Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:43

Hier twee goede ervaringen en hopelijk komende week nog een goede!

Afgelopen week een hoofdstel opgehaald, nog hartstikke prima en een fijn prijsje. En een paar jodphurs erbij, precies wat ik in gedachte had en nog hartsikke netjes, ook voor leuke prijs.

Verwacht maandag of dinsdag een casettebandje van Ariana Grande. Hele nette prijs, is vandaag verstuurd maar wacht nog op de t&t..

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:00

Psp te koop. Ik heb bieden bij de advertentie gezet en iemand biedt 20 euro. Ik zeg netjes; 'bedankt voor uw interesse maar ik vind uw bod te laag.' Krijg ik toch een mooi antwoord: Zet er dan een richtprijs bij!!!! Als ik €200 bied is het ineens een prima bod?

8)7

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:15

Voor 200 euro is hij aan u verkocht, graag overmaken naar ...
Komt u hem ophalen of zal ik hem versturen?

Dat had ik teruggemaild. Komt waarschijnlijk toch geen antwoord op en zowel indien stom antwoord niet meer reageren.

Hoewel een richtprijs of bieden vanaf prijs wel handig is hoef je als koper niet zo “ agressief” te reageren vind ik.

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:19

Ja ik dacht al dan zeg ik: 'prima voor 200 mag u hem zo hebben. Ik kom hem dan zelf wel even brengen' :P

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:28

Vraagprijs €500, bod: “100 dan kom ik m vanmiddag ophalen” heb maar gezegd dat ik er ‘s middags niet was en dat dat geen reden is om zo laag te bieden.

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:46

Hier ook rare dingen meegemaakt. Er kwamen kopers voor een paard, ze waren helemaal enthousiast en savonds was de koop rond, omdat ze hem niet gelijk konden ophalen hebben ze een groot deel aanbetaald. Na een paar weken stond het paard er nog en waren er elke keer smoesjes waarom ze hem niet konden ophalen ( we wouden hem zelf brengen tegen brandstofkosten). Uiteindelijk afgesproken dat ze stalgeld zouden betalen aangezien die mij geld gingen kosten. Dit hebben ze paar maanden gedaan en daarna bleven de betalingen uit. Paard is nooit meer opgehaald. ( na veel belletjes en dingen uitzoeken blijken ze dit bij veel mensen zo gedaan te hebben ).
Ook laatst een stapmolen die iemand zou kopen, aanbetaald maar vervolgens niks meer gehoord en ze zouden de molen voor de kerst al halen. Ik snap niet dat je zulke grote bedragen aanbetaald en het tenslotte nooit ophaalt :')

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:49

Dat is wel heel erg vreemd inderdaad zeg :=

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:50

luffwinny schreef:
Hier ook rare dingen meegemaakt. Er kwamen kopers voor een paard, ze waren helemaal enthousiast en savonds was de koop rond, omdat ze hem niet gelijk konden ophalen hebben ze een groot deel aanbetaald. Na een paar weken stond het paard er nog en waren er elke keer smoesjes waarom ze hem niet konden ophalen ( we wouden hem zelf brengen tegen brandstofkosten). Uiteindelijk afgesproken dat ze stalgeld zouden betalen aangezien die mij geld gingen kosten. Dit hebben ze paar maanden gedaan en daarna bleven de betalingen uit. Paard is nooit meer opgehaald. ( na veel belletjes en dingen uitzoeken blijken ze dit bij veel mensen zo gedaan te hebben ).
Ook laatst een stapmolen die iemand zou kopen, aanbetaald maar vervolgens niks meer gehoord en ze zouden de molen voor de kerst al halen. Ik snap niet dat je zulke grote bedragen aanbetaald en het tenslotte nooit ophaalt :')


Dat is inderdaad absurd.. Geld te veel misschien? :+

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:54

Ineke2 schreef:
Dat is wel heel erg vreemd inderdaad zeg :=

Inderdaad erg vreemd en ook omdat ze dit bij meerdere mensen hebben gedaan, we weten nu ook dat we meerdere mensen er een advocaat hebben opgezet maar ze verhuizen constant ( zo gaven ze ons een oud adres op waar ze eerder verbleven ). Het geeft veel gedoe want ze betalen aan waardoor je het paard niet zomaar kunt verkopen en houden je aan het lijntje, het lastige was ook dat er geen brieven heen konden omdat
het adres niet meer klopte. Maar het blijft raar dat je overal aanbetaald en stalgeld betaald.

