Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iirrssjjee

Berichten: 5958
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:23

naomiiiii schreef:
Hier een primeur. Eerste keer voor mij dat iemand niet komt opdagen. Ik snap nu alle frustratie. Ik ben echt gewoon geïrriteerd. :+


Heel irritant. Ik spreek ook alleen af op momenten dat ik toch al thuis ben. Aangezien het dan minder "pijnlijk" is als ze niet komen hahaha.

upendo

Berichten: 22311
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 18:03

Ik ben dan een vieze koper in ee ogen van mvdende.

Als ik zie dat er openbaar geboden is op iets wat ik graag wil hebben bied ik gewoon hoger in een privé bericht. Is me al regelmatig gebeurd dat ik het dan mag kopen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 18:09

mvdende schreef:
Urbanus schreef:
Hoe weet je dat 100% zeker? Ik vind het trouwens heel logisch dat iemand het aan de hoogste bieder verkoopt. Is dat gek?


Ik had méér geboden dan de laatste bieder die "open" had geboden.

Die gast had óók bij een andere advertentie tegen mij op lopen bieden en ineens trok hij zijn bod op die andere advertentie terug....dus wel duidelijk dat hij "gewonnen" had.

Tuurlijk gaat het naar de hoogste bieder, maar geef dan in ieder geval de 1e hoogste bieder een mogelijkheid om tot een overeenkomst te komen ipv dat je zonder onderhandelen en zonder berichtje naar de volgende gaat...

Ondertussen heb ik een andere deal gesloten, maar wél voor dubbel geld, maar inclusief horloge, die controleer ik en gaat straks met dezelfde vaart terug op marktplaats. Dan hoop ik dat ik daar minimaal de helft van het bedrag van terug krijg.

Er wordt echt belachelijke prijzen gevraagd/ geboden op het moment, maar helaas vaak niet als je zelf iets tekoop hebt staan.... Dan is 50% korting op de winkelprijs voor iets nieuw in de verpakking nog te veel gevraagd.



Hmm, schijnt dat veel bieders voor de lol bieden en dan nooit reageren. Vandaar dat mensen er vaak voor kiezen om iemand die een (net) berichtje stuurt te verkiezen en dat snap ik eigenlijk wel. Stuur dus zelf eigenlijk altijd een bericht.

thirteenn

Berichten: 2085
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 19:09

Ik vind het altijd bijzonder dat mensen vinden dat ze een eerste kans op handelen verdienen omdat ze als eerste reageren. Als ik iets verkoop en ik krijg een bod wat ik waardeer gaat hij daarheen. Ik ben er om te verkopen niet om vriendjes te maken.

mvdende

Berichten: 5754
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 19:50

upendo schreef:
Ik ben dan een vieze koper in ee ogen van mvdende.

Als ik zie dat er openbaar geboden is op iets wat ik graag wil hebben bied ik gewoon hoger in een privé bericht. Is me al regelmatig gebeurd dat ik het dan mag kopen. :)


Dat doe ik dus ook en had dus al meerdere keren een berichtje gestuurd met steeds een hoger bod en of hij akkoord ging met mijn bod. Met de intensie ergens rond het gemiddelde uit te komen.

Maar ineens had hij het verkocht voor een prijs die ik ook wel had willen betalen. Dus ik baalde even flink, staan er ook maar maximaal 5 ofzo van op marktplaats, dus even snel een andere zat er niet echt in, óók omdat de verkoper van eenzelfde óók niet wilde reageren op mijn bod....

En zo laag bood ik niet. Nieuw zijn die dingen €89 met gratis verzending, 2e hands en gebruikt is €50 dan al een behoorlijk bedrag!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 20:08

mvdende schreef:
upendo schreef:
Ik ben dan een vieze koper in ee ogen van mvdende.

Als ik zie dat er openbaar geboden is op iets wat ik graag wil hebben bied ik gewoon hoger in een privé bericht. Is me al regelmatig gebeurd dat ik het dan mag kopen. :)


Dat doe ik dus ook en had dus al meerdere keren een berichtje gestuurd met steeds een hoger bod en of hij akkoord ging met mijn bod. Met de intensie ergens rond het gemiddelde uit te komen.

Maar ineens had hij het verkocht voor een prijs die ik ook wel had willen betalen. Dus ik baalde even flink, staan er ook maar maximaal 5 ofzo van op marktplaats, dus even snel een andere zat er niet echt in, óók omdat de verkoper van eenzelfde óók niet wilde reageren op mijn bod....

En zo laag bood ik niet. Nieuw zijn die dingen €89 met gratis verzending, 2e hands en gebruikt is €50 dan al een behoorlijk bedrag!


