Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 373 van de 500 [ 12497 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Rare mensen op marktplaats deel 8

 
Profiel   

Hmm ja dan snap ik het wel inderdaad, als het net een koude dag is en de koper komt ze pas 10 uur later uit de kou halen zullen ze het niet overleven, dat is wel een beetje onverantwoordelijk van de koper.
Kan die persoon het niet bij jou ophalen, of een afspraak maken dat hij sowieso thuis is?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 18:36 



 
Profiel   

Dat laatste al geprobeert maar nee, dat kon niet. Terwijl het geloof ik 15 km omrijden zou zijn op de rit die gemaakt moet worden als ik de route zo zie :n de eigenlijke dag kwam mij goed uit. Dan zou er nog iemand wat komen brengen van een andere soort.

Maar dat is opeens helemaal omgegooid en ik red het domweg niet om ergens een heel eind weg heel vroeg te zijn. :n De dag ervoor zit ik propvol met afspraken. De dag daarvoor kan ik wel maar is gewoon niet bekend of die zoon er is of niet. En dan moeten ze daar nog twee dagen ergens verblijven in iets dat mogelijk niet geschikt is. Waarvan ik niet weet of ze eten krijgen. Of warm genoeg staan -O-

Ik vind het weer niet betrouwbaar genoeg. Kan droog zijn, kan stortregenen met heel flinke wind. Kortom een hoop onzekerheden.

Van een andere soort heb ik de verkoop dan wat doorvragen zelf gestaakt al eens. De man wilde ze in max30 bij 30 bij 30 cm gaan houden terwijl die alleen aan lijf al 12 cm worden en dan de voelsprieten nog erbij waardoor ze rustig 15/20 cm lang kunnen worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 18:45 



 
Profiel   

Dan zou ik het lekker niet doen. Het is belangrijker dat de diertjes het overleven en een goed tehuis krijgen dan dat de koper zn beestjes krijgt.
Fijne verantwoordelijke verkoper ben je, de meeste mensen boeit het niet zoveel wat er met de diertjes gebeurt ná de verkoop. Extra punten voor jou Karuna :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 18:53 



 
Profiel   

Ik ben daarin gewoon een zeikerd. :list: Lang geleden grasparkieten en zebravinken gekweekt en best veel mensen geweigert als baasje toen. Omdat het me niet aanstond waar ze kwamen. Bij mijn kipjes net zo, en nu het zijn "maar" insecten maar toch ook levende wezentjes met een eigen karakter, behoeftes en gevoel. Ik moet er dringend wel wat kwijt ivm iets te goede uitkomst van eitjes die een heel beroerde start hebben gehad en eigenlijk al opgegeven waren en weinig uitval van de pasgeborenen. Maar om ze dan maar te laten verpieteren elders. :n

Het verhaal van iemand die zijn wandelende takken had verkocht en na 10 dagen een boze koper had omdat de diertjes doodwaren toen hij ze eten wilde geven.hadden ze gewoon al die tijd geen eten gehad. %) |( Of mensen schaffen ze aan en weten niet eens wat ze mogen eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 19:00 



 
Profiel   

Altijd wel een drama he al die eitjes, ik ken het. Ik vries tegenwoordig alle eitjes in behalve die ik zelf uit wil laten komen, anders ben je zo overspoeld.

En ach, maar een insect, ik heb van de week een paar tranen gelaten om een paar zeldzame pissebedden die het loodje hadden gelegd. (ja ik ben een beetje gek :j )

Dieren nemen is ook echt te makkelijk tegenwoordig, of het nou om zoogdieren, vissen of ongewervelden gaat, iedereen vind dat hij/zij recht heeft op een dier maar veel mensen vinden het veeel te veel moeite om daadwerkelijk onderzoek te doen.
Erg jammer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 19:09 



 
Profiel   

Altijd dat gezeur'laagste prijs?'.
Dan zeg je de minimumprijs en hoor je niks meer.
Dus nu mag men bieden wat men er voor over heeft en bekijk ik het wel.Maar ik heb er ééntje die niet opgeeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 19:52 



 
Profiel   

Vissen komen ook via een koerier in de winkel waar ze verkocht worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 20:39 



 
Profiel   

Ik.
Word.
Gek.
Echt iedere zin een nieuw bericht. Wekt irritatie op en geeft nog steeds niet echt een ok gevoel. reageert wel snel. Te snel -O- vraag me af of ze enig idee hebben waar ze aan beginnen. Het tijdelijke voedsel is gewoon niet geschikt.mDat eten ze ook gewoon niet weet ik. Eenmaal op de plek zal het wel goed komen met een groter terrarium en het juiste eten. Maar tot die tijd. Grrr ben er voor vandaag wel klaar mee. Morgen beslissen wat ik doe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 23:16 



