Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 17:26

Boot hoef niet perse luxe te zijn. Mijn ouders hebben vroeger een boot gehad, want was een goedkope manier van op vakantie gaan. We ging dan ook niet op andere vakantie.

DuoPenotti

Berichten: 29455
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 17:30

vakantie is luxe.... wij gingen gewoon niet op vakantie, ook niet met een (dure) boot.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 17:59

Zolang ik niet in een tekst bij een gratis product zet dat enkel mensen zonder geld die mogen ophalen mag van mij iedereen die het kan gebruiken ophalen.

Vakantie is in mijn ogen ook gewoon luxe, wij konden het vroeger wel betalen maar gingen nooit op vakantie en ik leef nog steeds, dus geen eerste levensbehoefte.

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 18:03

Marcella schreef:
Boot hoef niet perse luxe te zijn. Mijn ouders hebben vroeger een boot gehad, want was een goedkope manier van op vakantie gaan. We ging dan ook niet op andere vakantie.


Wow wat een luxe.

Ook weg met de boot ipv vakantie is écht gewoon luxe.

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 19:42

Vakantie is inderdaad een luxe probleem. Als je echt zo hard getroffen bent door een crisis dan ben je niet op luxe uit. Ondanks het bericht van de verkoper vind ik het bericht van de geïnteresseerde zeker zo ongepast. Dat laat mooi zien dat de persoon in kwestie met een smoes de prijs omlaag probeert te krijgen.

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 22:24

Ik had een autostoeltje gratis op mp, alleen maar gedoe en gezeur en mensen die niet op kwamen dagen. Ik was er zo klaar mee dat ik hem op de stoep gezet heb met een bordje gratis mee nemen. Nou dat duurde geen 3 minuten en hij was weg. Had ik veel eerder moeten doen, dat had me veel frustratie gescheeld

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 09:21

_Mir schreef:
Vakantie is inderdaad een luxe probleem. Als je echt zo hard getroffen bent door een crisis dan ben je niet op luxe uit. Ondanks het bericht van de verkoper vind ik het bericht van de geïnteresseerde zeker zo ongepast. Dat laat mooi zien dat de persoon in kwestie met een smoes de prijs omlaag probeert te krijgen.


Maar dat maken ze in dit topic ervan: zo hard getroffen. In het bericht staat letterlijk: een beetje getroffen. Dus kunnen nog steeds goedverdienende mensen zijn met toch een kleine financiële prik, waardoor het initiële budget geslonken is.
Je weet ook niet waarvoor de boot te koop stond he. We gaan er nu vanuit dat dat voor zo een hoge prijs is dat 7500 euro een belachelijk bod is, maar misschien stond de boot wel maar gewoon voor 8500 te koop. :')

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 13:05

Dan kun je beslissen om een goedkopere boot te kopen of een lager bod te doen zonder ‘zielige’ reden.
Ik heb ook niet zo veel met alle redenen waarom een verkoper iets goedkoper weg zou moeten doen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 13:09

Ik vond het ook bedelen, ik heb daar zelf helemaal niets mee en kan slecht tegen mensen die het doen.

KarenQ
Berichten: 509
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:24

Je kunt ook gewoon een lager bod doen! En als het bijvoorbeeld 1000 euro onder de vraagprijs is, dan kan dat best zonder smoesje.

Als mensen met een smoesje komen, dan ben ik echt niet geneigd om het voor minder te verkopen.
Laatst bijgewerkt door KarenQ op 24-06-21 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:27

KarenQ schreef:
Je kunt ook gewoon een lager bod doen! En als het bijvoorbeeld 1000 euro onder de vraagprijs is, dan kan dat best zonder smoesje.

Als mensen met een smoesje komen, dan ben ik echt niet geneigd om minder te vragen.


Eens, ook al is het €5000 onder de vraagprijs.

Gewoon zeggen, “mijn maximale budget voor een boot is €7500, is er een kans dat u met een bod als dat akkoord gaat?”

