Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 17:55

FlameHorse schreef:
Ik heb laatst nog een barebackpad verkocht op marktplaats, dat had ook wat voeten in de aarde. Eerst mensen die met een bod van 5 euro komen.. Daarna had ik iemand die de vraagprijs bood en vervolgens er meerdere dagen over deed om een betaalverzoek te voldoen. Toen ik zei dat ik het voor een bepaalde datum geregeld wilde hebben incl. tijdstip zou ze het zo wel even in orde maken. Ondertussen had ik al 2 mensen die een stuk beleefder en vlotter communiceerden die m ook graag wilden hebben. Uiteindelijk dus aan 1 van die 2 verkocht. Van de eerste beoogde koper heb ik een review van 1 ster gekregen. Moest zogenaamd mijn afspraken nakomen en beleefder communiceren. :')


Heel herkenbaar

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 18:36

Heb gisteren weer een hele goede ervaring gehad. Snelle deal, goede prijs en kopjes waren nog helemaal nieuw met origineel prijskaartje :)

Mevrouw heeft mij een goede beoordeling gegeven en ik haar uiteraard ook.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 18:55

Ik heb een keer een bericht van een heel brutaal iemand gehad. Die me even moest vertellen dat ik dat niet voor die prijs verkocht zou krijgen met een lang verhaal er bij. Ik ben dan iemand van als je het te duur vind reageer dan niet. Voor de rest altijd wel fatsoelijke mensen gehad (op wat oplichters en rare berichtjes na dan)

sass79
Berichten: 84
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: onder een dak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 19:50

Wij hadden een tijdje terug een nestje pups en ook een advertentie gezet.
Prijs voor een pup(ras zuiver) was €600,-

Kreeg een reactie van iemand die wilde er 2 kopen voor €700,-.
Ik daar op gereageerd of het een grapje was.
Nou het was serieus....
Ik zei dat ik dat echt niet serieus kon nemen.
Die persoon was flink gepikeerd en dat ik niet serieus genomen kon worden.

En dan mensen die met een zielig verhaal komen:
- ze hebben nu geen geld maar willen wel een pup het liefste voor weinig.
En als je dan zegt dat je er veel tijd, geld en aandacht aan besteed en je ze niet weg kunt “geven” dan ben jij die gierigaard.

Oja een het waren choco labs. Kreeg een reactie dat het echt geen choco’s waren en of ik kleurenblind was. Dat was na 1 uur de nachts verstuurd. Toen maar gevraagd of ze te diep in het glaasje had gekeken.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 19:56

Ik heb een partij rijkleding op marktplaats staan waaronder een aantal dure broeken en wat minder dure spullen. Aantrekkelijke prijs voor de hele partij erbij gezet zodat ik in één keer van alles af ben.

Krijg ik tig vragen van iemand over die dure broeken. Expres aan het begin gevraagd wat ze eraan kwijt wil. Extra foto's gemaakt, maten opgezocht, halve middag mee bezig geweest.. Vraagt ze wat ik er minimaal voor wil hebben.. Noem ik een prijs, valt het haar tegen, want ze had gerekend op de prijs van de partij gedeeld door het aantal items keer de rijbroeken die ze wilde hebben...

Dus 4 zo goed als nieuwe of nieuwe A-merk rijbroeken met siliconen zitvlak of leren zitvlak van dik 400 euro nieuw voor 50 euro inclusief verzenden. Lieve schat, daarom vroeg ik al aan het begin wat je kwijt wilde.. Dan had je me een hoop werk gescheeld. :roll:

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:26

Ik had een paar maanden geleden mijn paard te koop gezet. Veel vreemde reacties gekregen maar degene die er voor mij uit sprong was een vrouw. Begon haar verhaal met dat ze zijn foto zag en op slag verliefd was. Na wat heen en weer berichten sturen klonk mijn paard helemaal geschikt voor haar en zij voor hem! Maar toen kwam het verhaal. Ze wilde heel graag een paard, maar jammer genoeg kon dat nu nog niet wegens financiële redenen. Maar, ze kon me verzekeren, over een jaar was het geen probleem, dus of ik hem even een jaar voor haar vast wilde houden _O-

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:55

Dinsdag razendsnelle deal: paar ariatlaarzen op mp. Ik kies altijd voor bieden vanaf en dan de prijs die ik er echt voor wil en de vraagprijs (€60) beetje hoger. Reageert er iemand wat ik er incl. Verzenden voor wil: €50 en verzenden €6,50 dus €56,50. Akkoord, ik stuur betaalverzoek, zij betaalt, ondertussen laarzen ingepakt en geadresseerd, vriend moest naar AH en heeft direct de laarzen verzonden. En dat allemaal een uurtje voordat we naar Schiphol moesten. :+ soms werkt mp prima

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:07

future_vet schreef:
Helaas laatst een hele vervelende situatie meegemaakt. Lang verhaal, have fun...

Wij verkochten een dure smartphone. Veel fraudeurs op marktplaats die we gelukkig wel goed konden herkennen op marktplaats. (Ja ook jaren al een account maar perce gelijk oversteken willen gebruiken etc etc).

We hadden een potentiële koper die graag wilde komen.
s avonds kwam hij met zijn vader langs. Telefoon hadden we in het doosje zitten en los een hoesje erbij. Hij bekeek de telefoon en wilde hem wel graag hebben. Maar ze moesten wel nog even pinnen. (Snap ik aan de andere kant wel, want je weet niet bij wie je binnenstapt). Mijn vriend legde de weg uit waardoor we eigenlijk afgeleid waren van de telefoon. Ze gingen de deur uit op weg naar de pinautomaat.
Op het moment dat ze de deur uitlopen gaat het scherm van het toestel aan. Mijn vriend roep “sh*t, hij is verwisseld”. Toestel zat ineens in het hoesje en omdat ze dus moesten pinnen had ik argwaan, daarnaast leek het dat het scherm heel anders eruit zag dan normaal. Allemaal talen te zien en Nederlands zagen wij er niet 1.2.3 tussen staan. Gezien ze pas net de deur uit waren riep ik “Bel 112 en ga er achteraan”. Het moeilijke was vooral dat het serienummer er niet meer achterop staat tegenwoordig. check maar eens YouTube filmpjes van namaak iPhone X, bijna niet te onderscheiden van echt..

Mijn vriend komt ze nog tegen (al bellend met de politie, die we uiteraard meteen hebben gezegd geen levensbedreigende situatie). Toen kwam er twijfel. In de adrenaline heeft mijn vriend toch geroepen van blijf staan en geef mijn telefoon terug. Vader en zoon verbaast, boos en kwamen mee terug naar voor het huis. Ze ontkende en wij begonnen ook te twijfelen. Politie kwam ook want dat wilde de vader graag, en wij ook want er was een niet chille sfeer ontstaan.

Lang verhaal kort. Toen de agenten er waren konden wij even binnen goed checken. Agenten waren er namelijk nog niet zo 1,2,3 van overtuigd dat het een misverstand was. Ze hadden dit eerder meegemaakt. Telefoon was niet verwisseld. Wij hebben ons heel erg schuldig gevoeld. Maar op dat moment leek het gewoon echt zo. We wisten niet zeker of het ons toestel was, en voor het zelfde geld was hij wel verwisseld en waren wij honderden euro’s armer. Hij voelde ook veel lichter aan. (Ons nieuwe toestel is een stuk zwaarder).
Uiteindelijk opgelost door toestel voor stuk minder aan ze te verkopen.

Moet zeggen dat ik er echt slecht van geslapen had.

1 ding geleerd. Ik verkoop nooit meer zo’n smartphone op marktplaats.