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 00:30

Jemig, dat is raar. Wat willen ze daarmee bereiken? Ik zou het juridisch loket bellen en vragen wat het slimste is om te doen. Bewijs opbouwen en een 'dossier' van deze mensen laten bijhouden is misschien geen slecht idee. Een termijn geven om de rest te betalen en het geld anders terug storten naar de rekening waar het vandaan kwam?

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 00:54

Merexa schreef:
Jemig, dat is raar. Wat willen ze daarmee bereiken? Ik zou het juridisch loket bellen en vragen wat het slimste is om te doen. Bewijs opbouwen en een 'dossier' van deze mensen laten bijhouden is misschien geen slecht idee. Een termijn geven om de rest te betalen en het geld anders terug storten naar de rekening waar het vandaan kwam?

Inmiddels is het paard verkocht aan iemand anders maar hebben toen inderdaad juridische advies in gewonnen. Het was lastig omdat het adres niet klopte maar hebben ook alles nog via de app verstuurd. Andere mensen gaven ook aan het paard verkocht te hebben dus hebben wij dat ook maar gedaan.

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 09:19

En het geld dan teruggestort?

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 09:24

Anouk_H schreef:
En het geld dan teruggestort?

Nee, paard is uiteindelijk voor minder weggegaan ( weinig getraind ) en heeft natuurlijk ook maanden doorgegeten en verdere kosten aan gehad. Heeft bijna een jaar geduurd.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 09:27

Ik zet om die reden altijd een te halen tot datum in een contract. Bv paard blijft hier staan tot datum x en uiterlijk dan opgehaald zijn. Of: De aanbetaling is bindend tot datum x

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 09:56

Toch hier goede ervaringen mee gehad. Mensen waren nog aan het bouwen en het was nog niet af. Ze hadden aanbetaling gedaan en in overleg heb ik de pony nog langer hier gehouden. Ze hebben toen bij het restantbedrag ook nog de hoefsmidkosten betaald. Uiteindelijk 2 maanden later pas opgehaald maar alles in goed overleg.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 11:12

dalena schreef:
Psp te koop. Ik heb bieden bij de advertentie gezet en iemand biedt 20 euro. Ik zeg netjes; 'bedankt voor uw interesse maar ik vind uw bod te laag.' Krijg ik toch een mooi antwoord: Zet er dan een richtprijs bij!!!! Als ik €200 bied is het ineens een prima bod?

8)7


Maar waarom zet je er niet gewoon een vraagprijs bij? Ik vind dat altijd zo gek wanneer mensen iets te koop aanbieden, maar geen richtprijs erbij zetten. Wil je er nog 100 voor, 50, misschien wil je er wel snel vanaf en is 20 ook oké. Antwoord van de bieder is misschien niet heel netjes, maar om heel eerlijk te zijn snap ik zijn frustratie wel. :o Je zegt dat het bod te laag is, maar voor de rest geef je dan geen info wat voor een soort bod je wel verwacht. Moet die nu willekeurig bedragen blijven roepen totdat jij het eens bent? Wat verwacht je zelf op dit moment van de bieder?

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 12:25

Gini schreef:
dalena schreef:
Psp te koop. Ik heb bieden bij de advertentie gezet en iemand biedt 20 euro. Ik zeg netjes; 'bedankt voor uw interesse maar ik vind uw bod te laag.' Krijg ik toch een mooi antwoord: Zet er dan een richtprijs bij!!!! Als ik €200 bied is het ineens een prima bod?

8)7


Maar waarom zet je er niet gewoon een vraagprijs bij? Ik vind dat altijd zo gek wanneer mensen iets te koop aanbieden, maar geen richtprijs erbij zetten. Wil je er nog 100 voor, 50, misschien wil je er wel snel vanaf en is 20 ook oké. Antwoord van de bieder is misschien niet heel netjes, maar om heel eerlijk te zijn snap ik zijn frustratie wel. :o Je zegt dat het bod te laag is, maar voor de rest geef je dan geen info wat voor een soort bod je wel verwacht. Moet die nu willekeurig bedragen blijven roepen totdat jij het eens bent? Wat verwacht je zelf op dit moment van de bieder?


Ik wist zelf niet wat ik ervoor moest vragen. Dus ik heb rondgekeken op marktplaats wat een reële prijs is. Dat ligt rond de 50euro. Ik heb daarna inderdaad gezegd dat ik rond de 45-50euro ervoor wil hebben. Ik heb dat alleen niet in dit topic gezegd xD

Ik zie vaak genoeg advertenties waar bieden bij staat. Ik vraag dan altijd wat voor een prijs zij ingedachten ervoor hebben.

Maar 20euro bieden op een zo goed als nieuwe psp met Oplader en spellen is gewoon niet reëel.