Niets zielig doen of bedelen, maar wel hetzelfde doel.

sasja0705
Berichten: 1973
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:58

Ach,proberen kun je het altijd...
Waarbij zo iets dan normaliter ja bij goedkopere goederen gedaan wordt.
Zo had ik ooit 2 grote plastic-hondenmanden op mp, bijna nieuw, per stuk voor 15 euri.
Krijg ik n bericht of ik ze wil doneren voor asiel in Spanje, in het weekend rijden ze er weer naar toe ( met foto's en al)
Oké, vorruit, als n ik de arme beestjes daarmee help.

Nog geen 3 uur later onder andere naam weer op mp - voor het dubbele...

Heb iemand anders erop laten reageren en ja hoor zelfde person. En ook het asiel in Spanje, die natuurlijk nooit wat van die persoon gehoord hadden.
Dus ik bericht met de vraag, wat dit zal zijn?
" Ach, zo kan ik n beetje geld verdienen"
Viese,vuile oplichter...
Hierna mp op de hoogte gesteld en zij werd verwijderd .
Toen deed mp nog wat met meldingen +)

Maar ook "rijke" lui zijn toch erg van het gratis.
Kennis van ons is echt een rijke... en "vergeet" altijd zijn cigaretten...
Is die op visite, gaat zo een half pakje doorheen

Luxorvalkje
Berichten: 1935
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 11:24

sasja0705 schreef:
Maar ook "rijke" lui zijn toch erg van het gratis.
Kennis van ons is echt een rijke... en "vergeet" altijd zijn cigaretten...
Is die op visite, gaat zo een half pakje doorheen


Hier heb ik echt een hekel aan.
Dat snap je toch niet?
Maar ja, zo blijven de rijken wel rijk natuurlijk.

petra8 schreef:
Ik had het vorig weekend een beetje andersom, ik haalde iets gratis wat ik makkelijk nieuw kon betalen....
Ik heb via Marktplaats een gratis houten tuinset opgehaald. Ik had de set makkelijk nieuw kunnen kopen maar vond het juist zo mooi dat het hout al een beetje verweerd en gebleekt was door de zon. Ik wilde de set zo graag hebben dat ik direct in de auto gestapt ben om hem op te halen. Achteraf bedacht ik me dat ik wel een attentie of iets lekkers voor de mensen mee had kunnen nemen. Aan de andere kant waren hun blij dat ze er snel van af waren. Het waren aardige mensen dus ik heb ze daarna via een berichtje nog uitgebreid bedankt en verteld dat we er zo ontzettend blij mee waren.

Dus wanneer je iets als gratis afhalen op Marktplaats zet met het idee dat is leuk voor iemand die geen geld heeft, kan het dus ook gebeuren dat er mensen die wel geld hebben er op af komen.


Je hebt hun adres, dus je zou ze altijd nog een kaartje kunnen sturen :)
Altijd leuk om te krijgen.

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 11:50

Ik zie de boot voor 7,5K voorbij komen op marktplaatsdebielen op Insta :')

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:01

Luxorvalkje schreef:
sasja0705 schreef:
Maar ook "rijke" lui zijn toch erg van het gratis.
Kennis van ons is echt een rijke... en "vergeet" altijd zijn cigaretten...
Is die op visite, gaat zo een half pakje doorheen


Hier heb ik echt een hekel aan.
Dat snap je toch niet?
Maar ja, zo blijven de rijken wel rijk natuurlijk.


Beetje net als mijn oude buurjongen. Hij en zijn vrouw hebben allebei een goede baan, hebben zelf een kast van een huis laten bouwen met allerlei dingen als zonnepanelen, airco etc etc.

Maar toen er een laptop voor "de minima" werd verloot op een weggeefhoek, kon hij die erg goed gebruiken reageerde hij.

Vind dat altijd zo bijzonder. Ken mensen die zich dood schamen om op zoiets te reageren, die hebben dan liever geen gratis laptop, dan dat buren/vrienden weten dat ze het niet breed hebben.
En dan mensen die het prima zelf kunnen kopen, hebben er totaal gen moeite mee zich voor te doen als iemand met geldzorgen.




