Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:29

Het dekbedovertrek heet sleeptime autumn owl. Graag gedaan :)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:41

Relaxed schreef:
Daphara, dus alleen omdat zij niet letterlijk zegt dat het niet kan of past communiceert zij niet normaal? Dat is wel erg kort door de bocht.


Relaxed schreef:
Daphara schreef:

Waar zeg ik dat?


De laatste zin in je post komt over als een sneer naar die andere verkoopster, terwijl zij helemaal onredelijk deed


Ik heb niet gezegd dat de andere verkoper helemaal onredelijk deed.

Kort door de bocht vind ik het om meteen zeggen dat ”de aard en toon van het gesprek“ je niet aanstaat wanneer er een vraag gesteld wordt over de dikte van de jas in relatie tot de mogelijkheid om die als brievenbus pakket te versturen. Een antwoord als, “ik zal kijken of dat past”, “dat past echt niet”, “daar is de jas te dik voor” of zelfs “die moeite wil ik er niet voor doen”, zou ik een normaler antwoord op een dergelijke vraag vinden. de verkoper van het andere jack reageert voor mijn gevoel dus op een normale manier op dezelfde vraag.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:52

Je doet echt enorm moeilijk :')

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:54

Relaxed schreef:
Je doet echt enorm moeilijk :')

Nou zelfs hier blijven drammen om je gelijk te halen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:55

listiglistje schreef:
Relaxed schreef:
Je doet echt enorm moeilijk :')

Nou zelfs hier blijven drammen om je gelijk te halen :+


Dat :+

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 20:06

listiglistje schreef:
Relaxed schreef:
Je doet echt enorm moeilijk :')

Nou zelfs hier blijven drammen om je gelijk te halen :+


Zou je dat uit willen leggen, want wat is drammen?

Een vraag stellen over de dikte van een jas op MP of je in dit topic reageren als er dingen worden beweerd wat ik niet gezegd of geschreven heb?

Vind je dat ik dan gewoon maar niet moet reageren of hoe had ik volgens jou anders moeten reageren? Ik ben echt benieuwd naar je mening.

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 20:12

Kunnen we misschien nu weer verder gaan met waar het topic overgaat, in plaats van oeverloos discussiëren over wat wel en niet bedoeld wordt (of doe het in een privégesprek)?

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 20:46

Ik vind de toon ook niet lekker overkomen. Misschien omdat je afsluit met het woord 'dan'.
Ik vind dat de adverteerder juist heel beleefd aangeeft dat zij/hij je toon niet fijn vindt.

upendo

Berichten: 22278
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:43

Ik zou veralgemeniserend ook de schijt krijgen van kopers die mieren over of het wel of niet door de brievenbus past..

In de tijd dat ik me aan het frustreren ben over het platfrotten kan ik het ook in een doosje proppen en voor 5,75 via DHL versturen. Graag of niet.

Te vaak gehad wat bijvoorbeeld Saul had of dat er dan nog lager geboden werd dan afgesproken omdat die verzendkosten toch ook lager waren dan.

En kopers die gaan doordrammen om zelf een paar euro te besparen, ik heb wel wat beters te doen. Dan bedank ik ook vriendelijk.

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:32

Zou het ook als pakket doen, ga ook niet lopen proppen.

Brievenbuspakket is trouwens 4.35. 3.90 is alleen als je online verzendlabel aanmaakt en niet iedereen doet dat of heeft uberhaupt een printer

upendo

Berichten: 22278
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:36

Je hoeft geen printer te hebben. Gewoon de barcode laten scannen bij een postnl punt, dan printen zij een label uit.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:43

upendo schreef:
Je hoeft geen printer te hebben. Gewoon de barcode laten scannen bij een postnl punt, dan printen zij een label uit.

