Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 500 [ 12497 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Rare mensen op marktplaats deel 8

 
Profiel   

Plaats hier jouw mooie, grappige, vervelende, verdrietige verhalen en momenten die op je op marktplaats hebt meegemaakt!

Vorige topics:
[LZP] Rare mensen op marktplaats.
[LZP] Rare mensen op marktplaats deel 2 !!
[LZP] Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!
[LZP] Rare mensen op marktplaats deel 4!
[LZP] Rare mensen op marktplaats deel 5!
[LZP] Rare mensen op marktplaats deel 6!
[LZP] Rare mensen op marktplaats deel 7!

Een aantal marktplaats-irritaties op een rijtje:
#1. Onzinbiedingen


#2. Misleidende foto's


#3. Niet reageren


#4. Advertenties niet verwijderen


#5 Onduidelijke omschrijving


Wat is niet de bedoeling van dit topic?
1. Gegevens van oplichters delen
2. Namen van bokkers noemen, zonder toestemming van de betreffende bokker
3. Onderlinge ruzies met andere bokkers openbaar uitvechten
4. Je eigen spullen adverteren

Moderator opmerking geplaatst op pagina 249
Moderatoropmerking:
Het is niet toegestaan om privé communicatie te delen op Bokt. Het is ons opgevallen dat dit in dit topic regelmatig gebeurt: zouden jullie hierop willen letten? Dit is afgelopen tijd wat aan onze aandacht ontsnapt, maar vanaf nu zullen we hier actiever in modereren, privé-communicatie zoals screenshots van Marktplaats-chats zullen worden verwijderd.



Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 27-01-21 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Moderator opmerking toegevoegd

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 13:53 



 
Profiel   

Daar gaan we weer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 13:56 



 
Profiel   

Ik lees weer graag mee! :-D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 14:00 



 
Profiel   

Ook ik lees weer graag mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 14:02 



 
Profiel   

Ik verkoop momenteel een nieuwe inbouw afwasmachine.. Biedt iemand 25 euro -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 14:05 



 

Oh wauw :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 14:07 



 
Profiel   

Ik lees ook weer mee..
Had laatst een miskoop gedaan , ging de prullenbak in..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 14:11 



 
Profiel   

Heb net heel snel een zweetdeken verkocht. Had gemeld voordat ze betaalde dat ik het dan zaterdag op de post zou doen. Was geen probleem en ze heeft gelijk betaald. Heel fijn zo :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 14:16 



 
Profiel   

Nieuw deel *\o/*

Lees uiteraard weer mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 14:34 



 
Profiel   

Gelijk maar weer gestipt. Ik lees altijd stiekem mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 14:36 



 
Profiel   

Zo verkocht mijn dochter haar barbiespullen via MP(huis, paard trailer, auto, kleertjes enz enz.)
Komt een mevrouw het halen en begint ze nu te klagen dat het allemaal niet klopt. Het begon met het paard wat niet kan hinniken, terwijl dat misschien wel zou kunnen met nieuwe batterijen erin (het was echter niet iets wat mijn dochter beloofd had, dat het nog zou werken, ze verkocht gewoon een barbiepaard.

Dus mijn dochter stelt voor dat ze het paard dan terug brengt en door mijn man laat nakijken en anders maar terugbrengt met de bijbehorende spullen, zoals de barbie die erbij hoorde, de hindernissen etc. Komt mevrouw vervolgens met de volgende beschuldiging: de setjes die ze gekocht heeft zijn niet compleet. Mijn dochter had bijv. aangegeven hoeveel kledingsetjes/schoenen e.d. erbij zaten en dat zou opeens niet kloppen. 6 paar schoenen minder, dus maar 3 paar ipv 9 paar (??? dat valt toch op zoveel paar schoenen minder?? Hier ligt niks meer, ze heeft alles meegenomen) .

Toen waren er opeens maar 8 mattel barbies, mail erna nog maar 7. Mijn dochter weet echter precies welke barbiepoppen ze heeft meegegeven en wij komen op een totaal van 11 poppen (vrouwen, man, kind).

Vervolgens is mevrouw de hele ochtend het ene na het andere bericht naar haar aan het sturen, waarop mijn dochter niet kon reageren, omdat ze de hele ochtend bezet was. Krijgt ze dan weer een mail dat ze het wel triest vind dat mijn dochter niet meer reageert (alsof je 24/7 achter je pc zit). Daar ook toch maar weer netjes op gereageerd, toen ze weer thuis was.
Mevrouw stelde zelf voor het er maar bij te laten. Daar akkoord mee gegaan en dan komt er weer een bericht in de trant van : jaja, dat zal wel dat je het daar bij wilt laten, ben je er gemakkelijk vanaf. En dat voor die rottige paar euro. Ze zou het melden bij MP, blabla...

