Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 23:50

Heel eerlijk dan zal de kans dat je het verkocht gaat krijgen zeer klein zijn.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 23:58

Heel eerlijk zou ik ook afhaken als je even geheimzinnig doet op tweedehands als hier op bokt. Ik denk dat bijna iedereen wel eerlijke en volledige info van een verkoper verwacht en je doet je betrouwbaarheid een beetje teniet zo.
Verder weet ik natuurlijk niet over wat voor item het gaat en of de reden van wegdoen relevant is of niet. Bvb bij een tent niet echt, maar bij een paar ezels zou ik het wel echt kwalijk nemen als men niet open wil zijn.

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 00:05

Ik krijg hier meteen 50-shades-of-grey gedachten bij qua te koop staande item :')

Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 00:07

roxiie schreef:
Ik krijg hier meteen 50-shades-of-grey gedachten bij qua te koop staande item :')


Was ik dus niet de enige die dat dacht... :')

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 00:07

Ik zou ook afhaken bij zulk geheimzinnig gedrag.

Merlen

Berichten: 1594
Geregistreerd: 24-03-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 00:23

Maar als ik een reden verzin,ben ik wel betrouwbaar?Liegen om te verkopen?
Bij deze verkoop houd ik de reden liever privé en dat zeg ik dan eerlijk.
Moet je trouwens in dit topic zeggen wat je allemaal verkoopt.

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 00:33

Nee moet niet, maar ik zou het niet meer vertrouwen.

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 00:35

Maar wat is er mis met een algemene reden?l. Bevalt niet? Wordt niet gebruikt? Dubbel?

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 00:36

Nee je hoeft natuurlijk helemaal niets te zeggen maar ik snap wel dat mensen erop afhaken.
Voor mij zou geheimzinnig gedrag onbetrouwbaar overkomen en dus de gok niet durven nemen iets te kopen bij zo’n verkoper.
Dus met de vraag hoe los ik dit op is het denk niet op te lossen als de koper over dat probleem valt.

Merlen

Berichten: 1594
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 00:51

Yvank_ schreef:
Maar wat is er mis met een algemene reden?l. Bevalt niet? Wordt niet gebruikt? Dubbel?


Daarop volgt de vraag 'Waarom niet?'

Ach,het staat gewoon op Marktplaats te koop hoor met duidelijke foto's en beschrijving.Niks geheimzinnigs aan.

Ik ben niet de enige die in dit topic iets vertelt over de verkoop van een artikel of item zonder daarbij te zeggen wat het is.

Iets verzinnen is dus de boodschap.
Laatst bijgewerkt door Merlen op 25-11-20 01:02, in het totaal 1 keer bewerkt

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 00:53

Je kan ook te moeilijk doen om een artikel hoor... %)

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 00:55

Ook zoiets... krijg berichtje of ik het artikel nog te koop heb.
Bericht terug dat het er nog is.. radiostilte.
Fijn dat sommige mensen toch interesse tonen of de advertentie nog klopt |o

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 01:19

Eerlijk gezegd krijg ik ook vreemde ideëen bij/door de geheimzinnigheid.
Beetje á la: “mijn ex heeft een lijk vervoert in deze auto, we hebben de bloed resten zo goed mogelijk proberen op te ruimen maar het is mogelijk dat de politie toch nog bij je aan komt kloppen”. Ik zou ook afhaken.
Stel het is een auto en jij hebt er nare herinneringen aan door je ex zou ik er iets van maken in de trand van: vanwege persoonlijke herinneringen aan dit object kan ik er niet meer met een fijn gevoel in rijden.
-Disclaimer- deze post is niet gebaseerd op waarheden :')

Merlen

Berichten: 1594
Geregistreerd: 24-03-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 01:36

Mijn hemel.Wat was de trigger voor deze reacties?Groot,duur item?

Ik stel mijn vraag even opnieuw.
Ik heb wat te koop staan.
Verschillende verkopers vragen waarom ik het verkoop maar daar wil ik om privé redenen niet verder over uitweiden.
Wat is een gepast antwoord?

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 03:25

Merlen schreef:
Mijn hemel.Wat was de trigger voor deze reacties?Groot,duur item?

