Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maessie

Berichten: 5771
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 23:15

Hier nu een pakket onderweg met dhl, waarvoor ik telkens uitstel krijg in de app en nu de melding omgelabeld... hoop maar dat het goed gaat..

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 23:20

x_ankieee schreef:
Wat zuur zeg, vermiste pakketten zijn zo vervelend, zeker als het emotionele waarde heeft. Ik heb het (afkloppen) gelukkig nog niet hoeven meemaken maar vrees er altijd wel voor..

In had ook een beetje vreemde vogel vandaag. Heb een trui te koop staan van een wat duurder merk, krijg ik deze reactie;

Koper: ‘Hoi, is het nog te koop?’
Ik: ‘Hoi, ja zeker’
Koper: ‘Mag ik die trui gratis hebben alstublieft’
Ik: ‘Natuurlijk niet’
Koper: ‘Jammer. Ik ben blut’

Uhhh. Niet geschoten altijd mis? _O-

Wat zei je? Laat ik in een goede bui zijn.
Is goed je krijgt de trui gratis. .

De verzendkosten zijn wel 55 euro.

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 23:33

Hahaha, dat had ik moeten zeggen _O- Geniale comeback :')

Corelli

Berichten: 9997
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 03:47

DuoPenotti schreef:
x_ankieee schreef:
Wat zuur zeg, vermiste pakketten zijn zo vervelend, zeker als het emotionele waarde heeft. Ik heb het (afkloppen) gelukkig nog niet hoeven meemaken maar vrees er altijd wel voor..

In had ook een beetje vreemde vogel vandaag. Heb een trui te koop staan van een wat duurder merk, krijg ik deze reactie;

Koper: ‘Hoi, is het nog te koop?’
Ik: ‘Hoi, ja zeker’
Koper: ‘Mag ik die trui gratis hebben alstublieft’
Ik: ‘Natuurlijk niet’
Koper: ‘Jammer. Ik ben blut’

Uhhh. Niet geschoten altijd mis? _O-

Wat zei je? Laat ik in een goede bui zijn.
Is goed je krijgt de trui gratis. .

De verzendkosten zijn wel 55 euro.

“Geen probleem, haal ik hem wel op!” 8-)

Urona447
Berichten: 2814
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 08:47

Verzendkosten plus afhandelings en administratiekosten dan maar :o

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 09:19

Uurtarief voor terug appen idd. :D

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 10:20

Ach ze vragen het iig netjes onder het mom van 'nee heb je, ja kun je krijgen...':D

sasja0705
Berichten: 2059
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 11:01

Rennie89 schreef:
Ik heb een lege envelop binnengekregen. Waarschijnlijk is de inhoud bij het sorteercentrum van de verkoper leeg gehaald want 3 andere kregen op andere locaties ook lege enveloppen binnen.

Nou was deze envelop naar mijn mening ook niet goed verpakt. Gewoon alleen dichtgeplakt, zonder extra bescherming. Ik zou het dicht tapen in ducktape.

Verkoper wil mij niet tegemoet komen. Gaat om een bedrag van 25 euro. Wat zouden jullie doen als verkoper of koper zijnde? Want vind dit wel zwaar poedersuiker…


Kun je dan zien, of die ergens beschadigd/ geopend was?
Als iemand leeggehaald heeft en dan gewoon weer dichtgeplakt kun je dit vaak ergens zien, want op de zeldfe manier dichtplakken is onmogelijk.
Als die enveloppe zo helemaal niet beschadigd is... dan is er misschien helemaal niets in geweest.
En 213 verkopen plus allemaal goed zegt inmiddels ook niet meer veel... worden genoeg "sucessvolle" adverteerders verkocht inmiddels.

Ik vind het en ieder geval erg raar, dat juist 4 (!) Kopers lege enveloppen ontvangen...

Was er brievenbuspakketje met track ?Of gewoon postzegels ?

