Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36837
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 11:08

Ben trouwens benieuwd ga een gameboy, gameboy color, dsi en Playstation 1 inclusief spelletjes te koop zetten. :+

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 19:14

Hier wederom weer een die niet komt opdagen....zucht!

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 19:42

Als het goed is is mijn ondervloer verkocht. Ik hoorde niks van de eerste meer en de tweede bood 5 euro meer. Die komt hem morgen als het goed is ophalen. Bij de bushalte

_Mir
Berichten: 1365
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 19:55

Hier een verkoper die even 10.- verzendkosten berekend. Haha

Ik zoek wel verder.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 20:13

Nu komt de eerste weer...

Marcella

Berichten: 36837
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 22:11

De Garmin is opgehaald en persoon was verbaasd over de staat, want leek nog wel nieuw. Dus via online betaal verzoek gedaan. Heb in ieder geval weer iemand blij gemaakt.

Tamara

Berichten: 10447
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 23:03

Via Vinted, dus geen mp maar dezelfde strekking natuurlijk. Heb een kindertrui erop staan, met kaartje er nog aan, van wol. Als iemand het opslaat, kun je gelijk een bericht sturen als verkopende partij of een bod. Zet het er dus hoger op en doe vaak direct als verkoper een iets lager bod. Helpt soms wel om het dan toch direct te verkopen. Dus ik deed een bod naar potentiële koper, krijg ik terug dat ze hem nog steeds veel te duur vindt, want er staan ook truien voor €8. Euh ja? Op een prijs van €30 nogal een gat, dacht ze nou echt dat ik dan zou zeggen 'Joh je hebt gelijk, hier koop maar voor €8' :') Toen ik terugstuurde of dat ook wollen truien waren met prijskaartje er nog aan reageerde ze overigens wel netjes dat ze niet had gezien dat het wol was, dus dat dat idd wel verschil maakte. Waarom ze hem dan in vredesnaam opgeslagen had :? Alleen om af te wachten of ik uiteindelijk toch tot die €8 zou zakken ofzo? :+

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 10:18

Tamara, ik heb gisteren vinted geïnstalleerd en aangemeld.

Als je via vinted wilt kopen, vinted is toch niet alleen Nederland?
Als je op de knop "kopen" drukt heb je het dan gelijk of moet je later verder bevestigen?
Verzendkosten staat namelijk vanaf....ik vind het namelijk wel fijn eerst de totale prijs te weten, maar durf er niet op te drukken, dadelijk zit ik er gelijk aan vast met te hoge verzendkosten.
Betreft een kledingstuk met Franse tekst, dus zal wel Frankrijk of België zijn.

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 10:22

Dit is het Vinted topic: [LZP] Ervaring met vinted

Als je op Kopen klikt, krijg je de verzendopties waaruit je kunt kiezen. Je ziet dan het totaalbedrag staan en gaat daarna pas het betaalproces in.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 16:14

DubbelFun schreef:
Marcella schreef:
Kan ook verkoop truc zijn. Hoorde laatst iemand die had 2 accounts om te kunnen over bieden.

Dat kan 2 kanten op uitpakken; óf de eerdere bieder gaat iets hoger bieden óf anderen vinden het dan te duur worden en bieden sowieso niet meer.
Ik vind het iig not-done.


Ik stel nooit een minimum bij bieden in, maar heb 2 accounts en gebruik mijn 2e account soms om een bod te doen, zodat dat bod als minimum staat bij de vorige biedingen.

Is psygologisch, als mensen een verplicht minimum zien, dan kunnen ze dat te hoog vinden en niet willen bieden, maar als men ziet dat een ander een bepaald bedrag geboden heeft, dan is er blijkbaar iemand anders die het dat bedrag waard vind. Het haalt ook meteen de discussie weg dat als iemand het minimum geboden hebben, dat ze het ook voor die prijs willen hebben en er geen onderhandelruimte meer is.

Maar ik gebruik mijn 2e account niet om de prijs op te drijven door te overbieden, volgens mij werkt dat ook niet en is het risico redelijk groot dat een serieus geïnteresseerde dan afhaakt.