Ik stel mijn vraag even opnieuw.
Ik heb wat te koop staan.
Verschillende verkopers vragen waarom ik het verkoop maar daar wil ik om privé redenen niet verder over uitweiden.
Wat is een gepast antwoord?


Ik denk persoonlijk dat je toch niet in details hoeft te vertellen wat de reden is. Je kan toch gewoon zeggen dat het product overbodig is of dat je een vergelijkbare hebt of hebt gezien waar jouw voorkeur naar uit gaat?
Dan is dat toch geen leugen als ik het zo lees?
Enige wat ik persoonlijk denk als het geheimzinnig is en om een groot duur product gaat, is dat ik bang ben voor heling en daarom afhaak omdat ik daarmee zelf strafbaar ben.
In ieder geval succes, hopelijk vind je snel een koper voor je product.

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 07:52

Ik moet ook bekennen dat ik af zou haken als je niet open wilt zijn over het product. Hoe erg kan het nou zijn om het te vertellen?

Heling is Idd een angst en bij een duur product wil je toch graag voelen dat je fijn contact hebt met de verkoper

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 08:02

Merlen schreef:
Mijn hemel.Wat was de trigger voor deze reacties?Groot,duur item?

Ik stel mijn vraag even opnieuw.
Ik heb wat te koop staan.
Verschillende verkopers vragen waarom ik het verkoop maar daar wil ik om privé redenen niet verder over uitweiden.
Wat is een gepast antwoord?


Ik zou het houden bij: Past niet. :j

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 08:34

Merlen schreef:
Mijn hemel.Wat was de trigger voor deze reacties?Groot,duur item?

Ik stel mijn vraag even opnieuw.
Ik heb wat te koop staan.
Verschillende verkopers vragen waarom ik het verkoop maar daar wil ik om privé redenen niet verder over uitweiden.
Wat is een gepast antwoord?

Waarom doe je moeilijk geheimzinnig? Dan zou ik ook afhaken. Wat ik al zei past niet, gebruik het niet ipv daar wil ik niks over zeggen.

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 08:36

ik vind het soms bijzonder hoe dingen worden omgedraaid.
Ik was op zoek naar een item.
3 november gereageerd. Geen reactie. 4 november weer interesse getoond.
Geen reactie.
Krijg ik vandaag een bericht dat het item opnieuw geplaatst wordt met vaste prijs ivm veel animo.

Ik reageerde: prima : dat ik 4 nov gereageerd had en al voorzien ben.
En dat ik het raar vond dat ik niets terug kreeg.

Nu ben ik onbeleefd volgens verkoper.
Nu heb ik teruggestuurd dat ik het onbeleefd vind dat ze pas na 21 dagen reageert en dat ze als ze veel animo zou hebben gehad mij een bod had kunnen laten doen, maar aangezien het nog niet verkocht is dat ik twijfel aan de animo.
Gevolg: geblokt haha

daarnaast erger ik mij soms aan de snelheid van verkoop.
Als je een akkoord bereikt en dan na 30 min bijv reageert om iets af te spreken dat ze dan al door zijn met volgende koper ivm niet reageren... jee: ik zit niet 24/7 op mijn tel...

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 08:53

Merlen schreef:
Mijn hemel.Wat was de trigger voor deze reacties?Groot,duur item?

Ik stel mijn vraag even opnieuw.
Ik heb wat te koop staan.
Verschillende verkopers vragen waarom ik het verkoop maar daar wil ik om privé redenen niet verder over uitweiden.
Wat is een gepast antwoord?


Het is niet perse belangrijk wat voor item je te koop hebt staan of hoe duur het is, maar als we hier zouden weten wat voor strekking het is, is het makkelijker om mee te denken wat voor excuus je kunt geven. Als je een auto/fiets/computerspel/kledingstuk te koop hebt staan en je geeft als reden 'Dat zeg ik liever niet' denken mensen dat hij gebreken heeft en dan zou ik het liever niet kopen nee. En dat geldt eigenlijk voor heel veel items, dat dat gauw het gevoel opwekt dat er iets mis mee is en je dat niet wilt vertellen. Dat betekent niet dat je dan maar eerlijk moet zijn, maar dan is het of een smoesje, of dat mensen dus afhaken.