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 12:31

x_ankieee schreef:
Wat zuur zeg, vermiste pakketten zijn zo vervelend, zeker als het emotionele waarde heeft. Ik heb het (afkloppen) gelukkig nog niet hoeven meemaken maar vrees er altijd wel voor..

In had ook een beetje vreemde vogel vandaag. Heb een trui te koop staan van een wat duurder merk, krijg ik deze reactie;

Koper: ‘Hoi, is het nog te koop?’
Ik: ‘Hoi, ja zeker’
Koper: ‘Mag ik die trui gratis hebben alstublieft’
Ik: ‘Natuurlijk niet’
Koper: ‘Jammer. Ik ben blut’

Uhhh. Niet geschoten altijd mis? _O-

‘Ik ook, dit is mijn laatste trui en dan ga ik naakt door het leven en kan ik van jouw euro’s een brood en een winterpeen kopen’.

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 15:39

Gaat om zonder tracking, er is niks aan de buitenkant te zien maar ik kreeg zelf de envelop heel makkelijk open, leek wel weer opnieuw dicht geplakt te zijn.

Afbeelding

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 15:42

Vreemd...

Ik heb net een Fitbit verstuurd. Ik had het te dik ingepakt :+ Dus moest er wat uit...
Wel even duidelijk tegen de koper gezegd dat het verzenden geheel op eigen risico is, aangezien ik mijn best heb gedaan het goed in te pakken etc.. Gelukkig wel een goede ervaring erbij!

sasja0705
Berichten: 2059
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 16:29

Rennie89 schreef:
Gaat om zonder tracking, er is niks aan de buitenkant te zien maar ik kreeg zelf de envelop heel makkelijk open, leek wel weer opnieuw dicht geplakt te zijn.

[ [url=m/xVE5dD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zonder tracking op jouw of verkopers verzoek ?

Niet banketstaaf, maar bij iets wat in een enveloppe past, ga ik bij kopen of verkopen altijd broevenbus pakketje doen met track zodra het product meer als 5euri kost.
Wil koper die 4,60 niet betalen... geen probleem, dan gaat het over.
Wil verkoper geen betaalverzoek incl verzendkosten sturen ( die ik uiteraard betaal) ,dito..

Heb je contact kunnen leggen met de andere kopers?

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 16:58

Ik heb het via cardmarket gekocht, niet echt gelet op de verzend methode, gewoon een methode die aangeboden werd vanuit de verkoper.

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:35

Hier ook weer een.
Vaste prijs voor iets gevraagd wat ik te koop heb, staat ook duidelijk in de advertentie. Biedt iemand alsnog de helft via PB. Aangegeven dat het een vaste prijs is. Daarna bedankt ze en zoekt ze verder. Prima. :)
Paar uur later 'Als u het toch voor *door haar geboden prijs* weg wil doen hoor ik het graag.'
Gereageerd dat ik het dan zelf houd.

Paar uur later bericht dat ze het toch wil hebben voor mijn prijs. Nou mooi. Adres doorgegeven en gevraagd om een ophaaltijd. Krijg ik vervolgens terug of ik het even naar het begin van de woonwijk kan brengen want dan kost het haar minder tijd.

Ik houd het wel zelf. Voor die paar euro. _O-

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:08

Ze wilde het graag hebben, maar nét niet graag genoeg :D

Muze
Berichten: 5322
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:38

Iemand die al adres en alles had doorgegeven.. betaalverzoek gedaan… en sinds 4 dagen niets meer.
Asociaal gedoe..
Hoe moeilijk is t om te zeggen dat je je bedacht hebt.

