Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 07:33

Daan13 schreef:
Daphara schreef:
Ik vind “gebruikt” wel wat anders als al meerdere keren hersteld en vind het verantwoording van de verkoper om de koper daarover in te lichten voor verkoop.


De verkoper heeft het kledingstuk bekeken vooraf,die heeft niks bijzonders gezien.

De koper roept van alles maar laat geen foto's zien.

Dat klopt toch niet? Dan had de koper foto's moeten mailen.

Op deze manier kan een koper alles roepen en overal geld voor terug vragen.


Je haalt nu wat door de war van mijn quote, bij magicmist is de blouse niet vooraf bekeken, of iig staat er niet bij.
Dat was bij een gevalletje van mijn wappie op mp :D

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 08:12

Daan13 schreef:
Daphara schreef:
Ik vind “gebruikt” wel wat anders als al meerdere keren hersteld en vind het verantwoording van de verkoper om de koper daarover in te lichten voor verkoop.


De verkoper heeft het kledingstuk bekeken vooraf,die heeft niks bijzonders gezien.

De koper roept van alles maar laat geen foto's zien.

Dat klopt toch niet? Dan had de koper foto's moeten mailen.

Op deze manier kan een koper alles roepen en overal geld voor terug vragen.


Het nadeel van selectief quoten is dat je mijn punt hiermee volledig mist.

Daphara schreef:
Ligt er aan, is het voor dumpprijs verkocht of een prijs waarvoor hij ook een betere bloes had kunnen kopen?

Ik vind “gebruikt” wel wat anders als al meerdere keren hersteld en vind het verantwoording van de verkoper om de koper daarover in te lichten voor verkoop. Had hij namelijk hetzelfde moeten/willen betalen als je zelf vooraf netjes de blouse gecontroleerd had en foto’s van de herstelde/gerepareerde stukken had geplaatst?

Ik vind een deel terugbetalen dan wel terecht.


De gemiddelde scouting blouse met de status “gebruikt” staat voor €5 tot €20 op MP

Heeft de koper €5 betaald, dan zou ik het erbij laten, heeft de koper €20 betaald, dan zou ik de helft terug geven.

Sowieso is het zaak als verkopende partij altijd beschadigingen te vermelden in de advertentie.

Het staat de koper altijd vrij achteraf te melden dat er iets aan mankeert, maar zoals ik het lees heeft koper niet geëist, dus koper is niet verplicht foto’s te sturen.

Laat het iig een les voor magicmist zijn om haar producten van tevoren beter te controleren en afwijkingen altijd te vermelden, zo krijg je geen verassingen achteraf.

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 08:23

De blouse was nagekeken. Ik heb alleen niet nr de garen gekeken.
Heel eerlijk. Daar kijk ik nooit naar.
Als het zwart garen is op een rode blouse, ja dan valt dat wel op.
Maar er was echt niets aan te zien.
De prijs was zodanig dat je er ook niet veel van kan verwachten.
Ik vond het zeer weinig voor in mijn ogen nog bruikbare blouse.
Maar meningen mogen verschillen.
Ik heb wel een voorstel gedaan,en gevraagd om foto's.
maar niets meer van gehoord.
Heb ook voorgesteld blouse retour en geld terug.
Maar geen reactie.

DubbelFun

Berichten: 88692
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:09

@magicmist: als de blouse hersteld is maar het is niet opgevallen dan is het netjes gebeurd en moet de koper niet zeuren.

anca

Berichten: 1786
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:14

DubbelFun schreef:
@magicmist: als de blouse hersteld is maar het is niet opgevallen dan is het netjes gebeurd en moet de koper niet zeuren.


Eens.
Het jou ook niet opgevallen dus erg kan het nooit zijn. Het is een kinderblouse die kijken elkaar echt niet na op verkeerd kleur draadje als dat al zo zou zijn.
Ik deed er niets mee

Alja

Berichten: 25603
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 10:10

DubbelFun schreef:
@magicmist: als de blouse hersteld is maar het is niet opgevallen dan is het netjes gebeurd en moet de koper niet zeuren.

Nou dit dus

Mensen willen het liefst nieuw, thuisgebracht op het tijdstip wat hun uitkomt en natuurlijk GRATIS!

Zo had ik een steigerhouten hondenbak te koop staan
Ook allerlei onzinbiedingen en verwerpingen dat ik geen prijzen wist maar gister toch verkocht voor 10 euro minder dan m’n vraagprijs :)

Knollboll
Berichten: 531
Geregistreerd: 04-01-06
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 12:42

Ik heb iets verkocht via tweedehands. Nu vragen ze om een betaal verzoek aan te maken. Ik zie dat dit via de chat kan. Is dit veilig ?

Century

Berichten: 5971
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 12:43

Via chat op marktplaats zelf is veilig.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 13:29

Knollboll schreef:
Ik heb iets verkocht via tweedehands. Nu vragen ze om een betaal verzoek aan te maken. Ik zie dat dit via de chat kan. Is dit veilig ?


Joh stuur gewoon een normaal betaalverzoek, of wil de koper het via tweedehands hebben?

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 22:48

Knollboll schreef:
Ik heb iets verkocht via tweedehands. Nu vragen ze om een betaal verzoek aan te maken. Ik zie dat dit via de chat kan. Is dit veilig ?


Is dit zoals 2dehands.be?
Superveilig en gemakkelijk :j gisteren nog aangemaakt voor iemand, direct met de verzending en dergelijke geregeld.
Dag later staat het geld op de rekening (eerst wel een melding gehad wanneer koper had betaald) en hele track and trace komt automatisch in de chat

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:56

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de regels van Bokt.

sasja0705
Berichten: 1982
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 12:55

Soms wordt je echt moedeloos.
Heb een prachtige midcentury naaitafel te koop...
1e bod : 100 euri onder mijn vraagprijs vab 130.
Dus ik beleeft gevraagd wat hij op zo een bod zou antwoorden.
Snapte die gelukkig wel.
Nr 2 was net boven de helft van mijn vraagprijs... dus daar ook vriendelijk op gereageerd... tegenbod : of ik het verschil niet wil delen...
Nee... wil ik niet.
En dan is de bieder beledigd... zucht

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:07

BopjeBo schreef:
Alja schreef:
Nou dit dus

Mensen willen het liefst nieuw, thuisgebracht op het tijdstip wat hun uitkomt en natuurlijk GRATIS!

Zo had ik een steigerhouten hondenbak te koop staan
Ook allerlei onzinbiedingen en verwerpingen dat ik geen prijzen wist maar gister toch verkocht voor 10 euro minder dan m’n vraagprijs :)



Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de regels van Bokt.


Ik vroeg me al af of er ooit nog eenseen situatie zou zijn waarin 2 bokkers elkaar tegenkomen op MP en er iets niet netjes is verlopen.

Valerie93

Berichten: 3134
Geregistreerd: 10-12-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:13

Heb mijn scooter te koop staan, niet de mooiste maar het rijd nog. 100 euro bodem prijs, de 1e 40 euro bod is binnen... met daarna de nodige berichten dat direct opgehaald kan worden. Maar ook meerdere 1 ster review met opkomen dagen...

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:15

Tja heb het in dit topic al eens eerder verteld toen hij mij was overkomen en toen hield betreffende bokker ook wijselijk haar mond, maar als ik dan zo'n post zie staan kan ik mij niet inhouden er toch iets over te zeggen {:)-:(

Alja

Berichten: 25603
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:23

Nu maar 1,5 jaar geleden ook wou ik het oplossen met je maar als je je hier goed bij voelt moet je dat vooral doen :)

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:38

Ja dat zou iedereen zeggen om z'n gezicht niet te verliezen. Karma is een bitch, gezien je eigen berichten over spullen die je zelf aankocht kapot bleken te zijn. Hoop dat je er een les uit geleerd hebt, want schijnbaar vind jij dat mensen niet mogen zeuren als ze dik betalen voor iets wat achteraf gewoon de prullenbak in kan.
:evaw:

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:25

Het nadeel van dit topic is dat je bijna altijd maar 1 kant van het verhaal hoort. Daarom is het ook wel goed als mensen een beetje advocaat van de duivel spelen als ze een bericht lezen over een geschil op MP, want als 2 kanten gehoord worden, dan wordt er vaak heel verschillend tegenaan gekeken.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:27

Hoe dan ook, een dekje 8 jaar na data verkopen als zijnde " zo goed als nieuw" dat gebruikt en versleten blijkt te zijn, en dat ook nog eens voor ruim 85% van de nieuwprijs...

IMO is dat niet heel erg netjes van de verkoper. helemaal als blijkt dat het item gewoon stuk is op sommige plekken. dat hoor je imo als verkoper gewoon netjes op te lossen.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:48

_/-\o_

Laten we het verder maar gewoon gezellig houden, denk m'n punt nu wel duidelijk overgekomen is :Y)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 00:28


Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 00:31