Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49290
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 07:16

Menino schreef:
Zou het ook niet doen.

Toen chi stijltangen hip waren werd daar ook veel mee opgelicht. ID kaart is makkelijk te vervalsen, dus dat ze dat al aanbiedt als (redelijk vreemde) manier om vertrouwen te kweken zou bij mij juist alarmbellen doe rinkelen. Bonuspuntje voor red flag als ze in een “uithoek” van NL woont (= speculeren dat mensen niet komen halen).

Maar nee, juist met zo’n duur product willen de meeste verkopers niet verzenden, laat staan dat als enige optie aanbieden.



Klopt. Ik heb dit ook een keer getest. Ik wilde wat kopen en vertrouwde het ook niet helemaal. Toen heb ik een bokker gevraagd of zij het in Noord Oost Groningen op wilde halen voor me. Die wilde dat doen dus ik zei dat iemand het voor me op kwam halen. Maar nee, het kon niet opgehaald worden want (meerdere redenen) haar ouders wilden niet dat er mensen aan de deur kwamen. En ze was nooit thuis etc.
Meestal als je iets duurs verkoopt ben je juist blij als mensen het komen ophalen. Ik denk ook dat je opgelicht wordt.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 08:08

Zo wilde mijn vriend ooit een iphone ophalen uit het noorden van groningen. Woonde in Friesland dus was wel te doen. Maar toen we dat aanboden woonde de verkoper ineens aan de andere kant van het land en was de woonplaats op mp fout. :+

_Lorette_

Berichten: 12104
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:00

Ik zou het ook niet aandurven. Verzenden heeft mijn voorkeur, omdat ik dan niet thuis hoef te blijven voor de afspraak en ik ook niet tevergeefs wacht. Maar het versturen is wel meer werk en bij duurdere items vind ik het ook heel normaal dat je het eerst kunt bekijken voordat je betaalt.

maaikemuis
Berichten: 5290
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:02

Die airwraps zijn al sinds jaar en dag een onderdeel van oplichting. Ik heb het een paar jaar geleden ook geprobeerd om er eentje te kunnen kopen via marktplaats, maar ik ben er werkelijk geen een tegengekomen die ik op kon halen. Alleen maar versturen... Ik heb er maar eentje nieuw gekocht, ik was zo klaar met het gezanik. Opeens een andere woonplaats, geen postkantoor, moeders die geen mensen aan de deur willen, gebroken benen... Je weet gewoon dat je opgelicht wordt.

amandanananaJarig

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:25

Thanks voor het delen van alle ervaringen, ik heb gezegd dat ik hem wil ophalen en het anders over gaat. Geen reactie meer gehad, dus dan is het duidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 15:54

amandananana schreef:
Thanks voor het delen van alle ervaringen, ik heb gezegd dat ik hem wil ophalen en het anders over gaat. Geen reactie meer gehad, dus dan is het duidelijk.

Dat klinkt inderdaad duidelijk als oplichting, goed dat je het niet gedaan hebt.

Ennnn hier gaan we weer, mijn gloednieuwe liner al 3x een bod op gedaan wat ik al 3x heb geaccepteerd. De eerste wou hem toch in ene niet, en de andere 2 uiteraard geen gehoor meer :Z
Op mijn ES dekje ook al 2x een bod wat ik geaccepteerd heb, ook geen gehoor.

Ik snap het niet hoor >;)
Zo kom ik nooit van mijn spullen af, en word er wel een beetje moedeloos van ondertussen.

TheNovelist

Berichten: 1512
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:55

Artimes schreef:
TheNovelist schreef:
Ik zit eigenlijk nooit op Marktplaats, maar nu heeft er iemand in de buurt een Funko POP te koop staan die ik graag wil hebben.
Beantwoordt 60% binnen 1 dag. Ik heb begin gisteravond een berichtje gestuurd, maar momenteel nog niet gelezen.
Hoop dat ik uiteindelijk wel een reactie ga krijgen :=


Volgens mij zeggen die percentages niet zo veel, maar hopelijk krijg je nog wel reactie!


Helaas toch geen reactie gehad, ook niet gelezen.

Nu een bod gedaan op een andere POP hier in de buurt, is al geaccepteerd en afspraak voor ophalen is gemaakt. En dat binnen 10 minuten :D

dierenfan
Berichten: 9635
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:01

Ik heb een prachtig tuig maat cob te koop staan. Net weer helemaal in de olie en broekriemen plus strenghouders vernieuwd. Mijn kleine maat trekpaard gaat er logisch uit groeien in komend jaar dus het mag weg. Ik heb hoog ingezet (450) maar kreeg een bod van 100 euro haha heb gereageerd met het gegeven dat hij vast zelf begrijpt dat een goed tuig met nieuwe onderdelen nooit voor 100 euro weg zal gaan.....alleen de nieuwe onderdelen plus de olie dan ben je al 100 euro kwijt haha. Gelukkig absoluut geen haast met verkoop

bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:16

dierenfan schreef:
Flying_Angel schreef:
Splinternieuwe sneakers op mp, nieuwprijs is €110,-. Iemand biedt 15€ :evaw:


Nee heb je, ja kun je krijgen haha ik zou zoiets ook gerust flikken :+ :D regelmatig kom ik er leuk mee weg en anders kijk ik gewoon verder. Dat is het spel van tweedehands vind ik.


