Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 08:47

Ik word hier echt gek….
Heb een zo goed als nieuw Kentucky dekje te koop, en of ik krijg boden van €20 incl verzending, of een prima bod maar geen reactie meer etc… heb er nu 3 waarvan ik het bod geaccepteerd heb, en al met betaalgegevens heb gegeven, en niks meer… Why? -O-
Ik snap het gewoon niet, zul je zien dat ik straks dan in ene de rare verkoper ben als 1 vd 3 betaald heeft en ik bij de andere 2 betaalverzoek intrek. Nouja jammer dan, moet je maar reageren.

Btw: dekje staat inmiddels al een aantal weken te koop waarin ik wel tegen de 100 reacties heb gehad maar dus nog niemand die m ook koopt.

Ik denk dat ik het dekje zelf nog maar eens ga proberen of hij onder mijn nieuwe zadel wel goed blijft liggen.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 17:17

Nu heb ik ook weer een vreemde..

Een koper heeft wat gekocht en wil het graag naar hun DHL punt verzonden hebben.

Nou geen enkel probleem. Ik maak het pakket klaar en stuur het weg en na een paar dagen krijg ik een bericht van de koper dat de tt code niet bestaat. :\

Ik ga gelijk mee kijken en ik zie dat het pakket wel bij het DHL punt is bezorgd.
Ik stuur een paar screenshots naar haar toe en na een paar dagen krijg ik weer bericht van haar...

Ze was even naar het buitenland geweest maar ze gaat eerdaags weer kijken op het DHL punt of het pakket er ligt samen met de foto's die ik had gemaakt van het pakket.

Nu vraag ik me af, zit er niet te veel tijd tussen, is het pakket nu alweer op de terugweg naar mij toe? Of heeft iemand anders het pakket opgehaald?

Volgens de DHL site is het pakket op het DHL punt bezorgd. Volgens mij kan ik hier toch niet veel meer aan doen?

Gelukkig heb ik wel een heleboel foto's gemaakt maar ik vind het wel erg vervelend.

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 17:31

Volgenij blijven pakketkes 7 dagwn bij een DHL punt liggen.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 17:34

Nou dat idd.... Dan zou ze dus al te laat zijn en komt het pakket automatisch mijn kant weer op (???)

Of iemand anders heeft het pakket opgehaald...

Marcella

Berichten: 36729
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 17:47

Als pakket opgehaald is krijg je melding.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 18:02

Ik zou zeggen dat ze dan zelf nog een keer verzendkosten mag betalen. Wie laat er nu een pakket afsturen en gaat daarna naar het buitenland??

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 18:10

Dat vond ik ook al bijzonder :+

Het was een land wat je niet ff zo bent en ze is inmiddels ook alweer terug dus ja,ik vind ook dat héél bijzonder :=

Maar gelukkig,ik heb een berg foto's van het pakket incl adresgegevens van haar en het DHL punt erop dus ik sta behoorlijk sterk mocht ze het persoonlijk gaan maken maar goed,daar ga ik nu niet van uit.

Maar zal blij zijn als ze een berichtje stuurt met de woorden ; ik heb het pakket.

uiteraard was het ook nog eens een duur product..

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 18:11

Daan13 schreef:
Of iemand anders heeft het pakket opgehaald...

Ze vragen minimaal je postcode en naam en soms moet je je zelfs identificeren.

Als de koper niet op tijd zijn pakket op haalt is dat jammer, maar niet jouw probleem.

Nienkje_H

Berichten: 428
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:08

Okee, weer een gevalletje ‘werkelijk niets beters te doen met hun tijd’: nu al vier 1-regelige berichtjes gehad over een regendeken. Geen aanhef, geen leestekens, slechts commando’s (kan ik heeeeeel slecht tegen).
Alle vragen werden in de advertentie tekst beantwoord.
Alsof ik super gelukkig word van een soort chatten met een onbekende op MP.
Ik neem me dan voor om niet meer te reageren, maar ja, daar verkoop ik mijn deken niet mee.

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:20

Wat doen jullie als iemand iets wilt kopen (komen ophalen) over 1.5 week en direct naar je adres vraagt. Wacht je dan tot die tijd of geef je meteen je adres? Ik wil gerust wachten, maar wie het eerst komt wie het eerst maalt.

