Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:53

Dhl naar servicepunt scheelt toch best wat, vooral op een product dat niet zoveel kost.

Vanochtend een doos oud speelgoed klaargezet voor iemand die het gratis op zou komen halen. Zag op mijn werk een berichtje dat het opgehaald was en een kleinigheidje achtergelaten. Staat er een fles wijn <3

Alja

Berichten: 25626
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 22:02

Naar een dhl punt is het maar 4,50 euro
Aangezien de koper moet betalen voor verzending vind ik het ook niet meer dan normaal dat diegene dan uitkiest waarmee het verzonden gaat worden.

Ik vraag ook altijd als ze met dhl willen en kunnen verzenden, gaan ze gelijk steigeren, ook prima. Kijk ik verder en koop het bij een ander :)

hummer14
Berichten: 145
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 22:27

Is er iemand in Rotterdam die wat voor mij zou willen ophalen in Rotterdam en dan wilt verzenden?
Diegene wilt het helaas niet zelf verzenden.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 22:35

Alja schreef:
Naar een dhl punt is het maar 4,50 euro
Aangezien de koper moet betalen voor verzending vind ik het ook niet meer dan normaal dat diegene dan uitkiest waarmee het verzonden gaat worden.

Ik vraag ook altijd als ze met dhl willen en kunnen verzenden, gaan ze gelijk steigeren, ook prima. Kijk ik verder en koop het bij een ander :)


Ik heb in de advertentie staan dat ik altijd verzend met PostNL, maar goed, het item ligt al even, ze deed een redelijk bod, dus prima, dan maar 4 kilometer omrijden voor DHL, maar ik ga er zeker geen gewoonte van maken.

Pearlx

Berichten: 1366
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 22:52

Ik verzend normaal gesproken ook met PostNL, heerlijk nu je alleen een barcode hoeft te laten scannen bij het postkantoor! Nu woon ik in een klein dorp, waar alleen een PostNL punt is, dus het is voor mij ook gewoon makkelijker.

Laatst ook iemand die het dan toch persé met DPD verzonden wilde hebben. Het ging om levende diertjes (ik kweek en verkoop insecten en isopods/tropische pissebedden). Hij woonde in Den Haag centrum en volgens hem duurde het met PostNL drie dagen om daar op te komen dagen.

Ik verzend normaal gesproken altijd met PostNL en het is er altijd binnen een dag, zelfs naar België. Dus ik vond het al een vreemd verhaal. (De diertjes hebben overigens de middelen om twee weken te overleven in de container waarin ze verstuurd worden, met een heatpack en een tempex doos eromheen). Toch is het natuurlijk geen fijn gevoel om levende diertjes langer dan nodig in transit te hebben. "Met DPD was het er ALTIJD binnen een dag" aldus de koper.

Uiteindelijk was het voor mij een heel gedoe, want het dichtstbijzijnde DPD punt was behoorlijk ver weg, daar aangekomen bleek dus inderdaad dat ik het label niet ter plekke daar kon printen, kon ik dus weer omdraaien :+ Uiteindelijk naar een vriendin gereden die vlakbij woonde en het label geprint en het pakje verstuurd.

Uiteindelijk bleek het alsnog 5 dagen te hebben geduurd voor het pakje was aangekomen. Ik moest me echt inhouden om niet toch maar aan te raden het de volgende keer via PostNL te doen +:)+ dan had hij het (zelfs als zijn verhaal over de drie dagen waar is) alsnog eerder gehad.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 23:58

Ik vind post nl ook veel makkelijker, laatst wilde iemand perce dhl, die heb ik mijn gegevens gegeven en haar zelf een verzendlabel aan laten maken die dan in mijn mail kwam. Betaalverzoek voor het artikel alsof het opgehaald werd via marktplaats en klaar.

