Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 10:07

Goede foto's maken en desnoods een koopkontraktje opstellen waarin koper verklaart dat het zadel in gelijke staat is als de foto's aangeven én afspreken dat er alleen van geld terug sprake kan zijn als het zadel in dezelfde staat terug komt.

Alja

Berichten: 25633
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 10:07

Wow das nogal een bedrag :+

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 10:09

Tja, goede zadels zijn duur... ik zou mijn huidige zadel ook niet graag nu nieuw kopen :D

Alja

Berichten: 25633
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 11:12

Ik heb m’n zadel met m’n paard verkocht vorige maand.
Dacht anders krijg ik er toch weinig voor :+

Rennie89
Berichten: 37270
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 11:19

Ik heb een lege envelop binnengekregen. Waarschijnlijk is de inhoud bij het sorteercentrum van de verkoper leeg gehaald want 3 andere kregen op andere locaties ook lege enveloppen binnen.

Nou was deze envelop naar mijn mening ook niet goed verpakt. Gewoon alleen dichtgeplakt, zonder extra bescherming. Ik zou het dicht tapen in ducktape.

Verkoper wil mij niet tegemoet komen. Gaat om een bedrag van 25 euro. Wat zouden jullie doen als verkoper of koper zijnde? Want vind dit wel zwaar poedersuiker…

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37289
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 11:22

Aangifte doen van diefstal bij het postbedrijf en de politie. Ales je zeker weet dat de verkoper niet de oorzaak is. Er zit daar duidelijk dan een onbetrouwbare medewerker met graaigrage vingers -:(-
Laatst bijgewerkt door karuna op 04-02-22 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 11:23

heeft er wel wat ingezeten, kun je dat zien aan de hoeveelheid postzegels of frankeerkosten?

Rennie89
Berichten: 37270
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 11:24

Dat kan je als koper dus niet doen, en omdat het om een niet traceerbare envelop ging haalt dat weinig uit helaas -O-

Lijkt mij dat er wel iets in heeft gezette, zat voor 2,88 aan postzegel waarde op,

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37289
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 11:27

Toch, gewoon doen. Bij de politie en postbedrijf. Tenzij de verkoper het gedaan heeft. Als het mij als verkoper overkwam zou ik alles overhoop halen

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 11:31

gebeurd het vaker bij deze verkoper, nu heeft deze dus 100 euro "verdiend" door jou en drie anderen.
Maar wat zeggen de recensies van eerdere aankopen?

Vind wel heel vreemd, dat er toevallig 4 keer een lege enveloppe is aangekomen, dat is niet van een sorteermachine dat is ergens bewust leeg gehaald. Tenminste dat is mijn vermoeden.

Rennie89
Berichten: 37270
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 11:33

Heeft 213 verkopen, allemaal succesvol en een 100% positieve feedback,,, dus daarom denk ik niet dat hij hier zelf iets bewust aan heeft bijgedragen. Maar ik ben wel van mening dat je het veel steviger moet inpakken, gewoon een laag duck tape er over heen.

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 11:43

Ik zou iets van 25 euro niet in een envelop verzonden willen hebben, maar buiten dat zou ik idd aangifte doen zéker als het bij meerdere ontvangers ook gebeurd is.
Overigens is het dan wel handig als die anderen óók aangifte doen.

anca

Berichten: 1790
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 11:44

Kon je dan van buiten goed zien/ voelen wat er in zat?

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 11:46

Het ligt er een beetje aan wat er in zat of je het volledig dicht moet plakken, vind ik.
Ik verstuur hierom alles in doosjes of plastic verzendzakken en niet meer zonder track & trace.

Balen Rennie! Kan de verzender of jij niks met PostNL proberen te regelen? Lijkt me lastig want hoe wordt de waarde bepaald voor een eventuele schadevergoeding.

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 11:48

Hier doet PostNL helemaal niks aan. Ook al een aantal keer meegemaakt, zelfs met brievenbuspakjes met track en trace.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 11:50

Waren het pokemon kaarten, Rennie? Want dan zal het leeghalen me idd niks verbazen helaas..