Verder best wat 2e hands aankopen gedaan waar ik erg blij mee ben! Mooie spullen voor weinig geld. :)

Nienkje_H

Berichten: 428
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:23

Ik zou alleen je woonplaats en wellicht wijk nu doorgeven en pas een dag van te voren je hele adres. Ben ook altijd een beetje voorzichtig met mijn adres en tel nr.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:23

Adres geven na aanbetaling. Anders aangeven dat ze volgende week weer kunnen berichten en dat je dan laat weten of het er nog is en je adres geven. Ligt er ook aan of er veel animo voor is natuurlijk. :)

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 22:37

Ik geef mijn straat en woonplaats zodat ze de route kunnen opzoeken. Huisnummer pas vlak van tevoren.

Merlen

Berichten: 1596
Geregistreerd: 24-03-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 23:12

Iemand die als eerste reactie direct vraagt wat mijn adres is.
Ik geef dit liever niet alvorens er een afspraak gemaakt is.
Mijn woonplaats staat uiteraard wel vermeld.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 23:16

Ik geef het adres pas als ze laten weten wanneer/hoe laat ze willen komen. Zegt ook niet alles, want dan noemen ze een dag en tijd, ik geef het adres en vervolgens komen ze toch niet opdagen.

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 08:50

Sting schreef:
Ik had gisterenavond akkoord op mijn bod voor een wake up light. Geld betaald, adres gegeven... 10 minuten later een bericht van de verkoper dat ze hem toch liever aan hermans verkoopt die net een bod heeft gedaan en hem kan komen halen. Dat noud was dezelfde prijs, maar ik had incl verzending.
Zucht... Ze heeft, gelukkig, wel direct het geld terug gestort, maar vind het niet netjes. We hadden een deal, ik heb geld en adres geregeld, zij hoeft hem alleen nog op de post te doen.


Is dat zo'n wekkerradio die geleidelijk licht begint te geven ? Zo ja, die heb ik ook nog wel voor je, 12 Euro.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 09:05

Ik ben inmiddels voorzien! Als het goed is komen die vandaag binnen (ze hadden er 2 te koop, dus vriend wilde er dan ook wel 1).

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:21

_Mir schreef:
Wat doen jullie als iemand iets wilt kopen (komen ophalen) over 1.5 week en direct naar je adres vraagt. Wacht je dan tot die tijd of geef je meteen je adres? Ik wil gerust wachten, maar wie het eerst komt wie het eerst maalt.

Verder best wat 2e hands aankopen gedaan waar ik erg blij mee ben! Mooie spullen voor weinig geld. :)


Ik geef mijn adres ook niet graag al meteen als ze pas een week later komen.
Zelf heb ik het onlangs andersom meegemaakt - ik wilde een pakket boeken (7 stuks) via FB MP kopen, maar de afstand was met de scooter te ver naar mijn zin, dus ik had laten weten dat ik het pakket héél graag wilde maar wel even vervoer moest regelen. Was geen enkel probleem voor de verkoper, en die stuurde meteen haar adres al door. Zou ik zelf nooit doen.

Ik had een dag doorgegeven waarop ik kon, en mijn papa zou met mij over en weer rijden (arme man is al 40min naar mij onderweg, en dan nog 30min naar het adres van de verkoper). Twee dagen bedenk ik me: sh!t, ik heb een opleiding die dag! De verkoper opnieuw een berichtje gestuurd, situatie uitgelegd - en ze geloofde me gelukkig wel! Ik heb toen gevraagd of ze het pakket wilde verzenden op mijn kosten, maar dat wilde ze niet. Beh. Nieuwe datum afgesproken, en afgelopen vrijdag ben ik het pakket met mijn mama gaan ophalen.

Wel heel fijn dus, dat ze het pakket zo lang voor mij opzij wilde houden, maar dat is mss ook wel omdat ze ondertussen wss geen andere biedingen heeft gekregen, het zijn mss geen boeken die iedereen wilt (ik wel hoor haha - tegen 7 boeken van Ed & Lorraine Warren zeg ik echt geen nee!), en ik heb ook niet onderhandeld over de prijs maar meteen gewoon gezegd dat ik haar vraagprijs (30 euro) wilde betalen. Mijn mama had nog zoiets van "is dat niet veel?" Ik vind dat wel meevallen, een kleine 4.30 euro per boek vind ik gewoon dik oké, nieuw betaal je ze sowieso een stuk meer, en ik snap wel dat de verkoper er toch iets aan wilt overhouden, als zij ze destijds nieuw heeft gekocht heeft ze hier toch flink verlies op geleden. Daarom ik dat zelf amper boeken te koop aanbied - vind het altijd zo sneu om boeken die ik 20-25 euro betaald heb voor amper 5 euro te moeten verkopen.