Pffff, ik heb gezegd: afkappen, niet meer reageren en haar blokkeren.
Je hebt je best gedaan.
Aan het verhaal begon steeds minder te kloppen.
En dan...als je dan de spullen bij iemand thuis gaat ophalen, dan kijk je het toch daar na of het allemaal klopt. Dan kun je toch niet achteraf gaan klagen dat het niet klopt? Als je iets laat opsturen vind ik het een ander verhaal, maar niet bij ophalen.

Maar goed, wij hebben dus het idee dat iemand ONS probeert op te lichten ipv de beschuldiging aan ons adres, dat wij hun oplichten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 14:56 



 

Sommige mensen proberen op die manier inderdaad geld terug te krijgen. En ik denk dat het nog vaak lukt ook! Ze vergeten echter dat jullie geen winkel zijn. Inderdaad niet meer op reageren en blokkeren is wat ik zou doen. Vooral ook blokkeren op facebook, als jullie haar blokkeren dan kan ze jullie profielen ook niet meer zoeken/ zien (de echte die-hards gaan op facebook verder als Marktplaats niet meer werkt).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 15:17 



 
Profiel   

Ook ik lees graag mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 15:17 



 
Profiel   

Een paar maanden terug meende ik een mooi setje op mp gescoord te hebben . Een zwangerschapsjurkje en vestje van noppies. Jurkje was slechts 1x gedragen. Had er 25,- voor betaald. Eenmaal het jurkje binnen hem gelijk even in een spoelwasje van 15 minuutjes(30graden en 600 toeren gedaan) dit kon volgens de wasschriften prima. En het jurkje was gewoon helemaal gaar....ik kon letterlijk door wrijving gaten maken. Dit vond ik niet echt normaal. Dit terug gekoppeld, foto's en zelfs een filmpje gemaakt. Nou ze vond het maar vreemd etc. Ik gaf aan dat ik het fijn zou vinden 10,- terug te krijgen voor de jurk, die rijp voor de kliko was. Dit was akkoord, fijn. Weekje later nog niets gekregen, dus ik navragen. Komt ze er op 1x mee aanzetten dat ze mij niet gelooft. Voor het zelfde had ik al zo'n jurkje die helemaal kapot was en gebruikte ik die om haar op te lichten...nouja dag geld dan maar...weer wat geleerd op mp...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 15:27 



 
Profiel   

Grace schreef
Een paar maanden terug meende ik een mooi setje op mp gescoord te hebben . Een zwangerschapsjurkje en vestje van noppies. Jurkje was slechts 1x gedragen. Had er 25,- voor betaald. Eenmaal het jurkje binnen hem gelijk even in een spoelwasje van 15 minuutjes(30graden en 600 toeren gedaan) dit kon volgens de wasschriften prima. En het jurkje was gewoon helemaal gaar....ik kon letterlijk door wrijving gaten maken. Dit vond ik niet echt normaal. Dit terug gekoppeld, foto's en zelfs een filmpje gemaakt. Nou ze vond het maar vreemd etc. Ik gaf aan dat ik het fijn zou vinden 10,- terug te krijgen voor de jurk, die rijp voor de kliko was. Dit was akkoord, fijn. Weekje later nog niets gekregen, dus ik navragen. Komt ze er op 1x mee aanzetten dat ze mij niet gelooft. Voor het zelfde had ik al zo'n jurkje die helemaal kapot was en gebruikte ik die om haar op te lichten...nouja dag geld dan maar...weer wat geleerd op mp...