 
Profiel   

karuna schreef
Ik.
Word.
Gek.
Echt iedere zin een nieuw bericht. Wekt irritatie op en geeft nog steeds niet echt een ok gevoel. reageert wel snel. Te snel -O- vraag me af of ze enig idee hebben waar ze aan beginnen. Het tijdelijke voedsel is gewoon niet geschikt.mDat eten ze ook gewoon niet weet ik. Eenmaal op de plek zal het wel goed komen met een groter terrarium en het juiste eten. Maar tot die tijd. Grrr ben er voor vandaag wel klaar mee. Morgen beslissen wat ik doe.


Het feit dat je er nog steeds over na moet denken verbaasd me al allerminst :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 06:31 



 
Profiel   

Allerminst? :o?
Allermeest denk ik. Tjonge wat kun je het jezelf moeilijk maken met marktplaats zeg..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 07:50 



 
Profiel   

Ik snap al dit gedoe ook niet zo. Om antwoord op de vraag te geven.

karuna schreef
-O- ben ik nu die rare van marktplaats?


Ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 08:08 



 
Profiel   

dakplaat schreef
Allerminst? :o?
Allermeest denk ik. Tjonge wat kun je het jezelf moeilijk maken met marktplaats zeg..


Dat ja, ik kwam niet meer op het andere woord :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 08:19 



 
Profiel   

Bij twijfel niet doen zeggen wij altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 08:23 



 
Profiel   

Ik snap ook niet dat je er zolang over doorgaat.
Nee is ook een antwoord.

Simpel.. Je keuze lijkt me vrij duidelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 08:52 



 
Profiel   

Gewoon heel kort en duidelijk: 'Sorry, ik heb geen vertrouwen in de verzorging die de dieren zullen ontvangen dus ik kan niet aan u verkopen' en de chat verwijderen. Prima acceptabel wanneer het over levende dieren gaat hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 09:30 



 
Profiel   

julius_juut schreef
Gewoon heel kort en duidelijk: 'Sorry, ik heb geen vertrouwen in de verzorging die de dieren zullen ontvangen dus ik kan niet aan u verkopen' en de chat verwijderen. Prima acceptabel wanneer het over levende dieren gaat hoor.



Precies dit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 09:46 



 
Profiel   

Nou moe, wil wat overnemen van een verkoper, krijg een reactie over de prijs, en geef aan het te willen overnemen voor die prijs. Geen reactie, waag er nog een berichtje aan, daarna een smoes over druk en hoor never nooit meer iets. Tja zet dan niets te koop als je gewoon niet wil verkopen :roll:

Al een paar keer gebeurd dat ik netjes interesse toon en een en ander vraag over de maat, maar gewoon geen response meer krijg. En krijg zelf ook vaak vragen over items waar ik netjes op antwoord om vervolgens radiostilte te krijgen. Is beleefd communiceren en even een kort berichtje terug sturen, ook als je geen interesse meer hebt, niet meer van deze tijd of zo >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 10:38 



 
Profiel   

Nou, ik heb me afgelopen weekend nog nooit zo ongemakkelijk en bijna schuldig gevoeld met iets te verkopen (wel op fb) :roll:

Situatie:
Hond vorig weekend overleden dus 1 volle onaangebroken zak 12,5 kilo + 3 kilo speciale brok en 1,4 kilo duur supplement over.
Advertentie gemaakt, nieuwprijzen bijgezet , wat “normale” prijs zou zijn voor de aangebroken dingen en zeeeer schappelijke vraagprijs.

Werkelijk;
Alleen maar reacties van mensen, die reageren met “asiel is er blij mee” !
Ja, dat snap ik maar halloo…?!
Per pb dus ook asiels… hum, nee niet gratis, kan altijd nog.

Uiteindelijk was er gelukkig 1 vreemd iemand, die ook zoiets had van: hallo, het is duur spul en of ts zou geld zat hebben, is het toch logisch dat ze het voor (bodem)prijs probeert te verkopen :? ?