Edit: Ik bied ook wel eens op verzoek op een item van vrienden/bekenden, zodat er een minimum bod staat, dat lijkt doorgaans goed te werken tegen de onzin biedingen.

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 19:39

Ik had laatst een positieve ervaring, ik zocht terrastegels voor mijn balkon voor een klein stukje, iemand had 2 pakken te koop staan van Ikea, 1 deel nieuw ander deel gebruikt. Afgesproken 15 euro. Ik kom aan, blijkt hij een deel niet te kunnen vinden helaas. Heb het resterende over mogen nemen voor 5 euro en was precies genoeg achteraf voor waar ik het voor nodig had. Erg blij mee! En het was geen geld

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88823
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 09:10

En het ziet er heel netjes uit ook :)

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 11:52

Goede deal! Aan de linkerkant liggen de oude tegels wel omgedraaid O:)

Ik heb zelf een pax kast zonder deuren erop staan met 4 planken en een schoenenrek. Er komt als het goed is iemand vanavond die alleen de planken wilt kopen voor de aangeven prijs en de rest ook niet hoeft. Ik vind het allemaal prima en dan gebruik ik de kastelen wel voor iets anders of die mag gratis weg

mirtedl

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 12:44

Daphara schreef:
Ik stel nooit een minimum bij bieden in, maar heb 2 accounts en gebruik mijn 2e account soms om een bod te doen, zodat dat bod als minimum staat bij de vorige biedingen.

Is psygologisch, als mensen een verplicht minimum zien, dan kunnen ze dat te hoog vinden en niet willen bieden, maar als men ziet dat een ander een bepaald bedrag geboden heeft, dan is er blijkbaar iemand anders die het dat bedrag waard vind. Het haalt ook meteen de discussie weg dat als iemand het minimum geboden hebben, dat ze het ook voor die prijs willen hebben en er geen onderhandelruimte meer is.

Maar ik gebruik mijn 2e account niet om de prijs op te drijven door te overbieden, volgens mij werkt dat ook niet en is het risico redelijk groot dat een serieus geïnteresseerde dan afhaakt.

Edit: Ik bied ook wel eens op verzoek op een item van vrienden/bekenden, zodat er een minimum bod staat, dat lijkt doorgaans goed te werken tegen de onzin biedingen.


Dat probeer ik ook wel eens en heb me verbaasd over hoeveel mensen dan via berichten een lager bod doen..

beert
Berichten: 2441
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:25

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... arktplaats

Dit vind ik dan wel weer heel sneu hoor. Die mevrouw maakt veel teveel geld over en de verkoper weigert het terug te geven. Maar ook dat je eerst het nieuws moet halen, voordat je hulp krijgt. Al kunnen ze bij marktplaats ook niks, omdat het een bankoverschrijving is geweest.

DuoPenotti

Berichten: 30004
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:27

Ja las die ook al.
Wat een naar persoon ben je dan als je dat geld houd :r

Lieszje
Berichten: 7184
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 17:23

Ach wat triest zeg ;(
Ik hoop dat ze alsnog haar geld terug krijgt.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 17:46

beert schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... arktplaats

Dit vind ik dan wel weer heel sneu hoor. Die mevrouw maakt veel teveel geld over en de verkoper weigert het terug te geven. Maar ook dat je eerst het nieuws moet halen, voordat je hulp krijgt. Al kunnen ze bij marktplaats ook niks, omdat het een bankoverschrijving is geweest.


Verkoper heeft gewoon geprobeerd digitaal van de aardbodem te verdwijnen deze heeft gelijk zijn/haar MP account opgezegd. Ondanks dat het officieel niet diefstal is, omdat het een foutje van de verkoper is geweest, is het IMO door de acties van verkoper wel diefstal geworden, omdat deze weigert bereikbaar te zijn of eerlijk te zijn en de €1311,75 die teveel betaald is terug te boeken.

Ik hoop dat iemand zich vrijwillig wil aanmelden om even bij verkoper aan te bellen (liefst met cameraploeg) nu dat het adres achterhaald is via het bankrekeningnummer. Wat voor een persoon ben je als je zo aan je geld moet komen?

