Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88747
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:56

Dat zijn de leuke dingen van MP :)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 20:55

Ik had laatst ook weer een aparte: iemand bied in de loop van de ochtend op een item van mij, we komen een bedrag en verzending met PostNL overeen, het betaalverzoek dat ik stuur wordt zo rond 13:30 uur betaald. Meteen daarna bericht van de koper…

“Ik verwacht wel dat je het vandaag, verzend want we hebben het snel nodig”

Euhh, pardon?

Ik zat gewoon op mijn werk en werk doorgaans tot 18:00 uur waarna ik gelijk doorga naar de paarden. En hoezo begint iemand daar over nadat die al betaald heeft? Dat vraag je toch voordat je betaald, met de nadruk op “vraag” en niet een opdracht geven tot?

Ik hou voor verzending zelf altijd het doel aan om het de eerst volgende werkdag te verzenden, dat lijkt mij redelijk genoeg. Als ik dat sowieso niet ga redden, dan meld ik dat gelijk al.

Afijn, ik heb netjes geantwoord dat meteen verzenden niet mogelijk zou zijn en dat ik het de volgende dag zou verzenden. Het pakketje was er gewoon 2 dagen nadat ze het gekocht had.

We hebben elkaar beiden een 5 sterren beoordeling gegeven, dus blijkbaar was het toch snel genoeg.

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 14:19

Ik heb ook een mooie, begin juni gereageerd op een advertentie. Stonden meerdere dingen in waar ik interesse in had.

Krijg ik eindelijk een reactie van de verkoper. Excuses voor de late reactie blablabla. Maar producten waren er nog...

Ik aangegeven nog altijd interesse te hebben, maar zijn advertentie was inmiddels verlopen dus ik kon niet meer zien wat hij nou precies te koop had staan en aan welke prijzen.


Hoor ik vervolgens niks meer van hem.
Ook geen nieuwe advertentie geplaatst.


Pfff...wil je nou verkopen, of wil je dat niet :+

DubbelFun

Berichten: 88747
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 15:24

Misschien hoor je volgende maand nog iets...

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 15:41


Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 15:59

Gini schreef:
Maar dit zijn ook zo van die conversaties waar je niets mee bent, zo vaag, sorry. Waarom heb jij op die 'ja, dat kan', dan niet gewoon een tegenbod gedaan? 'Oké, fijn, dan bied ik X euro.'


Lees even mijn berichten terug, want jouw bericht slaat nergens op :')

LWDaisy

Berichten: 4794
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 16:06

Appeltje_1 schreef:
Gini schreef:
Maar dit zijn ook zo van die conversaties waar je niets mee bent, zo vaag, sorry. Waarom heb jij op die 'ja, dat kan', dan niet gewoon een tegenbod gedaan? 'Oké, fijn, dan bied ik X euro.'


Lees even mijn berichten terug, want jouw bericht slaat nergens op :')


Eerlijk is eerlijk, ik kan uit jouw vorige bericht niet helemaal opmaken of jij en de verkoper daadwerkelijk een bedrag overeen gekomen zijn, of alleen maar "dat goedkoper kan".

Ik snap wat Gini bedoelt - op de manier waarop je het neerschrijft, komt het idd nogal vaag over. Misschien verliep het eigenlijke gesprek veel duidelijker, maar hoe ik het lees is het idd vrij vaag, en snap ik de verwarring hier :)

Kaplaars

Berichten: 1551
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 16:16

sasja0705 schreef:
Dus even 15 geboden plus verzendkosten.
Akkoord, betaald, is eergisteren op de post en gisteren bij mij.
Manlief laten priegelen met het slot en een kwartier later open.
En een oude Pfaff erin...
Dus als die loopt een fijne machine en koffer voor bijna niets. :)
Maar ok,

Ik ben heel benieuwd naar het model! Ik heb ook een oude Pfaff, maar wij betaalde tien jaar geleden nog de hoofdprijs voor die machine. Wie weet heb je dus echt een koopje!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 16:40

Kaplaars schreef:
sasja0705 schreef:
Dus even 15 geboden plus verzendkosten.
Akkoord, betaald, is eergisteren op de post en gisteren bij mij.
Manlief laten priegelen met het slot en een kwartier later open.
En een oude Pfaff erin...
Dus als die loopt een fijne machine en koffer voor bijna niets. :)
Maar ok,

Ik ben heel benieuwd naar het model! Ik heb ook een oude Pfaff, maar wij betaalde tien jaar geleden nog de hoofdprijs voor die machine. Wie weet heb je dus echt een koopje!


Zijn die dingen überhaupt geld waard? Ik heb er ook één, nog werkend, die van mijn oma is geweest en die is zeker nog van ver voor 1985 (waarschijnlijk van eind jaren 60 of begin jaren 70), want ik heb daarop leren naaien als jong kind en oma had toen al een nieuwe naaimachine. Op mijn 19e heb ik hem cadeau gekregen en nu 20 jaar later heb ik hem nog steeds en gebruik ik hem af en toe voor naai projectjes.