Maar hoe kreeg je het jurkje binnen? Als dit in goede staat was, dan begrijp ik haar wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 15:30 



 
Profiel   

Grace schreef
Een paar maanden terug meende ik een mooi setje op mp gescoord te hebben . Een zwangerschapsjurkje en vestje van noppies. Jurkje was slechts 1x gedragen. Had er 25,- voor betaald. Eenmaal het jurkje binnen hem gelijk even in een spoelwasje van 15 minuutjes(30graden en 600 toeren gedaan) dit kon volgens de wasschriften prima. En het jurkje was gewoon helemaal gaar....ik kon letterlijk door wrijving gaten maken. Dit vond ik niet echt normaal. Dit terug gekoppeld, foto's en zelfs een filmpje gemaakt. Nou ze vond het maar vreemd etc. Ik gaf aan dat ik het fijn zou vinden 10,- terug te krijgen voor de jurk, die rijp voor de kliko was. Dit was akkoord, fijn. Weekje later nog niets gekregen, dus ik navragen. Komt ze er op 1x mee aanzetten dat ze mij niet gelooft. Voor het zelfde had ik al zo'n jurkje die helemaal kapot was en gebruikte ik die om haar op te lichten...nouja dag geld dan maar...weer wat geleerd op mp...


Tja, als je hem al gewassen hebt, dan had je van mij ook geen geld terug gehad. Verkocht is verkocht, als hij in goede staat de deur uit gaat, dan is alles daarna het probleem van de koper.

Wat was de staat voor het wassen? Of heb je dat niet gecontroleerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 15:39 



 
Profiel   

Stof was superdun bijna doorzichtig, ik dacht dat het zo hoorde (sommige stofjes hebben dat, maar dat bleek letterlijk gaarheid van de stof te zijn... erg naar gewoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 15:44 



 
Profiel   

Een tijdje terug had ik laarzen te koop op marktplaats.
De man of vrouw vroeg om foto's van de laarzen aan en dan alleen van de benen. En of ik er mee kon racen in de auto want zij/hij reed altijd heel snel met de auto. :')

En ik zoek een bijrijder voor mijn paard. Kreeg ik laatst een berichtje of ik mijn paard wilde verplaatsen van drenthe naar tilburg. En dan kon ik daar bij hun wel 3x in de week rijden.

Ook een reactie van iemand die kon mijn paard in haar vakanties wel bij haar in de tuin houden. Geen stal en geen andere paarden. Tuin was evengroot als een bak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 15:49 



 
Profiel   

Ik had een paar pumps op mp staan. Jaren zestig stijl, zwart met een witte krijtstreep. Belt er een meneer op of ze geschikt zijn voor iemand die bijna nooit hakken draagt, of ze een vrouw sexy maakten en uiteindelijk kwam het hoge woord eruit. Of ze geschikt waren om sexspelletjes mee te doen . Heb hem vriendelijk bedankt voor zijn telefoontje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 16:04 



 
Profiel   

pas geleden het bed van mijn moeder op marktplaats gehad.

iemand wilde hem wel hebben, toen weer niet, toen de achterplaat er niet bij, toen weer wel.
Uiteindelijk wilde hij de bed ombouw toch hebben, maar de toch achterplaat niet.
Dus de achterplaat bij het grofvuil gezet, want dat kwam de volgende dag.
Net klaar met alles buiten zetten, wilde hij de achterplaat toch hebben. Of we hem weer even terug naar binnen wilde halen....

Ons antwoord was dat we het hele bed buiten gingen zetten.

We zagen het al voor ons dat meneer toch niet kwam, of het toch niet wilde hebben en we opnieuw het grofvuil zouden moeten bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 16:05 



 
Profiel   

hoikimmmy schreef
En ik zoek een bijrijder voor mijn paard. Kreeg ik laatst een berichtje of ik mijn paard wilde verplaatsen van drenthe naar tilburg. En dan kon ik daar bij hun wel 3x in de week rijden.

Ik vraag me af of mensen dat uberhaupt weleens doen eigenlijk, hun paard verplaatsen (niet van Drenthe naar Tilburg uiteraard :') ) Ik bedoel, ik zou het nog wel overwegen als het dichtbij was en voor mij ook goed te doen. Anderzijds, als ik die stal gelijk al leuk had gevonden, had mijn paard daar wel gestaan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 16:07 



 
Profiel   

Helaas laatst een hele vervelende situatie meegemaakt. Lang verhaal, have fun...

Wij verkochten een dure smartphone. Veel fraudeurs op marktplaats die we gelukkig wel goed konden herkennen op marktplaats. (Ja ook jaren al een account maar perce gelijk oversteken willen gebruiken etc etc).

