Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roxiie

Berichten: 7833
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 14:45

Maar wat is dit dan voor hoofdstel dat het ‘t waard was om €130 tweedehands voor te betalen (uitgaande van goede/nieuwstaat)?
Wat een klap geld zeg

Spenk
Berichten: 21832
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 14:48

Een PS of Sweden die kosten wel wat nieuw :) dus de prijs was niet gek mits goede staat waar ik specifiek nog op doorgevraagd heb

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 14:51

Ik vraag me eigenlijk ook af wat die persoon er mee gedaan heeft.
Ik heb hoofdstellen van heel wat minder centjes, 10 jaar oud en daar ziet het leer er nog honderd keer beter uit.
Lijkt er op dat er nooit een doekje over gegaan is.
Schandalig dat mensen dat verkopen, laat staan voor dat geld.

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:06

Het leek mij alsof er een hond oid op geknauwd had.

santie

Berichten: 1391
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:07

Spenk schreef:
[ [url=m/RO3PjI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja dit is de achterkant van het stukje leer het hele leer is ook gewoon gaar. Als het enkel dat gescheurde was inderdaad repareren en klaar


Even het stiksel losmaken een nieuw riempje ertussen en weer vast stikken. Een goede tuigenmaker/ schoenmaker zou hier toch geen enkel probleem mee moeten hebben???

Spenk
Berichten: 21832
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:14

Ik heb geen idee dit is mij door meerdere tuigenmakers/schoenmakers gezegd. Dat die ook dit specifieke riempje niet hebben.

myk_en_shant

Berichten: 3271
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:23

Een goede tuigenmaker kan dit zelf namaken, tenminste de mijne draait de hand er niet voor om.
Bouwt regelmatig zelf een hoofdstel van 0 op.

Bielsje

Berichten: 1409
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:42

santie schreef:
Spenk schreef:
[ [url=m/RO3PjI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja dit is de achterkant van het stukje leer het hele leer is ook gewoon gaar. Als het enkel dat gescheurde was inderdaad repareren en klaar


Even het stiksel losmaken een nieuw riempje ertussen en weer vast stikken. Een goede tuigenmaker/ schoenmaker zou hier toch geen enkel probleem mee moeten hebben???


Of dat wel of niet kan, ik persoonlijk zou hoe dan ook mijn geld terug willen. De staat is echt veel te slecht...

Laurora

Berichten: 2653
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:59

Dat je zoiets als verkoper over het hoofd ziet bij een hoofdstelletje van een tientje kan ik me nog wel voorstellen, maar sjemig, als je een hoofdstel als nieuw voor 130 euro verkoopt dan zorg je er verdorie ook voor dat ie echt zo goed als nieuw ìs!
Dit vind ik inderdaad eerder oplichting dan "niet goed gekeken, oeps!"

Kimberley_

Berichten: 4897
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 16:59

Snelle verkoop net.. professionals choice pads geruild tegen 2 kifrapads. Heel fijn :)

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 17:21

Wat voor onderkant hebben de Kifra-pads, want die met echt vel er onder heb ik mindere ervaring mee.

Kimberley_

Berichten: 4897
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:18

DubbelFun schreef:
Wat voor onderkant hebben de Kifra-pads, want die met echt vel er onder heb ik mindere ervaring mee.

Dezelfde als die ik al heb en dus goed bevalt :)

_Mir
Berichten: 1365
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 19:07

Spenk schreef:
Mag ik jullie advies vragen?

Ik heb een hoofdstel gekocht via marktplaats bij aankomst blijkt een riempje bijna doormidden. Het hele leer is slap en gescheurd. Dat heb ik de verkoper direct laten weten die aangeeft het niet gezien te hebben.

Oke dat kan gebeuren. Maar op mijn vraag voor een oplossing wordt vooral gereageerd met ik kan er ook niks aan doen en ik kan eigenlijk niet geloven dat dit al zo was.

Wat zouden jullie hiermee doen?

Voor de beeldvorming

[ [url=m/VnVCNV.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/TdBbvS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Woont deze persoon ofwel oplichter ver bij jou vandaan?
Als ik voor zo veel geld besodemieterd zou worden zou ik echt kijken om langs te gaan, mocht de verkoper niet netjes met een oplossing komen...

Lotteettol
Berichten: 370
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 19:11

Ik had een boek verkocht via Marktplaats. Die mevrouw bood €25 inclusief verzendkosten (pakket onder de 2 kg is €6,75; ongeveer).
Zij het geld overgemaakt, ik pakket verzonden. Nu wil ze de koop ongedaan maken, omdat ze zich vergist heeft in het boek. Ze dacht dat het een duurder boek was. Er stonden heel duidelijke foto’s en titel/schrijver bij.
Nu vraagt ze of ik een deel van het bedrag wil terugstorten, ze had mijn boek elders goedkoper gezien.
Wat zouden jullie doen?

Artimes

Berichten: 498
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 19:12

Lotteettol schreef:
Ik had een boek verkocht via Marktplaats. Die mevrouw bood €25 inclusief verzendkosten (pakket onder de 2 kg is €6,75; ongeveer).
Zij het geld overgemaakt, ik pakket verzonden. Nu wil ze de koop ongedaan maken, omdat ze zich vergist heeft in het boek. Ze dacht dat het een duurder boek was. Er stonden heel duidelijke foto’s en titel/schrijver bij.
Nu vraagt ze of ik een deel van het bedrag wil terugstorten, ze had mijn boek elders goedkoper gezien.
Wat zouden jullie doen?