Jeetje wat een verhaal. Dan zit de schrik er goed in.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:26

Ik had een tijdje terug ook een rare koper. Ik had een bank op marktplaats gezet, gratis af te halen, gebruikt en als omschrijving de afmetingen en materiaal van de bekleding.
Nu was de bank niet meer in top conditie, hij ziet er goed uit, maar er kwamen wat veren doorheen (wat ook de reden was dat die wegging), maar ik ga natuurlijk niet mijn eigen producten afkraken. Ik ben wel altijd eerlijk als er naar dingen wordt gevraagd.
Nu kreeg ik een reactie van iemand wat al direct bijzonder over kwam. Meerdere berichten snel achter elkaar sturen en heel erg benadrukken hoe graag ze hem wel niet wilde hebben. Kreeg er al een beetje een raar gevoel bij. Maar goed, andere mensen konden hem niet ophalen op momenten dat ik er was, dus toch maar deze persoon uitgenodigd. (ze sprong zo ongeveer een gat in de lucht dat ze hem mocht komen ophalen). Komt ze aan bij mijn flat zonder lift "Oh, ik had natuurlijk moeten vragen of hij op de begane grond staat of niet", maar goed, 2e verdieping was nog wel te overbruggen. Ze ziet de bank staan, vind het prima en begint met naar beneden sjouwen.
Krijg ik de volgende dag een boos bericht dat de bank kapot is en alleen maar naar het grofvuil kan; dat ik haar niet zover had mogen laten rijden voor zo'n bank etc.
Ik was met stomheid geslagen. Bank stond in een studentenstad waar genoeg dingen met banken gebeuren (in de fik steken is meer dan eens gebeurd zeg maar) en ik weet niet wat haar gebruiksdoel was. De bank was gratis. Ik wist niet waar ze vandaan kwam, maar dat maakt ook niet eens wat uit, het is al koper de keus om wel of niet van weg te komen. Ze heeft niets gevraagd of geprobeerd, maar gewoon de bank ingeladen en ze was vooral heel erg blij.

Ik hoop dat ze zelf ervan heeft geleerd dat ze misschien moet bedenken wat ze verwacht van de producten die ze koopt en wat ze over heeft voor bepaalde dingen. Volgens mij verwachtte ze van een gratis af te halen bank dat die als nieuw is? En dat ik voor haar uitzoek of het een normale reisafstand is?

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:43

Ik kan me wel voorstellen dat als een bank echt stuk is (en veren die er doorheen komen vind ik wel echt stuk) dat iemand niet meer verwacht die op marktplaats te vinden. Gratis afhalen vind ik niet een manier om van je defecte spullen af te komen, zeker niet zonder het te vertellen aan geïnteresseerden

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:48

Het is zeker niet alsof hij helemaal niet meer bruikbaar was, alleen 2 plekken waar je net een veer voelt. Ik ken genoeg plekken waar die nog prima zou kunnen staan, een keet en dergelijke. Ik vind het vooral dom dat je gewoon niets uitprobeert en dan gaat klagen dat die voor haar niet goed genoeg is. Misschien wilde ze hem wel voor iets van een keet en daar is die echt prima voor.

Edit: en als wij niet toevallig een bank tegen waren gekomen toen we al met de trailer een bed gingen ophalen, had de bank ook nog steeds in onze woonkamer gestaan.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:58

JoukjeV schreef:
Ik had een paar pumps op mp staan. Jaren zestig stijl, zwart met een witte krijtstreep. Belt er een meneer op of ze geschikt zijn voor iemand die bijna nooit hakken draagt, of ze een vrouw sexy maakten en uiteindelijk kwam het hoge woord eruit. Of ze geschikt waren om sexspelletjes mee te doen . Heb hem vriendelijk bedankt voor zijn telefoontje.


Wtffff.... Ik zou echt stuk gaan als iemand mij zou bellen met die vraag _O-

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 22:35

Poeh wat een verhalen komen weer voorbij

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 22:54

Bowo schreef:
Het is zeker niet alsof hij helemaal niet meer bruikbaar was, alleen 2 plekken waar je net een veer voelt. Ik ken genoeg plekken waar die nog prima zou kunnen staan, een keet en dergelijke. Ik vind het vooral dom dat je gewoon niets uitprobeert en dan gaat klagen dat die voor haar niet goed genoeg is. Misschien wilde ze hem wel voor iets van een keet en daar is die echt prima voor.