We hadden een potentiële koper die graag wilde komen.
s avonds kwam hij met zijn vader langs. Telefoon hadden we in het doosje zitten en los een hoesje erbij. Hij bekeek de telefoon en wilde hem wel graag hebben. Maar ze moesten wel nog even pinnen. (Snap ik aan de andere kant wel, want je weet niet bij wie je binnenstapt). Mijn vriend legde de weg uit waardoor we eigenlijk afgeleid waren van de telefoon. Ze gingen de deur uit op weg naar de pinautomaat.
Op het moment dat ze de deur uitlopen gaat het scherm van het toestel aan. Mijn vriend roep “sh*t, hij is verwisseld”. Toestel zat ineens in het hoesje en omdat ze dus moesten pinnen had ik argwaan, daarnaast leek het dat het scherm heel anders eruit zag dan normaal. Allemaal talen te zien en Nederlands zagen wij er niet 1.2.3 tussen staan. Gezien ze pas net de deur uit waren riep ik “Bel 112 en ga er achteraan”. Het moeilijke was vooral dat het serienummer er niet meer achterop staat tegenwoordig. check maar eens YouTube filmpjes van namaak iPhone X, bijna niet te onderscheiden van echt..

Mijn vriend komt ze nog tegen (al bellend met de politie, die we uiteraard meteen hebben gezegd geen levensbedreigende situatie). Toen kwam er twijfel. In de adrenaline heeft mijn vriend toch geroepen van blijf staan en geef mijn telefoon terug. Vader en zoon verbaast, boos en kwamen mee terug naar voor het huis. Ze ontkende en wij begonnen ook te twijfelen. Politie kwam ook want dat wilde de vader graag, en wij ook want er was een niet chille sfeer ontstaan.

Lang verhaal kort. Toen de agenten er waren konden wij even binnen goed checken. Agenten waren er namelijk nog niet zo 1,2,3 van overtuigd dat het een misverstand was. Ze hadden dit eerder meegemaakt. Telefoon was niet verwisseld. Wij hebben ons heel erg schuldig gevoeld. Maar op dat moment leek het gewoon echt zo. We wisten niet zeker of het ons toestel was, en voor het zelfde geld was hij wel verwisseld en waren wij honderden euro’s armer. Hij voelde ook veel lichter aan. (Ons nieuwe toestel is een stuk zwaarder).
Uiteindelijk opgelost door toestel voor stuk minder aan ze te verkopen.

Moet zeggen dat ik er echt slecht van geslapen had.

1 ding geleerd. Ik verkoop nooit meer zo’n smartphone op marktplaats.


Laatst bijgewerkt door future_vet op 30-10-19 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 16:18 



 
Profiel   

Ik had laatst werkschoenen te koop.

Een pool die alleen maar Pools bleef schrijven :+ ik zeg Engels, Nederlands of Duits....

Een die bleef zeuren over de maat, kwam allemaal met vreemde buitenlandse maten.
ik zeg ze vallen als 42 en internationale matentabel toegevoegd...
f ze dan toch niet geschikt waren voor maat 44 en welke maat het in het buitenland was.
.
En een Turkse man, of ik ze kwam brengen.... oh ja en hij had geen geld :')
Ik zeg geen geld geen schoenen hè :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 16:20 



 
Profiel   

Ik heb laatst nog een barebackpad verkocht op marktplaats, dat had ook wat voeten in de aarde. Eerst mensen die met een bod van 5 euro komen.. Daarna had ik iemand die de vraagprijs bood en vervolgens er meerdere dagen over deed om een betaalverzoek te voldoen. Toen ik zei dat ik het voor een bepaalde datum geregeld wilde hebben incl. tijdstip zou ze het zo wel even in orde maken. Ondertussen had ik al 2 mensen die een stuk beleefder en vlotter communiceerden die m ook graag wilden hebben. Uiteindelijk dus aan 1 van die 2 verkocht. Van de eerste beoogde koper heb ik een review van 1 ster gekregen. Moest zogenaamd mijn afspraken nakomen en beleefder communiceren. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 16:21 



 
Profiel   

Ik heb een hekwerk te koop. Is al vriendelijk geprijsd. Per privé bericht een net bod gehad. Doet een ander een bod dus vertel die man dat ik een hoger bod heb.
Stuurt hij dat hij dat bod niet kan zien en bij zijn lagere bod blijft. Daarnaast wijst hij mij er nog op dat hekken met punten niet meer officieel
Verkocht mogen worden.
Nig wat berichten later waarna ik hem al had verteld dat hij nr. 3 in de wachtrij is geeft hij aan dat hij hoopt dat zoals zoveel mensen op MP de koper niet op komt dagen en of ik hem op de hoogte wil houden.

Mijn man zei al: die krijgt hem dus niet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 16:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 500 [ 12497 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen