Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 17:15

Mp is strenger geworden lijkt het...

Voorheen kon ik cbd pillen normaal verkopen op mp maar nu wordt het er allemaal vanaf gegooid.

Erg jammer.

Net weer een koop afgesloten, stuur een betaalverzoek en hoppa stilte.......

Zal wel buiten zitten met dit mooie weer :roll:

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 17:31

loez schreef:
_Mir schreef:
Dat account zou even goed gehackt kunnen zijn. Dan komen ze natuurlijk veel betrouwbaarder over met een aantal jaren actief. Gewoon nooit op links klikken sowieso. Het blijft gewoon vervelend... want ook bij handmatig overmaken kun je opgelicht worden. Hopelijk doen ze iets met de aangifte maar ben er bang voor... :(

Boven een x bedrag ga ik het alleen ophalen.


Oooh die accounts zijn dan waarschijnlijk gehackt? Nooit geweten! Ik vroeg me al af hoe dat kon dat ze idd 11 jaar actief waren!
Nja alles zag er verder dood normaal
Uit. Ben in de ruim 15 jaar dat ik marktplaats, nog nooit opgelicht haha. Eens moet de eerste keer zijn.

Ik ga er idd van uit dat er niets mee gedaan wordt qua aangifte.
Maar als je niks aan geeft gebeurd er zoiezo niks! Achja Pech gehad haha


Ik maakte het vorig jaar mee. Kreeg een reactie op een deken van een account dat 13 jaar actief was, maar zelf geen advertenties had. De koper wou het contact meteen via whatsapp voortzetten. Daar trapte ik in, zelfs daar werd gehandeld vanuit een zakelijk nummer! Het tel nummer hadden ze dus ook gestolen. Het was een bestaand bedrijf in kunstnagels. Ze probeerde uiteindelijk ook mijn whatsapp over te nemen, maar gelukkig trapte ik daar niet in.

Er zijn helaas vele manieren van oplichting. Hopelijk was het bedrag niet heel hoog. Maar elke euro dat zo'n schoft in handen krijgt is er een te veel. En inderdaad toch altijd aangifte doen.

Wees alert, zeker via marktplaats!

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 17:41

Ik doe nooit contact via whatsapp. Wat ze willen bespreken kan prima via mp. Wel heel zuur hoor

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:25

Hoe stel je bieden vanaf in op marktplaats? Ik probeer boeken te verkopen zo goed als nieuw, hele gewilde reeks, bied er iemand 15 voor 6 hardcovers. :+

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:59

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:59

Oeps... beetje klein :)

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:03

Bokt wil hem niet groter weergeven...

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:04

Afbeelding

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 21:08

Oooh vraagprijs! Ik had hem op bieden

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 17:31

-O- ben ik nu die rare van marktplaats? Iemand heeft interesse in wat diertjes. Ok fijn.
Maar de eerste vraag verzend je ze ook was voor mij al? 8)7 >;) eh nee ik kom ze wel brengen dan tegen vergoeding.

En nu als het zo doorgaat vraag ik me af of ik de beestjes wel achterlaat dan wel ga brengen. De converstatie gaat nogal moeizaam. De dag van brengen wisselt steeds en zojuist als er niemand is zet ze daar maar neer. >;)
Eh hoe dan? Gewoon zo los ? :? Ik moet het transport ding toch meenemen. Antwoord oh zoon zet wel even een vaas neer.

W t f :wow: eh ok. Mijn instinktieve reactie nu is nope daar gaan ze niet heen. :n Kennelijk moet ik ze niet naar de eigenaar brengen maar naar een van de kinderen die vervolgens het hele land doormoeten met een auto vol en beestjes in een vaas of zoiets?

Jakkes wat nu? Het gaat wel over levende wezentjes. Hoewel ik er wel een paar kwijt moet niet ten koste van alles. Zit er nu behoorlijk mee in mijn maag.

Ben ik dan de rare van marktplaats als ik omdraai met de beestjes nog bij me?

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 17:33

Is dit nog een vraag Karuna?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 17:38

Ja dat meen ik echt ja. :j Ik zit ermee. Kan best dat ze eenmaal op de juiste plek een topleven krijgen maar het stukje erheen zint me niet. Dan voel ik me een emotionele dweil of een hysterische dieren moeder die geen afstand kan nemen van haar "kinders". -O- zo zit ik ook niet in elkaar maar gun ze graag een veilig en fijn leven met genoeg ruimte.

DuoPenotti

Berichten: 29479
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 17:39

Iemand die bij dieren over verzenden begint neem ik al niet serieus en zou ik al afkappen.

Dan is de rest van je verhaal al automatisch niet aan de orde ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 17:42

Ah op die manier. Ik weet dat er hiervan best wat verstuurd worden. Eventueel met een warmtematje of zo. Dus de vraag is in die zin niet zo heel vreemd.

Al doe ik het niet. En er gaan best veel dieren per post in nederland ook al is het geloof ik inmiddels verboden. Brengen is voor mij dan een kleine moeite mits niet te gek ver uit de buurt. Aangezien iemand reageerde ben ik er vanuit gegaan dat iemand in de buurt woont.

DuoPenotti

Berichten: 29479
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 17:46

Ik heb geen idee welk dier er tegen kan in dat lompe verzend proces.
Daar word wat gesmeten met pakketjes.

Of ze uit de buurt komen kun je meestal wel zien in het acvount6van die persoon.

Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 17:51

Ik heb ook mosselen en vijverslakken via de post gekregen. Zou niet weten hoe anders. Doen het prima.
Maar niet via postNL.


Om wat voor dieren gaat het?

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 17:51

Beestjes verzenden neem ik sowieso niet serieus. Alleen aaltjes bestel ik online maar dat zijn niet echt beestjes vind ik.

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 17:52

Altijd je gevoel volgen. Dit zou voor mij in elk geval een dikke nee zijn. Nu wel nieuwsgierig naar wat voor diertjes je weg doet?

DuoPenotti

Berichten: 29479
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 17:52

Jolliegirl schreef:
Ik heb ook mosselen en vijverslakken via de post gekregen. Zou niet weten hoe anders. Doen het prima.
Maar niet via postNL.


Om wat voor dieren gaat het?

Oh ja zo'n soort dieren bestaan ook nog :D
Geen idee wat die aan gevoel of beleving hebben om eerlijk te zijn.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 17:55

Vanwege dat account was ik ook verbaasd dat de verzend vraag kwam. Die lijkt uit de buurt te zijn. Maar niet dus. Op zich heel jonge insecten, slakken, eieren enz komen best vaak over de post. Zelfs van vissen weet ik dat ze gewoon met de pakketpost verstuurd worden. Mijn keuze is het niet maar het gebeurd wel.

Ik ga even overleggen met de medeeigenaar wat te doen. Desnoods gaat hij mee. Een voordeel aangezien ik niet onder eigen naam of woonplaats adverteer en ik ook alleen via mp reageer en ik geen telefoonnummer geef is gezeur lastiger. Daar wel eens aardig gezei k gehad. Wezen kijken bij een auto en vervokgens was de verkoper boos dat ik niet wilde kopen. Die is best een tijd toen aan het mailen geweest met minder aardige dingen. Dat was voor de tijd van het mp account.

Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 18:08

DuoPenotti schreef:
Jolliegirl schreef:
Ik heb ook mosselen en vijverslakken via de post gekregen. Zou niet weten hoe anders. Doen het prima.
Maar niet via postNL.


Om wat voor dieren gaat het?

Oh ja zo'n soort dieren bestaan ook nog :D
Geen idee wat die aan gevoel of beleving hebben om eerlijk te zijn.


Dat weet ik ook niet.
Ze zijn slim zat om zelf de beste plek in de vijver te vinden.. Haha.

Dus in een nassibakje met natte kranten hebben ze ook overleefd, alle 10.

En van de slakken heb ik er nu wel 300 in mn vijver geloof ik :')

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 18:14

Wat voor beestjes gaat het om? Ongewervelden gaan hier bij mij altijd via de post, wanneer het minstens 15 graden is buiten, anders in een piepschuimen verpakking met een 72 uurs warmtematje.
Is heel normaal.
Alle andere beestjes zou ik absoluut niet via de post doen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 18:15

Het gaat hier om een paar jonge insecten. Met zijn allen misschien 10 cm lang als ik ze zou platslaan en achter elkaar leggen. Niet groot dus maar wel levende wezentjes en heel goed in ontsnappen als het niet goed dicht zit. Ze kunnen wel wat hebben en zijn aardig taai als ze zo klein zijn nog. Er valt er soms wel eens een die misgrijpt op een takje.kukelt zo 60 cm naar beneden op het hoofd. Ze schudden even en lopen weer verder.

De volwassen versie kan absoluut niet tegen verzenden. Die zijn te groot, breed zwaar en veel gevoeliger.

Maar om ze zo even achter te laten in een vaas? Zonder goede afdekking als een panty geen idee of ze eten zouden krijgen (zou ik nog zelf kunnen meenemen met een potje water) maar toch. Moet toch nog even heel goed navraag gaan doen. Wil het niet op mijn geweten hebben dat ze ontsnappen of sterven door niet geschikt verblijf of geen eten of te koud ook al is het tijdelijk. En kunnen ze ook wel even zonder een hapje eten een dag of twee hooguit.

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 18:21

Ah het gaat om flappentakken? Daarbij is (jonge) exemplaren en/of eitjes verzenden inderdaad heel normaal.
Kwestie van zo goed inpakken dat als er mee gegooid word ze nauwelijks van hun plaats komen, dus een plastic bakje met flink veel mos vullen, een paar luchtgaatjes erin, een hapje te eten en dan een paar vierkante cm ruimte per diertje. Het bakje in een tweede doos doen, aan alle kanten volstoppen met kranten, of nog beter, van die piepschuimen isolatie chips en gaatjes in de buitenste doos maken.
Voor de zekerheid nog even een sticker met "breekbaar" erop en meestal komt het dan wel goed.
Soms overleven ze het niet allemaal, maar bij nimfen heb je sowieso best veel uitval vaak.
Zelf heb ik nog nooit iets doods in mijn bestelde bakjes gehad.

Ik snap het overigens best als je niet wil verzenden, het is en blijft een risico. Maar zet dit dan duidelijk in de advertentie want de meeste insectenhouders verzenden wel, en dit word ook wel een beetje verwacht vaak.
(tenminste, zo lang de temperatuur buiten boven de 15 graden blijft, daarbuiten word niet verzonden of betaal je extra voor een speciale winter verzending met een isolerende doos en een warmtematje)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 18:30

Dit zijn geen nimphjes meer maar een en twee keer verveld, net een fractie groter dus en daardoor weer ietsje kwetsbaarder. Brengen is voor mij geen probleem tegen vergoeding. Dan ben ik zelf wel de pakketdienst. Maar de opmerking zet ze maar neer schoot al verkeerd. Of hij zet wel even een vaas neer dan. Waarvan ik niet weet wat ik aantref en of ik ze er achter kan laten veilig.

En ipv ter plekke blijven dan ook nog een keer een eind moeten rijden in een verblijf dat er niet geschikt voor is (te ver voor mij om te brengen). Dat voelt gewoon niet lekker. Maar wil ook geen miep zijn. Maar bij twijfel neem ik ze liever mee terug, maar nog beter dan rij ik liever niet. Moet het door een veranderende dag al aardig tussenfrommelen en het is best een eind rijden ook nog.

Heb al eens met jonge wyandottes gehad, ook gebracht en omgekeerd bij terplaatse komen. Of kipjes ergens komen redden maar bij het zien van wat en hoe gewoon weer naar huis zonder iets mee te nemen. Omdat het gewoon niet verantwoord was ze mee te nemen naar huis.