Edit: en als wij niet toevallig een bank tegen waren gekomen toen we al met de trailer een bed gingen ophalen, had de bank ook nog steeds in onze woonkamer gestaan.


Dan had je dit er echt gewoon bij moeten vermelden.. Ook al is het gratis, ik verwacht niet ik een kapotte bank mee krijg, als daar niks over verteld is. Beschadigingen en gebruikssporen, logisch.. Maar 2 kapotte veren had je echt moeten vermelden. Vind eigenlijk dat ze groot gelijk heeft.

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 23:14

Nou lijkt mij dat met een bank je altijd even gaat testen. Wat voor de een lekker zit zit voor de ander voor geen meter. Er waren idd zat mensen geweest die het een prima bank hadden gevonden

Tevens had ik het er ook bijgezet maar eerder om te voorkomen dat mensen langskomen en h toch niet willen

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 23:24

Ik had laatst ook een mooie, had geboden op een ps4 spelletje. Samen voor 30 anders 20 euro per stuk.

Akkoord gegaan met 20 euro voor een bepaald spel, was het ook waard, is nergens goedkoper aan te komen.

Bijzonder contact, een indirecte collega kende weer een indirecte collega van haar die uit desbetreffende plaatsje kwam. Zo geschiedde, zij zou het spelletje voor me op gaan halen, enorm dankbaar want was ruim een half uur rijden voor me _/-\o_

Contact ging dus al bijzonder, kreeg spraakberichten e.d. Enfin, ik hoefde er toch niet naar toe :Y)

Bleek hij dus ram van de kaart te zijn bij ophalen en wist niet meer hoe het zat, heeft beide spelletjes meegegeven. Kreeg daarna nog een filmpje waarin dat hij zichzelf (wederom strak van de drugs :') ) excuseerde en dat ik het spel mocht houden en dat hij hoopte dat ik er een wat minder bedeelde mee gelukkig kan maken :+

Nou ga ik dat ook echt wel doen, kan er zelf niks mee. Maar jeetje, dit was toch een bijzondere ervaring.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 00:09

Hahahaha, wauw. Nou ja, ze zijn wel de afspraak nagekomen hahahaha

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 01:06

Ik verkoop vaak spullen op marktplaats en Facebook, bij beide ook al verschillende dingen meegemaakt.

Tijdje terug met een verhuizing hadden we een kast erop gezet. Foto's gemaakt maar uiteraard zitten er wat krasjes op die je niet ziet. Dus dit in de beschrijving erbij gezet. Een meneer wilde kijken, dus wij wat afgesproken en speciaal daarvoor thuisgebleven. Komt ie niet opdagen. Zie ik 2 weken later dat ik een beoordeling heb van 1 ster met als opmerking betere foto's.

Beetje raar natuurlijk, als je niet weet hoe de kast eruit ziet. Helaas kon ik hem niet meer beoordelen.

Merk trouwens ook dat het heel moeilijk is om fatsoenlijke biedingen te krijgen. De meeste mensen willen alles in perfecte staat voor eigenlijk niks hebben.

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 02:25

Had paar jaar terug trailer te koop staan en kwam een mega laag bod op. Netjes antwoorde ik op diegene dat dit bod niet reëel is en ik er ook niet akkoord op gaf. Ik ben uiteindelijk een dag lang verrot gescholden in de berichten. Vervolgens bied dag erna meneer wederom een nieuw bod. Heel zielig verhaal erbij dat ze erg veel leed hadden gehad en zijn vrouw na jaren knokken eindelijk weer op wedstrijd kon maar moest eerst trailer komen.

Wederom netjes gebleven en aangegeven dat ik het bod te laag vond. Scheldpartij en bedreigen werd nu wel heel erg en heb klacht ingediend bij mp. Zijn volledige naam gaf hij wel bij de berichten dus dacht zoek hem is op, staan er een aantal mp advertenties van hem met trailers te koop. Elke advertentie had de tekst aangezien mijn vrouw gestopt is met de wedstrijden..... meneer bleek na verder uitpluizen geen zuiver mannetje te zijn, handelde in trailers/paarden/pony's en nog veel meer. Meneer dan ook daarna geblokkeerd.