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 17:54

Dat vind ik ook echt heel triest. Kom op, zeg. Gewoon terugboeken wat teveel is betaald.

Suzanne F.

Berichten: 49402
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 18:06

Heb ik ook een keer gehad. Ging om een artikel van 350 euro. Was 2 x overgemaakt. Ik heb meteen 350 euro teruggestort. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om dit te houden.

Tamara

Berichten: 10447
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 22:40

bridgetF schreef:
Tamara, ik heb gisteren vinted geïnstalleerd en aangemeld.

Als je via vinted wilt kopen, vinted is toch niet alleen Nederland?
Als je op de knop "kopen" drukt heb je het dan gelijk of moet je later verder bevestigen?
Verzendkosten staat namelijk vanaf....ik vind het namelijk wel fijn eerst de totale prijs te weten, maar durf er niet op te drukken, dadelijk zit ik er gelijk aan vast met te hoge verzendkosten.
Betreft een kledingstuk met Franse tekst, dus zal wel Frankrijk of België zijn.


Is het gelukt? Je kunt idd eerst nog de verzendmethode selecteren voor je moet betalen. Er zijn vaak meerdere opties waar je uit kunt kiezen waardoor er 'vanaf ... ' staat.

Had vandaag ook weer een leuke. Iemand wilde 2 artikelen. Bundelkorting maakte er €21 van ipv €24 afzonderlijk, toch al leuk lijkt mij. Doet geinteresseerde een bod van €15. Ik wijs af, zeg dat het pas net te koop staat en er veel interesse voor is, dus dat ik het af wil wachten. Zegt ze, €19 dan? Dus ik weer, nee. Pakt ze er vervolgens nog een artikel bij, iets hoger kortingspercentage en kwam uit op €23 oid. Doet ze een bod van €21 8)7 Oftewel, als ik dat zou accepteren, zou ze de prijs voor 2 items betalen en 3e gratis. Heb toen ook teruggestuurd dat ze wel volhield :') Weer tegenbod gedaan maar ze heeft niet meer gehapt, heel raar :+ Ondertussen is met al dr ge-emmer een van de items die ze graag wilde en waar het volgens mij vooral om te doen was, verkocht ~~}>

Triest ja van dat geld. Wat denk je dan, lekker makkelijk verdiend en klaar? :?

KarenQ
Berichten: 511
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 08:54

Amber_anne schreef:
Goede deal! Aan de linkerkant liggen de oude tegels wel omgedraaid O:)

Ik heb zelf een pax kast zonder deuren erop staan met 4 planken en een schoenenrek. Er komt als het goed is iemand vanavond die alleen de planken wilt kopen voor de aangeven prijs en de rest ook niet hoeft. Ik vind het allemaal prima en dan gebruik ik de kastelen wel voor iets anders of die mag gratis weg


Ik heb hier een hele IKEA inloopkast in onderdelen verkocht. Veel onderdelen van de PAX-kasten zijn slecht verkrijgbaar, dus ik zou er wel eerts geld voor proberen te krijgen...

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 13:01

Ik word echt een beetje Gallisch van sommige mensen op mp hoor, deken erop gezet, al meerdere keren de vraag gehad of het nog beschikbaar is.
Geef je netjes antwoord, en dan radiostilte 8)7
Was er nu zo zat van dat ik terug heb gereageerd naar iemand: maar goed, als mensen alleen maar blijven vragen of het nog beschikbaar is maar niet reageren, dan blijft het ook beschikbaar.
Wat is u vraag/bod?

Benieuwd of ik een reactie ga krijgen, waarom doen mensen dit?

Alja

Berichten: 25650
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 13:04

Ik vraag vaak als het nog beschikbaar is maar zie dat als opening voor een gesprek en tot een deal te komen..
Maar vaak wordt er door de verkopende partij ook niet op gereageerd

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 13:06

Ja lijkt mij ook een opening, ik reageer altijd netjes dat het nog beschikbaar is (zo niet heb ik de advertentie al verwijderd namelijk).
Maar ik snap niet waarom mensen dan gewoon niet meer verder reageren.

Maar inderdaad, andersom heb je ook verkopers die niet meer reageren.