Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alja

Berichten: 25662
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 13:17

Das ook wel irritatie
Al die advertenties die er nog opstaan terwijl het verkocht is

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 13:29

Dat is zeker irritant

Luxorvalkje
Berichten: 1946
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 23:13

Ik heb een soort plaid erop staan inclusief de maten (lange zijde 1,50m). Tekst erbij: lag op een eenpersoons bed.

Heb nu al twee keer de vraag gehad of hij ook op een tweepersoonsbed past.

Moet me echt inhouden, want wilde eigenlijk schrijven dat ik toch niet weet hoe groot hun bed is.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 00:24

Alja schreef:
Ik vraag vaak als het nog beschikbaar is maar zie dat als opening voor een gesprek en tot een deal te komen..
Maar vaak wordt er door de verkopende partij ook niet op gereageerd


Ik vind het ook een totaal nutteloze vraag! Het antwoord op de vraag of iets beschikbaar is, is wat je ook te lezen krijgt op elke andere vraag over het item. Dus waarom is die vraag een opening?

Stel een item is niet meer beschikbaar, maar dat weet je niet en je doet toch een bod, of vraagt naar de prijs. Uit het antwoord van de verkoper weet je dan toch nog of het nog beschikbaar is of niet! Stel de verkoper geeft geen antwoord op een bod of vraag, dan had die verkoper vast ook geen antwoord gegeven op de vraag of het beschikbaar is.

De vraag is echt totaal nutteloos en overbodig en het frustreerde verkopers eerder, omdat diegene die het vraagt 9 van de 10 keer niet meer reageert als je zegt dat het beschikbaar is.

Artimes

Berichten: 499
Geregistreerd: 21-02-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 09:39

Ik had een hele lieve ervaring met mp, ik heb op zolder nog een halve inboedel staan, doe er niks meer mee, nog wel echt mooi maar nooit de moed gehad om alles op MP te zetten, nu had ik de stoelen erop gezet, met bieden (van xoon)
Kreeg ik een bericht van een vrouw dat ze graag de stoelen wilde overnemen voor 5 euro per stuk, en dat ze ze kon ophalen.
Dacht prima, belde ze aan, was ze met haar zoontje van een jaar of 7, lopend, ze woonde paar straten verder op, dus ik en mijn vriend mee gelopen, heel leeg huis, bleek ze gescheiden en net nieuw huisje maar geen geld voor inboedel. Maar ze zei we maken het gewoon gezellig en komt goed, alles op z'n tijd we zijn al blij met het dak boven ons hoofd.

Toen heb ik aangeboden dat ze wel de rest van de zolder mag hebben, Inc slaapbank zodat die kleine een bed had iig, ze was zo blij.
Alles daarheen versleept, stond gisteren dat jongetje voor m'n deur, hij had een tekening gemaakt voor mij als dank omdat mama geen geld had. Zo lief, ik was gewoon ontroerd Y;(
Zo kom ik liever van m'n spullen af dan al die mensen die niet opdagen of niet reageren of alleen maar moeilijk doen!
En ik kan eindelijk boven de zolder inrichten :):)

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 09:44

Ahh dat is wel heel lief!
Fijn gevoel als je zo iemand kan helpen, heel mooi gebaar van jou ook :j

Artimes

Berichten: 499
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 09:47

Romy1234 schreef:
Ahh dat is wel heel lief!
Fijn gevoel als je zo iemand kan helpen, heel mooi gebaar van jou ook :j


Ja heel fijn, voelde ook goed, ze was oprecht zo blij, en ik stiekem ook, goed gevoel en weer ruimte

DuoPenotti

Berichten: 30222
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 09:54

Oh wat fijn....
Ja ik geloof meteen dat je daar met liefde je spulletjes achter hebt gelaten :j

Suzanne F.

Berichten: 49498
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:12

Wat heftig zeg, wat lief dat je het hebt gegeven aan haar. Fijn dat je iemand zo blij hebt kunnen maken.

DubbelFun

Berichten: 88896
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:32

Dat is een hele mooi aktie om zo iemand te willen helpen.

_Lorette_

Berichten: 12122
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:32

Wat mooi! <3 Dat zijn de beste MP verhalen.

iirrssjjee

Berichten: 5958
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 11:24

Geweldig!!!

Zo hebben wij ons 1 persoonsbed weggegeven aan een vrouw die Oekraïners ging opvangen. En meteen onze bank en kast erbij. We hadden toevallig in die week een busje gehuurd, omdat wij een zorgbed voor mijn oma hadden geregeld en die zelf bij haar gingen brengen. Dus met datzelfde busje meteen alle spullen naar die vrouw gebracht!

Zo mooi als we elkaar op die manier kunnen helpen! En dan inddd liever alles gratis weggeven dan er een hoop frustratie en een paar tientjes voor vangen....

sasja0705
Berichten: 2070
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 11:25

Artimes schreef:
Ik had een hele lieve ervaring met mp, ik heb op zolder nog een halve inboedel staan, doe er niks meer mee, nog wel echt mooi maar nooit de moed gehad om alles op MP te zetten, nu had ik de stoelen erop gezet, met bieden (van xoon)
Kreeg ik een bericht van een vrouw dat ze graag de stoelen wilde overnemen voor 5 euro per stuk, en dat ze ze kon ophalen.
Dacht prima, belde ze aan, was ze met haar zoontje van een jaar of 7, lopend, ze woonde paar straten verder op, dus ik en mijn vriend mee gelopen, heel leeg huis, bleek ze gescheiden en net nieuw huisje maar geen geld voor inboedel. Maar ze zei we maken het gewoon gezellig en komt goed, alles op z'n tijd we zijn al blij met het dak boven ons hoofd.

Toen heb ik aangeboden dat ze wel de rest van de zolder mag hebben, Inc slaapbank zodat die kleine een bed had iig, ze was zo blij.
Alles daarheen versleept, stond gisteren dat jongetje voor m'n deur, hij had een tekening gemaakt voor mij als dank omdat mama geen geld had. Zo lief, ik was gewoon ontroerd Y;(
Zo kom ik liever van m'n spullen af dan al die mensen die niet opdagen of niet reageren of alleen maar moeilijk doen!
En ik kan eindelijk boven de zolder inrichten :):)


Jij bent een topper!
Ben blij dat er zulke mensen nog bestaan

hahahatsjoe

Berichten: 2407
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 11:28

Artimes schreef:
Ik had een hele lieve ervaring met mp, ik heb op zolder nog een halve inboedel staan, doe er niks meer mee, nog wel echt mooi maar nooit de moed gehad om alles op MP te zetten, nu had ik de stoelen erop gezet, met bieden (van xoon)
Kreeg ik een bericht van een vrouw dat ze graag de stoelen wilde overnemen voor 5 euro per stuk, en dat ze ze kon ophalen.
Dacht prima, belde ze aan, was ze met haar zoontje van een jaar of 7, lopend, ze woonde paar straten verder op, dus ik en mijn vriend mee gelopen, heel leeg huis, bleek ze gescheiden en net nieuw huisje maar geen geld voor inboedel. Maar ze zei we maken het gewoon gezellig en komt goed, alles op z'n tijd we zijn al blij met het dak boven ons hoofd.

Toen heb ik aangeboden dat ze wel de rest van de zolder mag hebben, Inc slaapbank zodat die kleine een bed had iig, ze was zo blij.
Alles daarheen versleept, stond gisteren dat jongetje voor m'n deur, hij had een tekening gemaakt voor mij als dank omdat mama geen geld had. Zo lief, ik was gewoon ontroerd Y;(
Zo kom ik liever van m'n spullen af dan al die mensen die niet opdagen of niet reageren of alleen maar moeilijk doen!
En ik kan eindelijk boven de zolder inrichten :):)


Wat lief <3

hahahatsjoe

Berichten: 2407
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 11:28

iirrssjjee schreef:
Geweldig!!!

Zo hebben wij ons 1 persoonsbed weggegeven aan een vrouw die Oekraïners ging opvangen. En meteen onze bank en kast erbij. We hadden toevallig in die week een busje gehuurd, omdat wij een zorgbed voor mijn oma hadden geregeld en die zelf bij haar gingen brengen. Dus met datzelfde busje meteen alle spullen naar die vrouw gebracht!

Zo mooi als we elkaar op die manier kunnen helpen! En dan inddd liever alles gratis weggeven dan er een hoop frustratie en een paar tientjes voor vangen....


Dat is ook superlief <3

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 11:43

Daphara schreef:
Ik vind het ook een totaal nutteloze vraag! Het antwoord op de vraag of iets beschikbaar is, is wat je ook te lezen krijgt op elke andere vraag over het item. Dus waarom is die vraag een opening?

Volgens mij is dit een standaard zinnetje van MP zelf. Maar weet niet waar je dan op moet klikken, of dat dat ook staat als je een bod uit brengt.

