Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 20:55

Als het artikel in die uitvoering nog gewoon te krijgen is in de winkel (voor die nieuwprijs), dan zal het moeilijk zijn om het voor dat bedrag te verkopen.

Als ik een nieuw artikel voor een mooie prijs verkoop (nieuw artikel met kaartjes, 50% van de nieuwprijs), dan krijg ik wel eens berichten in de strekking van: 'ik bied [25% van de nieuwprijs], want het is bij deze winkel in de aanbieding'. Dat check ik altijd, omdat ik anders met een artikel blijf zitten dat niemand koopt. En dan blijkt het om een andere kleur te gaan in een moeilijk maatje maat of er staat 'niet voorradig' bij. Ja, leuk, maar dan is het dus geen echte concurrentie en ga ik daar niet in mee. :+ Ik check altijd de huidige nieuwprijs én sale voordat ik het verkoop.

Het is me 1x gebeurd dat een artikel geweldig in de sale kwam na plaatsing van mijn advertentie. Een geïnteresseerde stuurde me een heel net bericht en wees me erop. Daar hebben we wel een mooie deal van gemaakt, want ze had volledig gelijk.

Tinka

Berichten: 3804
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 21:29

Ik wou een hoofdstel kopen, dat kon je ook lopen met een korting code bij ej. Verkoper wilde niet zakken met de prijs, was dus nieuw goedkoper met die korting code. Dus lekker nieuw gekocht.

_Mir
Berichten: 1365
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 21:34

MalaQ schreef:
Ik bied altijd direct wat ik het waard vind, ben geen onderhandelaar. Is het akkoord helemaal leuk, is het niet akkoord zoek ik verder.

Waar ik me aan irriteer zijn vraagprijzen zo goed als gelijk aan nieuwprijzen. Ik had laatst een bod uitgebracht van €75 euro op iets wat nieuw €110 is, de vraagprijs was echter €100 en niet bereid te zakken. Ik vind dat vreemd.


En dat lijkt steeds erger te worden.. prijzen die dichtbij de nieuwprijs zitten.

Jouw profielfoto! <3

Alja

Berichten: 25650
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 21:48

Tinka schreef:
Ik wou een hoofdstel kopen, dat kon je ook lopen met een korting code bij ej. Verkoper wilde niet zakken met de prijs, was dus nieuw goedkoper met die korting code. Dus lekker nieuw gekocht.

Ik wil ook een hoofdstel van de ej
Maar hoe kom jij aan een kortingscode van de ej?

iirrssjjee

Berichten: 5954
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 23:36

DubbelFun schreef:
Als je nog een andere hoes hebt en je kunt die ene hoes leuk verkopen, kun je de bank gratis weggeven :)


Nee geen andere hoes. En een bod van 30 euro is het me niet waard. Doordat deze bank een speciale editie was, kostte hij toendertijd 100 euro meer dan de anderen. Alleen door de hoes zeg maar. Dus de hoes alleen is dus eigenlijk nieuw 100 euro. Bankje zelf is 150.

Voor 30 euro mag die weg inclusief de bank.

Tinka

Berichten: 3804
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 23:51

Alja schreef:
Tinka schreef:
Ik wou een hoofdstel kopen, dat kon je ook lopen met een korting code bij ej. Verkoper wilde niet zakken met de prijs, was dus nieuw goedkoper met die korting code. Dus lekker nieuw gekocht.

Ik wil ook een hoofdstel van de ej
Maar hoe kom jij aan een kortingscode van de ej?

Je hebt vaak dat je 25 % korting op alles hebt, op 1 artikel, vaak met Pasen en Pinksteren enzo.

Alja

Berichten: 25650
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 11:04

Iemand die de nieuwe kortingscode van dhl weet?

knollentuin
Berichten: 10404
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 11:10

Ik had een poosje terug een afspraak om iets op te halen , dat kon na 5 want diegene moest van z'n werk afkomen, afgesproken om half 6 , ik onderweg midden in de spits maar ok, kom ik om 5 over half 6 aan, was diegene als weg, want ja ,ze had al 10 minuten gewacht en ze moest weer weg,ik had een berichtje moeten sturen dat ik iets later was-( ik zat op de snelweg dus nee )en ik had een berichtje gestuurd dat ik in de auto stapte en onderweg ging. dik een half uur onderweg en weer terug een half uur , zo kan je het ook hebben, grom

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 11:30

Daarom spreek ik altijd tussen 2 tijden af, want je weet nooit of het verkeer tegen zit.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 11:32

Maar sowieso is 5 minuten speling geven wel erg zuinig := Het is toch echt een uitzondering dat je recht op de minuut juist toe komt.