LWDaisy

Berichten: 4795
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 07:21

Ik snap de afkeer tegen bepaalde verzendopties wel.
Ik heb ooit dikke miserie gehad met PostNL. Ik had een boek gekocht via Bol, niet eens tweedehands. Ik woonde toen nog in mijn appartement, en was niet thuis bij de 2 aanbiedingen. Nou nee, ik moet ook gewoon werken. Was het pakje op een afleverpunt gedropt, waar ik het dan moest ophalen. In theorie denk je "oke, dat is toch goed?" - in de praktijk moest ik echt 40min. rijden (enkel). Ik heb toen nog gebeld naar PostNL om te klagen. "Maar mevrouw, het is toch maar 4km?" ... Ja, in vogelvlucht sukkel, de Schelde ligt tussen mij en dat afleverpunt, ik ben geen vogel en moet toch echt de baan volgen, dus vergeet het maar dat het "maar" 4km was...

Nu woon ik in een huis en heb ik een pakjeskist dus struikel ik er niet meer over, maar destijds probeerde ik PostNL ook te vermijden als ontvanger :)

Ineke2

Berichten: 33146
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:32

Maar is de fout van PostNL dat jij niet thuis bent? Tegenwoordig kun je de aanbied tijd aanpassen.

Hoewel ik al vaker heb meegemaakt dat er niet eens wordt aangebeld, maar vervolgens wel bericht krijg dat ik niet thuis was 8)7

Amber_anne

Berichten: 6927
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:40

Je kan helaas de tijd niet altijd aanpassen. Ik hand dus vaak maar een briefje op de deur dat ze het over de schutting moeten gooien.

Ik had laatst besteld en was gewoon thuis maar had niks gehoord. Toen ik op de site keek stond er dat het al bezorgd was. Hadden ze het dus gewoon voor de deur neergezet. Ik baalde wel want er zat voor 100 euro aan kattenvoer in

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:09

Dat gebeurt hier regelmatig; óf het wordt ergens bij de voordeur neer gezet, maar ik heb ook wel meegemaakt dat ze het in een paardenstal gezet hadden (waar ik niet dagelijks kom :D )
Soms wordt het in de brievenbus aan de weg gepropt.
Van DHL heb ik meermalen meegemaakt dat ik via live-tracking kon volgens tot het adres vóór mijn aflevering (is een zijweg aan mijn weg) en dat ze vervolgens omdraaiden en terug reden. Bij mij kwam er dan te staan 'niet thuis' :(

_Lorette_

Berichten: 12110
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:33

Voor mij is verzenden met PostNL en Mondial Relay een eind om, lastig parkeren en een stukje lopen + lastige openingstijden. DHL en UPS zitten op de route in een tankstation. Daar kan ik na mijn werk nog wel terecht. Zo kan ik sneller verzenden. Daar ophalen vind ik ook fijn. Dan slaat de hond niet op tilt van de pakketbezorger en hoef ik niet te zoeken naar het pakket. De eenvoud van PostNL is wel lekker met zo'n automatisch gegenereerd label. :j Ik kreeg laatst een melding dat MP naar DHL ging kijken als partij voor de verzending? Overigens is PostNL voor mij nog wel de partij waarbij het minst fout gaat met pakketjes.

LWDaisy

Berichten: 4795
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:19

Ineke2 schreef:
Maar is de fout van PostNL dat jij niet thuis bent? Tegenwoordig kun je de aanbied tijd aanpassen.

Hoewel ik al vaker heb meegemaakt dat er niet eens wordt aangebeld, maar vervolgens wel bericht krijg dat ik niet thuis was 8)7


Nee hoor, dat is niet de schuld van PostNL. Maar het is wél hun schuld dat ze de afstanden in vogelvlucht bekijken, en ik daardoor belachelijk ver moet rijden. Als ze pakje hier in het dorp dumpen, vind ik dat helemaal niet erg. Maar 2x 40min. moeten rijden om een pakje op te halen is echt belachelijk. En helemaal omdat ze echt overtuigd waren van "het is maar 4km" :')

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 22:17

Even een vraag, ik koop niet zo vaak iets via marktplaats.
We zijn overeengekomen over een prijs.
Nu wil de verkoper mijn nummer om een betaalverzoek via whatsapp te sturen, want dat kan ze niet via marktplaats...

Kan dat oplichting zijn of maak ik me druk om niks? :P

Marcella

Berichten: 36773
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 22:32

Heb ook wel eens via betaal app van de bank betaald met afhalen.