Bijzonder dat je nu klaagt terwijl je het zelf ook doet....

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:28

:D :D

Als je het zelf voor je neus krijgt is het opeens niet zo grappig meer..

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:37

Ze klaagt toch niet, ze lacht er om.

SCC

Berichten: 895
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 13:31

dierenfan schreef:
Ik heb een prachtig tuig maat cob te koop staan. Net weer helemaal in de olie en broekriemen plus strenghouders vernieuwd. Mijn kleine maat trekpaard gaat er logisch uit groeien in komend jaar dus het mag weg. Ik heb hoog ingezet (450) maar kreeg een bod van 100 euro haha heb gereageerd met het gegeven dat hij vast zelf begrijpt dat een goed tuig met nieuwe onderdelen nooit voor 100 euro weg zal gaan.....alleen de nieuwe onderdelen plus de olie dan ben je al 100 euro kwijt haha. Gelukkig absoluut geen haast met verkoop



heel erg herkenbaar helaas.
ik heb zo een zgan tuig van ideal te koop staan. nieuwprijs over de 850 zonder assesoires.
kreeg een bod van 200 en toen 225 en nu 275
zijn ze boos dat ik niet hun bod accepteer :')

dierenfan
Berichten: 9635
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 21:54

Daphara schreef:
Ze klaagt toch niet, ze lacht er om.


Idd ik heb niet geklaagd maar wel gewezen op mijn tekst en niet realistisch bod zodat diegene weet waar hij aan toe is. Ik had een full tuig wat nog heel betrouwbaar maar er totaal niet meer goed uit zag verkocht voor 75 euro. Dus tja soms is een bod van 100 absoluut oke maar niet in deze situatie. Heb het bod ook niet verwijderd, enkel uitgelegd dat het hem niet wordt.

Niet geschoten is altijd mis natuurlijk maar voor zo'n prijs moet hij andere kwaliteit zoeken

dierenfan
Berichten: 9635
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 21:58

SCC schreef:
dierenfan schreef:
Ik heb een prachtig tuig maat cob te koop staan. Net weer helemaal in de olie en broekriemen plus strenghouders vernieuwd. Mijn kleine maat trekpaard gaat er logisch uit groeien in komend jaar dus het mag weg. Ik heb hoog ingezet (450) maar kreeg een bod van 100 euro haha heb gereageerd met het gegeven dat hij vast zelf begrijpt dat een goed tuig met nieuwe onderdelen nooit voor 100 euro weg zal gaan.....alleen de nieuwe onderdelen plus de olie dan ben je al 100 euro kwijt haha. Gelukkig absoluut geen haast met verkoop



heel erg herkenbaar helaas.
ik heb zo een zgan tuig van ideal te koop staan. nieuwprijs over de 850 zonder assesoires.
kreeg een bod van 200 en toen 225 en nu 275
zijn ze boos dat ik niet hun bod accepteer :')


Dit is ook ideal tuig. Het tuig is de vraagprijs absoluut waard en ik zie wel. Voorlopig verwacht ik het nog maanden/jaar intensief te kunnen gebruiken. Pas als ik het niet meer kan gebruiken pas ik de advertentie aan. Dan is het gewoon ga ik akkoord met je bod dan mag je het halen en anders na 1 maand gaat het naar de hoogste bieder. Zo blijft niets liggen

Lieszje
Berichten: 7181
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:41

Ik had ook wel een leuke vandaag :')

Op marktplaats kwam ik een advertentie tegen dat iemand meerdere gipsmallen verkoopt. Geen foto's of verdere duidelijke omschrijving. Gevraagd of ze toevallig mallen heeft zoals bijv. elfjes. Kreeg ik terug wat voor mallen er wel tussen zaten. Gevraagd of ze toevallig wat foto's had.

Krijg ik terug: Kijk maar op marktplaats daar staan genoeg foto's van mallen dus ik hoef die moeite niet te doen.

Oke, nou succes ermee :+

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:52

Dat sterrensysteem... Letterlijk nieuwe paardendeken verkocht voor 1/3 van de nieuwprijs... 4 sterren. Betere prijs/kwaliteit... Okee wauw.

_Mir
Berichten: 1362
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 17:41

Als je iets verkoopt wat nog gemaakt moet worden met het nieuwe te maken artikel erbij en mensen die dan even uitrekenen wat het aan werk kost en dan vinden dat ze het voor veel minder kunnen overnemen.

Nee daar is de prijs al naar, het te vervangen onderdeel zit er ook al bij.

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 18:46

upendo schreef:
Dat sterrensysteem... Letterlijk nieuwe paardendeken verkocht voor 1/3 van de nieuwprijs... 4 sterren. Betere prijs/kwaliteit... Okee wauw.


Bizar.. 1/3e is echt een lage vraagprijs..