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 11:33

En vooral al 5 minuten als wachttijd gaat tellen vóór de tijd dat je hebt afgesproken :D

knollentuin
Berichten: 10404
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 11:42

Nouja dat, het afspreken ging heel makkelijk, ze zou rond kwart over 5 wel thuis kunnen zijn , daarna kon ik komen, ze had het nooit over gehad dat ze weer weg moest :') weer een ervaring rijker

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 12:17

Ik zeg altijd "ik ben er om x uur, afhankelijk van het verkeer". Als het wat verder rijden is, stuur ik ook tussendoor updates. Zo weet de koper dat ik echt wel serieus ben, en dat ik ook echt kom. Maar dat had Knollentuin ook gedaan, lees ik. L*llig dat de verkoper er zo snel vandoor ging zeg.

petra8
Berichten: 1142
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 12:25

Dat vind ik ook wel een beetje raar van de verkoper. Bij mij komt morgen iemand iets ophalen. Hij moet er een half uur voor rijden en we hebben tussen 11 en 12 afgesproken zodat hij speling heeft mocht het verkeer iets tegen zitten.

Ik ga zelf volgend weekend ergens iets ophalen om 14 uur maar omdat ik dan zelf een half uur moet rijden, heb ik met de verkoopster afgesproken dat het ook iets eerder of later kan zijn, afhankelijk van het verkeer.

Wanneer je weet dat iemand niet in de buurt woont, houdt je daar toch rekening mee, lijkt me,,,,,

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 12:30

Idioot zeg en super balen..doe je daar al die moeite voor.

Ik vind mensen die niet op komen dagen heel irritant, maar het is niet anders. Ik heb nu iets voor de 4e keer verkocht. Woensdag komen ze het halen. Nou ben benieuwd. Er zal er echt wel een keer een komen die wel komt opdagen denk ik dan maar.

iirrssjjee

Berichten: 5954
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 14:10

Zo heb ik ook eens iemand gehad. Die wilde wat ophalen asap. Dat mag, maar zit nu ergens anders. Ik kan binnen 5 minuten thuis zijn, dus stuur even een berichtje als je eraan komt.

Krijg ik vervolgens een berichtje; ja ik stond voor je deur, maar jij was er niet. Laat nu maar zitten....... Ik kon er echt letterlijk binnen 5 min zijn. Had dan gewoon even een berichtje gestuurd :+

knollentuin
Berichten: 10404
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 14:52

:D ja zoiets,behoorlijk onbegrijpelijk.

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 17:50

Ik had gister ook om 19u ergens afgesproken om stalwanden op te halen, verkeer zat erg tegen dus even berichtje gedaan dat het kwartiertje later werd, was geen probleem voor de verkopers. Maar is wel altijd zo netjes om ff iets te laten weten vind ik.

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 18:18

Ik heb ook weer een bijzondere. Shirt gezien wat ik graag wil hebben, in de advertentie staat ‘bieden vanaf €14’ en als vraagprijs van de advertentie €15. Ik doe dus - al zeg ik het zelf - een zeer net bod van €19 incl. verzendkosten. Krijg ik terug ‘hoi je mag hem voor €24 incl. verzendkosten overnemen’, naar mijn mening totaal niet realistisch. Dus ik stuur terug ‘maar je vp van €15 + €5 verzendkosten maakt €20 max?’ En nu krijg ik geen reactie meer. Stik dan lekker in de €10 verzendkosten die je blijkbaar rekent :+

Alja

Berichten: 25650
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 18:22

Ik zie een vraagprijs of bieden vanaf prijs ook echt als de prijs waar diegene het wil verkopen maar dat blijkt bij jou dan denk ik ook niet zo te zijn Ankie!

Zelfde als met het hoofdstel, bieden vanaf 60 euro, ik bied dat en dan bericht krijgen dat je het voor 70 euro mag overnemen.
Ik vind dat vaag!
Ik zet bij mijn advertenties de bieden vanaf prijs en als dat geboden wordt verkoop ik het voor dat bedrag

petra8
Berichten: 1142
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 19:24

Ik heb iets voor iemand gereserveerd voor morgen. Krijg ik nu allemaal berichtjes in slecht Nederlands van iemand die zegt dat hij nu wil komen. Ik heb netjes aangegeven dat het gereserveerd is voor iemand anders. Weer allemaal berichtjes met dat hij nu komt en het dan gaat pakken. Heb maar gestuurd dat het verkocht is aan iemand anders. Maar het is zo'n ongeduldig type wat dan ook om de paar minuten alleen maar vraagtekens gaat sturen.

