Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24683
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:49

Ik zocht 7 pallets ik kan ze zelf niet vervoeren dus iemand gevonden die zou komen vandaag. Sta ik weer voor Jan... te wachten, Jumbo komt dus ik moest naar huis. Ik heb een bericht gestuurd als je als nog komt bel me dan kom ik er aan. Zo waardeloos, mijn mestbakken zitten vol dus ik moet een nieuwe maken van pallets

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:51

Is het al vakantie tijd?

2 verschillende bieders bieden op dezelfde advertentie. Met een paar euro verschil dus ik stuur de hoogste bieder een betaalverzoek.

Krijg ik een nijdig bericht terug dat ze haar bod had ingetrokken ( binnen 2 minuten dat ze het bod had geplaatst)
Hmm okay,kan gebeuren. Gewoon het betaalverzoek niet betalen en er is niks aan de hand.

Dan stuur ik de andere bieder een betaalverzoek, krijg ik zo'n????????? bericht terug met ook weer het zinnetje erin dat ze haar bod had ingetrokken :roll:

De plaatsen liggen 20 kilometer uit elkaar..

Volgens mij zijn het 2 vervelende pubers.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:04

Hier toch maar weer eens een poging gedaan en alles wat over gebleven is van mijn paard weer op mp gezet.
Ook es dekjes, maar die gaan alleen weg voor een goed bod en anders blijven ze lekker hier.

DubbelFun

Berichten: 88823
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:15

@daan: heb je dan ook nog gewoon kontakt met de bieders of stuur je direkt een betaalverzoek ??

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:20

Ik kijk wat hun woonplaats is en stuur dan gelijk een betaalverzoek met de rest van m'n standaard tekst die ik altijd stuur naar een bieder.

DuoPenotti

Berichten: 30004
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:24

Dat doe ik nooit direct.
Zeg dan altijd de prijs is akkoord. Wil je het verzonden hebben of kom je het ophalen.

DubbelFun

Berichten: 88823
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:25

En bedank voor het bod :)
Als je dan niets meer hoort weet je wel hoe laat het is en hoef je ook geen betaalverzoek meer te sturen.

DuoPenotti

Berichten: 30004
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:27

Ja precies.
Maar er altijd een netjes berichtje van.

Van hallo x
Dank voor je bod. Daar ga ik mee akkoord.
Kom je het ophalen of wil je het liever verzonden hebben?

Groetjes

Dan weet je idd voldoende

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:43

DuoPenotti schreef:
Dat doe ik nooit direct.
Zeg dan altijd de prijs is akkoord. Wil je het verzonden hebben of kom je het ophalen.



Maar er zijn meer wegen die naar Rome toe leiden en mijn eerste berichten zijn altijd netjes en vriendelijk.

En wat ik nu merk is dat veel mensen sneller betalen als ik ze gelijk een betaalverzoek stuur.

Mensen die bieden en binnen een kwartier hun bod verwijderen zijn gewoon irritant.

Nu had ik 2 personen binnen een half uur die dat "geintje" deden. Dat is of heel toevallig of ze kennen elkaar en vervelen zich.

laura1987

Berichten: 7139
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:46

DuoPenotti schreef:
Dat doe ik nooit direct.
Zeg dan altijd de prijs is akkoord. Wil je het verzonden hebben of kom je het ophalen.



Dat doen wij ook altijd. Laatst hadden we iemand waarvan stond dat hij op 1,5 uur afstand woonde, maar hij bleek om de hoek te wonen.

DuoPenotti

Berichten: 30004
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:48

Ik zeg ook niet dat wat jij doet fout is... Rustig maar.
Ik geef aan dat ik dat niet zo doe.
Meer niet.

Ik heb ook ervaren dat woonplaats niet altijd klopt. Of ze werken in de buurt.
Ook eens gehad dat iemand vakantie had in de buurt en op de heenreis even langs kwam.

petra8
Berichten: 1142
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 12:09

Iemand op marktplaats heeft denk ik last van zijn autocorrect.
Biedt een steekwapen (steekwagen) met 2 platte banden aan :)

DuoPenotti

Berichten: 30004
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 12:13

:D
Wordt hij dadelijk geblokt omdat hij ongeoorloofde spullen aanbied :)

marleen_usar

Berichten: 24683
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 12:26

Stuur ik iemand anders een bericht, dat de man niet geweest was dus dat ik zijn aanbod wil doen. Krijg ik terug oke ik kan er om half 2 zijn. Reageerd die man die niet was geweest, is mijn collega niet geweest dan?
Nee die is niet geweest, oke ik kom er nu aan. Dus ik weer die andere een bericht gestuurd, sorry het is niet meer nodig die man is toch nog geweest.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 12:30

Maar als woonplaatsen niet kloppen kunnen ze ook heel eenvoudig het betaalverzoek negeren ( ook dat schrijf ik er altijd bij)

Volgende week komt iemand die 243 km verderop woont, toevallig moet hij dan bij mij in de buurt zijn,ook met hem afgesproken dat hij het verzoek kan negeren en dat ik hem dan wel zie verschijnen.
Niks mis mee, stukje communicatie wat bij veel mensen mist maar waar ik weer heel sterk op scoor .

Momenteel barst het van de "buitenlandse Nederlanders" en juist die doen niet aan communiceren en betalen liever gelijk. Nou ook prima, als ik maar verkoop want de rekening van de kliniek was aso hoog .