Ik heb ook net een zgan deken verkocht voor iets minder dan de helft van de nieuwprijs. Vond dat een redelijk bedrag, maar heb echt zulke lage biedingen gehad. Of mensen die zeiden hem te willen hebben, en vervolgens hoor je niets meer. Ik vind kopen op MP nog altijd een stuk leuker dan verkopen :+

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:10

Ik inmiddels ook... continu voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten....

StalNollie

Berichten: 9151
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:39

Hier een spelletje te koop. Reageerde een begeleider op. De jongen waar het voor bedoeld was had er helemaal voor gespaard. Stonden binnen half uur op de stoep en de jongen kwam vol trots met een glazen potje.
Heeft het op de trap uitgeschud en op de cent af geteld voor me. Vroeg 35 euro en was al minste van mp. Heb de jongen 5 euro terug gegeven. Wel met de afspraak ( was wat later op de avond) dat ie wel op tijd naar bed moest.
Weet een lieve verkoop gedaan. Jongen blij en wij blij. (was een jongen met een rugzak)

Aranel
Berichten: 20202
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:41

Ik ben ook opgelicht ben ik bang.
Bijna 3 weken geleden een salontafel gekocht bij een bedrijf wat op marktplaats adverteert. Meteen betaald en het zou zsm verzonden worden en sindsdien is het bar slechte communicatie en smoesjes. Heb die betaalservice van marktplaats gecontacteerd maar die kunnen blijkbaar niets betekenen. Waar betaal ik dan die servicekosten voor vraag ik me af.

Vind het zo irritant.

Alja

Berichten: 25624
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:20

Ik ben ook druk op zoek naar een salontafel
Maar ik kan het helemaal niet vinden of diegene die ik wil is geen contact mee te krijgen…
Ga bijna overstag om nieuw te kopen

Zebrastreep

Berichten: 9791
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:06

Ik heb laatst echt voor het eerst in lange tijd op een normale manier wat verkocht via marktplaats ik ben er eigenlijk wel een beetje verbaast over :')

Super leuke enthousiaste mensen! Kwamen voor een mountainbike kijken en ondanks de zware regen hebben ze de fiets niet uitgeprobeerd maar ze vonden dat het mondeling al betrouwbaar klonk erg fijn om zo te handelen over een verkoop!

Wel echt maanden geduld moeten hebben vage aanboden gehad , maar de aanhouder wint. Soms dus echt geduld hebben en de prijs toch iets bijstellen. Ik had er liever iets meer voor gehad , maar omdat deze mensen echt heel positief waren het bedrag wat bijgesteld.

Een positief verhaal toch ook een keer leuk :D

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:23

3 paardendekens gekocht in 1 koop.
Helemaal top allemaal van EJ daarvan weet ik dat beide pony's ze passen.
Wil ik er 1 op d pony leggen. Kijk of er bil koorden aan zitten, is er een hele bevestiging van af.
Zat ook maar 1 koord bij, vind dat niet zo'n probleem maar gewoon eraf
Had gevraagd of ze helemaal heel zijn.
Ja hoor zou niks mee aan de hand zijn.
Dus stuur haar via mp een berichtje.
Wel gelezen geen antwoord.
Zo jammer.

Tallie1979
Berichten: 22758
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:31

Artimes schreef:
Ik had een hele lieve ervaring met mp, ik heb op zolder nog een halve inboedel staan, doe er niks meer mee, nog wel echt mooi maar nooit de moed gehad om alles op MP te zetten, nu had ik de stoelen erop gezet, met bieden (van xoon)
Kreeg ik een bericht van een vrouw dat ze graag de stoelen wilde overnemen voor 5 euro per stuk, en dat ze ze kon ophalen.
Dacht prima, belde ze aan, was ze met haar zoontje van een jaar of 7, lopend, ze woonde paar straten verder op, dus ik en mijn vriend mee gelopen, heel leeg huis, bleek ze gescheiden en net nieuw huisje maar geen geld voor inboedel. Maar ze zei we maken het gewoon gezellig en komt goed, alles op z'n tijd we zijn al blij met het dak boven ons hoofd.

Toen heb ik aangeboden dat ze wel de rest van de zolder mag hebben, Inc slaapbank zodat die kleine een bed had iig, ze was zo blij.
Alles daarheen versleept, stond gisteren dat jongetje voor m'n deur, hij had een tekening gemaakt voor mij als dank omdat mama geen geld had. Zo lief, ik was gewoon ontroerd Y;(
Zo kom ik liever van m'n spullen af dan al die mensen die niet opdagen of niet reageren of alleen maar moeilijk doen!
En ik kan eindelijk boven de zolder inrichten :):)


Waar is de like button met hartje? Echt! Super fijn dat je een dame en kleine man hebt kunnen helpen! <3

Ik heb net wat, er staat iets te koop voor 7,50. Ik doe een bod van 5 euro. (Staat al even te koop)

Met het idee, joh, wie weet. Gaan ze niet akkoord, dan betaal ik alsnog 7,50.

Heeft de verkoper het bedrag naar 10 euro aangepast en stuurt ze mij dat ze niet akkoord gaat met 5, maar 10 wil hebben. Gisteren wilde ze nog 7,50 hebben.

Ja, koekoek :')

Dus ik heb bedankt.