Ik heb dat gehad bij medische hoefschoenen. Die hebben er best lang opgestaan uiteindelijk en enige wat ik kreeg is de vraag 'is dit nog beschikbaar'.
Ja ze zijn ... stilte.
Volgende. Heel frustrerend.
Uiteindelijk eentje die reageerde dat ze echt heel erg geïnteresseerd was, maar in Spanje woonde en een koerier langs zou sturen op haar kosten, en heel verhaal van vage bankrekening en zo, dat ik niet vertrouwde. Gezegd dat ze best koerier mocht sturen, maar dat hij dan ook mij contant kon betalen en ik niet in zee ging met die bank van haar.
Nooit meer iets van vernomen.
Uiteindelijk de schoenen wel verkocht aan een aardige jongen die met paard en al langs kwam om ze op te halen, niet afdingen, gewoon kopen en blij er mee zijn.
Maar ze hebben er echt heel lang op gestaan al met al.

marleen_usar

Berichten: 24692
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 12:31

Ik zocht rug kussens voor de bank, ik had ze gevonden dus stuurde ik een bericht. Ik kreeg terug vanmiddag gaan ze naar de vuilstort dus je kan straks komen. Dat was op zaterdag, ik stuurde terug ik heb vandaag en morgen de kleine auto, kan het ook op maandag?
Nee het kan alleen vandaag, anders gaan ze vanmiddag weg. Dus ik terug dat ik het jammer vond maar toch bedankt voor je bericht.

_Nadia_

Berichten: 2658
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 12:33

En wat is daar raar aan? Als ze alleen die dag de tijd hebben om naar de vuilstort te gaan gaan ze ze echt niet voor jou vasthouden in de hoop dat je misschien op komt dagen.

StalNollie

Berichten: 9212
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 13:03

Idd. Zo ben ik ook voortaan, de kans dat je er week erna er nog mee zit is aanwezig

Sky_As

Berichten: 4794
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 13:30

Artimes schreef:
Ik had een hele lieve ervaring met mp, ik heb op zolder nog een halve inboedel staan, doe er niks meer mee, nog wel echt mooi maar nooit de moed gehad om alles op MP te zetten, nu had ik de stoelen erop gezet, met bieden (van xoon)
Kreeg ik een bericht van een vrouw dat ze graag de stoelen wilde overnemen voor 5 euro per stuk, en dat ze ze kon ophalen.
Dacht prima, belde ze aan, was ze met haar zoontje van een jaar of 7, lopend, ze woonde paar straten verder op, dus ik en mijn vriend mee gelopen, heel leeg huis, bleek ze gescheiden en net nieuw huisje maar geen geld voor inboedel. Maar ze zei we maken het gewoon gezellig en komt goed, alles op z'n tijd we zijn al blij met het dak boven ons hoofd.

Toen heb ik aangeboden dat ze wel de rest van de zolder mag hebben, Inc slaapbank zodat die kleine een bed had iig, ze was zo blij.
Alles daarheen versleept, stond gisteren dat jongetje voor m'n deur, hij had een tekening gemaakt voor mij als dank omdat mama geen geld had. Zo lief, ik was gewoon ontroerd Y;(
Zo kom ik liever van m'n spullen af dan al die mensen die niet opdagen of niet reageren of alleen maar moeilijk doen!
En ik kan eindelijk boven de zolder inrichten :):)


En bedankt, nu zit ik met tranen in mijn ogen op het werk....
idd, die had ik ook alles mee gegeven (en mocht ik niet meer gehad hebben, had ik wellicht aangeboden om met ze naar een kringloop te rijden)
wat triest zeg |(
en supermooi die tekening! dat is toch veel meer waard dan geld <3

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 13:47

Wat zouden jullie willen betalen voor een Hay play voerbal?

DuoPenotti

Berichten: 30222
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 14:00

25 euro? Nieuw 56 zie ik.
Komt nog verzendkosten bij dus dan zou ik dat meer dan voldoende vinden

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 14:15

DuoPenotti schreef:
25 euro? Nieuw 56 zie ik.
Komt nog verzendkosten bij dus dan zou ik dat meer dan voldoende vinden


Dank je.
Dacht even dat het aan mij lag
Wilde een ophalen vanavond voor 35 dus ruim boven helft wat meestal de 2de hands prijs ongeveer is.
Maar we worden het niet eens.
Vind 40 teveel, beetje erbij en kan een nieuwe halen.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 14:52

Vaak is de prijs van een hayplay 35,- soms 30,-

40,- zou ik ook teveel vinden. Met een kortingsactie betaal je niet veel meer.

Tweedehands of nieuw zou voor mij niet veel uitmaken want het is wel een degelijk sterk product waar vanzelf wel krassen op komt :+

upendo

Berichten: 22311
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 17:22

Ik houd maximaal de helft van de nieuwwaarde aan bij paardenspullen. Liefst minder.

Zeker als er ook nog verzending bij moet.