Ik controleer inmiddels wel die labels. Laatst iets vreemds namelijk, ik had iets verkocht en prima contact met koper. Zij ontving behalve mijn pakje ook een pakje met haar adres, maar dat was een retour zending voor Hugo Boss. Gelukkig was zij eerlijk, maar voor hetzelfde geld is het banketstaaf voor die mensen. Ik had zelf het label geprint, maar bij de AH komt er ook een label uit hun apparaat. Ik vermoed dat dat label op de doos die na mij gebracht werd, is geplakt. Dus nu altijd controle.

beert schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Ik verstuur ook (bijna) niks als brievenbuspakket. Te vaak lopen klooien met inpakken en dan alsnog geweigerd worden door PostNL. Een softshell maat 44/46 als brievenbuspakketje? Kansloos.

Hier idem. Ik heb ook weleens lopen meten en volgens de afmetingen zou het moeten passen in een envelop. Ik rekende dus 3.90. Breng ik het pakketje weg, paste het niet door dat brievenbusding en kon ik 6.95 afrekenen. Ik heb dat verlies zelf genomen, maar doe het ook niet meer hoor.

Ik heb precies dezelfde ervaring, ook verlies genomen.

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:47

Saul, ja was mijn 1ste gedachte ook, maar al 2 weken lang? Zo raak je de mensen die de add opslaan ook gelijk weer kwijt. Nou ja, ik zou t niet doen in elk geval, ja na 2 of 3 weken ofzo eens een x. :j

Petra, ja t is waard waar t voor weg gaat, zijn wel mooie en fijne dekjes in elk geval. Maar nieuw met een actie nog goedkoper :=

Ik neem idd al niet meer de moeite het label uit te printen, doen ze bij de post toch ook nog een x, wel handig!

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 00:53

DeMolenhoek schreef:
Ik wel. Ik krijg hier met de beste moeite ook geen softshell jas in die maat in een A4 envelop. Je komt ook wel wat opdringerig over. Verkoper zegt dat het niet past, jij blijft bij jou standpunt dat het wel past. Tja. Ik krijg het hier ook niet passend.


Sorry, maar hier ga ik in mee, ik ga echt geen softshelljas in een envelop stoppen zeker die maat gaat echt niet passen.
Misschien een kinderjasje nog wel.
Dus tja begrijp de verkoper echt wel

Dyphusion
Berichten: 1025
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 02:13

Relaxed schreef:
Wat is een enfalop?

Kinderachtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 08:53

Dyphusion schreef:
Relaxed schreef:
Wat is een enfalop?

Kinderachtig.


Nee hoor, in de context van het verhaal dacht ik echt dat het misschien een soort aparte envelop was. Omdat het heel consequent een enfalop bleef en de tekst verder redelijk foutloos was dacht ik niet eens aan een schrijffout.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 11:24

Daphara schreef:
Oké, ik ben misschien dan gewoon te letterlijk, zij zegt dat Post NL het niet accepteert, dus daar reageer ik letterlijk op, omdat ik uit ervaring weet dat ze het wel accepteren.


Ok, dat kan. En er zijn mensen in dit topic die al hebben aangegeven dat hun brievenbuspakketje geweigerd werd of dat ze bij hebben moeten betalen. Dat zijn ook ervaringen. Dus wie weet reageert de verkoper ook wel uit eigen ervaring.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 11:27

Dyphusion schreef:
Relaxed schreef:
Wat is een enfalop?

Kinderachtig.


Bedankt, dat was ook mijn eerste gedachte, maar het kon zijn dat het echt een vraag was, dus ik was niet echt beledigd.
Ik wist dat ik het fout schreef (door het rode stippellijntje er onder), maar kon geen vervangend woord ervoor krijgen van de autocorrect.


Inmiddels heb ik via MP vier softshell jassen gekocht in verschillende maten 42 tot 46, want ik werk graag met laagjes in de winter.
Alle softshell Jacks voor €20 per stuk inclusief verzenden. Al die verkopers waren niet beledigd door mijn vraag of het in een brievenbuspakket verzonden zou kunnen worden. Twee krijg ik nu via brievenbuspakket en 2 via gewoon pakket. Dus ik ben tevreden met een avondje MP shoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 11:39

Daphara schreef:
Bedankt, dat was ook mijn eerste gedachte, maar het kon zijn dat het echt een vraag was, dus ik was niet echt beledigd.
Ik wist dat ik het fout schreef (door het rode stippellijntje er onder), maar kon geen vervangend woord ervoor krijgen van de autocorrect.