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 10:23

Leuk een mp topic.
Ik zit veel op mp

Van de week nog een leuke
Ik: Prijs 55
Mp: uiterste prijs
Ik:55
Mp: 30
Ik: 55
Mp: 35
Ik: +4 x 5€
Mp: 30

Jongens jongens zonde van me tijd.
En zo nog wel meer biedingen pony prijs 800
Bieden 25p
Vraag ik altijd maar welk deel van de pony ze dan komen halen haha

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 10:27

Yayyyy! Nieuw topic! :D

Ik heb van de week ook weer een positieve ervaring gehad. Ik heb Faber Castell Pitt pennen gekocht. Deze set van 24 kost toch al gauw een euro of 60 in de winkel/online. Ik heb er uiteindelijk 20 euro incl verzendkosten voor betaald. En ze doen het allemaal prima.

Super snel afgehandeld en verstuurd, altijd fijn!

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 10:45

Nou, ik heb ook weer een bieding hoor..

Heb een uitrijdeken (waterdicht en 1x gebruikt) voor 5,- erop staan.

Krijg ik een bod van 2,50. Nou is dat voor mij te weinig dus zeg ik dat. Vraagt ze om een leuke prijs incl verzenden. Zeg ik gewoon de vraagprijs met daarbij de verzendkosten. Word ze bijna nog boos dat ik niet lager ga.

Dus ik vraag haar wat ze wil geven, zegt ze: 8 euro incl verzenden. Dus dat betekent 6,95 verzenden en ik verdien dus 1,05 aan de deken. 8)7.

Dus ik heb maar gezegd dat ze hem voor 12,95 mag hebben, een speciale prijs voor haar. Daar was ze het niet mee eens, dus wenste ze mij succes met deze manier van verkoop.

Ik heb haar maar succes gezegd met haar onzinbiedingen. :+

Zorry
Berichten: 1385
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 12:20

Wat een leuk topic.

Hier helaas pas een vervelende ervaring.
Ik heb een merk jas van mijn zoon op marktplaats gezet, de jas is bijna niet gedragen en zo goed als nieuw.
Krijg een bericht met de vraag wat ik er voor wil hebben, ik geef de prijs aan en daar gaat hij mee akkoord.
Daarna komt de vraag of hij hem op mag halen want hij woont in de buurt, geen probleem en ik geef me adres.
Daarna begint de ellende, hij vraagt of de jas echt is en niet gestolen is. Waarop ik antwoord dat we hem vorig jaar bij de Bijenkorf hebben gekocht.
Daarna de vraag of ik een bon heb, nee helaas die heb ik niet meer.
Toen begon het ik had de jas gestolen van zijn dochter want die was precies het zelfde en hij woonde maar 1,5 km bij mij vandaan dus dit was echt haar jas.
Hele berichten kreeg ik van hem met beschuldigen en als ik niet snel genoeg reageerde kwamen de berichten zie je wel je geeft geen antwoord wat betekend dat je hem gestolen hebt.
Na veel heen en weer berichten sturen vroeg hij om een foto van de knoop, die uiteindelijk toch maar gemaakt en toen zei hij opeens nee het is hem toch niet.
Was een heel raar gesprek en kreeg later het idee dat hij misschien hoopte dat ik die jas zou geven ofzo omdat ik bang zou worden, helaas voor hem.
Enigste waar ik van baalde is dat hij me adres heeft, heb tegen hem gezegd dat ik de politie heb ingelicht en toen gaf hij geen antwoord meer.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 12:23

Wat een gek zeg.. Dat je überhaupt zo lang bent blijven reageren..

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 12:32

Bekijk het van de andere kant. MP is ook een gewild medium om "per ongeluk" meegenomen spullen te verkopen. Als er een motorfiets wordt gestolen is de eerste reactie "hou mp in de gaten voor motor of onderdelen". Dan kan ik me wel voorstellen dat iemand mp in de gaten houdt als het om een vrij kenmerkende jas gaat.