KarenQ
Berichten: 509
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 09:54

Het ligt er vaak aan wat voor artikel het is of ik het er überhaupt bij zet.

Iets als elektronica of met mechanische onderdelen, zou ik sowieso iets over bij zetten. Bijvoorbeeld dat ik het niet gebruik of dat ik een nieuwe op het oog heb. Kleding ed dat het niet meer mijn smaak is of het niet past. En gebruiksvoorwerpen dat het in de kast staat te verstoffen.

Je geeft aan dat het een klein wereldje is, dus dat je het niet nodig vindt dat anderen weten wat er is. Bedoel je, even wild gedacht, je zit in de oldtimer hoek van een specifiek model en je hebt geen zin om nu al commentaar te krijgen dat je voor een andere gaat.
Of kan het nadelig zijn voor jouw onderhandelingspositie voor een ander exemplaar als bekend is dat je jouw huidige weg doet en wat anders wilt?

Maar je kunt aangeven dat het artikel nog goed is, maar dat jij een nieuwe stap gaat maken, waardoor je geen ruimte meer hebt voor je huidige artikel. Of dit dan vervanging is, geen ruimte of zo, blijft dan vaag. Zelf zou ik dan eerder echt zeggen voor dat je voor een ander model wilt gaan of dat er geen ruimte is.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 10:13

Merlen schreef:
Mijn hemel.Wat was de trigger voor deze reacties?Groot,duur item?

Ik stel mijn vraag even opnieuw.
Ik heb wat te koop staan.
Verschillende verkopers vragen waarom ik het verkoop maar daar wil ik om privé redenen niet verder over uitweiden.
Wat is een gepast antwoord?


Mensen op Marktplaats haken af. Mensen hier op Bokt vertellen je ook al dat ze bij zoveel geheimzinnigheid liever afhaken. Jij wilt de reden niet vertellen. Maar je wilt ook niet met een smoes afkomen.

Ergens zal je een "ja maar" moeten laten varen, als je het product via de particuliere weg wilt verkopen. Het is ook niet eerlijk van een koper te verwachten dat die je maar op je vage woorden gelooft, er is al zoveel oplichting in de wereld.

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 10:15

Ik zou ook afhaken.

Maar anderzijds.. Waarom willen mensen toch altijd weten waarom je iets weg doet?

'Ik gebruik hem niet meer'
'Heb een nieuwe'

Kan toch afdoende zijn.

Ik kan mij serieus ook geen ding bedenken waarbij er zo'n geheimzinnig antwoord moet komen op die vraag.

Zelfs met de suggesties Fifty Shades...
Nou en? Als zij een hangbeugel heeft voor de vrouw om lekker in 'gemarteld' te worden..
Dan is het antwoord toch: 'Gaat weg wegens niet meer gebruiken/beindigen relatie'

Ik noem maar wat he :')

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 10:18

Het is ongebruikt. De nieuwste Iphone die nog geseald is bv. Ik kan wel wat bedenken, Jolliegirl, zeker in de productcategorieën waarbij je sowieso al heel hard voor oplichting moet oppassen.

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 10:20

Gini schreef:
Het is ongebruikt. De nieuwste Iphone die nog geseald is bv. Ik kan wel wat bedenken, Jolliegirl, zeker in de productcategorieën waarbij je sowieso al heel hard voor oplichting moet oppassen.


Ja oke prima. Dat kan ook.

EnzoKnol heeft toevallig laatst 8 Iphones (ongebruikt) weggegeven, een deal met zn sponsor.
Nou stel dat zij die gewonnen heeft... Maar niet nodig heeft.
Dan is: Ik gebruik hem niet
Een prima antwoord.
Dan krijg je de vraag: Waarom niet?
Dan is een simpel antwoord: Omdat ik deze gewonnen heb maar hij overbodig is.
Enkel 'Overbodig' lijkt me al een prima antwoord trouwens.

Ik snap dat mensen uit moeten kijken voor oplichting.
Maar dit is gissen wat hier nu gedaan word natuurlijk.