Rennie89
Berichten: 37270
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 11:56

__Sannne schreef:
Waren het pokemon kaarten, Rennie? Want dan zal het leeghalen me idd niks verbazen helaas..

Inderdaad pokemonkaarten en vandaar ook dat ik van mening ben dat er wel wat meer effort in het goed dichtplakken van een envelop mag worden gestoken. Zal wat meer kosten met verzending maar dat heb ik er wel voor over.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 11:58

Waardeloos, zat er ook echt waardevol spul tussen? Want dan zou je idd verwachten dat het beter dicht geplakt zou worden..

Rennie89
Berichten: 37270
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 12:19

Het was 25 euro, maar waardevol voor mij gezien het mijn set zou aanvullen. En ik zou dat soort dingen nooit zomaar in een envelop doen zonder extra safety

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 12:57

Tip, ik bestel losse kaarten altijd bij trollandtoad. Goed verpakt en redelijk snelle verzending!

Alja

Berichten: 25633
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 12:58

Ik zou nooit iets van die waarde zo naar me toe laten verzenden om dit dus uit te sluiten…
Wordt het bedrag meer dan 15 euro wil ik altijd met track en tracé

Sorriso

Berichten: 4889
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:20

Alja schreef:
Wow das nogal een bedrag :+

Ging om een nagenoeg nieuwe Erreplus Connect, nieuwprijs 4850. Bizarre bedragen ja…
Lastige markt ook in die prijsklasse dus ben heel blij dat het zo gelukt is!
Tot 1500 euro is het een stuk makkelijker, als het een fijn merk is en zadel netjes onderhouden is.

Sorriso

Berichten: 4889
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:24

Rennie89 schreef:
__Sannne schreef:
Waren het pokemon kaarten, Rennie? Want dan zal het leeghalen me idd niks verbazen helaas..

Inderdaad pokemonkaarten en vandaar ook dat ik van mening ben dat er wel wat meer effort in het goed dichtplakken van een envelop mag worden gestoken. Zal wat meer kosten met verzending maar dat heb ik er wel voor over.

Trieste zaak, verzenden blijft toch tricky. Heel zuur zeg!

Hier laatst met DHL verzonden, 2 Anky vesten. Ook kwijt geraakt. Ben niet overtuigd van het proces bij DHL, ze hadden geen WiFi (bij distributiecentrum van DHL zelf, lekker amateuristisch) en het pakket labelen duurde heel lang. Het is dit geweest of het feit dat ik het in een Nike doos had gestopt. Ik vermoed het laatste. Track en trace is gestopt na ‘bezorger heeft het pakket opgehaald voor bezorgen’.
Kreeg €11,30. Een euro per kilo kleding en de verzendkosten a €4,50.
Dus ook bij DHL ook graaierige vingertjes.

Siers83

Berichten: 7370
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:34

Ik heb ooit een horloge ingeleverd bij een juwelier voor reparatie. Werd dus ook gejat door een bezorger van Postnl. Hele doos van deze juwelier wat naar een reparateur moest verdwenen. Maar dit was zo goed te volgen dat ze precies wisten wie het gedaan had. Gelukkig was het allemaal verzekerd, maar ja daar kreeg ik mijn horloge niet mee terug met emotionele waarde. Voor mij zuur maar voor andere mensen nog zuurder, zaten klokjes bij van een paar duizend euro. Ik heb een vervangend horloge gekregen en hoorde later dat de bezorger ontslagen was. Wad er verder mee gebreurd is weet ik helaas niet

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:20

Wat zuur zeg, vermiste pakketten zijn zo vervelend, zeker als het emotionele waarde heeft. Ik heb het (afkloppen) gelukkig nog niet hoeven meemaken maar vrees er altijd wel voor..

In had ook een beetje vreemde vogel vandaag. Heb een trui te koop staan van een wat duurder merk, krijg ik deze reactie;

Koper: ‘Hoi, is het nog te koop?’
Ik: ‘Hoi, ja zeker’
Koper: ‘Mag ik die trui gratis hebben alstublieft’
Ik: ‘Natuurlijk niet’
Koper: ‘Jammer. Ik ben blut’

Uhhh. Niet geschoten altijd mis? _O-