Maar de verkoper is niet verplicht het aan jou te verkopen en als die een met een andere koper aan het onderhandelen is, dan is die ook niet verplicht jou op de hoogte te brengen. Eigenlijk is het wel heel netjes dat de verkoper niet op jouw gereageerd heeft totdat de verkoper er uit was met de andere koper en dan is het nog better dat die even meld dat het item al verkocht is, dat is die ook niet verplicht.

Ik denk dat in jouw verhaal jij eerder het “rare mens op marktplaats” bent dan de verkoper.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 20:34


Suzanne F.

Berichten: 49498
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 20:36

:')
Foetsie is foetsie.

cobiie

Berichten: 7318
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 20:54

mvdende schreef:
upendo schreef:
Ik ben dan een vieze koper in ee ogen van mvdende.

Als ik zie dat er openbaar geboden is op iets wat ik graag wil hebben bied ik gewoon hoger in een privé bericht. Is me al regelmatig gebeurd dat ik het dan mag kopen. :)


Dat doe ik dus ook en had dus al meerdere keren een berichtje gestuurd met steeds een hoger bod en of hij akkoord ging met mijn bod. Met de intensie ergens rond het gemiddelde uit te komen.

Maar ineens had hij het verkocht voor een prijs die ik ook wel had willen betalen. Dus ik baalde even flink, staan er ook maar maximaal 5 ofzo van op marktplaats, dus even snel een andere zat er niet echt in, óók omdat de verkoper van eenzelfde óók niet wilde reageren op mijn bod....

En zo laag bood ik niet. Nieuw zijn die dingen €89 met gratis verzending, 2e hands en gebruikt is €50 dan al een behoorlijk bedrag!

Als ik goed lees biedt je dus lager dan de vraagprijs en had je meer willen betalen dan je bood?
Heel eerlijk, als je iets graag wilt hebben en weet dat die spullen hard gaan op marktplaats dan biedt je toch gewoon een "eerlijke" marktconforme prijs die je (blijkbaar) bereid bent om te betalen in plaats van je best te doen om een paar euro's te besparen met dus het risico steeds het product niet te kunnen kopen?

Ik reageer ook niet op mensen die duidelijk zeer laag bieden en steeds een berichtje sturen met iets meer maar nog ver van mijn vraagprijs af zitten. Ik wacht dan af of de andere geïnteresseerden die wel gelijk veel hoger bieden werkelijk het product afnemen. Indien die hogere biedingen afvallen/niet tot verkoop komen, dan denk ik er eens over na of ik nog op die veel lagere biedingen reageer. Vaak afhankelijk hoe snel ik het product kwijt wil/het geld wilt hebben.

mvdende

Berichten: 5754
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 21:44

cobiie schreef:
mvdende schreef:


Dat doe ik dus ook en had dus al meerdere keren een berichtje gestuurd met steeds een hoger bod en of hij akkoord ging met mijn bod. Met de intensie ergens rond het gemiddelde uit te komen.

Maar ineens had hij het verkocht voor een prijs die ik ook wel had willen betalen. Dus ik baalde even flink, staan er ook maar maximaal 5 ofzo van op marktplaats, dus even snel een andere zat er niet echt in, óók omdat de verkoper van eenzelfde óók niet wilde reageren op mijn bod....

En zo laag bood ik niet. Nieuw zijn die dingen €89 met gratis verzending, 2e hands en gebruikt is €50 dan al een behoorlijk bedrag!

Als ik goed lees biedt je dus lager dan de vraagprijs en had je meer willen betalen dan je bood?
Heel eerlijk, als je iets graag wilt hebben en weet dat die spullen hard gaan op marktplaats dan biedt je toch gewoon een "eerlijke" marktconforme prijs die je (blijkbaar) bereid bent om te betalen in plaats van je best te doen om een paar euro's te besparen met dus het risico steeds het product niet te kunnen kopen?

Ik reageer ook niet op mensen die duidelijk zeer laag bieden en steeds een berichtje sturen met iets meer maar nog ver van mijn vraagprijs af zitten. Ik wacht dan af of de andere geïnteresseerden die wel gelijk veel hoger bieden werkelijk het product afnemen. Indien die hogere biedingen afvallen/niet tot verkoop komen, dan denk ik er eens over na of ik nog op die veel lagere biedingen reageer. Vaak afhankelijk hoe snel ik het product kwijt wil/het geld wilt hebben.


Advertentie stond op bieden, dus geen vraagprijs.

De meeste gaan rond €50 weg, mijn bod was in eerste instantie 30. Maar had dus best nog iets omhoog willen gaan.

Véél lager beginnen heeft mij al vaak zat geluk gebracht omdat een verkoper toch akkoord ging met een laag bod.