Paardenfann4
Berichten: 1354
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 22:42

Een tikkie kun je niet via marktplaats versturen, dat moet via mobiel. Een betaalverzoek via marktplaats moet daar gewoon betaald worden en niet op je mobiel.

StalNollie

Berichten: 9152
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 22:51

_Lois_ schreef:
Even een vraag, ik koop niet zo vaak iets via marktplaats.
We zijn overeengekomen over een prijs.
Nu wil de verkoper mijn nummer om een betaalverzoek via whatsapp te sturen, want dat kan ze niet via marktplaats...

Kan dat oplichting zijn of maak ik me druk om niks? :P


Dat zou ik kunnen zijn. Ik doe niks via mp qua betalen. Dus word inderdaad of via mijn bank gegevens of tikkie. Geen oplichting

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 22:55

StalNollie schreef:
_Lois_ schreef:
Even een vraag, ik koop niet zo vaak iets via marktplaats.
We zijn overeengekomen over een prijs.
Nu wil de verkoper mijn nummer om een betaalverzoek via whatsapp te sturen, want dat kan ze niet via marktplaats...

Kan dat oplichting zijn of maak ik me druk om niks? :P


Dat zou ik kunnen zijn. Ik doe niks via mp qua betalen. Dus word inderdaad of via mijn bank gegevens of tikkie. Geen oplichting


Waarom dan niet gewoon: geef me je bankrekening nr en ik maak het over. Mis ik iets?

Roodvos

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 23:05

Ik heb nog nooit mijn nummer hoeven geven voor een betaalverzoek of een tikkie. En ik heb daarvoor ook nog nooit een nummer gevraagd.

Ik maak in mijn bankapp een betaalverzoek aan (voor 1 persoon) in dit geval met bedrag en omschrijving. En die kan ik appen naar degene die moet betalen.

Suzanne F.

Berichten: 49290
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 23:24

Je kan tikkie link ook in de mp app zetten.
Ik geef liever mijn nummer niet. Ervaring leert dat ze dan altijd beginnen over het verifiëren van je rekening omdat ze zelf ooit opgelicht zijn. Of je dan 1 cent wil overmaken.

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 00:21

OK, ik had geen idee. Weer wat geleerd. Dank!

laura1987

Berichten: 7138
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 00:31

Paardenfann4 schreef:
Een tikkie kun je niet via marktplaats versturen, dat moet via mobiel. Een betaalverzoek via marktplaats moet daar gewoon betaald worden en niet op je mobiel.


Dat kan wel hoor :)
Je kan kiezen voor “ kopiëren” en dan zo de link plakken in marktplaats.

Alja

Berichten: 25626
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:53

Idd betaalverzoek of tikkie kan prima bij marktplaats :)

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:36

Had er ook weer eentje. Bloempotje uit de sixties gekocht, moest 7,25 verzendkosten betalen. Nou prima. Komt het hier, is het via DHL verzonden. Dus ik vraag ernaar. Zegt die vent doodleuk ja ik heb ook mijn kosten. Juist, inpakken in oude kranten en een oude doos uit de supermarkt. Heb m 4 sterren gegeven. Kijk je maakt wel vaker mee dat mensen alleen via PostNL willen versturen, dus ik zag er niets raars in, maar dit soort dingen maakt me woest.

sasja0705Jarig
Berichten: 2038
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:14

hahahatsjoe schreef:
Had er ook weer eentje. Bloempotje uit de sixties gekocht, moest 7,25 verzendkosten betalen. Nou prima. Komt het hier, is het via DHL verzonden. Dus ik vraag ernaar. Zegt die vent doodleuk ja ik heb ook mijn kosten. Juist, inpakken in oude kranten en een oude doos uit de supermarkt. Heb m 4 sterren gegeven. Kijk je maakt wel vaker mee dat mensen alleen via PostNL willen versturen, dus ik zag er niets raars in, maar dit soort dingen maakt me woest.


En terecht...

Ineke2

Berichten: 33146
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:16

Daar zou ik ook boos om zijn. Reken die “ extra “ kosten dan bij de verkoopprijs in.