Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:22

Gini schreef:
Nu, ik moet zeggen dat ik bij tweedehands verkoop ook wel op een soort onderhandelingsruimte gok. Is die er niet, dan is het zo en bepaal ik alsnog of ik het product voor de vaste prijs wil of niet, maar ik zou het best wel naar vinden om dan meteen een sarcastisch antwoord terug te krijgen. Vragen staat vrij toch? En een gewone 'nee, dat gaat niet' is ook een antwoord. :o

Vragen staat vrij, maar soms krijg ik biedingen van 10% van de vraagprijs op artikelen die net 10 minuten online staan. Daar is tot nu toe nooit een verkoop uit ontstaan.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 16:08

Daar heeft mp gewoon een functie voor, als je bieden vanaf prijs X invult of vaste vraagprijs. Uiteraard zitten er altijd mensen tussen die het proberen, maar daarom zet ik er dan bij: op onzinbiedingen zal niet gereageerd worden. Duidelijk voor beide partijen toch? ;)

Ik vind mp juist de plek voor onderhandelruimte en heb al meermaals dingen gekocht voor de helft of 3/4 van de prijs. Zeker spullen die er al wat langer opstaan.
Ikzelf vind het dan weer bijzonder dat er mensen zijn die spullen aanbieden die sinds november 2021 online staan, 0 biedingen hebben en dan nog steeds vasthouden aan een (imo te) hoge prijs. Nieuwprijs is bijv 70 euro, dan vragen ze 65 euro. Voor die vijf euro ga ik geen stuk rijden, plus dat ik het voor vijf euro meer nieuw mét garantie krijg.

Kimberley_

Berichten: 4897
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 16:18

Ik ga weer een poging wagen op marktplaats. Wat nieuw paarden spul erop gezet ben benieuwd.

Cowboy55
Berichten: 8518
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 17:03

Corelli schreef:
DuoPenotti schreef:

Wat zei je? Laat ik in een goede bui zijn.
Is goed je krijgt de trui gratis. .

De verzendkosten zijn wel 55 euro.

“Geen probleem, haal ik hem wel op!” 8-)


OK. Mijn adres is 15 Yemen Road, Yemen.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 18:55

Ik accepteer een bod tussen de € 2000,- en 2500,-. Dat schreef ze.


Ok,we rijden heen, kijken, overleggen op de terugreis en bellen op dat we een bod doen van €2000,- .

Wordt later terug gebeld,nee we gaan akkoord vanaf € 2250,-

:?

Lekker handig van hun ^)

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 19:19

Ik heb geboden op een eettafel. Geen reactie. Wordt overboden dus ik bied terug, nog geen reactie.

Mijn vriend ziet de tafel op Facebook verschijnen en vraagt via daar wat de prijs is. Geen reactie.

Ik vraag op marktplaats via een bericht wat voor prijs ze in gedachte heeft. Geen reactie.

Nu weer overboden en weer een hoger bod gedaan. Vraag me af of ik ooit een reactie ga krijgen. Ze had de tafel ook eind januari er al op gezet dus ben benieuwd of ze hem wel wilt verkopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 19:53

Ik had iets op marktplaats staan, kreeg een bod wat ik eigenlijk iets te laag vond maar vanwege de situatie van de bieder en haar aardige berichtjes ben ik uiteindelijk toch akkoord gegaan. Dat was eind november, op 2 december heeft ze (op eigen initiatief) een aanbetaling gedaan van 50% van het overeengekomen bedrag. Ze zou vervolgens laten weten wanneer ze het op kwam halen, dat wilde ze combineren ivm benzinekosten. Nou prima, dus na twee weken een berichtje gedaan wanneer ze kwam. Toen zat ze in quarantaine, dus zou ze laten weten wanneer het weer kon. Na weer drie weken heb ik eens een berichtje gedaan als reminder, omdat ik bang was dat ze het vergeten was, ook omdat ze al wel had aanbetaald. Toen kreeg ik een berichtje dat ze het niet was vergeten en wanneer het de komende week zou kunnen. Ik geef de data door, maar je raadt het al… weer geen reactie. Nu zijn we inmiddels al weer anderhalve maand verder en heb ik niks meer gehoord… Na alle herinneringen ga ik er niet meer achteraan, dus ik ben benieuwd of ze nog komt of dat ik het volgend jaar opnieuw op marktplaats kan zetten.

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:07

De laatste x dat ik op mp pokemonkaarten koop als dit weer fout gaat }:0 kreeg van de week een stapel neppe kaarten binnen en natuurlijk geen gehoor van verkoper, die gaat sowieso 1 ster krijgen.

Dus wederom even aankijken hoe het gaat, morgen worden ze verzonden. Met track en trace

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:16

@xJitskee: ik zou gewoon verder gaan naar de volgende koper, ze heeft meer dan genoeg tijd gehad om het op te halen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:34

Wat is dat toch met mensen die reageren op een advertentie zonder goed te kijken? Ik heb een gratis houten kist erop gezet, deksel is beschadigd. Die dingen kosten nieuw best wel wat, heb er geloof ik zelf 80 euro voor betaald. Behalve dat stukje deksel is het verder nog wel in prima conditie. Maar het staat mij in de weg en is wel stuk, dus gratis voor de liefhebber. Heb er 4 foto's bij. 2 van de kist, en 2 van de beschadiging. Staat ook in de advertentie genoemd. En je raad het al, de eerste haakt af omdat er teveel aan moet gebeuren (nadat ik nog extra moest vragen om antwoord te krijgen). Echt joh, reageer dan toch niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:41

DubbelFun schreef:
@xJitskee: ik zou gewoon verder gaan naar de volgende koper, ze heeft meer dan genoeg tijd gehad om het op te halen.