Direct vraagprijs bieden snijdt je vaak jezelf mee in de vingers.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 22:22

Soms heb je geluk en soms heb je pech.

Als ik het echt graag wil stuur ik een berichtje en vaak komen we er wel uit.


Nu heb ik weer iemand met tijd teveel.....

Duidelijke advertentie, duidelijke foto's, staat ook bij bieden vanaf 40,-

Krijg je de vraag; wat wil je er minimaal voor hebben? :roll:

Weekend is begonnen dus hopelijk krijg ik andere bieders die wel gelijk de prijs vanaf lezen.

Lisitano

Berichten: 4947
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 00:11

Ik heb juist gelijk een hekel aan mensen die veel lager bieden. Als je het wil hebben geef je toch gewoon wat het waard is, dan is het voor beide leuk. Ik snap dat gebedel nooit hoor. Als iemand een goedkope vraagprijs heeft is het mooi meegenomen, maar als er een prima vraagprijs staat en je wil het, waarom dan zoveel onder bieden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 09:50

Lisitano schreef:
Ik heb juist gelijk een hekel aan mensen die veel lager bieden. Als je het wil hebben geef je toch gewoon wat het waard is, dan is het voor beide leuk. Ik snap dat gebedel nooit hoor. Als iemand een goedkope vraagprijs heeft is het mooi meegenomen, maar als er een prima vraagprijs staat en je wil het, waarom dan zoveel onder bieden?


Nouja, ik vind het soms wel een uitdaging hoor, om het voor zo weinig mogelijk te krijgen :D Dus wat dat betreft ook guilty. Maar als het hem niet wordt, even goede vrienden. En als ik het echt nodig heb, dan bied ik gewoon meteen de vraagprijs.
Komt ook bij dat ik zelf mijn vraagprijs vrij hoog inzet, maar dat ik veels te lui ben voor MP struggles, dus meestal geef ik gewoon aan de eerste die uberhaupt wat biedt :') . Ook als het de helft is :))

Ik zou altijd even een berichtje sturen ipv bieden :j Zie het als een les voor de volgende keer. Mensen willen ook graag weten wat voor vlees ze in de kuip hebben. Als iemand een berichtje stuurt met of ze het op willen halen, ze snel tijd hebben, ze de verzendkosten willen betalen kun je daar al zoveel meer mee dan alleen een standaard bod en berichtje :j . En je hebt de communicatielijn meteen open. Dus ik zou daar als verkoper ook sneller voor kiezen ondanks dat er een biedingsoorlog is met een reëel bod ertussen :j .

Lisitano

Berichten: 4947
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 12:46

Ook als er een reële vraagprijs staat?

Ik heb er een nieuw hoofdstel op staan, nieuw €80 en ik heb het erop gezet voor €42. Krijg ik allerlei biedingen voor €15 of nu dus voor €25 inclusief verzendkosten. Ik raak daar zo geïrriteerd om. Bieden staat overigens ook uit. Kijk, bied je €30 of daarboven snap ik je wel. Maar dit is gewoon brutaal en irritant. Ga een ander merk of staat zoeken, je hebt al een koopje. Ik reageer er ook niet op.

DubbelFun

Berichten: 88896
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 12:57

Daarom zet ik er altijd een vraagprijs op mét een minimum bod, áls er dan geboden wordt per mail reageer ik alleen op bedragen die >- aan het minimum bedrag zijn.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 14:05

Ik heb een 2e MP account en zet soms daarmee een reëel minimum bod bij een advertentie van mezelf wanneer ik merk dat ik te veel onzinbiedingen krijg, dat lijkt goed te werken.

Bijvoorbeeld een artikel dat nieuw €99 kost had ik er (gebruikt, maar in uitstekende conditie) voor €45 op staan. Ik bleef maar biedingen rond de 20 krijgen, dus met het andere account een bod op gezet van €35 en daarna binnen een week verkocht voor €40 (ex verzending).

Ik heb ontdekt dat een minimum bod instellen minder effectief is, de ene denkt dat ze het dan voor dat absolute minimum ook moeten kunnen krijgen, de ander (zoals ik) gaat er aan voorbij, omdat het voelt alsof er geen onderhandelingsruimte is. Terwijl een bod dat al staat de indruk geeft dat iemand anders het artikel in ieder geval het bedrag van het bod waard vind, de drempel om te overbieden is dan lager.
Laatst bijgewerkt door Daphara op 18-06-22 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Berichten: 25662
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 14:08

Ik heb een hoofdstel gezien, nieuwprijs is 90 euro.
Heb 60 geboden, vind ik een behoorlijk net bod maar diegene wil 70 ex verzendkosten.
Dan wacht ik wel tot de shop korting heeft op hoofdstellen en koop hem dan liever nieuw

DuoPenotti

Berichten: 30222
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 14:11

Maar ligt er ook aan hoe oud het hoofdstel is.
Zag laast ook een leuke Kieffer gold line.
Iets met jeugd centiment :D
En dat zegt genoeg, hoofdstel van 25 jaar oud waar ze nog 50 voor vroegen.

