
Van de week wel dure investering gedaan nieuwe telefoon. Maar toch besloten om iphone 11 te nemen in plaats van de pro. Dacht waarom zoveel uitgeven voor de pro als alleen maar extra camera op zit.
Ga op me gemak de vorige blz van dit topic doorlezen.

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 21:23

XxLMMxX schreef:
Hond nog steeds ziek dus net toch maar naar de dierenarts gegaan.
Ze klonk erg benauwd dus ik wilde zeker weten dat we niet met volle longen het weekend ingingen maar ze zijn gewoon schoon.
Het zijn absoluut buik klachten waar ze last van heeft.
Gelukkig was salaris net gestort, kwam mooi uit.
Dierenarts heeft een speciaal dieet voor een maand geadviseerd en daarna terug komen.
Moet alleen klaargemaakt worden met een slowcooker en die hebben we niet. Zullen we hierna ook waarschijnlijk nooit meer gebruiken.
En opeens riep de bijrijdster van mijn jonge pony dat ze nog wel een ongebruikte had staan. De engel!

Verder goedkope week. Alles wat gepland stond heb ik afgezegd om naast mijn hond te kunnen zitten.
Behalve werk en paarden natuurlijk. Dat ging door.

Cobiie stof hoeft geen verkeerde investering te zijn. Maar de Starbucks..... haha.

Wat moet je precies maken dan?slowcooken kan je ook gewoon op het vuur (op standje een of 2. Eigenlijk traag garen) of id oven op lage temperatuur.

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Low buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:20

Welkom nieuwelingen!

Hier gaat het weer iets minder auto kwam niet door de APK het subframe is helemaal stuk en kan niet gemaakt worden. Dus dat wordt een nieuwe auto helaas

Willemiens

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:30

Heftig XxLMMxX, sterkte!

Ik ben op vakantie dus had me zelf wel wat gegund om te kopen maar kan niets leuk vinden. Dus voornamelijk geld uitgegeven aan eten.. wel heel lekker eten allemaal :9
Salaris ook binnen maar alles is er ong al uit :Y) heb wel wat op de spaar gezet maar ben bang dat ik die moet aanbreken. Deze maand ook veel weg voor werk dus dat betekent dat ik alles eerst moet voorschieten (hotels, eten etc).
Dus volgende salaris maar dubbel op de spaar zetten..