Pff, hier loopt marktplaats etc allemaal voor geen meter. Nieuw vliegenmasker van Lemieux te koop, 0 reactie's.. Pakket veulenmelk en biest voor de helft van de nieuwprijs, 0 reacties...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 10:19

Wij hebben een aanhanger te koop staan. Na anderhalve dag op de hoogste biedingen gereageerd. Persoon 1 geen reactie van gehad. Na 24 uur door naar de volgende. Zegt hij opeens: Waar staat hij? En nog voor ik kon antwoorden: Oh, ik zie daar. Dat is veel te ver, sorry. Zoiets controleer je toch voor je bied :')

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 11:45

Gisteren 2 vlotte verkopen gedaan. Beiden een goed bod en snel betaald.

Dus vandaag weer een rondje post :D

lobkewikjem

Berichten: 258
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:25

Post nl stuurt mijn lang verwachte pakket weer retour naar afzender van marktplaats.. Foutief adres volgens postnl terwijl het adres gewoon klopt.

Nu heb ik de afzender een berichtje gedaan via de chat alleen is de advertentie wel verwijderd komt dan het berichtje wel aan? Hopelijk komen we tot een oplossing.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:26

Wat vervelend! De chat zou ook na het verwijderen van de advertentie nog gewoon moeten werken.

DuoPenotti

Berichten: 29455
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:28

ja berichtje komt dan wel aan :j

Maar pff echt niet leuk.


Ik heb weer een snuggere er aan.
In de advertentie staat;
Op halen kan hier xx
Verzenden kan ook, verzendkosten voor koper.

Krijg ik een berichtje; stuur je ook op?

En nu radio stilte

Laar_

Berichten: 148
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:35

lobkewikjem schreef:
Post nl stuurt mijn lang verwachte pakket weer retour naar afzender van marktplaats.. Foutief adres volgens postnl terwijl het adres gewoon klopt.

Nu heb ik de afzender een berichtje gedaan via de chat alleen is de advertentie wel verwijderd komt dan het berichtje wel aan? Hopelijk komen we tot een oplossing.

Hier hetzelfde. Verkoper heeft m opnieuw op de post gedaan en nu is ie weer van "morgen af te halen" naar " bezorgdatum onbekend" gegaan. Ik vrees ervoor :=

Had ook gevraagd of ze met DPD, DHL of Homer kon verzenden, maar zij wilde Postnl. Weet nu weer waarom ik dat nooit wil :=

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:36

Dat is wel bijzonder, want PostNL is voor mij nog steeds de meest betrouwbare partij als het gaat om pakketjes snel en heel afleveren.

lobkewikjem

Berichten: 258
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:52

_Lorette_ schreef:
Dat is wel bijzonder, want PostNL is voor mij nog steeds de meest betrouwbare partij als het gaat om pakketjes snel en heel afleveren.



Voor mij dus ook. Nooit problemen gehad met hun en het adres staat automatisch in het systeem en is dus vaker gebruikt. Daarom ben ik nu ook zo verbaasd. Dan hoop ik dat de afzender zo eerlijk zal zijn en zal reageren.

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 12:53

Hier ook ook. PostNL is nooit gedoe mee, in tegenstelling tot DHL en DPD. Zelfs de broedeieren komen netjes heel aan als ik ze verstuur. Zal ook gewoon heel afhankelijk zijn van wie je lokale bezorger is en hoe veel zin die in zijn/haar werk heeft.

DuoPenotti

Berichten: 29455
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 14:21

Citaat:
Gloed nieuw gekocht misschien 1 keer gebruikt werkt na behoren.

Haha, weet niet zo goed wat ik moet bedenken bij een advertentie van een cap met deze omschrijving.

Werkt naar behoren.
Met andere woorden, 1 gebruikt, er toen er afgevallen en leeft nog :P