Ik ben al het hele weekend alleen thuis. Eerst flink van de trap gevallen en van alles gekneusd, kan bijna niet lopen. Vanochtend om 9 uur een vreemde dame met mondmasker zonder aan te bellen of wat dan ook plots voor mijn voordeur, met een onduidelijk verhaal en ze wilde weten hoe lang ik hier al woon en nu dit. Ik woon een beetje afgelegen en voel me even niet zo prettig op dit moment. Gelukkig komt mijn man snel thuis.

knollentuin
Berichten: 10404
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 20:35

MelissaV schreef:
Ik had gister ook om 19u ergens afgesproken om stalwanden op te halen, verkeer zat erg tegen dus even berichtje gedaan dat het kwartiertje later werd, was geen probleem voor de verkopers. Maar is wel altijd zo netjes om ff iets te laten weten vind ik.


Maar als je in de spits op de snelweg rijdt ga je toch geen berichtjes versturen ? Ik reed op de ring ban Amsterdam, geen haar op m'n hoofd dat ik m'n telefoon in m'n handen pak

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 21:47

knollentuin schreef:
MelissaV schreef:
Ik had gister ook om 19u ergens afgesproken om stalwanden op te halen, verkeer zat erg tegen dus even berichtje gedaan dat het kwartiertje later werd, was geen probleem voor de verkopers. Maar is wel altijd zo netjes om ff iets te laten weten vind ik.


Maar als je in de spits op de snelweg rijdt ga je toch geen berichtjes versturen ? Ik reed op de ring ban Amsterdam, geen haar op m'n hoofd dat ik m'n telefoon in m'n handen pak

Ik zat niet zelf achter het stuur :D

KarenQ
Berichten: 511
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 09:43

petra8 schreef:
Ik heb iets voor iemand gereserveerd voor morgen. Krijg ik nu allemaal berichtjes in slecht Nederlands van iemand die zegt dat hij nu wil komen. Ik heb netjes aangegeven dat het gereserveerd is voor iemand anders. Weer allemaal berichtjes met dat hij nu komt en het dan gaat pakken. Heb maar gestuurd dat het verkocht is aan iemand anders. Maar het is zo'n ongeduldig type wat dan ook om de paar minuten alleen maar vraagtekens gaat sturen.

Ik ben al het hele weekend alleen thuis. Eerst flink van de trap gevallen en van alles gekneusd, kan bijna niet lopen. Vanochtend om 9 uur een vreemde dame met mondmasker zonder aan te bellen of wat dan ook plots voor mijn voordeur, met een onduidelijk verhaal en ze wilde weten hoe lang ik hier al woon en nu dit. Ik woon een beetje afgelegen en voel me even niet zo prettig op dit moment. Gelukkig komt mijn man snel thuis.


Snap ik. Gezellig zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 10:30

_Lorette_ schreef:
Als het artikel in die uitvoering nog gewoon te krijgen is in de winkel (voor die nieuwprijs), dan zal het moeilijk zijn om het voor dat bedrag te verkopen.

Als ik een nieuw artikel voor een mooie prijs verkoop (nieuw artikel met kaartjes, 50% van de nieuwprijs), dan krijg ik wel eens berichten in de strekking van: 'ik bied [25% van de nieuwprijs], want het is bij deze winkel in de aanbieding'. Dat check ik altijd, omdat ik anders met een artikel blijf zitten dat niemand koopt. En dan blijkt het om een andere kleur te gaan in een moeilijk maatje maat of er staat 'niet voorradig' bij. Ja, leuk, maar dan is het dus geen echte concurrentie en ga ik daar niet in mee. :+ Ik check altijd de huidige nieuwprijs én sale voordat ik het verkoop.

Het is me 1x gebeurd dat een artikel geweldig in de sale kwam na plaatsing van mijn advertentie. Een geïnteresseerde stuurde me een heel net bericht en wees me erop. Daar hebben we wel een mooie deal van gemaakt, want ze had volledig gelijk.


Ik heb dit met elektronica op Mp best vaak. Dat ik zie dat iemand idd meer vraagt dan wat sommige webwinkels (in de aanbieding) vragen :') 2x geprobeerd iemand erop te wijzen. Werd niet gewaardeerd.
Dus zoek nu dan maar gewoon verder :')

Wel netjes dat je daar rekening mee houdt hoor :j