Niks, je bent geen winkel...

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 19:12

Lotteettol schreef:
Ik had een boek verkocht via Marktplaats. Die mevrouw bood €25 inclusief verzendkosten (pakket onder de 2 kg is €6,75; ongeveer).
Zij het geld overgemaakt, ik pakket verzonden. Nu wil ze de koop ongedaan maken, omdat ze zich vergist heeft in het boek. Ze dacht dat het een duurder boek was. Er stonden heel duidelijke foto’s en titel/schrijver bij.
Nu vraagt ze of ik een deel van het bedrag wil terugstorten, ze had mijn boek elders goedkoper gezien.
Wat zouden jullie doen?


:evaw:

Ik zou haar zeggen dat ze zowel op de foto's als in de tekst had kunnen zien om welk boek het ging. Dat je het jammer vindt voor haar dat ze niet gekocht heeft wat ze dacht dat ze kocht, maar dat je geen winkel bent en dat je geen retouren aanneemt.

Urona447
Berichten: 2814
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 19:12

Haar veel succes wensen en aanraden om de volgende keer boeken in de winkel te kopen.

_Nadia_

Berichten: 2657
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 19:19

Lotteettol schreef:
Ik had een boek verkocht via Marktplaats. Die mevrouw bood €25 inclusief verzendkosten (pakket onder de 2 kg is €6,75; ongeveer).
Zij het geld overgemaakt, ik pakket verzonden. Nu wil ze de koop ongedaan maken, omdat ze zich vergist heeft in het boek. Ze dacht dat het een duurder boek was. Er stonden heel duidelijke foto’s en titel/schrijver bij.
Nu vraagt ze of ik een deel van het bedrag wil terugstorten, ze had mijn boek elders goedkoper gezien.
Wat zouden jullie doen?

Ja, dikke doei hoor, dat is haar probleem.

Tallie1979
Berichten: 22775
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 19:32

Lotteettol schreef:
Ik had een boek verkocht via Marktplaats. Die mevrouw bood €25 inclusief verzendkosten (pakket onder de 2 kg is €6,75; ongeveer).
Zij het geld overgemaakt, ik pakket verzonden. Nu wil ze de koop ongedaan maken, omdat ze zich vergist heeft in het boek. Ze dacht dat het een duurder boek was. Er stonden heel duidelijke foto’s en titel/schrijver bij.
Nu vraagt ze of ik een deel van het bedrag wil terugstorten, ze had mijn boek elders goedkoper gezien.
Wat zouden jullie doen?


De mazzel. Volgende keer bol.com proberen mevrouw!

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 19:35

Ik kan daar niets meer aan toevoegen :)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:43

Spenk schreef:
Ik heb geen idee dit is mij door meerdere tuigenmakers/schoenmakers gezegd. Dat die ook dit specifieke riempje niet hebben.


De mijne zou dit ook prima kunnen maken!

In welke regio zit je? Dan kunnen we misschien meedenken in een goede Tuigmaker voor je. Gewoon als optie voor als niets anders meer werkt.

Heb je screenshots van de advertentie? Gegevens van de verkoper? Mag ook via PB.
Ik vind dit gewoon oplichting, zeker voor dit bedrag en als het verkocht is als “zo goed als nieuw”. Ik zou zoveel mogelijk gegevens van de verkopende partij achterhalen en de verkoper daarmee confronteren. Komt die dan nog niet over de brug met een passende oplossing, dan deze verkoper melden op de DB groep “opgelicht in de paardenwereld”.

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:08

Ik ben zo bang dat ik weer opgelicht word -O- wat is het met mensen die gewoon harteloos oplichten? Ik weet wel dat als hij niks gaat sturen ik via iemand anders zijn adres ga aftroggelen en dat ik dan langs ga met iemand want vind dit walgelijk! Verkoper heeft ook nog andere artikelen te koop staan dus dan via die weg.

xSCWx
Berichten: 7069
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:14

Echte oplichters gebruiken niet hun eigen adres. En ja, oplichten voor kleine bedragen loont omdat de politie daar vaak niks aan doet…

Zwaar balen van dat hoofdstel zeg. Onfatsoenlijk dat de verkoper hier niks mee doet.

hagelslag
Berichten: 9155
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:18

Rennie89 schreef:
Ik ben zo bang dat ik weer opgelicht word -O- wat is het met mensen die gewoon harteloos oplichten? Ik weet wel dat als hij niks gaat sturen ik via iemand anders zijn adres ga aftroggelen en dat ik dan langs ga met iemand want vind dit walgelijk! Verkoper heeft ook nog andere artikelen te koop staan dus dan via die weg.



Ik zou sws pokemon kaarten alleen ophalen.
Omdat het een redelijk "Hot" item is ivm oplichting

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:25

Ja dat wou ik ook, maar door omstandigheden naar zijn zeggen zat hij aan de andere kant van het land wat niet haalbaar was. Zou 2,5 uur enkele reis zijn. Vind het gewoon van de zotte dat er zo word omgegaan met andere mensen… dan word je dus gedwongen om altijd het gelijk oversteken te gebruiken, wat nog steeds het probleem niet oplost als ze een lege doos sturen…

Vandaag ook nog een succesvolle koop gedaan, deze opgehaald en alles goed gelukkig… maar zoiets als dit verziekt echt de sfeer