Relaxed schreef:
Dyphusion schreef:
Kinderachtig.


Nee hoor, in de context van het verhaal dacht ik echt dat het misschien een soort aparte envelop was. Omdat het heel consequent een enfalop bleef en de tekst verder redelijk foutloos was dacht ik niet eens aan een schrijffout.


Oprechte vraag dus ;)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 11:42

Gini schreef:
Daphara schreef:
Oké, ik ben misschien dan gewoon te letterlijk, zij zegt dat Post NL het niet accepteert, dus daar reageer ik letterlijk op, omdat ik uit ervaring weet dat ze het wel accepteren.


Ok, dat kan. En er zijn mensen in dit topic die al hebben aangegeven dat hun brievenbuspakketje geweigerd werd of dat ze bij hebben moeten betalen. Dat zijn ook ervaringen. Dus wie weet reageert de verkoper ook wel uit eigen ervaring.



Prima hoor, ik loop er af en toe tegen aan dat ik te letterlijk ben en het ook lastig vind als anderen dat niet zijn. Zoals dat er dingen (tussen de regels) gelezen worden die niet geschreven zijn, of hoe anderen dingen interpreteren aan de hand van geschreven tekst. Vandaar dat ik hier ook om feedback vraag en dat het mij verbaasde dat zoveel anderen hier een interpretatie gaven aan tekst wat er letterlijk niet stond. Na de lange werkweek en dag van gisteren, kon ik het echt niet meer volgen.

Ik ben gewoon zo’n muts die bij een PostNL locatie een meetlint erbij zou pakken als mijn pakket (die natuurlijk precies aan de maat voldoet) geweigerd zou worden. Ik heb het zelfs al eens gedaan in een ver verleden en daarna nooit meer een probleem gehad op dat servicepunt. Als er geschreven staat dat het “tot die en die maat” is toegestaan, dan zorg ik ook dat het daaraan voldoet, ik ben waarschijnlijk wat dat betreft iets wat getikt.

Maar ach, dat is waarom dit topic bestaat, vanwege alle communicatie en misverstanden op MP en alle interpretaties en gevoelens die meespelen daarin. Dus mijn excuses als iemand zich aangevallen voelde, omdat ik letterlijk op de tekst in ging, ik had gewoon beter op mijn handen kunnen gaan zitten.

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 12:02

Ik gebruik de brievenbusdoosjes van de Action, als het daar in past kan ik het als brievenbuspakketje versturen en anders wordt het een gewoon pakketje.

Het blijft soms gewoon lastig om elkaar goed te begrijpen via de chat als je elkaar niet kent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 12:38

Hier een beetje een drammerige verkoper.. Gister lag de app van de Rabobank er uit, ik kon het dus niet overmaken, zij heeft ook Rabobank en had het al gezien maar volgens haar zei een medewerkster dat het een half uurtje zou duren dus daarna kon het wel en het was fijn dat ik het nog een keer zou proberen.
Gisteravond was het probleem nog niet opgelost dus ik gaf aan dat ik het morgenochtend over zou maken (deal is gisteravond gemaakt dus ik vind ook niet dat ik dan laat ben ofzo.) Stuurt ze terug dat het via de computer wel kan en dat ik dat dan wel kan doen, nou wilde ik gaan slapen en had ik geen zin meer om de laptop op te starten en de reader te gaan zoeken enz, dus netjes aangegeven dat het morgenochtend zou worden. Krijg ik deze ochtend een bericht met goedemorgen, de app doet het weer hoor gelukkig! Groet.
Dat is bij mij dan al een irritatie puntje..


Wat een enveloppe/pakketje betreft, gelijk hebben betekend niet altijd dat je ook gelijk moet krijgen.

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 14:47

Haha dees die zou bij mij ook de verkeerde hebben idd :')

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 15:18

O ja dat gedram houd ik ook niet van :n

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:27

Nou net een mooie snelle verkoop, vanmiddag erop gezet, vraagprijs gekregen en net al opgehaald +:)+