Zij gaf me dus ruim 2 weken op voorhand haar adres. Dat doe ik zelf niet graag. Ik snap wel dat je als koper ongeveer wilt weten waar je heen moet, maar zo ver op voorhand loop je toch altijd de kans dat de koop niet doorgaat, en dan kent een vreemde je adres wel. Mss ben ik een beetje paranoïde, maar ik doe het niet graag.

Met mijn hangmat had ik dat enkele keren voor: kopers die hem echt wilden hoor, mag ik je adres, ik kom volgende week. Zo heb ik mijn adres aan 3 of 4 mensen gegeven, en de hangmat staat ondertussen nog steeds in mijn tuin. En dan denk ik: dan had je mijn adres toch helemaal niet nodig... En dan ook niets laten weten ivm annuleren, vind ik helemaal l*llig.

Merlen

Berichten: 1596
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:11

Merlen schreef:
Iemand die als eerste reactie direct vraagt wat mijn adres is.
Ik geef dit liever niet alvorens er een afspraak gemaakt is.
Mijn woonplaats staat uiteraard wel vermeld.


Ik had dus gisteren nogmaals mijn woonplaats doorgegeven en gevraagd wanneer ze langs zou willen komen.
Haar reactie:"graag adres of telnr.
aub"
Ben ik nou raar dat ik niet wil dat ze hier onverwacht staat en dat ik pas een nummer geef als er verder gecommuniceerd is?

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:14

Valt mij nog mee dat er aub staat...

Maar ik zou ook eerst een stukje communicatie via mp willen hebben ipv gelijk nummer geven.

Vandaag zou de koper naar het DHL punt gaan met foto's van het pakket maar ik heb nog niks gehoord.
Ze schreef dat ze mij op de hoogte zou houden. Ik vind het echt een raar verhaal..




Edit,net ff gekeken in de DHL email en het pakket is nog steeds niet opgehaald.
Laatst bijgewerkt door Daan13 op 01-11-21 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:15

Ik zou m'n nummer niet geven, maar adres heb ik minder moeite mee.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:50

Net een geïnteresseerde in een lamp die voor 50 euro te koop staat (nieuwe lamp).
Kan om 4 uur vandaag langs komen, dus ik geef het adres.
Biedt ineens € 15 en het gaat niet eerder dan vrijdag worden.

Dan baal ik dus dat ik mijn adres alweer gegeven heb :(

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:48

The story continues.
Op mijn antwoord dat de lamp niet voor 15 euro weg gaat, maar ik nog wel andere lampen voor dat bedrag heb komt de vraag om foto's.
Je weet bij voorbaat al dat het niks gaat worden, maar je stuurt ze toch maar...
Dus na tig foto's komt de vraag 'hoeveel kosten die'? en 'waarom zitten de bollen en de kap er niet bij?'
zucht ....

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:36

DubbelFun schreef:
The story continues.
Op mijn antwoord dat de lamp niet voor 15 euro weg gaat, maar ik nog wel andere lampen voor dat bedrag heb komt de vraag om foto's.
Je weet bij voorbaat al dat het niks gaat worden, maar je stuurt ze toch maar...
Dus na tig foto's komt de vraag 'hoeveel kosten die'? en 'waarom zitten de bollen en de kap er niet bij?'
zucht ....

Idd
Hier ook wat verkocht en ineens willen ze dan nog weer extra foto’s
Weet je Ook bijna zeker dat het toch niet doorgaat...

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:45

Ik heb vanmorgen een IKEA ivar stellingskast online gezet, in een formaat waarvan de planken op het moment niet leverbaar zijn bij IKEA. De aller eerste reactie die ik kreeg was "kan ik ook alleen een paar planken overnemen?". Nee, natuurlijk niet, dan kom ik nooit meer van die zijpanelen af! Ik zet een advertentie erop voor een hele kast, niet voor de losse onderdelen