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:00

DubbelFun schreef:
Ze wilde het graag hebben, maar nét niet graag genoeg :D

Haha nou precies. Je wil het van mij kopen toch? Dan mag jij de moeite doen. _O-

Muze, dat is ook echt schijtirritant.. Ik heb juist omgekeerd, ik wilde iets van iemand kopen maar nu twee weken later krijg ik bericht of ik het nog wil kopen.. Nou, ja, ik wachtte op jouw antwoord.. :')

Lieszje
Berichten: 7184
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:18

Oke dat is wel apart Upendo :')

Ik had vandaag ook weer iets (via fb dan).
Als hobby ben ik vaak creatief bezig en sinds deze week ook met glass etching (gravering).
Nu heb ik een advertentie geplaatst en erbij gezet dat de prijs vanaf 5 euro is.
Nu wilde iemand ander soort glazen als die ik al had staan. Helemaal prima, maar wel lastiger door de vorm.
Ze wilt er 6 van dus vroeg hoeveel het zou kosten. Heb het gewoon op 5 euro per glas gehouden en teruggestuurd dat het 30 euro voor 6 glazen zou worden.

Krijg ik terug dat het budget 20 is en of het niet voor minder kan :')
Tja vier glazen mag ook hoor :Y)

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 08:29

Zo irritant is dat.. Soms is er geen onderhandelingsruimte. Accepteer het gewoon := :+

Lieszje
Berichten: 7184
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 18:20

Ik bied bijna nooit onder de vraagprijs. En zou het al helemaal niet bij diensten doen :')

Heb niets meer gehoord, vind het wel prima.

Mijn man had wel een leuke koop vandaag. Een doos met allemaal oude (antieke) kappers/barbers spullen voor 30 euro.
Vraagprijs was eigenlijk 22, maar iemand had 30 geboden.
Verkoper wilde het liever niet verzenden dus mijn man mocht het alsnog voor 22 euro komen ophalen. Het waren mooie spullen dus hij heeft de verkoper alsnog 30 euro gegeven :)

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 18:32

Lieszje schreef:
Oke dat is wel apart Upendo :')

Ik had vandaag ook weer iets (via fb dan).
Als hobby ben ik vaak creatief bezig en sinds deze week ook met glass etching (gravering).
Nu heb ik een advertentie geplaatst en erbij gezet dat de prijs vanaf 5 euro is.
Nu wilde iemand ander soort glazen als die ik al had staan. Helemaal prima, maar wel lastiger door de vorm.
Ze wilt er 6 van dus vroeg hoeveel het zou kosten. Heb het gewoon op 5 euro per glas gehouden en teruggestuurd dat het 30 euro voor 6 glazen zou worden.

Krijg ik terug dat het budget 20 is en of het niet voor minder kan :')
Tja vier glazen mag ook hoor :Y)


Heb je dat ook niet teruggestuurd? Dat het natuurlijk kan voor €20,-, maar dat het dan wel 4 glazen zijn?

Lieszje
Berichten: 7184
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 19:22

Jazeker, maar heb er geen reactie meer op gekregen.

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 19:43

Dat was te verwachten :)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78569
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:00

Ik heb op verschillende serviesdelen van Boerenbont geboden van 1 verkoper. Kreeg op 1 bieding van 35 euro een berichtje terug dat ze er 40 euro voor wilde hebben. De rest van de biedingen (waar ik ook het hoogste bod op had maar geen reactie op gekregen) bij elkaar opgeteld, en met de verhoging naar 40 euro was de totaalprijs met de andere biedingen erbij 98 euro. Gevraagd of 100 euro voor alles OK was en dat was goed. Donderdag deal gesloten, vanmorgen kwam het supergoed verpakt binnen. Ben helemaal blij, het is oud servies maar alles in prima staat, en ook een beetje de meer zeldzame items, waar ik gewoon echt een goede deal voor heb.

Gini
Berichten: 17966
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:13

Nu, ik moet zeggen dat ik bij tweedehands verkoop ook wel op een soort onderhandelingsruimte gok. Is die er niet, dan is het zo en bepaal ik alsnog of ik het product voor de vaste prijs wil of niet, maar ik zou het best wel naar vinden om dan meteen een sarcastisch antwoord terug te krijgen. Vragen staat vrij toch? En een gewone 'nee, dat gaat niet' is ook een antwoord. :o