Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:07

Rennie89 schreef:
Denk je echt dat iemand het verzend zonder geld te hebben ontvangen? :Y)



Dat doe ik ook vaak zat.


Laatst zelfs 2 paar sporen opgestuurd en toen ze het binnen had heb ik een keer een tikkie gestuurd.

Er kwam vanuit mij steeds wat tussen.. En ik zou ze brengen omdat ik toevallig in de buurt zou zijn.. Die ochtend toen ik in de buurt was bedacht ik dat ik ze vergeten was! Zo dom van me!

Dus toen heb ik ze opgestuurd en gezegd dat ze moest laten weten als ze binnen waren.

Hierna is er keurig betaald.
Stukje vertrouwen.



Ik heb een keer een halster van een bokke gekocht, die was de volgende dag gewoon al binnen... Ik had nog niet eens de tijd om te betalen :')

Merlen

Berichten: 1594
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 10:08

@Evelienepien

Een soortgelijk bericht zag ik van de week ook voorbij komen op Facebook.
Die man verontschuldigde zich al op voorhand bij aanvang van zijn bericht wetende dat dat er weer zulke reacties zouden volgen.
Het is ver gekomen dat je sorry moet zeggen omdat je duur voer aan een prikje wil verkopen.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 11:01

Heel soms tref je een koopje
Ben mijn Verboeket glas aan het uitbreiden en aanvullen.
Stond vorige week een advertentie voor 6 wijnglazen voor 15 euro ex verzenden
Geen woord over vuil gemaakt en gekocht. Glazen gaan normaal weg voor 12,50 tot 15 euro per stuk.
Ongebruikt, heel netjes en met liefde verpakt. :D

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 16:38

Er komt vanavond iemand kijken naar mijn Tempur matras. Nu vraagt ze of hij niet te koud staat, anders is hij misschien niet buigzaam genoeg en past hij niet in de auto :=
Ik kan jullie nu al vertellen dat dat niks gaat worden, het matras is 200x90cm en 30 cm dik _O-

_Nadia_

Berichten: 2652
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 16:49

Een 1 persoons matras dus? Dat heb ik ooit zelfs mee gekregen in een Aygo, gewoon met een spanband er om doormidden "vouwen"

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 17:00

Maar ze heeft wel een punt, als Tempour té koud is en je vouwt het dubbel kán het 'breken'.

Hier komt er iemand kijken naar een lamp die ik gemaakt heb en als die niet komt is er nog iemand die wil hem opgestuurd hebben. Dus goede hoop dat één van de 2 wel wat wordt.

iiSunshine

Berichten: 1244
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 17:05

ik lees al een tijdje mee en sinds kort zelf ook bezig met verkopen maar dan via fb. wat zouden jullie doen met de volgende situatie? ik ben de verkoper van een product. donderdag middag krijg ik een bericht of het beschikbaar is, dat is nog zo. vrijdag middag een bod. ik geef aan dat ik liever heb dat diegene het ophaalt (stond ook in adv) ivm breekbaarheid. uiteindelijk zaterdag bericht gestuurd dat ik toch akkoord ga met verzending, maar dat ik wel verpakkings materiaal moet regelen en dat ik het na het weekend dan op de post kan doen. geen reactie. zondag middag bericht gestuurd of diegene dit goed vond. zondag avond reactie terug, dat was prima. en dat was het laatste wat ik van de koper heb gehoord. maandag middag betaalverzoek gestuurd. gelezen, geen reactie. ook niet betaald. vanmiddag bericht gestuurd of diegene laat weten als het is betaald en wat het adres is. gelezen, geen reactie. hoelang zouden jullie afwachten, of ben ik nu gewoon ongeduldig?

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 17:13

Nee, niet langer wachten, wat dat betreft is FB nog erger dan MP.
Ik doe ook niet aan 'kan ik het volgend weekend komen halen?'. Zit je anderen in de wacht te zetten en dan kun je nog een week wachten tot er iemand niet komt opdagen ;(
Vaste antwoord... 'stuur tegen die tijd nog even een bericht of het er nog is'.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 17:16

@iiSunshine: Hangt er vanaf, heb je iemand anders met interesse, dan zou ik dat mailen en mocht je toch niemand hebben, dan zou ik rustig ff afwachten

iiSunshine

Berichten: 1244
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 17:24

@DubbelFun, ik denk dat ik het toch nog even afwacht, maar jij zou dus helemaal niks meer sturen?

@siske, op dit moment geen wachtende mensen, maar er is genoeg animo voor dit item heb ik het idee.

ik denk dat ik het nog even afwacht tot vanavond of morgen. weet alleen niet zo goed wat ik dan moet vragen of zeggen. ik denk iets met of ze nog interesse heeft omdat ik het anders aan iemand anders verkoop

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 17:26

Ik stuur sowieso niets zonder dat er betaald is (en bijgeschreven) :)

Mensen die zeggen om xx uur iets te komen halen en niet komen krijgen ook standaard een uur later een bericht 'niet gelukt ?? "

iiSunshine

Berichten: 1244
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 17:31

ja, zo iets had ik laatst ook dubbelfun. zou gratis opgehaald worden, halfuur na afspraak bericht : “lukt me niet”. huh??? oke dan... t was gratis en wou er graag vanaf. dus gevraagd hoelaat het wel kon. komt diegene met een tijdslot van een uur... heb gezegd dat ik vanaf half thuis zou zijn, sorry maar ik heb dan geen zin om een uur te wachten en dan zeker op niks.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 17:52

