Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alja

Berichten: 25637
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 18:33

Is wel met een code ;)

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 18:48

Met de code MIJNDHL25 maakt het niet uit waar je verkoopt of koopt maar krijg je inderdaad 25% korting op je label ;)

beert
Berichten: 2435
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 18:58

Gamova schreef:
Met de code MIJNDHL25 maakt het niet uit waar je verkoopt of koopt maar krijg je inderdaad 25% korting op je label ;)

Oh zo ver had ik niet gekeken :-)

julius_juut

Berichten: 3105
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 20:20

Vjestagirl schreef:
Pssst: het is of Klik pvc, of klik laminaat. Pvc kliklaminaat bestaat niet :P


Ik zat er ook heel raar naar te kijken idd maar zag niet waar de fout zat. :+

En dan ga ik gewoon laag bieden en zie ik wel wat ze er van zeggen.
Dank mensen!

Marcella

Berichten: 36784
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 23:49

Ik heb toen een keer klik laminaat gratis opgehaald was een paar jaar oud. Prima voor de hobby kamer.

siskeh
Berichten: 8678
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 08:19

We hebben hier onlangs 29(?) ofzo pakken nieuw ikea laminaat ergens gekocht voor een 1/3 van de nieuwprijs..

iirrssjjee

Berichten: 5946
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:58

Ik kwam deze net tegen;
Afbeelding

Ook een leuke!

luuntje

Berichten: 13993
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:23

Petra fijn dat het bed uit huis is.

Iris, haha boot is een luxe geen levensbehoefte.

Suzanne F.

Berichten: 49319
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:41

Toch vind ik bovenstaande van beide kanten niet oké.
De eerste vraagt het gewoon heel netjes en geeft aan getroffen te zijn door de crisis. Dat kan toch? Je zal maar een café hebben in deze tijden. Dan vind ik de reactie van de ander niet netjes. Antwoord dan gewoon dat de boot helaas niet voor dat bedrag weggaat.
De reactie met het schelden is daarop natuurlijk ook absoluut niet netjes maar ik vind dat beiden hier wat communicatieskills missen.

Gini
Berichten: 17948
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:43

Goh, ik vind in dat gesprekje iedere reactie eigenlijk wel zuur. Het schelden hoeft uiteraard niet, maar die sarcastische reactie daarboven eigenlijk ook niet. Je kan er ook voor kiezen om te zeggen: nee, die prijs vind ik te laag en daar gaat de boot niet voor weg.

santie

Berichten: 1388
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:48

Wel heel knap dat je na zo getroffen te zijn, toch nog ff € 7500,- aan een boot uit kunt geven. De meeste getroffenen kunnen dat niet.

cobiie

Berichten: 7311
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:56

Ik vind het melden van deze reden (waarschijnlijk om sympathie te krijgen en dus korting) al erg vervelend, een boot is luxe dus zielig doen voor korting zou bij mij ook niet helpen.

Ik had van de week ook een erge, een product staat voor duizenden euro's te koop, krijg ik een berichtje waarbij meerdere woorden missen met een bod van een paar honderd euro. Ik heb toen ook aangegeven dat ik er vanuit gaat dat er een cijfer mist en ik het bod wat er staat niet serieus neem.
Het zou bij mij niet eens in mijn hoofd opkomen om rond de 10% te bieden van de vraagprijs.
Zoals verwacht natuurlijk geen reactie.

DuoPenotti

Berichten: 29837
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:00

Ik heb ook een schijt hekel aan dat soort meldingen.
Ik ben een arme student, ik heb bijstand...hier dan de corona crisis.
Er zijn zoveel mensen die geen luxe artikel kunnen betalen, helaas.
En als je nog 7500 voor een boot hebt ben je niet erg hard getroffen dus snap ik de reactie ook nog eens.
Het gaat niet om een kinderfietsje dat misschien best nodig is.

KarenQ
Berichten: 511
Geregistreerd: 05-06-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:29

Ik zou ook vallen over de smoes om korting te krijgen. Als je het zo slecht hebt, dan moet je gewoon geen boot kopen. Of eentje die wel in jouw prijsklasse valt.

Roodvos

Berichten: 6687
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:35

Ik vraag mij dan af wat de dochter moet kosten als zoon duur is.

Mer1980

Berichten: 18884
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-21 15:00

Als iemand om korting smeekt vanwege de crisis op een luxe artikel zou ik waarschijnlijk hetzelfde reageren :o Ik ben niet heilig hoor, maar een boot is gewoon niet nodig en het excuus belachelijk....

iirrssjjee

Berichten: 5946
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:04

DuoPenotti schreef:
Ik heb ook een schijt hekel aan dat soort meldingen.
Ik ben een arme student, ik heb bijstand...hier dan de corona crisis.
Er zijn zoveel mensen die geen luxe artikel kunnen betalen, helaas.
En als je nog 7500 voor een boot hebt ben je niet erg hard getroffen dus snap ik de reactie ook nog eens.
Het gaat niet om een kinderfietsje dat misschien best nodig is.