Ja dat ga ik dan ook maar doen, ik blijf niet wachten.. Het is een seizoensartikel, dus ik zet hem er in november mooi weer op. Het staat niet in de weg dus dat kan mooi zo. Ik snap alleen niet dat je krap bij kas zit en dan je gekochte producten niet op komt halen.. :?

Spenk
Berichten: 21832
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:31

Mag ik jullie advies vragen?

Ik heb een hoofdstel gekocht via marktplaats bij aankomst blijkt een riempje bijna doormidden. Het hele leer is slap en gescheurd. Dat heb ik de verkoper direct laten weten die aangeeft het niet gezien te hebben.

Oke dat kan gebeuren. Maar op mijn vraag voor een oplossing wordt vooral gereageerd met ik kan er ook niks aan doen en ik kan eigenlijk niet geloven dat dit al zo was.

Wat zouden jullie hiermee doen?

Voor de beeldvorming

Afbeelding


Afbeelding

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:44

Spenk schreef:
Mag ik jullie advies vragen?

Ik heb een hoofdstel gekocht via marktplaats bij aankomst blijkt een riempje bijna doormidden. Het hele leer is slap en gescheurd. Dat heb ik de verkoper direct laten weten die aangeeft het niet gezien te hebben.

Oke dat kan gebeuren. Maar op mijn vraag voor een oplossing wordt vooral gereageerd met ik kan er ook niks aan doen en ik kan eigenlijk niet geloven dat dit al zo was.

Wat zouden jullie hiermee doen?

Voor de beeldvorming

[ [url=m/VnVCNV.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/TdBbvS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zou terug sturen precies welke oplossing jij passend vind.

Om het te laten repareren, zal het ongeveer €10 kosten. Ik zou dat bedrag aan de verkoper vragen als vergoeding. Maar je kunt ook een x- percentage van het aankoopbedrag terugvragen.

Spenk
Berichten: 21832
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:56

Volgens de tuigmaker is het niet te repareren helaas! Omdat het leer helemaal uitgelubberd is het is ook een stuk dunner dan het andere riempje.

Aangezien dit bakstuk aan je neusriem vast zit komt er bij druk op het bit ook druk op dit riempje. Dan is de kans op knappen heel groot.

De enige oplossing is nieuwe bakstukken. Aan deze bakstukken zit dus de kaakriem en en dit riempje van de neusriem bij vast. Probleem is echter dat dit nu niet los verkocht wordt door het merk -O- vanwege de tekorten door crisis...

Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met iets van marktplaats dus ik vind het wel lastig! Maar ik kan het zo ook niet lang gebruiken het is wachten tot het knapt...

Marocje
Berichten: 5623
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 23:21

Wat balen zeg! Welk merk en welke maat?

xSCWx
Berichten: 7069
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 23:51

Dit hoofdstel zou ik sowieso niet durven gebruiken. Dat iemand dit überhaupt verkoopt, alles wat bij mij minder dan nieuwstaat is geef ik weg, daar durf ik niet eens geld voor te vragen.
Een oplossing? Hoofdstel weg gooien en je verlies nemen. Hopelijk heb je niet teveel betaald…

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 10:47

Ik zou er mee naar een schoenmaker gaan en vragen wat het gaat kosten om dit te maken. Die zijn over het algemeen een stuk makkelijk in dingen maken als een tuigmaker. De kosten kun je dan proberen op de verkoper te verhalen. Als het bedrag niet in overeenstemming is met het aankoopbedrag dan is wegdoen idd de beste optie, want terugsturen kost ook weer een hoop.

En zo te lezen wil de verkoper je al niet tegemoet komen, dus daar heb je ook niets van te verwachten.

Spenk
Berichten: 21832
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:48

Ik heb er 130 euro voor betaald aangezien die zo goed als nieuw zou zijn := dus niet dat het maar 20 euro was ofzo

siskeh
Berichten: 8678
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:54

130 euro oww woeps, dat is wel echt serieus ook.. ik dacht ook: als we het nou over 15/20 euro hebben dan zou ik gewoon diep zuchten en het weg mikken.
Het is niet alleen het afgescheurde, maar ook dat het is uitgelubberd..
wbt gebruik van de gaatjes, wat zichtbaar is, moet dit opgevallen zijn...

Spenk
Berichten: 21832
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:56

Afbeelding

Ja dit is de achterkant van het stukje leer het hele leer is ook gewoon gaar. Als het enkel dat gescheurde was inderdaad repareren en klaar

hagelslag
Berichten: 9155
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 13:00

Oh wauw, jeetje dat is een smak geld voor waardeloos troep.
Ik hoop van harte dat de gene die het verkocht heeft inziet dat hetnot done is.

Ik vind het zelfs grenzen aan oplichting

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 13:05

€130!! :oo
Dan zou ik serieus mijn geld terug willen met die slijtage!!

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 13:07

130 euro? Dat is echt oplichting inderdaad. Dan zou ik mijn geld terugwillen. Dit hoofdstel is niet te gebruiken, dat moet je weggooien. Is nog geen 20 euro waard.

anca

Berichten: 1795
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 13:07

Nou ik ook. Dit kan echt niet .

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 13:35

Ohhh wat erg.
Kan mij dus ook echt niet voorstellen dat ze dit niet wist.
Dit is idd echte oplichting.