Tegenwoordig schijnt het ook 'leuk' te zijn om verkopers blij te maken met de welbekende 'dode mus'...
Ik had laatst iets voor 50 euro te koop staan. Nog geen uur later iemand 'ik kom het halen voor € 90'!!
OK, prima, jouw geld *\%/* Hij moest alleen nog even een datum/tijd plannen want kwam uit Amsterdam (ik kan altijd, dus het was helemaal aan hem)..
Dat moet na een nachtje slapen toch wel gelukt zijn, dus ik de volgende dag 'weet je al iets?, want als het moeilijk is kan ik het ook opsturen'...
Ik moet nog antwoord krijgen -O-

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 19:33

DubbelFun schreef:
Nee, niet langer wachten, wat dat betreft is FB nog erger dan MP.
Ik doe ook niet aan 'kan ik het volgend weekend komen halen?'. Zit je anderen in de wacht te zetten en dan kun je nog een week wachten tot er iemand niet komt opdagen ;(
Vaste antwoord... 'stuur tegen die tijd nog even een bericht of het er nog is'.

Dit of een aanbetaling doen
Willen ze dat niet, weet je haast zeker dat ze tzt toch niet komen

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 19:38

Koper is geweest voor het matras, geen moeilijkheden en ingeladen +:)+ wel in een busje overigens :P

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 19:51

Hier iemand die vroeg naar een minimale prijs van een zadel, prijs genoemd, bood ze 600 euro minder een dag later 'want hij was 3 jaar oud en mijn prijs vond haar zadelmaker toch wel heel duur voor een oud zadel'.

Aangegeven dat ik niet ging zakken, er bleef maar doorgezaagd worden (ik zei dat ik er inruil bij de zadelmaker nog meer voor kreeg en toen kreeg ik als een reactie dat ik bij de zadelmaker een nieuw zadel moest kopen -wat denk je dat we van plan zijn :') -)..

Uiteindelijk advertentie opnieuw geplaatst, binnen een dag 2 serieuze gegadigden. Toen ik dat vertelde was ze opeens bereid om wel mijn prijs te betalen.

Had het er ook met de zadelmaker over. Die zei dat dit echt iets typisch Nederlands is. Dit moet je in bijvoorbeeld Duitsland of Engeland echt niet proberen want dan kun je het sowieso op je buik schrijven...

iiSunshine

Berichten: 1244
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 20:36

iiSunshine schreef:
ik lees al een tijdje mee en sinds kort zelf ook bezig met verkopen maar dan via fb. wat zouden jullie doen met de volgende situatie? ik ben de verkoper van een product. donderdag middag krijg ik een bericht of het beschikbaar is, dat is nog zo. vrijdag middag een bod. ik geef aan dat ik liever heb dat diegene het ophaalt (stond ook in adv) ivm breekbaarheid. uiteindelijk zaterdag bericht gestuurd dat ik toch akkoord ga met verzending, maar dat ik wel verpakkings materiaal moet regelen en dat ik het na het weekend dan op de post kan doen. geen reactie. zondag middag bericht gestuurd of diegene dit goed vond. zondag avond reactie terug, dat was prima. en dat was het laatste wat ik van de koper heb gehoord. maandag middag betaalverzoek gestuurd. gelezen, geen reactie. ook niet betaald. vanmiddag bericht gestuurd of diegene laat weten als het is betaald en wat het adres is. gelezen, geen reactie. hoelang zouden jullie afwachten, of ben ik nu gewoon ongeduldig?


heb nog maar een bericht gestuurd met de vraag of diegene nog is geïnteresseerd, en zo niet dat dit geen probleem is maar dat ik het wel graag zou willen weten. als ik eenmaal bezig ben met een verkoop oid wil ik het zo snel mogelijk afgehandeld en de deur uit hebben

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 23:59

Rennie89 schreef:
Denk je echt dat iemand het verzend zonder geld te hebben ontvangen? :Y)


Waarom zou ze liegen? Ik heb immers ondertussen heel wat pogingen gedaan om haar rekeningnummer te vragen, als ze eerst het geld wil zou ik als het haar was daar dan eerst maar eens op antwoorden want tot die tijd kan ik niks overmaken.

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 01:30

Ik persoonlijk zou nooit dat risico nemen. Al te vaak opgelicht -O- althans, als kind en daarna vooral pogingen tot

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:17

Mijn lamp is gisteravond mooi opgehaald. Meneer had geen cash bij zich, maar gelukkig werkt de MP-betaalfunktie ook goed.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:32

Ik heb een nieuwe kippenren en dus is de oude overbodig én ligt flink in de weg. Het was een vrij duur ding, maar had gezegd: "als iemand hem snel ophaalt dan mag diegene hem gratis meenemen." Is al netjes gedemonteerd.

Iemand reageerde gelijk en die zou hem die middag ophalen. Even later kwam het toch niet uit en hij zou in de avond komen. Gisteravond stuurde hij dat het toch niet uit kwam en dat hij vandaag zou komen. Nou... Heb er een hard hoofd in.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:50

Op naar de volgende dan... of er geld voor gaan vragen nu het zo lang duurt ;)

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 09:56

DubbelFun schreef:
Op naar de volgende dan... of er geld voor gaan vragen nu het zo lang duurt ;)


Zat ik zelf ook aan te denken. Het is deze ren: Nieuw kost ie toch zo 400 euro.

Afbeelding

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 10:04

Oeh het is dat ik geen plek ervoor heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 10:05

:oo Die had ik wel gewild had ik dichter gewoond :D