En dat wist die man ook wel. Volgens mij verkoopt hij ze namelijk weer door, als ik het goed heb gezien :+ ik keek bij zijn advertenties en ervaringen :+

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 12:38

Zet dan gewoon 50 euro in de advertentie als vraagprijs. :) Voorkomt gedoe.
Bij bieden-advertenties is de eerste vraag toch altijd: wat wil je ervoor hebben? Logisch ook, je wilt iets kopen maar weet niet hoeveel het kost. Gewoon prijsje erbij zetten in de advertentie. Zeker als het om dergelijke lage bedragen gaat. Maar dat is mijn tip van de dag om ergernissen van zowel koper als verkoper op dat vlak alleszins te vermijden. :)

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 12:48

Gini schreef:
Zet dan gewoon 50 euro in de advertentie als vraagprijs. :) Voorkomt gedoe.
Bij bieden-advertenties is de eerste vraag toch altijd: wat wil je ervoor hebben? Logisch ook, je wilt iets kopen maar weet niet hoeveel het kost. Gewoon prijsje erbij zetten in de advertentie. Zeker als het om dergelijke lage bedragen gaat. Maar dat is mijn tip van de dag om ergernissen van zowel koper als verkoper op dat vlak alleszins te vermijden. :)


Ja, maar ik denk dan altijd: wat als er dan toch iemand is die bijvoorbeeld 60 euro wil bieden? Maar dan ziet dat ik er 'maar' 50 voor vraag
Ik weet namelijk niet precies wat het waard is. Ik heb de spellen niet los opgezocht enzo.

Ik heb altijd mijn spullen op bieden staan en dat gaat normaal altijd prima!

Maar volgens mij wijken we nu af van het onderwerp ;)

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 12:50

Bij bieden zonder prijs advertenties scroll ik door. Heb ik echt geen zin in.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 12:58

dalena schreef:
Ja, maar ik denk dan altijd: wat als er dan toch iemand is die bijvoorbeeld 60 euro wil bieden? Maar dan ziet dat ik er 'maar' 50 voor vraag
Ik weet namelijk niet precies wat het waard is. Ik heb de spellen niet los opgezocht enzo.


Dan heb jij de prijs die je ervoor wilde = jij bent gelukkig
De koper is binnen zijn budget gebleven = hij/zij is gelukkig
Twee gelukkige mensen, dat vind ik een mooie uitkomst. :)

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 13:17

Gini schreef:
dalena schreef:
Ja, maar ik denk dan altijd: wat als er dan toch iemand is die bijvoorbeeld 60 euro wil bieden? Maar dan ziet dat ik er 'maar' 50 voor vraag
Ik weet namelijk niet precies wat het waard is. Ik heb de spellen niet los opgezocht enzo.


Dan heb jij de prijs die je ervoor wilde = jij bent gelukkig
De koper is binnen zijn budget gebleven = hij/zij is gelukkig
Twee gelukkige mensen, dat vind ik een mooie uitkomst. :)


Ja ok zo kun je het ook zien inderdaad. Maarja we willen het liever houden, alleen zitten een beetje krapjes. Die 10euro extra is dan toch fijner :o

Maar ik vind jouw denkwijze wel logisch! We zien wel

YoniB

Berichten: 121
Geregistreerd: 12-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 14:48

Ineke2 schreef:
Bij bieden zonder prijs advertenties scroll ik door. Heb ik echt geen zin in.


Dit doe ik ook inderdaad. De eerste vraag is dan toch altijd wat de richtprijs is, dus hoe dan ook moet je iets in je hoofd hebben. Gaat veel sneller en makkelijker om meteen een prijs erbij te hebben staan.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 14:58

Ben benieuwd iemand zegt maandag het geld voor een hoofdstel over te maken.
Pas als het er opstaat ga ik moeite doen om hem in te pakken en op te sturen.

Hoop wel dat ze daadwerkelijk overmaakt, ben ik weer wat kwijt dat ik niet gebruik. (is te groot voor mijn pony).

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 16:12

dalena schreef:
Psp te koop. Ik heb bieden bij de advertentie gezet en iemand biedt 20 euro. Ik zeg netjes; 'bedankt voor uw interesse maar ik vind uw bod te laag.' Krijg ik toch een mooi antwoord: Zet er dan een richtprijs bij!!!! Als ik €200 bied is het ineens een prima bod?

8)7

Ik zou daar ook geïrriteerd van raken hoor. Zet er gewoon een richtprijs bij, voor iedereen duidelijk. Als je nu een vraagprijs had neergezet van bv €75 en je krijgt dan een bod van €20...