Heb er niet op geboden. Maar dacht wel, dat is duur.

iirrssjjee

Berichten: 5958
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 16:30

Ik verkoop een bank van Ikea. Het is de klippan, met losse hoes. De hoes die wij hebben is een limited edition. Iemand vraagt nu al voor de 3e x of ze alleen de hoes mag kopen. Dus ik heb al 3x gezegd dat ze m voor die prijs incl de bank op mag halen.

Krijg ik nu; ja maar ik heb geen vervoer. Ja, sorry, niet mijn probleem.... De bank staat hier niet in de weg, en als ik alleen een hoes verkoop, heb je ook niks aan de bank (die levert dan ook niks op)...

DubbelFun

Berichten: 88896
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 17:14

Als je nog een andere hoes hebt en je kunt die ene hoes leuk verkopen, kun je de bank gratis weggeven :)

_Mir
Berichten: 1372
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 17:18

Ik had er laatst 2 die niet kwamen opdagen, kon het niet laten om dat terug te doen.
Heel kinderachtig maar ik was er zo klaar mee.

Op t moment dat ze zelf zouden komen hoorde ik niks, maar nadat ik met hun afgesproken had vroegen ze wel waar ik bleef.. :')

upendo

Berichten: 22311
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 17:21

_Mir schreef:
Ik had er laatst 2 die niet kwamen opdagen, kon het niet laten om dat terug te doen.
Heel kinderachtig maar ik was er zo klaar mee.

Op t moment dat ze zelf zouden komen hoorde ik niks, maar nadat ik met hun afgesproken had vroegen ze wel waar ik bleef.. :')

Heb ik ook een keer gedaan ja, niet heel volwassen maar die gast had 3 keer aangegeven echt te komen omdat het een gewild artikel was wat mij in de weg stond (tuinset). Komt ie niet opdagen en uiteraard waren de andere bieders inmiddels al voorzien... :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 20:21

Lisitano schreef:
Ook als er een reële vraagprijs staat?

Ik heb er een nieuw hoofdstel op staan, nieuw €80 en ik heb het erop gezet voor €42. Krijg ik allerlei biedingen voor €15 of nu dus voor €25 inclusief verzendkosten. Ik raak daar zo geïrriteerd om. Bieden staat overigens ook uit. Kijk, bied je €30 of daarboven snap ik je wel. Maar dit is gewoon brutaal en irritant. Ga een ander merk of staat zoeken, je hebt al een koopje. Ik reageer er ook niet op.

Pfoeh, alleen als het er al langer opstaat of ik echt echt effe niets te besteden heb en denk “baat het niet dan schaadt het niet”. Maar meestal ga ik vooral 10 a 20% onder de vraagprijs zitten om te kijken of er onderhandelingsruimte is :o

Wat dat betreft zou zo’n fakebod dan voor mij wel helpen, want vaak vind ik het ook prima om de vraagprijs te betalen, maar wil ik het toch effe proberen :)) .

_Mir
Berichten: 1372
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 20:24

Lisitano schreef:
Ook als er een reële vraagprijs staat?

Ik heb er een nieuw hoofdstel op staan, nieuw €80 en ik heb het erop gezet voor €42. Krijg ik allerlei biedingen voor €15 of nu dus voor €25 inclusief verzendkosten. Ik raak daar zo geïrriteerd om. Bieden staat overigens ook uit. Kijk, bied je €30 of daarboven snap ik je wel. Maar dit is gewoon brutaal en irritant. Ga een ander merk of staat zoeken, je hebt al een koopje. Ik reageer er ook niet op.


Dat vind ik een hele nette prijs, als ik ernaar op zoek zou zijn had ik het direct gekocht.
Tenzij het hoofdstel inmiddels wat ouder is (oude collectie) en dat de nieuwprijs inmiddels gezakt is?

Alja, jouw bod is heel netjes, de verkoper vraagt echt te veel vind ik.

MalaQ

Berichten: 1400
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 20:42

Ik bied altijd direct wat ik het waard vind, ben geen onderhandelaar. Is het akkoord helemaal leuk, is het niet akkoord zoek ik verder.

Waar ik me aan irriteer zijn vraagprijzen zo goed als gelijk aan nieuwprijzen. Ik had laatst een bod uitgebracht van €75 euro op iets wat nieuw €110 is, de vraagprijs was echter €100 en niet bereid te zakken. Ik vind dat vreemd.