Bielsje

Berichten: 1399
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 16:46


sasja0705Jarig
Berichten: 2038
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 17:00

Kaplaars schreef:
sasja0705 schreef:
Dus even 15 geboden plus verzendkosten.
Akkoord, betaald, is eergisteren op de post en gisteren bij mij.
Manlief laten priegelen met het slot en een kwartier later open.
En een oude Pfaff erin...
Dus als die loopt een fijne machine en koffer voor bijna niets. :)
Maar ok,

Ik ben heel benieuwd naar het model! Ik heb ook een oude Pfaff, maar wij betaalde tien jaar geleden nog de hoofdprijs voor die machine. Wie weet heb je dus echt een koopje!


Heee, leuk ook een fan van de oudjes?
Ik stuur je even een pb

sasja0705Jarig
Berichten: 2038
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 17:02

Daphara schreef:
sasja0705 schreef:
Dus even 15 geboden plus verzendkosten.
Akkoord, betaald, is eergisteren op de post en gisteren bij mij.
Manlief laten priegelen met het slot en een kwartier later open.
En een oude Pfaff erin...
Dus als die loopt een fijne machine en koffer voor bijna niets. :)
Maar ok,



Zijn die dingen überhaupt geld waard? Ik heb er ook één, nog werkend, die van mijn oma is geweest en die is zeker nog van ver voor 1985 (waarschijnlijk van eind jaren 60 of begin jaren 70), want ik heb daarop leren naaien als jong kind en oma had toen al een nieuwe naaimachine. Op mijn 19e heb ik hem cadeau gekregen en nu 20 jaar later heb ik hem nog steeds en gebruik ik hem af en toe voor naai projectjes.

Je hebt ook pb :-)

Gini
Berichten: 17936
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 19:11

Appeltje_1 schreef:
Gini schreef:
Maar dit zijn ook zo van die conversaties waar je niets mee bent, zo vaag, sorry. Waarom heb jij op die 'ja, dat kan', dan niet gewoon een tegenbod gedaan? 'Oké, fijn, dan bied ik X euro.'


Lees even mijn berichten terug, want jouw bericht slaat nergens op :')


Mijn excuses als ik het niet goed begrepen heb.
Nu, zonder te willen sneren, maar ik ben dan de derde Bokker die het verhaal niet van de eerste keer snapt, dan is het verhaal misschien ook niet zo heel erg duidelijk opgeschreven? Ik heb je bericht nog een paar keer gelezen en ik haal er oprecht telkens alleen mijn interpretatie uit.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 19:35

Gini schreef:
Mijn excuses als ik het niet goed begrepen heb.
Nu, zonder te willen sneren, maar ik ben dan de derde Bokker die het verhaal niet van de eerste keer snapt, dan is het verhaal misschien ook niet zo heel erg duidelijk opgeschreven? Ik heb je bericht nog een paar keer gelezen en ik haal er oprecht telkens alleen mijn interpretatie uit.


Volgens mij ging hij eerst akkoord met een prijsverlaging en toen toch niet.

Klopt het zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 23:31

silvericathy schreef:
Ik heb ook een mooie, begin juni gereageerd op een advertentie. Stonden meerdere dingen in waar ik interesse in had.

Krijg ik eindelijk een reactie van de verkoper. Excuses voor de late reactie blablabla. Maar producten waren er nog...

Ik aangegeven nog altijd interesse te hebben, maar zijn advertentie was inmiddels verlopen dus ik kon niet meer zien wat hij nou precies te koop had staan en aan welke prijzen.


Hoor ik vervolgens niks meer van hem.
Ook geen nieuwe advertentie geplaatst.


Pfff...wil je nou verkopen, of wil je dat niet :+


Lijkt mijn verhaal bijna wel, alleen ben ik de verkopende partij en was dit niet begin maar eind juni.
Zag na 3 dagen pas een reactie, netjes terug gereageerd dat de artikelen nog te koop waren en welke prijs, en excuses voor de late reactie.
Wel gelezen maar ik krijg dus helemaal geen reactie terug…
Had wel de advertenties er ondertussen af aangezien ze verlopen waren, moet nog even nieuwe foto’s maken aangezien er nog heel veel dingen op de foto’s staan die al verkocht zijn.

KarenQ
Berichten: 511
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 09:40

Marktplaats doet ook raar heb ik gemerkt. Soms verdwijnen berichten gewoon...

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:14

Romy1234 schreef:
silvericathy schreef:
Ik heb ook een mooie, begin juni gereageerd op een advertentie. Stonden meerdere dingen in waar ik interesse in had.

Krijg ik eindelijk een reactie van de verkoper. Excuses voor de late reactie blablabla. Maar producten waren er nog...

Ik aangegeven nog altijd interesse te hebben, maar zijn advertentie was inmiddels verlopen dus ik kon niet meer zien wat hij nou precies te koop had staan en aan welke prijzen.


Hoor ik vervolgens niks meer van hem.
Ook geen nieuwe advertentie geplaatst.


Pfff...wil je nou verkopen, of wil je dat niet :+


Lijkt mijn verhaal bijna wel, alleen ben ik de verkopende partij en was dit niet begin maar eind juni.
Zag na 3 dagen pas een reactie, netjes terug gereageerd dat de artikelen nog te koop waren en welke prijs, en excuses voor de late reactie.
Wel gelezen maar ik krijg dus helemaal geen reactie terug…
Had wel de advertenties er ondertussen af aangezien ze verlopen waren, moet nog even nieuwe foto’s maken aangezien er nog heel veel dingen op de foto’s staan die al verkocht zijn.


Haha, nee jij bent het niet. Was bij mij in de buurt. En neem aan dat je geen vogelspinnen verkoopt :+

_Mir
Berichten: 1362
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:22

Tijdje niks verkocht of gekocht via marktplaats en ineens loopt het weer. Nu had ik een doos nodig voor verzenden en gisteren alles opgeruimd. Maar vandaag kwam een pakket binnen en dacht, die doos kan ik mooi gebruiken, maar die kwam half nat binnen.

Berekenen jullie extra kosten voor het verpakken? Ik doe dat nooit, hergebruik altijd een doos.

_Lorette_

Berichten: 12104
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 10:28

Nee, maar bij het verzenden van een zadel vraag ik wel wat extra tijd voor het verzenden. Lastig om daar een goede doos voor te vinden...

DubbelFun

Berichten: 88747
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:03

Ik bewaarde dozen waarin westernzadels bezorgd werden altijd érg goed omdat die maat moeilijk te vinden is ook al is het een behoorlijke sta-in-de-weg in de schuur.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:35

KarenQ schreef:
Marktplaats doet ook raar heb ik gemerkt. Soms verdwijnen berichten gewoon...


Ik mis inderdaad soms hele delen van de chat... laatst ook het deel waar de barcode voor verzending in stond, gelukkig kon ik die via mijn PostNl app terug halen omdat ik die aan Marktplaats gekoppeld heb.

Tamara

Berichten: 10445
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 20:42

DubbelFun schreef:
@dp: Op de bovenste regel staat rechts een envelopje en een hartje en daartussen in staat een belletje. Hier stond ineens een nummer bij en toen ik er op klikte kreeg ik de tekst dat xxx het als favoriet had gemarkeerd. Per mail liet Vinted weten dat ik 'via onderstaande knop' kontakt kon zoeken met die persoon.


Ik doe dat idd wel, omdat je op die manier bv zelf al een lager bod kan doen. Dat haalt soms mensen over om het te kopen merk ik, dan wachten ze op een lager bod. Krijg zelf ook wel eens berichtjes in de trant van 'Joh als je nog vragen hebt...' en reageer daar dan zelf ook wel op, dus dat kan ook net werken.

Ik heb nu pech met DHL via Vinted, pakket is er nog steeds niet. Koper had het zelf ook niet helemaal scherp, dus had eerder geen contact gezocht maar het is nu al een maand onderweg. Ik vrees dat het kwijt is, maar zij zou nog een keer langs het pakketpunt of het daar ligt en dan ga ik morgen contact zoeken met DHL. Ben benieuwd hoe Vinted dat oplost, er staat dat je max €20 vergoed krijgt maar las ook al iets over foto's van het pakket en dat heb ik niet. Ik verzend altijd in dezelfde zakken, die heb ik nog liggen dus daar kan ik wel een foto van maken maar dat telt wrs niet :+

_Mir
Berichten: 1362
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 20:57

Wanneer een geïnteresseerde vraagt naar de uiterste prijs en dan toch nog een bod daaronder doet. 8)7

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 21:00

Moet bekennen dat ik dat soms ook doe.

Maar dat ligt meer aan de prijs die ze vragen tov nieuw.

Ik kan het product voor 34 euro inclusief verzending nieuw kopen en zij willen 32 inclusief. Tsja..

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:35

Urbanus schreef:
Gini schreef:
Mijn excuses als ik het niet goed begrepen heb.
Nu, zonder te willen sneren, maar ik ben dan de derde Bokker die het verhaal niet van de eerste keer snapt, dan is het verhaal misschien ook niet zo heel erg duidelijk opgeschreven? Ik heb je bericht nog een paar keer gelezen en ik haal er oprecht telkens alleen mijn interpretatie uit.


Volgens mij ging hij eerst akkoord met een prijsverlaging en toen toch niet.

Klopt het zo?


Ja klopt.
Voor mijn gevoel stond het er prima, blijkbaar niet. Sorry.
Maar wat Urbanus zegt klopt.

Hier nu een fijne ervaring. Interesse in een set boeken. Normaal koop ik alleen helemaal nieuwe boeken, maar dit was echt een stuk goedkoper en er staat dat ze helemaal nieuw zijn.
Ben benieuwd :)