Nou dit inderdaad... Als het iets is wat echt nodig is! Zoals inddd een fiets omdat je anders geen vervoer hebt, een zak 2e hands kleding, of noem het maar... Maar een boot? Als je echt getroffen bent door de corona crisis ben je al lang blij dat je iedere dag nog te eten hebt....

Gini
Berichten: 17948
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:51

Maar ik lees getroffen door de coronacrisis nu ook niet meteen als "zit laag aan de grond en moet krabben om te overleven". Je kan op verschillende manieren getroffen zijn door de coronacrisis, om dan maar voor iemand te beslissen wat die wel en niet meer mag kopen vind ik vergaand. Je kan uiteraard wel gewoon voor jezelf beslissen of je de boot voor die prijs laat gaan of niet.

Het is niet omdat iemand iemand iets zegt of doet wat jij absoluut niet zou zeggen of doen, dat dat een vrijbrief is om onbeleefd of sarcastisch te reageren. De wereld zou zo een stuk mooier zijn als we al eens gewoon normaal tegen elkaar zouden doen. :D

Urbanus

Berichten: 44954
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:52

Gini schreef:
Goh, ik vind in dat gesprekje iedere reactie eigenlijk wel zuur. Het schelden hoeft uiteraard niet, maar die sarcastische reactie daarboven eigenlijk ook niet. Je kan er ook voor kiezen om te zeggen: nee, die prijs vind ik te laag en daar gaat de boot niet voor weg.


Maar waar is de lol dan?

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:56

Eerlijk, als iemand met zo'n bedelexcuus aan zou komen om te vragen om (wat eruit ziet als) een flinke korting, dan zou ik daar ook niet leuk op reageren.

Je kunt toch gewoon bieden wat je eraan uit wil geven, zonder daarbij te proberen een an der een schuldgevoel aan te praten door te zeggen dat je getroffen bent door de crisis / in de bijstand zit / alleenstaande ouder bent?

Rocamor

Berichten: 10928
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:58

Roodvos schreef:
Ik vraag mij dan af wat de dochter moet kosten als zoon duur is.

:D :D :D

cinniz123

Berichten: 4402
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 16:15

Ik zou echt geantwoord hebben iets in de trant van en door die zelfde crisis moet ik helaas mijn boot verkopen voor vraagprijs bedrag zodat ik mn hypotheek kan betalen :x

petra8
Berichten: 1140
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 16:27

Ik had het vorig weekend een beetje andersom, ik haalde iets gratis wat ik makkelijk nieuw kon betalen....
Ik heb via Marktplaats een gratis houten tuinset opgehaald. Ik had de set makkelijk nieuw kunnen kopen maar vond het juist zo mooi dat het hout al een beetje verweerd en gebleekt was door de zon. Ik wilde de set zo graag hebben dat ik direct in de auto gestapt ben om hem op te halen. Achteraf bedacht ik me dat ik wel een attentie of iets lekkers voor de mensen mee had kunnen nemen. Aan de andere kant waren hun blij dat ze er snel van af waren. Het waren aardige mensen dus ik heb ze daarna via een berichtje nog uitgebreid bedankt en verteld dat we er zo ontzettend blij mee waren.

Dus wanneer je iets als gratis afhalen op Marktplaats zet met het idee dat is leuk voor iemand die geen geld heeft, kan het dus ook gebeuren dat er mensen die wel geld hebben er op af komen.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 16:29

Het zou ook wel iets voor mij kunnen zijn al blijft het meer bij denken als daadwerkelijk typen.


Vandaag weer een fijne hoor :roll:

Ik zoek dit en dit van Rituals,ik kijk ff in de collectie en geef antwoord met aantal, foto's en prijs.

Reactie terug ; oh nee ik zoek liever iets anders.

Oh krijg toch de hik denk ik dan }:)

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 16:35

petra8 schreef:
Ik had het vorig weekend een beetje andersom, ik haalde iets gratis wat ik makkelijk nieuw kon betalen....
Ik heb via Marktplaats een gratis houten tuinset opgehaald. Ik had de set makkelijk nieuw kunnen kopen maar vond het juist zo mooi dat het hout al een beetje verweerd en gebleekt was door de zon. Ik wilde de set zo graag hebben dat ik direct in de auto gestapt ben om hem op te halen. Achteraf bedacht ik me dat ik wel een attentie of iets lekkers voor de mensen mee had kunnen nemen. Aan de andere kant waren hun blij dat ze er snel van af waren. Het waren aardige mensen dus ik heb ze daarna via een berichtje nog uitgebreid bedankt en verteld dat we er zo ontzettend blij mee waren.

Dus wanneer je iets als gratis afhalen op Marktplaats zet met het idee dat is leuk voor iemand die geen geld heeft, kan het dus ook gebeuren dat er mensen die wel geld hebben er op af komen.


Als ik het gratis weggeef is het meestal vooral omdat ik er snel vanaf wil; het boeit mij weinig of iemand het ophaalt die net de loterij gewonnen heeft, of die geen nagel heeft om aan de kont te krabben := .