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 12:35

Ik heb ook wel eens dat ik wat wil kopen 200 km verderop maar dat is dan omdat het vlakbij mijn ouders is dus als ik het dan kan combineren…

En ja hoor de eerste onzin reactie is binnen, ik heb equestrian Stockholm dekjes te koop die alleen voor een goed bod weg mogen, reactie: ik bied €60 voor 2 dekjes _-:(

DubbelFun

Berichten: 88823
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 12:45

Ik zou graag zien dat MP de term vraagprijs veranderde in richtprijs, dan heeft een minimum biedprijs ook meer zin om hele lage openbare biedingen te voorkomen (want dat kan niet). Te lage biedingen per privébericht kun je dan gewoon verwijderen c.q. niet op reageren én mensen verwachten niet om het voor de vraagprijs te krijgen zoals ik nu wel mee maak. Óf MP zou een soort van 'direkt kopen prijs' optie kunnen toevoegen, net als Ebay heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 13:20

DubbelFun schreef:
Ik zou graag zien dat MP de term vraagprijs veranderde in richtprijs, dan heeft een minimum biedprijs ook meer zin om hele lage openbare biedingen te voorkomen (want dat kan niet). Te lage biedingen per privébericht kun je dan gewoon verwijderen c.q. niet op reageren én mensen verwachten niet om het voor de vraagprijs te krijgen zoals ik nu wel mee maak. Óf MP zou een soort van 'direkt kopen prijs' optie kunnen toevoegen, net als Ebay heeft.

Dat zou idd een mooie optie zijn ja

_Mir
Berichten: 1365
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 13:38

marleen_usar schreef:
Stuur ik iemand anders een bericht, dat de man niet geweest was dus dat ik zijn aanbod wil doen. Krijg ik terug oke ik kan er om half 2 zijn. Reageerd die man die niet was geweest, is mijn collega niet geweest dan?
Nee die is niet geweest, oke ik kom er nu aan. Dus ik weer die andere een bericht gestuurd, sorry het is niet meer nodig die man is toch nog geweest.


Ohja, fijne he zulke situaties!
Heb ik ook geregeld via mp

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 15:00

Hele mooie deal kunnen sluiten voor mijn toekomstige trim salon
Tonseude compleet. Trimtafel, trimkoffer, scharen, opzetkammen, kammen, trimstoel plus theorieboeken twv 350 euro
Hele set maar een jaar gebruikt voor eigen gebruik
Alleen de tondeuse met opzetkammen is nieuwe al tegen de 300 euro
Trimtafel nieuwe 150
Boeken 350 enz enz
Deed een openings bod van 250 en dat werd meteen geaccepteerd *\o/*
Ze wilde er het liefst in een keer vanaf
Super blij mee, ga het zelf ophalen dus kan alles nog even goed bekijken maar van foto’s ziet het er keurig uit.

sasja0705
Berichten: 2059
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 15:55

Daan13 schreef:
Is het al vakantie tijd?

2 verschillende bieders bieden op dezelfde advertentie. Met een paar euro verschil dus ik stuur de hoogste bieder een betaalverzoek.

Krijg ik een nijdig bericht terug dat ze haar bod had ingetrokken ( binnen 2 minuten dat ze het bod had geplaatst)
Hmm okay,kan gebeuren. Gewoon het betaalverzoek niet betalen en er is niks aan de hand.

Dan stuur ik de andere bieder een betaalverzoek, krijg ik zo'n????????? bericht terug met ook weer het zinnetje erin dat ze haar bod had ingetrokken :roll:

De plaatsen liggen 20 kilometer uit elkaar..

Volgens mij zijn het 2 vervelende pubers.


Ga je meteen na ontvangst van een bod een betaalverzoek sturen of is er ook nog conversatie ertussen ?

Als ik een bod doe of ontvang ga ik eerst even nog n paar puntjes bespreken , zoals moet het verstuurd worden of andere vragen, bemerkingen.
Want alleen een bod betelend ja nog geen deal... of denk ik nu verkeerd?

Nyaleti

Berichten: 6308
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 15:55

Hoe loopt het met jullie boeken verkoop op MP?
Ik heb er een paar die nog vrij nieuw zijn en sommige zijn zelfs de enige op marktplaats en toch geen enkel bod. Ze kunnen gewoon in een brievenbus pakketje a 4€ .. _-:(

StalNollie

Berichten: 9165
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 18:19

Mijn adv is reeds verwijderd bood 3 pony's aan. 3 shetten 2 fokmerries 1 dekhengst waar dus de merries ook dragend van zijn.
Maar blijkbaar mag je niet meerdere producten in 1 adv zetten!!

DubbelFun

Berichten: 88823
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 18:51

Moet je voor paarden niet betalen ?? Dan is het logisch dat je er niet meer dan één in mag zetten.

Ik had weet een probleem met het woord AA-batterij, dus nu staat er battery, dat is blijkbaar wel goed 8-)

_Mir
Berichten: 1365
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 20:13

StalNollie schreef:
Mijn adv is reeds verwijderd bood 3 pony's aan. 3 shetten 2 fokmerries 1 dekhengst waar dus de merries ook dragend van zijn.
Maar blijkbaar mag je niet meerdere producten in 1 adv zetten!!


Dat is heel vreemd, er zitten verschillende handelaren op mp die soms wel 15 paarden per advertentie aanbieden hoe kan dat? Of komt dat door die nieuwe functie waarbij je moet aangeven of je particulier verkoopt?

https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... ze-website