Daarop reageerde ander: jongens goed gemaakt!
Ieders die hier asiel opperde, koopt spul van ts en doneert het dan :)* !
Iemand O:) ??? Neen zekers ~~}>

Ik voelde me dus echt ongemakkelijk dat ik geld vroeg :oo !
Gelukkig dat er ook nog stichting was die zo realistisch was en ook inzag dat zij het zelfs bij bulk inkoop niet goedkoper konden krijgen dus die komt het morgen (ahgi) halen.
Win - win situatie dus +:)+

Maar afgaande vd reacties was ik dus “het rare mens” -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 12:37 



 
Profiel   

Nee, zou pas raar zijn als je alles maar gratis verwacht onder het mom van “ja maar wij zijn een asiellllllll” |o net zoiets als dat zij bij een dierenarts langsgaan en zeggen “ja maar wij zijn een asielllllll en dan kan je wel even gratis controleren” :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 12:47 



 
Profiel   

Ach joh, tegenwoordig wordt er sowieso weinig meer geboden op amper gebruikte of nieuwe spullen, mag allemaal niets meer kosten op marktplaats/facebookmarkt etc. Bijv duur merk rijbroek nog nieuw wegens toch niet passen met nieuwwaarde van rond de € 200 mag je een max bod van €15 verwachtten, en dan nog het liefste inclusief verzendkosten natuurlijk :+ . Snap wel dat je niet net onder de nieuwprijs moet vragen omdat het verschil te klein is, maar 25% daarvan is vaak nog te veel krijg ik het idee.
Koop zelf best veel 2e hands, eigenlijk wel meer dan de helft van mn spullen, zoek altijd items van bepaalde kwaliteits merken die nog heel netjes of soms nog nieuw zijn. Betaal daar vaak ook gewoon de vraagprijs voor, meestal ligt dat rond de 50% van de winkelprijs. Zie de kwaliteit er wel van in en ben blij dat het item kan kopen voor een stuk minder dan de daadwerkelijke nieuwprijs in de winkel. Maar dat gaat schijnbaar niet op voor iedereen, meeste zijn toch echt koopjesjagers en niet bereid iets meer te betalen voor het betere kwaliteitsspul.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 13:53 



 
Profiel   

Mensen moeten eens leren hun kop te houden als hen niks gevraagd wordt.

Daar zit het probleem. Iedereen zit maar een ongezouten mening te spuien over wat een ander verkoopt. En meestal ook nog wat een ander er voor vraagt.

Zo verkopen mensen ook van die postcodeloterij fietsen op Facebook. Nouuuu, wat daar aan reacties voorbij komen. Echt plaatsvervangend schaamte.

Scroll lekker door dan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 14:35 



 
Profiel   

Ook al is het (bijna) nieuw. Er zit natuurlijk geen garantie op en ruilen kan ook niet.
Uiteraard is 15 euro op een broek van 200 idioot.
Maar 100 is dan voor mij ook echt de max en moeten er goede foto's bij zijn. Waar het ook vaak aan schort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 14:39 



 
Profiel   

Rennie89 schreef
Nee, zou pas raar zijn als je alles maar gratis verwacht onder het mom van “ja maar wij zijn een asiellllllll” |o net zoiets als dat zij bij een dierenarts langsgaan en zeggen “ja maar wij zijn een asielllllll en dan kan je wel even gratis controleren” :7


Idd!
Bedoel: ja, het is 2e hands …
Maar aankoopbonnen van zowel gebruikte produkten en nieuwe produkten erbij.
Voer kun je zowiezo niet ruilen nl.. maar dan voor niks weg geven?
Zijn 2 produkten van ieders 100,00 nieuw; ging me echt te ver >;)

Koop en verkoop al 15 jr 2e hands dus best wel bekend daarmee maar werd hier dus echt boos, ongemakkelijk en verdrietig om. Je bent je hond al kwijt en dan krijg je onderhand nog een slechter gevoel dat je het spul wil verkopen ipv schenken :(:)
Erg apart ..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 18:05 



 
Profiel   

Ik heb nu ook iets geks. Heb een bod gedaan, koper is akkoord gegaan, ik heb betaal gegevens gevraagd. Na een aantal keer proberen contact te krijgen maar 0 reactie terug te krijgen zei ik dat ik de koop wilde ontbinden en op een normale webwinkel ging bestellen. Toen kreeg ik direct reactie met dat het pakket al op de post is en morgen bij mij thuis wordt verwacht. Dus ik zeg oke dan annuleer ik de bestelling bij die winkel en wil ik wel jou product want anders moet ik het weer retour sturen. Dus weer gevraagd naar de betaal gegevens... weer niks...

Straks heb ik het product en kan ik niet eens betalen. Bij de recensies staan 2 reacties die allebei een soort gelijke situatie schetsen, ik vind het maar vreemd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 08:49 



 
Profiel   

Denk je echt dat iemand het verzend zonder geld te hebben ontvangen? :Y)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 08:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 373 van de 500 [ 12497 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen